#1
Je bent bekend met de Famke Louise en Ali B. story?
nee eigenlijk niet
Je bent bekend met de Famke Louise en Ali B. story?
Je bent bekend met de Famke Louise en Ali B. story?Kan ook onbewust door het trauma komen.
Maar daar maakt zo'n advocaat van dhr B. gelijk gehakt van.
nee eigenlijk niet
Guilty until proven innocent...Geen groot fan van Ali B by any stretch, maar ik blijf het in dit soort zaken wel taai vinden dat de media iemand eigenlijk al gehangen heeft voordat een rechtbank vast heeft gesteld of hij daadwerkelijk schuldig is of niet. Als achteraf blijkt dat er niets strafbaars gebeurde - iets wat ik overigens niet geloof in deze zaak - blijft iemand evengoed gebrandmerkt met het label van misbruiker/verkrachter door de rol die de media heeft gespeeld voorafgaand aan het proces.
Piers Morgan heeft recent een groot interview met Kevin Spacey gehouden en Spacey is een nog extremer voorbeeld. De media smulde ervan toen hij voor veertig mil aangeklaagd werd voor seksueel misbruik en elke krant besteedde er tien pagina's aan, maar ik moest er in dat interview achter komen dat hij een jaar eerder al vrijgesproken was in die rechtszaak. Waar was de 'ten page special' toen van alle grote kranten en andere nieuwsmedia? Het is een heel krom gebeuren als je het mij vraagt.
Overigens gaf Spacey wel toe dat hij te agressief was in zijn avances richting andere mannen en dat hij zijn leven lang zal werken om een beter persoon te worden. Dat geeft wel aan dat er aardig wat mis was met zijn gedrag. Maar om daar iemands hele leven voor om zeep te helpen (hij is onder andere zo goed als failliet door alles), dat gaat veel te ver.
Hahah, grappig dat je die film aanhaalt, want ik deed recent precies hetzelfde toen ik over ditzelfde onderwerp met iemand sprak. Ja, ik heb Jagten gezien. Goede film en inderdaad uitstekend geacteerd door Mikkelsen.Ken je de Deense film Jagten (The Hunt) met Mads Mikkelsen? Die gaat over dit fenomeen en illustreert heel pijnlijk wat dit met iemand doet. Geweldig gespeeld door Mikkelsen (uiteraard). Niet een 'leuke' film, maar zo goed en imo ook nodig voor mensen om bij stil te staan hoe erg levens van onschuldige mensen hiermee worden verwoest.
Ookal is hij schuldig. Dan geeft het een kleine weerspiegeling van het foktop wereldje waarin hij leeft. Hij is dan dader en slachtoffer. Wat macht en mogelijk coke gebruik met iemand doet. En wat eenieder in deze positie had kunnen doen/overkomen. Je hebt eigenlijk een oppasser nodig die je af en toe een flinke tets om je oren geeft, maar ook iemand waarbij je uit kunt huilen. De positie die hij had, was niet verantwoord naar anderen en naar hemzelf denk ik. Als hij schuldig is, dan vind ik wel dat hij verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn daden en het gewoon toe moet geven. Iedereen maakt kleine of grote grove fouten. Dit maakt je naar mijn mening geen slecht mens, zolang je er maar de verantwoordelijkheid voor neemt en er lering uit trekt. En aan je medemens uitlegt hoe je er in stond toen je de fout beging en hou je er nu in staat.Guilty until proven innocent...
En inderdaad: eenmaal onschuldig bewezen en het is al te laat: dan heb je het stempel al op je, die je draagt tot je dood.
Ken je de Deense film Jagten (The Hunt) met Mads Mikkelsen? Die gaat over dit fenomeen en illustreert heel pijnlijk wat dit met iemand doet. Geweldig gespeeld door Mikkelsen (uiteraard). Niet een 'leuke' film, maar zo goed en imo ook nodig voor mensen om bij stil te staan hoe erg levens van onschuldige mensen hiermee worden verwoest.
Van mij mag de straf op een valse beschuldiging even hoog worden als de straf die de beschuldigde zou krijgen wanneer schuldig verklaart.
Ok, onvoorwaardelijk. Dan mag die de cel in natuurlijk. Kan ie een boek gaan schrijven en nog een plaatje misschien.hij heeft onvoorwaardelijk straf van 2 jaar
al gaat ie in hoger beroep
Hoe bedoel je? Hij hoeft de gevangenis niet in te gaan toch?DOEIIII ali
hij heeft onvoorwaardelijk straf van 2 jaarHoe bedoel je? Hij hoeft de gevangenis niet in te gaan toch?
Je hoort er als rapper anno 2024 niet bij als je nog geen plaat opgenomen hebt over de (gevangenis-)telefoon.Ok, onvoorwaardelijk. Dan mag die de cel in natuurlijk. Kan ie een boek gaan schrijven en nog een plaatje misschien.
Ik weet niet hoe de gevangeniscultuur in Nederland is, maar is het niet zo dat gedetineerden het meestal niet zo hebben op verkrachters? "Knuffelmarokkaan" gaat misschien een hele andere betekenis krijgen binnen de gevangenismuren.
Maar eerst het Hoger Beroep.
Alleen een boek is meer dan voldoende.Dan mag die de cel in natuurlijk. Kan ie een boek gaan schrijven en nog een plaatje misschien.
Helaas welMaar eerst het Hoger Beroep.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."