#1
In eerste instantie niets maar mijn vertrouwen in onafhankelijke media is inmiddels dermate beperkt dat het me absoluut niet zou verbazen als er links of rechts wat gelobbyd wordt.Wat heeft de overheid met het AD te maken?
In eerste instantie niets maar mijn vertrouwen in onafhankelijke media is inmiddels dermate beperkt dat het me absoluut niet zou verbazen als er links of rechts wat gelobbyd wordt.Wat heeft de overheid met het AD te maken?
AD en Telegraaf hebben korte lijntjes met politie en gemeentebesturen. De kranten hebben nogal de neiging elk persbericht te publiceren wat ze opgestuurd krijgen. Daardoor is er al een flinke positiviteitsbias t.o.v. de overheid. Die dynamiek wordt verder versterkt doordat journalisten voor die kranten terughoudend zijn met kritisch berichten over politie of overheden, omdat ze dan de relatie met voorlichters kunnen beschadigen en dan mogelijk niet meer persberichten opgestuurd krijgen.Wat heeft de overheid met het AD te maken?
Verder met je eens. Vooral het ad en de Telegraaf hebben er een flink handje van.
Ik vind dit allemaal wel heel eng klinken. Omdat ik me ook realiseer dat het echt zo is.AD en Telegraaf hebben korte lijntjes met politie en gemeentebesturen. De kranten hebben nogal de neiging elk persbericht te publiceren wat ze opgestuurd krijgen. Daardoor is er al een flinke positiviteitsbias t.o.v. de overheid. Die dynamiek wordt verder versterkt doordat journalisten voor die kranten terughoudend zijn met kritisch berichten over politie of overheden, omdat ze dan de relatie met voorlichters kunnen beschadigen en dan mogelijk niet meer persberichten opgestuurd krijgen.
Ja er is een reden waarom John van den Heuvel steeds de scoops van het OM krijgt.Ik vind dit allemaal wel heel eng klinken. Omdat ik me ook realiseer dat het echt zo is.
Volkomen met je eens..Ik snap wat je zegt t.a.v. de hetze. Het commentaar met betrekking tot geluidsoverlast van Dominator en Decibel was nog nooit zo luid als afgelopen jaar. Verder viel mij de toonzetting van de publicaties van de verschillende media ook al op. Er werd een relatief harde link gelegd tussen het gebruik van drugs en het overlijden van mensen (decibel). Echter bij Decibel was de ene oorzaak echt medisch en de ander is een sloot in gewandeld. Nou ik kan je vertellen dat laatste is mij ook wel eens overkomen met een dronken harses en staat dus los van het gebruik van.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat men hiermee wilt bereiken. Dat op festivals wordt gebruikt is duidelijk echter het sentiment is altijd goed en erg zijn weinig tot geen geweldsdelicten. Op een festival met alleen alcohol kan ik dit niet zeggen. Verder is al uit meerdere onderzoeken ook al gebleken dat bij verstandig gebruik van X of M het gezondheidsrisico lager is van het gebruik van alcohol.
Ik kijk in ieder geval uit naar Elektrum komende maand waar ik nog lekker een keer goed kan stuiteren en genieten van de muziek en het gezelschap
Ik denk dat dit te actief geformuleerd is. Ik ken persoonlijk wel wat journalisten, en de meeste zijn er zelf van overtuigd dat ze neutraal en onafhankelijk te werk gaan door hun eigen overtuiging achterwege te laten. Zelf denk ik dat die bewering niet klopt, en dat er juist allerlei afhankelijkheden zijn (van de eigenaren van nieuwsmedia, van persberichten, van andere nieuwsmedia, van wat hun eindredacteur redelijk vindt), en dat hun gestandaardiseerde werkwijze er juist toe leidt dat er telkens hetzelfde perspectief wordt ingenomen. Wat dus juist niet neutraal is.Waar het dan uiteindelijk op neerkomt is controle ,manipulatie en indoctrinatie .
