Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanval van Hamas op Psytrance festival Israël

Aanval van Hamas op Psytrance festival Israël

100 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Ziek obsessed met Joris Luyendijk
Klik om te vergroten...
Oh maar echt waar ja? Toevallig. Vind het het een enorm slimme en interessante boeiende man.

Wat een verschrikkelijke aanval; Hoorde laatst iemand een getuigenverklaring vertellen van een andere aanslag, die van Bataclan in Parijs. Ik loop al weken met die zin rond.

"Ik stond gewoon wat te praten met iemand en uit het niets explodeerd het hoofd van die mevrouw, voor mijn neus".
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
7 oktober is al weer eens 100 dagen geleden, en op dit niveau lijkt het alsof er geen einde zal komen totdat de laatste Palestijnse lijken vastgetrapt zitten onder de puin.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Want eigenlijk vond ik de Arabische landen over het algemeen veel te zwak.
Klik om te vergroten...
Het is voor hun de beurt aan de eeuw van vernedering ... begon allemaal niet zo lang geleden 😁
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
JanDeBrandweerman zei:
Het is voor hun de beurt aan de eeuw van vernedering ... begon allemaal niet zo lang geleden 😁
Klik om te vergroten...

Er staat een boek daarover in mijn nog te lezen lijstje. :sunglasses:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gisteren twijfelde ik nog om dit te posten, maar de beelden zijn indrukwekkend. And not in a good way.... 😥

Je zal het maar meemaken. Het ene moment sta je vrolijk mee te deinen op je favoriete psytrance artiesten en het volgende moment zit je in een oorlogssituatie.

Sowieso ontzettend wreed wat er gaande is rondom Gaza.

nos.nl

Ruim 250 lichamen gevonden bij aangevallen festival Israël, dodental loopt nog op

Het terrein werd eergisteren aangevallen door Hamas-strijders.
nos.nl nos.nl
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het niet zo dat een 'Israel-topic' op een forum altijd misgaat?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waar zijn de beelden van dat festival?

En aangezien ik consequent de Palestijnse kaart trek, laat ik het hier maar bij.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
Waar zijn de beelden van dat festival?

En aangezien ik consequent de Palestijnse kaart trek, laat ik het hier maar bij.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je compassie met de Palestijnen, even verduidelijken dat ik niet helemaal op de hoogte ben van die situatie.

Maar ik weet dat Israël Palestijnse gebieden bezet en zo een voedingsbodem creëert voor Hamas.

Anderzijds hadden de Palestijnen de miljarden steun die ze de laatste decennia gekregen hadden gebruikt om in infrastructuur en welzijn voor hun bevolking gebruikt dan zouden ze nu een mooi land hebben. (Maar ze spenderen die miljarden puur aan wapens uit pure woede die ik, versta me niet verkeerd, begrijp. Ik voel hun frustratie maar ze zullen moeten hard zijn. en Israël ook)

Ik kies partij voor geen van beiden want ze hebben allebei onschuldig burgerbloed aan hun handen hangen.

Het wordt hoog tijd dat Israël onderhandeld met Hamas hoe absurd dat ook lijkt. Israël zou kunnen beloven de bezette gebieden terug helemaal of gedeeltelijk terug te geven in ruil voor het ophouden van Hamas om Israël voortdurend te bestoken. Als beide partijen hier mee akkoord zouden gaan dan is een de-escalatie in zicht.

Beide partijen moeten in eigen boezem kijken en elkaar gaan respecteren en gerust laten. En landen en groepen als Iran en Hezbollah moeten stoppen met hun te moeien en olie op het vuur te gooien. En aanvaarden dat er nu eenmaal een Joodse natie in hun midden bevind.

En aan beide kanten investeren in onderwijs waarin wordt verduidelijkt dat hun geloof en boekjes als de Koran en de Thora verzinsels zijn en van bijlange niet zo veel betekenen als wat zij er van maken. Als ze dat zouden inzien zal het al een pak beter gaan, die religies maken de boel daar helemaal kapot en waarom? Voor een onzichtbaar allemachtig opperwezen dat doodgewoon niet bestaat. Absurd dat daar zo veel doden moeten voor vallen.

Er is daat nog veel werk aan de winkel, dat is duidelijk.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
In mijn optiek is de huidige staat van dit onderwerp te complex, emotioneel beladen en verdeeld om een constructieve discussie op DF mogelijk te maken. Deze polarisatie leidt alleen maar tot verdere verharding van standpunten, waarbij de belangrijkste deelnemers zich uiteindelijk afsluiten en louter hun eigen visie proberen te verkondigen.

Daarom stel ik voor om proactief in te grijpen en de verdere polarisatie binnen onze gewaardeerde gemeenschap te voorkomen. Laten we dit topic tijdelijk sluiten en ons op dit forum concentreren op kwesties rondom drugs, een onderwerp dat al voldoende complexiteit en uitdagingen met zich meebrengt.

Alles IMHO.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zal je misschien verbazen dat mensen soms ook nuchter op psytrancefeestjes aanwezig zijn 😱
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Het zal je misschien verbazen dat mensen soms ook nuchter op psytrancefeestjes aanwezig zijn 😱
Klik om te vergroten...

Can confirm! Ik ben er daar een van!

PS. Het was niet eens mijn bedoeling om hier een Israël vs Palestina discussie op te starten. Maar om nou maar een topic op slot te gooien vind ik nogal vergaand.

