Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanval van Hamas op Psytrance festival Israël

Aanval van Hamas op Psytrance festival Israël

100 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lemmy zei:
En nee, dat nu ook weer niet. Maar zeg het ons eens: wat hebben de oorlogen in Syrië, Afghanistan & Libië bijgedragen aan een betere wereld?
Klik om te vergroten...
Ja allemaal de schuld van het westen. Daarvoor waren deze landen een baken van stabiliteit, totdat Uncle Sam roet in het eten kwam gooien.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
En nee, dat nu ook weer niet. Maar zeg het ons eens: wat hebben de oorlogen in Syrië, Afghanistan & Libië bijgedragen aan een betere wereld?
Klik om te vergroten...
Afghanistan is weer van de Afghanen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeebats zei:
Ja allemaal de schuld van het westen. Daarvoor waren deze landen een baken van stabiliteit, totdat Uncle Sam roet in het eten kwam gooien.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, de oorlog in Libië bracht zelfs meerdere regeringen die elkaar niet erkenden op de been, een massa vluchtelingen en geweld.

Met je pratende auto.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
Inderdaad, de oorlog in Libië bracht zelfs meerdere regeringen die elkaar niet erkenden op de been, een massa vluchtelingen en geweld.

Met je pratende auto.
Klik om te vergroten...
Met je hoofd
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
Ja en ondanks 20 jaar oorlog zijn de Taliban, die ik niet goed wil praten, weer terug.
Klik om te vergroten...
Bijna alsof het de V.S. daar helemaal niet om te doen was...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeebats zei:
Met je hoofd
Klik om te vergroten...

Pannenkoek
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#7
StraffeNeel zei:
Naar mijn idee oordeel je hier veel te snel dat wat je in de reguliere media leest niet klopt. Heb je jezelf wel eens verdiept in de Soennieten en Shieiten en hun geschiedenis?
Klik om te vergroten...
Ja ik ken hún geschiedeni, maar ik laat me niet voor de gek houden door wat de reguliere gecontroleerde media mij voorschotelen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vincent A zei:
Ja ik ken hún geschiedeni, maar ik laat me niet voor de gek houden door wat de reguliere gecontroleerde media mij voorschotelen
Klik om te vergroten...
Niet persoonlijk naar u gericht, maar ik vraag mij altijd af als ik een dergelijke opmerking zie, welke kanalen de mensen die dit zeggen dan hebben.
En hoe weten ze of die kanalen wel niet gemanipuleerd worden?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Niet persoonlijk naar u gericht, maar ik vraag mij altijd af als ik een dergelijke opmerking zie, welke kanalen de mensen die dit zeggen dan hebben.
En hoe weten ze of die kanalen wel niet gemanipuleerd worden?
Klik om te vergroten...
RT natuurlijk
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#10
Lees
CuriousExplorer zei:
Niet persoonlijk naar u gericht, maar ik vraag mij altijd af als ik een dergelijke opmerking zie, welke kanalen de mensen die dit zeggen dan hebben.
En hoe weten ze of die kanalen wel niet gemanipuleerd worden?
Klik om te vergroten...
boeken over de geschiedenis van volkeren en instellingen kunnen een goed hulp middel zijn, via sm kom je een hoop te weten van verschillende perspectieven en kan je zaken beter op hun plek plaatsen
je moet wel alert blijven voor allerlei propaganda die verspreid word
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
De geschiedenis blijft zich herhalen.

Maar 1 ding weet ik wel, beide kanten zijn schuldig aan oorlogsmisdaden.

Deze situatie komt zeker niet uit de lucht vallen, en er is al jaren sprake van intimidatie van beide kanten.

Heel erg dat Hamas kiest voor een aanval op burgerdoelen de 7de van Oktober, maar na jarenlang geweld en het toe-eigenen van land in de Gazastrook is dit blijkbaar het resultaat.

Ook bij Israëlieten is de haat erg groot, zeker diegene die aan de grensgebieden wonen, velen zijn gebrainwashed op scholen en thuis om iedere Palestijn als potentiële terrorist te zien, vandaar dat ze kinder doden beschouwen als een toekomstig gevaar voorkomen.

Maar wat nu zo gek is, is dat als iedere moslim broeder zich zo aangetrokken voelt en free Palestina roept, begrijp ik niet dat er nog geen grens is opengemaakt voor deze groep moslims. Er is geen Arabisch land die hier zijn vingers aan wil branden, en er zijn ook nauwelijks strijders uit westelijk Europa die zich bij Hamas aanmelden om mee te vechten.