De negativiteitsbias is op zich nog wel verklaarbaar omdat kranten proberen te laten zien wat er mis gaat (zodat er wat aan gedaan kan worden). Bij de selectie van welke onderwerpen ze aansnijden laten ze zich veelal leiden door wat 'actueel' is (want het gaat om 'nieuws'). Actualiteit in die zin wordt in grote mate bepaald door wat er besproken wordt in (andere) nieuwsmedia. Zo krijg je met regelmaat mediahypes die leiden tot een hyperfocus op één gebeurtenis, wat eigenlijk geen recht meer doet aan de ernst van het verhaal.We hebben dit ook zien gebeuren tijdens de Crona periode hoe mensen tegen elkaar werden uitgespeeld. Zelfs vandaag weer een stuk in AD mbt de festivals van afgelopen weekend en de geluidsoverlast van oa. Smeerboel. Opvallend dat het met name over Utrecht gaat en uiteraard weer de nodige negatieve commentaren.
De media gewoon links laten liggen. Dan heb je er ook geen last van 😛
Drugsgebruik op redactie Algemeen Dagblad
Al enige tijd zijn er geruchten dat het gebruik van verdovende middelen op de redactie van het Algemeen Dagblad de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
Gister reisde 1 van onze redacteurs af naar Rotterdam om een interview af te leggen met een werknemer van het AD, die anoniem wil blijven.
Marleen(gefingeerde naam red.) werkt al jaren voor het AD. Maar sinds een aantal jaren is de cultuur binnen het bedrijf veranderd.
Ging je eerder nog met een paar espresso's de strijd met de deadline aan. Nu is het de normaalste zaak om met witte lijnen deadlines te halen.
Met restanten wit poeder nog onder hun neus ziet Marleen haar collega's soms van het toilet komen.
Haar baas zou zelfs in een hitsige bui, uren stimfappend (mastruberend op stimulerende middelen red.) in dit kleine hokje hebben doorgebracht.
De betrouwbaarheid van het nieuws dat wordt gebracht zou door het middelen gebruik achteruit zijn gegaan.
Om hun eigen gebruik te verdoezelen, schrijven ze nu artikelen waarin ze festivals in een kwaad daglicht zetten. De nadruk wordt vooral gelegd op drugsgebruik.
Een beetje krom niet? Zegt Marleen. Helemaal omdat er op de redactie een groepsfoto hangt, waarop duidelijk te zien is dat alle redactieleden verwijdde pupillen hebben.
En dit is genomen op een festival waarover ze kwaad schrijven.
Masturberen*De media gewoon links laten liggen. Dan heb je er ook geen last van 😛
Drugsgebruik op redactie Algemeen Dagblad
Al enige tijd zijn er geruchten dat het gebruik van verdovende middelen op de redactie van het Algemeen Dagblad de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
Gister reisde 1 van onze redacteurs af naar Rotterdam om een interview af te leggen met een werknemer van het AD, die anoniem wil blijven.
Marleen(gefingeerde naam red.) werkt al jaren voor het AD. Maar sinds een aantal jaren is de cultuur binnen het bedrijf veranderd.
Ging je eerder nog met een paar espresso's de strijd met de deadline aan. Nu is het de normaalste zaak om met witte lijnen deadlines te halen.
Met restanten wit poeder nog onder hun neus ziet Marleen haar collega's soms van het toilet komen.
Haar baas zou zelfs in een hitsige bui, uren stimfappend (mastruberend op stimulerende middelen red.) in dit kleine hokje hebben doorgebracht.
De betrouwbaarheid van het nieuws dat wordt gebracht zou door het middelen gebruik achteruit zijn gegaan.
Om hun eigen gebruik te verdoezelen, schrijven ze nu artikelen waarin ze festivals in een kwaad daglicht zetten. De nadruk wordt vooral gelegd op drugsgebruik.
Een beetje krom niet? Zegt Marleen. Helemaal omdat er op de redactie een groepsfoto hangt, waarop duidelijk te zien is dat alle redactieleden verwijdde pupillen hebben.
En dit is genomen op een festival waarover ze kwaad schrijven.
