Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRechtzaak tegen Ali b begonnen

Rechtzaak tegen Ali b begonnen

38 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
Je bent bekend met de Famke Louise en Ali B. story?
Klik om te vergroten...

nee eigenlijk niet
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Kan ook onbewust door het trauma komen.
Maar daar maakt zo'n advocaat van dhr B. gelijk gehakt van.
Klik om te vergroten...
Je bent bekend met de Famke Louise en Ali B. story?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen groot fan van Ali B by any stretch, maar ik blijf het in dit soort zaken wel taai vinden dat de media iemand eigenlijk al gehangen heeft voordat een rechtbank vast heeft gesteld of hij daadwerkelijk schuldig is of niet. Als achteraf blijkt dat er niets strafbaars gebeurde - iets wat ik overigens niet geloof in deze zaak - blijft iemand evengoed gebrandmerkt met het label van misbruiker/verkrachter door de rol die de media heeft gespeeld voorafgaand aan het proces.

Piers Morgan heeft recent een groot interview met Kevin Spacey gehouden en Spacey is een nog extremer voorbeeld. De media smulde ervan toen hij voor veertig mil aangeklaagd werd voor seksueel misbruik en elke krant besteedde er tien pagina's aan, maar ik moest er in dat interview achter komen dat hij een jaar eerder al vrijgesproken was in die rechtszaak. Waar was de 'ten page special' toen van alle grote kranten en andere nieuwsmedia? Het is een heel krom gebeuren als je het mij vraagt.

Overigens gaf Spacey wel toe dat hij te agressief was in zijn avances richting andere mannen en dat hij zijn leven lang zal werken om een beter persoon te worden. Dat geeft wel aan dat er aardig wat mis was met zijn gedrag. Maar om daar iemands hele leven voor om zeep te helpen (hij is onder andere zo goed als failliet door alles), dat gaat veel te ver.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
nee eigenlijk niet
Klik om te vergroten...

Het staat (ten dele) op YouTube.

Famke Louise was een rechtszaak aangegaan met RoddelPraat omdat zij meende dat RoddelPraat ten onrechte had bericht dat zij aangerand zou zijn door Ali B. en haar daarmee beschadigd zou hebben, tot en met tranen in de rechtszaal aan toe.

Vervolgens trad ze (betaald) op op een huisfeest met een nummer over de genoemde aanranding.
Één van de gasten stuurde vervolgens een heimelijke opname naar RoddelPraat. Ik geloof ogenblikkelijk dat je als vrouw eerder emotioneel wordt dan de meeste mannen, maar dit lijkt me een Oud-Hollands geval van leugen en bedrog en mogelijk meineed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sally Tessio zei:
Geen groot fan van Ali B by any stretch, maar ik blijf het in dit soort zaken wel taai vinden dat de media iemand eigenlijk al gehangen heeft voordat een rechtbank vast heeft gesteld of hij daadwerkelijk schuldig is of niet. Als achteraf blijkt dat er niets strafbaars gebeurde - iets wat ik overigens niet geloof in deze zaak - blijft iemand evengoed gebrandmerkt met het label van misbruiker/verkrachter door de rol die de media heeft gespeeld voorafgaand aan het proces.

Piers Morgan heeft recent een groot interview met Kevin Spacey gehouden en Spacey is een nog extremer voorbeeld. De media smulde ervan toen hij voor veertig mil aangeklaagd werd voor seksueel misbruik en elke krant besteedde er tien pagina's aan, maar ik moest er in dat interview achter komen dat hij een jaar eerder al vrijgesproken was in die rechtszaak. Waar was de 'ten page special' toen van alle grote kranten en andere nieuwsmedia? Het is een heel krom gebeuren als je het mij vraagt.

Overigens gaf Spacey wel toe dat hij te agressief was in zijn avances richting andere mannen en dat hij zijn leven lang zal werken om een beter persoon te worden. Dat geeft wel aan dat er aardig wat mis was met zijn gedrag. Maar om daar iemands hele leven voor om zeep te helpen (hij is onder andere zo goed als failliet door alles), dat gaat veel te ver.
Klik om te vergroten...
Guilty until proven innocent...

En inderdaad: eenmaal onschuldig bewezen en het is al te laat: dan heb je het stempel al op je, die je draagt tot je dood.

Ken je de Deense film Jagten (The Hunt) met Mads Mikkelsen? Die gaat over dit fenomeen en illustreert heel pijnlijk wat dit met iemand doet. Geweldig gespeeld door Mikkelsen (uiteraard). Niet een 'leuke' film, maar zo goed en imo ook nodig voor mensen om bij stil te staan hoe erg levens van onschuldige mensen hiermee worden verwoest.

Van mij mag de straf op een valse beschuldiging even hoog worden als de straf die de beschuldigde zou krijgen wanneer schuldig verklaart.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ken je de Deense film Jagten (The Hunt) met Mads Mikkelsen? Die gaat over dit fenomeen en illustreert heel pijnlijk wat dit met iemand doet. Geweldig gespeeld door Mikkelsen (uiteraard). Niet een 'leuke' film, maar zo goed en imo ook nodig voor mensen om bij stil te staan hoe erg levens van onschuldige mensen hiermee worden verwoest.
Klik om te vergroten...
Hahah, grappig dat je die film aanhaalt, want ik deed recent precies hetzelfde toen ik over ditzelfde onderwerp met iemand sprak. Ja, ik heb Jagten gezien. Goede film en inderdaad uitstekend geacteerd door Mikkelsen.