Iets wat in Syrië wel anders was.

Maar het is en blijft ontzettend erg.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eve's drop zei:
jarenlang geweld en het toe-eigenen van land in de Gazastrook is dit blijkbaar het resultaat.
Klik om te vergroten...
Grootste gedeelte van jouw post zie ik ook zo. Alleen dat geciteerde stukje vermoed ik dat anders is (let wel: vermoeden, ik weet niks zeker hierover)... Hamas had de inwoners in Gaza ook in hun dictatoriale greep. Ik denk dat Iran Hamas op 7 oktober heeft gestuurd, al dan niet in overleg met Poetin.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
StraffeNeel zei:
Grootste gedeelte van jouw post zie ik ook zo. Alleen dat geciteerde stukje vermoed ik dat anders is (let wel: vermoeden, ik weet niks zeker hierover)... Hamas had de inwoners in Gaza ook in hun dictatoriale greep. Ik denk dat Iran Hamas op 7 oktober heeft gestuurd, al dan niet in overleg met Poetin.
Klik om te vergroten...

Hamas is gefinancierd door ons eigen westen, Putin doesn't give 2 cents.

Maar dat ze de regio tiraniseren is zeker waar, burgers hebben weinig keus als er gewapene militie jou dorp als nederzetting gebruiken.

De Palestijnse burger zelf zit vast,

Between a rock and a hard place.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eve's drop zei:
Hamas is gefinancierd door ons eigen westen, Putin doesn't give 2 cents.

Maar dat ze de regio tiraniseren is zeker waar, burgers hebben weinig keus als er gewapene militie jou dorp als nederzetting gebruiken.

De Palestijnse burger zelf zit vast,

Between a rock and a hard place.
Klik om te vergroten...

Israël heeft lang geleden Hamas nog gesteund.

Zo dachten ze van de PLO af te komen. We kunnen gerust zeggen dat die tactiek in hun gezicht ontploft is. Letterlijk.

En volgens mij zijn de kolonisten niet Hamas.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Als je dat geloofd.. Ik kan nergens een beeld vormen over hoe de Chinezen informatie delen met hun volk en RT en anderen zijn verboden/ geblokkeerd in Nederland als ik me niet vergis. Hier in Spanje in ieder geval wel.
Klik om te vergroten...
Er zijn zat alternatieven (spreekbuizen van de Russische overheid) voor RT te vinden welke overigens geblokkeerd is vanwege sancties tegen Rusland.

China geen idee, maar zoals je weet is de censuur heel streng. Wat er naar buiten komt zal ook gecontroleerd zijn door de overheid. Mooie verhalen dus , voor de echte verhalen zul je waarschijnlijk zelf er naartoe moeten.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Javelin FGM-148F zei:
Iran stuurt de advocaten met handen van ZA , ze hebben heel succesvol relatie met elkaar. Oil deals are coming.
Klik om te vergroten...
Elk land heeft zn eigen beweeg redenen. Gezien de geschiedenis van ZA zal het me ook niks verbazen dat ze dit op eigen houtje doen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeebats zei:
voor de echte verhalen zul je waarschijnlijk zelf er naartoe moeten.
Klik om te vergroten...
Ja, en zelfs dan ben je nog nergens, want een buren ruzie op de JanPiet Singel in Dordrecht heeft ook al twee kompleet andere kleuren.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Elke keer als ik de Russische media open en begin te lezen om up to date te zijn voel ik hoe mijn iq met elke minuut naar beneden zakt.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Ja, en zelfs dan ben je nog nergens, want een buren ruzie op de JanPiet Singel in Dordrecht heeft ook al twee kompleet andere kleuren.
Klik om te vergroten...
Het zal je wel een beter beeld geven. Kan me zelf ook geen goed beeld over China vormen. Wel over de overheid maar niet de mensen zelf
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeebats zei:
Het zal je wel een beter beeld geven. Kan me zelf ook geen goed beeld over China vormen. Wel over de overheid maar niet de mensen zelf
Klik om te vergroten...
Ik heb maanden in Cuba gezeten vele jaren terug en sindsdien heb ik het lastig met Amerikaanse manier van objectieve informatie verstrekking :). Nu ik mijn problemen heb getackeld, maakt het me gelukkig niet zoveel meer uit wat iedereen uitkraamt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."