Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTelegram stuk minder anoniem

Telegram stuk minder anoniem

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cyndaquil zei:
Uiteindelijk is het een beetje een kat en muis spel en wat je threat model is.

Want End2End versleuteling is leuk maar niemand checkt de keys van elkaar of je ook daadwerkelijk met diegene zit te chatten van wie het apparaat is.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad.

Kordie zei:
Ik heb ook wel eens gehoord dat als dealers opgepakt worden ze op afstand hun whatsapp / social media / GSM kunnen wissen.
Klopt dit?
Klik om te vergroten...
Remote wipe kan je op vele manieren implementeren.

Probleem bij Telegram en social media is alleen dat je data nog steeds op de servers blijft staan, en dan ook nog met een 'deleted on datetime' vlaggetje erbij wat in een rechtszaal tegen je kan worden gebruikt (opzettelijk verwijderen van mogelijk relevante informatie).
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allemaal overstappen op Signal nu :tonguewink:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ach als instanties echt willen dan kunnen ze overal al lang bij. Als ze willen kunnen ze eigenlijk al vertellen wie, waarom en wanneer je iemand gaat appen voor je het zelf weet. Daarbij moet je ook echt over kilo's per week gaan voor ze überhaupt de moeite nemen achter je aan te gaan.

Het is wel zo dat wanneer je met justitie in aanraking komt, ze wel een extra stok hebben om te slaan als je gehandeld hebt op dit soort apps en ze onderzoeken dit.

Maar ach wij zijn allemaal braaf hier toch
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cyndaquil zei:
Want End2End versleuteling is leuk maar niemand checkt de keys van elkaar of je ook daadwerkelijk met diegene zit te chatten van wie het apparaat is.
Klik om te vergroten...
Als die veranderen check ik die.

Ik weet niet of Telegram al die menukaarten gaat aanpakken.
Had wel eens gehoord dat zoiets bestond maar nooit gezien.
Ik ben nog van de oude stempel, koffie met de dealer of een etentje.
Moet zeggen dat ik deze ontwikkeling verrekte handig vind.
Vaak een authentiek Nederlands product, als je in Brabant of Limburg woont zelfs een streekproduct, dus milieuvriendelijk, oh ja, en diervriendelijk want geen dierproeven, BTW vrij soms, geen lullige dingen als een suikertaks en aldus een documentaire die ik zag op de Vlaamse tv; sneller in huis dan een pizza. :sunglasses:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook het Belgische parket, waar er maar twee criminele zaken bestaan (drugs en verkeersovertredingen) voert een onderzoek naar Telegram:

Het Belgische gerecht voert al sinds 2020 een onderzoek naar de chatapp Telegram. Omdat het onderzoek een nieuwe fase inging met de oprichting van een 'joint investigation team' (JIT) met de Franse justitie, raakte het nieuws bekend. Dat meldt De Standaard.

Via zo'n team kunnen België en Frankrijk rechtstreeks vaststellingen uit hun onderzoek delen en kunnen ze gezamenlijke acties uitvoeren. Speurders kunnen ook gemakkelijker meewerken aan operaties op buitenlands grondgebied. Volgens de woordvoerder van het Belgische federaal parket, Eric Vandersypt, zien ze de app voortdurend opduiken in hun dossiers. 'In zowat elk onderzoek naar pakweg wapenhandel is het prijs.'

Telegram is een zeer populaire app bij tal van profielen vanwege de versleuteling van berichten. Omdat het bedrijf zowat alles toestond, werd Telegram al snel een van de populairste undergroundkanalen van het internet. Zowel criminelen, drugsdealers, wapenhandelaars en verspreiders van samenzweringen, geweld en racisme vinden er vlotjes hun weg. In totaal stevent de app af op 1 miljard gebruikers.






https://www.tijd.be/politiek-economie/internationaal/algemeen/belgisch-federaal-parket-voert-onderzoek-naar-telegram-app/10572246.html
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
tweakers.net

Telegram deelt voor het eerst data met Nederlandse Openbaar Ministerie

Telegram heeft voor het eerst gegevens van verdachten gedeeld met het Nederlandse Openbaar Ministerie. De chatapp heeft de afgelopen weken gehoor gegeven aan notice-and-actionverzoeken met betrekking tot twintig strafzaken. Tot voor kort deelde Telegram geen data met autoriteiten.
tweakers.net tweakers.net
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
tweakers.net

Telegram deelt voor het eerst data met Nederlandse Openbaar Ministerie

Telegram heeft voor het eerst gegevens van verdachten gedeeld met het Nederlandse Openbaar Ministerie. De chatapp heeft de afgelopen weken gehoor gegeven aan notice-and-actionverzoeken met betrekking tot twintig strafzaken. Tot voor kort deelde Telegram geen data met autoriteiten.
tweakers.net tweakers.net
Klik om te vergroten...

Geen goed nieuws voor degene die actief zijn op Telegram.
Dan bedoel ik vooral de grote jongens die verkopen in grote partijen.
Want denk niet dat ze op de klantjes gaan jagen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik was al een hele tijd, meer dan 2 maand, niet meer op Telegram geweest. Vandaag wel nog 'ns en alle groepen waar ik ooit in actief was, zijn verdwenen. Heb later op dag nog eens geprobeerd, maar ze zijn dus echt weg.