Heb je weleens over de day-care sex-abuse hysterie gehoord in de jaren tachtig/negentig? Die events zijn deels de inspiratie voor Jagten geweest. Compleet absurd wat er toen plaats heeft gevonden. Misschien interessant om iets over te lezen. Geeft ook wat meer tekst en uitleg waarom kinderen, zoals ook in de film Jagten, makkelijker tot valse verklaringen geleid kunnen worden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Day-care_sex-abuse_hysteria
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Guilty until proven innocent...

En inderdaad: eenmaal onschuldig bewezen en het is al te laat: dan heb je het stempel al op je, die je draagt tot je dood.

Ken je de Deense film Jagten (The Hunt) met Mads Mikkelsen? Die gaat over dit fenomeen en illustreert heel pijnlijk wat dit met iemand doet. Geweldig gespeeld door Mikkelsen (uiteraard). Niet een 'leuke' film, maar zo goed en imo ook nodig voor mensen om bij stil te staan hoe erg levens van onschuldige mensen hiermee worden verwoest.

Van mij mag de straf op een valse beschuldiging even hoog worden als de straf die de beschuldigde zou krijgen wanneer schuldig verklaart.
Klik om te vergroten...
Ookal is hij schuldig. Dan geeft het een kleine weerspiegeling van het foktop wereldje waarin hij leeft. Hij is dan dader en slachtoffer. Wat macht en mogelijk coke gebruik met iemand doet. En wat eenieder in deze positie had kunnen doen/overkomen. Je hebt eigenlijk een oppasser nodig die je af en toe een flinke tets om je oren geeft, maar ook iemand waarbij je uit kunt huilen. De positie die hij had, was niet verantwoord naar anderen en naar hemzelf denk ik. Als hij schuldig is, dan vind ik wel dat hij verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn daden en het gewoon toe moet geven. Iedereen maakt kleine of grote grove fouten. Dit maakt je naar mijn mening geen slecht mens, zolang je er maar de verantwoordelijkheid voor neemt en er lering uit trekt. En aan je medemens uitlegt hoe je er in stond toen je de fout beging en hou je er nu in staat.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee, dan 't Hofnarretje...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ali B hoort vandaag of hij veroordeeld wordt in een zedenzaak. Mijn naam is Michiel Vos en ik houd jullie in dit liveblog op de hoogte van de uitspraak.

  • Rapper wordt verdacht van aanranding en verkrachting.
  • OM eiste een onvoorwaardelijke celstraf van drie jaar.
  • Ali B zelf niet aanwezig in de rechtbank.

Uitspraak is nog bezig, dit zijn de conclusies van de rechtbank tot dusver:
  • Rechter acht verkrachting van Naomi bewezen, aanranding niet.
  • Rapper vrijgesproken van aanranding voormalig The Voice-kandidaat Jill Helena.



www.nu.nl

Lees hier terug hoe de uitspraak in de rechtszaak rond Ali B verliep

www.nu.nl www.nu.nl
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
hij heeft onvoorwaardelijk straf van 2 jaar
al gaat ie in hoger beroep
Klik om te vergroten...
Ok, onvoorwaardelijk. Dan mag die de cel in natuurlijk. Kan ie een boek gaan schrijven en nog een plaatje misschien.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
DOEIIII ali
1720786496175.jpeg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
DOEIIII ali
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je? Hij hoeft de gevangenis niet in te gaan toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Hoe bedoel je? Hij hoeft de gevangenis niet in te gaan toch?
Klik om te vergroten...
hij heeft onvoorwaardelijk straf van 2 jaar
al gaat ie in hoger beroep
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zal maar in de cel zitten en dan een bekende Nederlander als celgenoot hebben. Maar hij zal vast beschermd wordend
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Ok, onvoorwaardelijk. Dan mag die de cel in natuurlijk. Kan ie een boek gaan schrijven en nog een plaatje misschien.
Klik om te vergroten...
Je hoort er als rapper anno 2024 niet bij als je nog geen plaat opgenomen hebt over de (gevangenis-)telefoon.

(grap gejat van BIll Burr)

Maar even serieus:

Ik weet niet hoe de gevangeniscultuur in Nederland is, maar is het niet zo dat gedetineerden het meestal niet zo hebben op verkrachters? "Knuffelmarokkaan" gaat misschien een hele andere betekenis krijgen binnen de gevangenismuren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik weet niet hoe de gevangeniscultuur in Nederland is, maar is het niet zo dat gedetineerden het meestal niet zo hebben op verkrachters? "Knuffelmarokkaan" gaat misschien een hele andere betekenis krijgen binnen de gevangenismuren.
Klik om te vergroten...

Klopt.
Sta je onder de laagste trede van de gevangenisladder.

Maar onze Ali zal wel goed beschermd worden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Maar eerst het Hoger Beroep.
Klik om te vergroten...

Blijf je dan tot die tijd vrij man?
Dat kan nl wel eens lang duren denk ik
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Dan mag die de cel in natuurlijk. Kan ie een boek gaan schrijven en nog een plaatje misschien.
Klik om te vergroten...
Alleen een boek is meer dan voldoende.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Maar eerst het Hoger Beroep.
Klik om te vergroten...
Helaas wel
l
lijpemanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien aparte zedenafdeling , anders krijgt ie een bezemsteel of wat anders in z'n achterste

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."