En als er ergens nog een soort van civiele discussie gehouden kan worden over dit thema, is het volgens mij dit forum. Er zijn hier best wat mensen aanwezig die verder durven kijken dan hun eigen blikveld.

Al zal ik er niet aan deelnemen in dit geval.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
En als er ergens nog een soort van civiele discussie gehouden kan worden over dit thema, is het volgens mij dit forum. Er zijn hier best wat mensen aanwezig die verder durven kijken dan hun eigen blikveld.
Klik om te vergroten...
Dat zou zeker het mooiste zijn en ik hoop echt van harte dat dit mogelijk is.

Mijn angst is alleen dat het precies zal eindigen als wat destijds met het COVID topic gebeurde; emoties, onderbuikgevoelens en desinformatie die sneller bleven stromen dan het rationele intellect aankon, met als uiteindelijk gevolg het sluiten van dat topic en het verbannen van een aantal personen. 🤷‍♂️
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
In mijn optiek is de huidige staat van dit onderwerp te complex, emotioneel beladen en verdeeld om een constructieve discussie op DF mogelijk te maken. Deze polarisatie leidt alleen maar tot verdere verharding van standpunten, waarbij de belangrijkste deelnemers zich uiteindelijk afsluiten en louter hun eigen visie proberen te verkondigen.

Daarom stel ik voor om proactief in te grijpen en de verdere polarisatie binnen onze gewaardeerde gemeenschap te voorkomen. Laten we dit topic tijdelijk sluiten en ons op dit forum concentreren op kwesties rondom drugs, een onderwerp dat al voldoende complexiteit en uitdagingen met zich meebrengt.

Alles IMHO.
Klik om te vergroten...
Proxima zei:
Dat zou zeker het mooiste zijn en ik hoop echt van harte dat dit mogelijk is.

Mijn angst is alleen dat het precies zal eindigen als wat destijds met het COVID topic gebeurde; emoties, onderbuikgevoelens en desinformatie die sneller bleven stromen dan het rationele intellect aankon, met als uiteindelijk gevolg het sluiten van dat topic en het verbannen van een aantal personen. 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Ja mij gevoel zegt je hebt gelijk. Aaan de andere kant bij voorbaat een topic sluiten omdat er mogelijk een te heftige discussie kan ontstaan is ook weer zo iets. Maar dit is wel weer een topic waar de kans groot is dat dit gaat gebeuren.

Laten we hem nog openhouden, maar er wel strenger op reageren en sneller overgaan tot sluiten van topic voordat er ruzies en/of met de banhamer gezwaaid gaat/moet worden. Natuurlijk zal ik dit ook met de m'n mede mods @Eik , @Roze Olifant en @Mevrouw Pløp bespreken die bij deze ook op de hoogte zijn gesteld.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is de schuld van de democraten en vooral van de penis van Hunter Biden
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eve's drop zei:
, Putin doesn't give 2 cents.
Klik om te vergroten...

Russia–Hamas relations - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org
Dat Putin Hamas en Iran steunt is meer dan duidelijk.
Hamas heeft van de Russische Vagner group ook veel lessen gekregen
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Jeffrey Epstein
Klik om te vergroten...
Juist om de westerse politici en influencers met veel gevolg te kunnen chanteren
en dat komt dan van “een vriend”
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#17
Javelin FGM-148F zei:

Russia–Hamas relations - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org
Dat Putin Hamas en Iran steunt is meer dan duidelijk.
Hamas heeft van Russische Vagner group ook veel lessen gekregen
Klik om te vergroten...
Hoe heeft hamas kunnen oefenen en al dat materiaal binnen halen in de strengst beveiligde gevangenis ter wereld ?
lees je in over false flags en Hannibal doctrine
Israël heeft de aanslag van 7/10 laten gebeuren om de genocide te kunnen rechtvaardigen en eventueel Gaza vrij van Palestijnen te maken of voor een groot deel te kunnen inlijven
daarnaast speelt nog de kwestie van de olie en gasvelden waar onderhandelingen over bezig waren
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vincent A zei:
Hoe heeft hamas kunnen oefenen en al dat materiaal binnen halen in de strengst beveiligde gevangenis ter wereld ?
lees je in over false flags en Hannibal doctrine
Israël heeft de aanslag van 7/10 laten gebeuren om de genocide te kunnen rechtvaardigen en eventueel Gaza vrij van Palestijnen te maken of voor een groot deel te kunnen inlijven
daarnaast speelt nog de kwestie van de olie en gasvelden waar onderhandelingen over bezig waren
Klik om te vergroten...
Je informatie van Telegram?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vincent A zei:
Hoe heeft hamas kunnen oefenen en al dat materiaal binnen halen in de strengst beveiligde gevangenis ter wereld ?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe jij de gaza strip voor je ziet , maar het is in ieder geval veel groter dan je denkt.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vincent A zei:
Hoe heeft hamas kunnen oefenen en al dat materiaal binnen halen in de strengst beveiligde gevangenis ter wereld ?
lees je in over false flags en Hannibal doctrine
Israël heeft de aanslag van 7/10 laten gebeuren om de genocide te kunnen rechtvaardigen en eventueel Gaza vrij van Palestijnen te maken of voor een groot deel te kunnen inlijven
daarnaast speelt nog de kwestie van de olie en gasvelden waar onderhandelingen over bezig waren
Klik om te vergroten...
Ik las je ideeën over de oorlog in Oekraïne, mijn vaderland . Ik ga niet in discussie met mensen die in complottheorie wereld blijven zitten. Ik steek liever mijn energie in sport. ❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."