Er staan nog een paar contacten in en ik weet niet meer wie wie juist is lol.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lemmy zei:
Ik was al een hele tijd, meer dan 2 maand, niet meer op Telegram geweest. Vandaag wel nog 'ns en alle groepen waar ik ooit in actief was, zijn verdwenen. Heb later op dag nog eens geprobeerd, maar ze zijn dus echt weg.

Er staan nog een paar contacten in en ik weet niet meer wie wie juist is lol.
Klik om te vergroten...

Dan lijkt daar toch een grote schoonmaakactie aan de gang te zijn en te zijn geweest.
Zullen veel mensen niet blij mee zijn: de verkopers vooral.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Dan lijkt daar toch een grote schoonmaakactie aan de gang te zijn en te zijn geweest.
Zullen veel mensen niet blij mee zijn: de verkopers vooral.
Klik om te vergroten...

Mja het moet toch iets zijn he :thinking:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lemmy zei:
Mja het moet toch iets zijn he :thinking:
Klik om te vergroten...

Denk dat ze de druk flink hebben opgevoerd op de eigenaar van Telegram, toen ze hem achter de tralies hebben gezet.
Dan zal het uiteindelijk ook wel niet zo moeilijk zijn om de grote jongens op te sporen op zijn kanaal.
Heb echter in het nieuws weinig gehoord van baronnen die opgepakt zijn tgv Telegram.
Maar goed, dat hoeft natuurlijk ook niet.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
Ik was al een hele tijd, meer dan 2 maand, niet meer op Telegram geweest. Vandaag wel nog 'ns en alle groepen waar ik ooit in actief was, zijn verdwenen. Heb later op dag nog eens geprobeerd, maar ze zijn dus echt weg.

Er staan nog een paar contacten in en ik weet niet meer wie wie juist is lol.
Klik om te vergroten...
😅 🤣
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
😅 🤣
Klik om te vergroten...

M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
misschien wat offtopic maar wordt een mooie samenleving
tweakers.net

Wetsvoorstel geeft Nederlandse politie toegang tot besloten appgroepen voor orde

Er is een wetsvoorstel in de maak om de Nederlandse politie de bevoegdheid te geven om besloten appgroepen te infiltreren voor handhaving van de openbare orde. Nu mag dat alleen om misdrijven op te sporen.
tweakers.net tweakers.net
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
misschien wat offtopic maar wordt een mooie samenleving
tweakers.net

Wetsvoorstel geeft Nederlandse politie toegang tot besloten appgroepen voor orde

Er is een wetsvoorstel in de maak om de Nederlandse politie de bevoegdheid te geven om besloten appgroepen te infiltreren voor handhaving van de openbare orde. Nu mag dat alleen om misdrijven op te sporen.
tweakers.net tweakers.net
Klik om te vergroten...

Big brother is watching you is denk ik al heel lang. En ach ... ik snap het ook wel weer dat ze meer controle willen op de grote verkopende heren/dames
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Big brother is watching you is denk ik al heel lang. En ach ... ik snap het ook wel weer dat ze meer controle willen op de grote verkopende heren/dames.
Klik om te vergroten...

Bij een bekende in Parijs is de deur ingetrapt door de politie wegens een paar gram over WhatsApp gekochte 3-MMC. Er kwam een boete van een paar honderd euro en een voorwaardelijke straf periode van vijf jaar... Maar de nieuwe deur kostte duizenden euros.

Een paar honderd meter verderop is 'Stalincrack' waar de base/crackrokers paranoïde op van die Franse bankjes omzitten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou volgens mij dealen de meeste verkopers nog altijd via WhatsApp, dus ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen :tearsofjoy:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bestel jij wel eens wat van Telegram?
Lees dan onderstaand artikel.

Telegram gaat namelijk de telefoonnummers en IP adressen delen met opsporingsinstanties;

nos.nl

Ommezwaai na arrestatie topman: Telegram gaat IP-adressen en telefoonnummers delen

"We laten de rotte appels niet de integriteit van ons platform op het spel zetten voor bijna een miljard gebruikers", zegt Telegram-oprichter Pavel Doerov.
nos.nl nos.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Nou volgens mij dealen de meeste verkopers nog altijd via WhatsApp, dus ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Maar ook dat is niet anoniem.
Al langer niet.

Ik denk als je naam in een dealers telefoon wordt gevonden, of een digale deal wordt gezien, dat je ook de politie kan verwachten?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Maar ook dat is niet anoniem.
Al langer niet.

Ik denk als je naam in een dealers telefoon wordt gevonden, of een digale deal wordt gezien, dat je ook de politie kan verwachten?
Klik om te vergroten...
Ja dat is mijn punt. Whatsapp deelt die data wel gewoon met de politie, zonder moeilijk te doen ook. Maar voordat er 1 dealer in beeld is, zijn er al tienduizend anderen die in de tussentijd wat xtc-pillen hebben verkocht. De pakkans is dus nog altijd heel laag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."