Hoe hypocriet haha ze stimfappen zelfs bij ADDe media gewoon links laten liggen. Dan heb je er ook geen last van 😛
Drugsgebruik op redactie Algemeen Dagblad
Al enige tijd zijn er geruchten dat het gebruik van verdovende middelen op de redactie van het Algemeen Dagblad de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
Gister reisde 1 van onze redacteurs af naar Rotterdam om een interview af te leggen met een werknemer van het AD, die anoniem wil blijven.
Marleen(gefingeerde naam red.) werkt al jaren voor het AD. Maar sinds een aantal jaren is de cultuur binnen het bedrijf veranderd.
Ging je eerder nog met een paar espresso's de strijd met de deadline aan. Nu is het de normaalste zaak om met witte lijnen deadlines te halen.
Met restanten wit poeder nog onder hun neus ziet Marleen haar collega's soms van het toilet komen.
Haar baas zou zelfs in een hitsige bui, uren stimfappend (mastruberend op stimulerende middelen red.) in dit kleine hokje hebben doorgebracht.
De betrouwbaarheid van het nieuws dat wordt gebracht zou door het middelen gebruik achteruit zijn gegaan.
Om hun eigen gebruik te verdoezelen, schrijven ze nu artikelen waarin ze festivals in een kwaad daglicht zetten. De nadruk wordt vooral gelegd op drugsgebruik.
Een beetje krom niet? Zegt Marleen. Helemaal omdat er op de redactie een groepsfoto hangt, waarop duidelijk te zien is dat alle redactieleden verwijdde pupillen hebben.
En dit is genomen op een festival waarover ze kwaad schrijven.
Je moet niet vergeten dat de journalistieke kwaliteit bij het AD zéér laag is. Eigenlijk is het meer een marketingmachine die zo efficiënt mogelijk kliks moet genereren, weliswaar door een imago proberen hoog te houden van een journalistiek platform dat een groot maatschappelijk belang dient. Anders zouden mensen het AD op de stapel van reclamefolders gooien. Persoonlijk denk ik dat het AD juist meer schade berokkent aan onze samenleving dan dat het problemen voorkomt, vanwege de hyperfocus op snel en sensationeel nieuws wat vooral interessant moet klinken zodat het veel pageviews oplevert. Die verhalen hoef je nauwelijks te checken, want als het niet blijkt te kloppen kun je later ook gewoon een follow-up schrijven die dan weer allerlei extra kliks oplevert. Diepgewortelde maatschappelijke problemen zorgvuldig uitpluizen, en aankaarten op een manier die toegankelijk is voor een groot publiek, daar is geen geld voor. Dat zou te weinig advertentie-inkomsten opleveren.Een jaar geleden poste ik dit bericht en nu we een jaar verder zijn valt me weer hetzelfde op in de media van de DPG groep.
En weer een offensief tegen met name Decibel dat afgelopen weekend in Hilvarenbeek is behouden.
Dagelijks negatieve berichtgevingen over geluid, drugs, overlast en natuurlijk geen positieve berichten behalve door sommige reageerders.
Hetze is een groot woord maar het is wel opvallend hoe er al dagen op ingehakt wordt met in mijn ogen stemmingmakerij.
Je zou haast gaan beloven dat er complotten van toepassing zijn om festivals zo in discrediet te brengen dat festivals in de ban gaan. Drugs gebruik wordt ook regelmatig aangehaald en in sommige reacties van ongelooflijke nitwits schrijft mendat er maar politiehonden ingezet moeten worden bij de toegang om nog strenger te controleren…hoe ziek is dat.
We weten allemaal dat we wat nuttigen op een feestje en dat er nauwelijks tot geen ongeregeldheden zijn in tegenstelling tot feestjes met hoog alcohol gebruik.
Kan er me toch wel kwaad over maken, de kortzichtigheid, de onwetendheid, vooroordelen en buitengewone stupiditeit .
Maar ja gezien de woke waanzin van de maatschappij tegenwoordig zal ik er maar aan moeten wennen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."