Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat designerdrugs met je doen: eerst de euforie, dan de psychoses

Wat designerdrugs met je doen: eerst de euforie, dan de psychoses

82 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#1
megaquote

ljuv zei:
Klinkt alsof je ervaring hebt en dus tolerantie. Ken er ook genoeg die 5g op een avond erdoorheen jassen: het is namelijk vet verslavend. Dus laten we hopen dat first timers níet jouw advies opvolgen en en startdosis van 300mg pakken🙃
Klik om te vergroten...
Dat is sowieso niet mijn advies nee, dat is alleen wat ik heb ervaren. En het is niet in 1 avond maar meer in 1 weekend. De eerste keer dat ik het deed voelde ik een bommetje van 150mg ook, maar vond dat gewoon teleurstellend en was gelijk opzoek naar het dubbele voor een lekkere buzz. ik heb dan ook altijd een flinke tolerantie voor stims gehad, 2 gram pure pep en 1 gram mdma op een weekend was dan ook zeer normaal.

MR_CHIP zei:
dat had ik ook tijdens gebruik dankzij tolerantie
Klik om te vergroten...
Ja ik had dit zelfs na t 3 maanden niet gebruikt te hebben, dus mss was het wel gewoon wat anders dan 3-mmc. of preban of weetikveel wat. heb t nooit getest dus blijft een raadsel.

PsyTekz zei:
Hij zal er best wel wat van gemerkt hebben.
Je hebt altijd van die mensen die zeggen niks te merken maar dik onder invloed zijn met kikkerogen van jewelste.
5 gram op korte periode met veel tolerantie is best wel mogelijk.
Klik om te vergroten...
Ik heb er zeker wat van gemerkt, met de bommetjes. alleen de hoeveelheden die ik moest nemen vond ik altijd teveel, mja heb t ook altijd gemixed met alcohol. dat zorgt waarschijnlijk. ook voor dat het minder goed werkt.

miles zei:
Ik ben niet zo thuis in de 3mmc, maar dit klinkt als mijn ervaring met 2 mmc, en ik heb wel eens begrepen dat er dealers zijn die dit als 3mmc verkopen
Klik om te vergroten...
2-mmc bestond nog niet toen ik het kocht. 3-cmc wel denk ik, maar die kon ik er zo tussen uit plukken, heb die keer van vendor gehaald en vond t niet zoveel aan.

OtherShore zei:
In dit soort discussies is het altijd maar zeer de vraag wat mensen bedoelen met “3-mmc”. Gaat het over redelijk betrouwbare 3-mmc van voor de ban of over whatever jouw dealer momenteel verkoopt als 3-mmc? Dat laatste is zelden echt 3-mmc, dus wie weet over welke stof @ILoveRCs het heeft.

Daarom heeft het ook niet zo veel zin om te discussiëren over hoeveelheden, want ja, iedereen heeft het toch over een andere stof.
Klik om te vergroten...
Precies laten we t erop houden dat t niet zeker is welke stof t geweest is, en hoe sterk die is.

ljuv zei:
Nou mijn belangrijkste punt was vooral dat het overkwam alsof 300 mg helemaal niks is en dat kan voor nieuwe gebruikers nogal gevaarlijk zijn. Bovendien erg nare “kijk eens hoeveel ik door m’n neus kan halen en hoeveel ik kan hebben met 50mg ben je echt een loser”-vibe door de manier van posten dus helemaal onbelangrijk om erover te praten vind ik het ook niet, haha. Boeit me verder geen kut of @ILoveRCs het wel of niet voelde, kutspul heeft of nie, maar boeit me wel dat hij andere gebruikers niet aanspoort tot onverstandig gedrag met zn houding.
Klik om te vergroten...
Dat is echt niet mijn intentie om het zo over te brengen. voor iedereen is het ook anders. daarnaast de kwaliteit. maar voor mij is 3-mmc de drugs bij uitstek waarvan ik het meeste heb moeten nemen om een effect naar wens te krijgen. dat is alles wat ik wil zeggen. absoluut niet stoer doen. gewoon verbaasd over hoe mega veel ik ervan moest nemen in vergelijking met elke andere drugs (350mg+ heavy dose volgens psychonautwiki).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
www.nrc.nl

