Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFemke Halsema wil verkoop cannabis aan buitenlandse toeristen in Amsterdam verbieden

Femke Halsema wil verkoop cannabis aan buitenlandse toeristen in Amsterdam verbieden

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb ooit iemand in een random Amsterdams steegje wiet zien boofen dus steun ik dit politiek standpunt.

Wil jij je kinderen zo zien eindigen?
Ik dacht het van niet.
M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Mindless
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
henkie2 zei:
Nederlandse politici zijn zó vreselijk arrogant... het toegeven van fouten is een teken van wijsheid, maar daar hebben ze in onze regering nog nooit van gehoord. Inmiddels weet een groot deel van de Westerse wereld de waarheid over cannabis. Legaliseer cannabis en geef toe dat er al bijna een eeuw oorlog gevoerd wordt tegen een heilzame, onschuldige plant. Een imaginaire oorlog die voortvloeide uit racisme en gierigheid. LEGALIZE IT!!!
Klik om te vergroten...
Zijn politici in andere landen beter?

Maar inderdaad, wijsheid is ver te zoeken in de politiek. Onze leiders zijn ironisch gezien enkele van de minst wijze mensen onder ons. Er zullen een boel slimme mensen bij zitten natuurlijk, maar slim is heel wat anders dan wijs. Slimheid kan makkelijk sluwheid, listigheid worden, wijsheid nooit. Bij wijsheid wint iedereen.

Maar helaas, dit is nu eenmaal onze wereld. Dit is het systeem dat we nu hebben. En de politiek is in wezen gewoon een spel waarin vaak dat wat krom is, recht geluld wordt.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snap dat wel, die toeristen kunnen er echt niet mee om gaan, zie ze vaak kotsen en agressief worden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laramonjour zei:
Snap dat wel, die toeristen kunnen er echt niet mee om gaan, zie ze vaak kotsen en agressief worden
Klik om te vergroten...
Aah ja het beruchte kotsen en agressief worden. Typische kenmerken van stoned zijn.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Aah ja het beruchte kotsen en agressief worden. Typische kenmerken van stoned zijn.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat niet typisch 🤷‍♀️ maar ze onderschatte vaak de sterkte, en dan gaat het fout
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laramonjour zei:
Ik vind dat niet typisch 🤷‍♀️ maar ze onderschatte vaak de sterkte, en dan gaat het fout
Klik om te vergroten...
Het is toch duidelijk dat die toeristen kotsen en agressief worden door de drank, niet wiet...

Wie is er ooit agressief geworden van wiet? En hoeveel moeten kotsen door wiet? Misschien is dat laatste eens voorgekomen, maar dat zijn echt uitzonderingen.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Het is toch duidelijk dat die toeristen kotsen en agressief worden door de drank, niet wiet...
Klik om te vergroten...
Het is vaak de combinatie ervan, dat heb ik tenminste al veel te vaak gezien
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laramonjour zei:
Het is vaak de combinatie ervan, dat heb ik tenminste al veel te vaak gezien
Klik om te vergroten...
Qua kotsen misschien.

Maar dan nog, alcohol is duidelijk het middel waar mensen agressief van worden (en misselijk). Maar daar denken ze niet eens over na om het te verbieden. In plaats daarvan willen ze wiet voor toeristen verbieden. Een middel waar je rustig en vredelievend van wordt...

Dat is toch zo krom als wat?
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Qua kotsen misschien.

Maar dan nog, alcohol is duidelijk het middel waar mensen agressief van worden (en misselijk). Maar daar denken ze niet eens over na om het te verbieden. In plaats daarvan willen ze wiet voor toeristen verbieden. Een middel waar je rustig en vredelievend van wordt...

Dat is toch zo krom als wat?
Klik om te vergroten...
Dat is zeker krom en ben het volledig met je eens, maar ik merk wel echt dat ze dan helemaal van het padje afgaan. Misschien moeten ze eerst ff een cursusje wiet krijgen lol
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Laramonjour zei:
Dat is zeker krom en ben het volledig met je eens, maar ik merk wel echt dat ze dan helemaal van het padje afgaan. Misschien moeten ze eerst ff een cursusje wiet krijgen lol
Klik om te vergroten...
Als ze er niet bij dronken was er helemaal niets aan de hand geweest. Een stoned iemand valt in de regel zelden iemand lastig.

Wiet is gewoon het probleem niet. Het is alcohol. Maar we hebben als maatschappij alcohol compleet omarmd als sociaal geaccepteerde drug, dus daar kijken we niet eens naar. Terwijl het een van de meest verwoestende drugs is met de meeste overlast.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Als ze er niet bij dronken was er helemaal niets aan de hand geweest. Een stoned iemand valt in de regel zelden iemand lastig.

Wiet is gewoon het probleem niet. Het is alcohol. Maar we hebben als maatschappij alcohol compleet omarmd als sociaal geaccepteerde drug, dus daar kijken we niet eens naar. Terwijl het een van de meest verwoestende drugs is met de meeste overlast.
Klik om te vergroten...
Jup zeker waar, maar soms blowen ze wel iets teveel zonder alcohol en zie je ze levenloos in een coffee shop zitten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laramonjour zei:
Jup zeker waar, maar soms blowen ze wel iets teveel zonder alcohol en zie je ze levenloos in een coffee shop zitten
Klik om te vergroten...
En dus niemand tot last. :wink:
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
En dus niemand tot last. :wink:
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook niet gezegd :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Laramonjour zei:
Dat heb ik ook niet gezegd :wink:
Klik om te vergroten...
Femke Halsema wel.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Femke Halsema wel.
Klik om te vergroten...
True
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kan beter idd alcohol verbieden en niet wiet.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17

En ze zet door. Toeristen met grote borden waarschuwen voor straatdealers, maar wel een plan invoeren dat het straatdealen just zal doen toenemen.

Achterlijkheid, is dat iets aangeboren bij groenen ofzo?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeker weten als ik naar de vaste shops ga in Damsko er nog altijd wiet krijg zelfs als ik 60 jaar ben.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Zeker weten als ik naar de vaste shops ga in Damsko er nog altijd wiet krijg zelfs als ik 60 jaar ben.
Klik om te vergroten...

Neem je wat zakkies voor mij mee dan? :smirk:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lemmy zei:
Neem je wat zakkies voor mij mee dan? :smirk:
Klik om te vergroten...

Reis ff mee dan mag je zelf lekkers kiezen. In 1 shop is de koffie gratis en blijven we wel enkele uurtjes hangen 😅.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."