Wat designerdrugs met je doen: eerst de euforie, dan de psychoses. ‘Ik werd er schuw en achterbaks van’

Designerdrugs: Het gebruik van designerdrugs is fors toegenomen. Kay en zijn vrienden gebruiken al jaren. „Ik verliet feestjes om in mijn eentje te snuiven. Ik wilde alle 3-MMC voor mezelf hebben.”
www.nrc.nl www.nrc.nl
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ja ja! 3mmc is echt een drama. Bijna net zo erg of erger dan Cocaïne misschien wel!
Arme jongelui!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gebruikelijke angstzaaien. Ik vind het begrip “designerdrugs” ook eigenlijk te breed. Ik bedoel, het is niet alsof er nu veel mensen kapot gaan aan tryptaminen 😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Het gebruikelijke angstzaaien. Ik vind het begrip “designerdrugs” ook eigenlijk te breed. Ik bedoel, het is niet alsof er nu veel mensen kapot gaan aan tryptaminen 😂
Klik om te vergroten...
Wat is hier angstzaaiend aan? Dit is de realiteit in sommige gebieden in Nederland..
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Wat is hier angstzaaiend aan?
Klik om te vergroten...
Kay en zijn drie vrienden worden gebruikt als voorbeeld van hoe het mis kan gaan. De suggestie is: designerdrugs maken levens kapot. Dat is vast wel waar, maar dat is niet het hele verhaal.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Ja ja ja! 3mmc is echt een drama. Bijna net zo erg of erger dan Cocaïne misschien wel!
Arme jongelui!
Klik om te vergroten...
Naar mijn mening schadelijker dan coke. Sws voor de neus! Dit zijn kristallen en geen poedertje...

Verder is het wel een goed artikel om de gevaren te omschrijven en hoe erg het je kapot kan maken maar ze hebben gelijk wel een van de heftigste personen gepakt om te interviewen. En wat @OtherShore zegt: het artikel gaat over 'designerdrugs' maar vervolgens praten ze alleen maar over 3mmc, 4mmc, etc. En niet over de zovele, andere verkrijgbare stoffen. Konden ze beter alleen over miauw praten in dit artikel.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gelato43 zei:
Naar mijn mening schadelijker dan coke. Sws voor de neus! Dit zijn kristallen en geen poedertje...

Verder is het wel een goed artikel om de gevaren te omschrijven en hoe erg het je kapot kan maken maar ze hebben gelijk wel een van de heftigste personen gepakt om te interviewen. En wat @OtherShore zegt: het artikel gaat over 'designerdrugs' maar vervolgens praten ze alleen maar over 3mmc, 4mmc, etc. En niet over de zovele, andere verkrijgbare stoffen. Konden ze beter alleen over miauw praten in dit artikel.
Klik om te vergroten...
Want wat is volgens jou miauw dan🙃
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Want wat is volgens jou miauw dan🙃
Klik om te vergroten...
Ze hebben het idd voornamelijk over 4-mmc en 3-mmc. Beide stoffen worden wel miauw genoemd, toch? In ieder geval gaat het artikel vooral daarover, niet over designerdrugs in het algemeen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Kay en zijn drie vrienden worden gebruikt als voorbeeld van hoe het mis kan gaan. De suggestie is: designerdrugs maken levens kapot. Dat is vast wel waar, maar dat is niet het hele verhaal.
Klik om te vergroten...
Drugs an sich kunnen levens kapot maken. Ik vind het wel een goed artikel. Uiteindelijk maken kay en z'n vrienden zichzelf kapot.

Doe voor de grap eens een zoekopdracht hier op 3-mmc en kijk hoe veel mensen in de problemen zijn geraakt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Doe voor de grap eens een zoekopdracht hier op 3-mmc en kijk hoe veel mensen in de problemen zijn geraakt.
Klik om te vergroten...
Er zijn vast meer mensen die het af en toe gebruiken zonder problemen…
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Want wat is volgens jou miauw dan🙃
Klik om te vergroten...
4mmc, 4cmc, 4mec, 3mmc, 3cmc, 3mec, 2mmc, 2cmc, etc. Etc. Etc.

In the end noemt iedereen het "3mmc" of "miauw". Terwijl je, tenzij je het laat testen, nooit weet welke je nou echt hebt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
De titel zegt feitelijk al genoeg. Met veel designerdrugs is de comedown en neveneffecten een pak desastreuser dan de klassieke middelen.
Nu ff artikel lezen 😁.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Iemand die af en toe 1P-LSD bestelt en af en toe tript gebruikt toch ook designerdrugs? En die glijdt toch niet zomaar de afgrond in als Kay en zijn vrienden? Of mensen die 1 keer in de drie maanden 6-APB gebruiken — die verhalen worden niet verteld. Het gaat alleen maar over het misbruik van 4-mmc en 3-mmc en zelfs als het op die stoffen aankomt zijn er genoeg verhalen van mensen die er wel goed mee om kunnen gaan.
Klik om te vergroten...
True. Maar dat neemt deze kant van misbruik niet weg. Ik vind het te makkelijk om dit weg te scharen als bangmakerij
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
True. Maar dat neemt deze kant van misbruik niet weg. Ik vind het te makkelijk om dit weg te scharen als bangmakerij
Klik om te vergroten...
Okay, eens! Het gaat soms zeker mis, dus daar mag ook over bericht worden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
True. Maar dat neemt deze kant van misbruik niet weg. Ik vind het te makkelijk om dit weg te scharen als bangmakerij
Klik om te vergroten...
Maar Coke is over het algemeen toch net zo dramatisch voor een gebruiker en diens omgeving?

Ik blijf niet voor niets uit de buurt van Coke gebruikers en 3mmc-ers
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Maar Coke is over het algemeen toch net zo dramatisch voor een gebruiker en diens omgeving?

Ik blijf niet voor niets uit de buurt van Coke gebruikers en 3mmc-ers
Klik om te vergroten...
Ja klopt, dus? Genoeg ellende over coke te vinden. Ik zou willen zeggen dat ik het onder controle heb maar dat is niet waar.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Ja klopt, dus? Genoeg ellende over coke te vinden. Ik zou willen zeggen dat ik het onder controle heb maar dat is niet waar.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet zeker, maar steeds vaker krijg ik het gevoel, dat jeugd van tegenwoordig veel makkelijker over cocaïne denkt dan generatie terug.
Sterkte man, ik denk zelf bij moeilijk te controleren shit: alles of niets! Niets, is even tanden op elkaar en dan is het makkelijker dan full time verdoven.

Don Gym!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Ik weet niet zeker, maar steeds vaker krijg ik het gevoel, dat jeugd van tegenwoordig veel makkelijker over cocaïne denkt dan generatie terug.
Sterkte man, ik denk zelf bij moeilijk te controleren shit: alles of niets! Niets, is even tanden op elkaar en dan is het makkelijker dan full time verdoven.

Don Gym!
Klik om te vergroten...
Over alle drugs. Bovenstaand artikel is daar voorbeeld van. Ik zie dit al 10 jaar om me heen gebeuren en het wordt alleen maar erger. Dacht dat het een generatie dingetje was maar als ik kijk hoe de 18 jarigen van nu er mee omgaan.. nait best
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Ik weet niet zeker, maar steeds vaker krijg ik het gevoel, dat jeugd van tegenwoordig veel makkelijker over cocaïne denkt dan generatie terug.
Sterkte man, ik denk zelf bij moeilijk te controleren shit: alles of niets! Niets, is even tanden op elkaar en dan is het makkelijker dan full time verdoven.

Don Gym!
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe de jeugd van een generatie terug over drugs dacht(ik ben 20) maar ik kan wel zeggen dat sinds 2020 iedereen om me heen er simpeler over na is gaan denken(alle drugs, niet alleen coke). Alleen is de ene persoon er nu vanaf en de ander is er in doorgeslagen. Mensen die nu al 2+ jaar lang elk weekend aan de drugs zitten en gewoon niet de consequenties in kunnen zien.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."