Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNu.nl : Designerdrug 'poes' wordt populairder, maar bevat steeds vaker iets anders

Nu.nl : Designerdrug 'poes' wordt populairder, maar bevat steeds vaker iets anders

19 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Soulassasins zei:
Van mij mag het legaal zijn hoor ,geen problemen mee maar wie gaat de junks opruimen van straat zoals in de jaren 90?
Klik om te vergroten...
De hero茂nejunks waar de straten mee vol lagen in de jaren '90 zijn juist van de straat opgeruimd dankzij een menselijke aanpak, waarvan legale verstrekking van hero茂ne onderdeel was.

anderetijden.nl

De Hel van Hoog Catharijne - Andere Tijden

anderetijden.nl anderetijden.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
De hero茂nejunks waar de straten mee vol lagen in de jaren '90 zijn juist van de straat opgeruimd dankzij een menselijke aanpak, waarvan legale verstrekking van hero茂ne onderdeel was.

anderetijden.nl

De Hel van Hoog Catharijne - Andere Tijden

anderetijden.nl anderetijden.nl
Klik om te vergroten...
I been there
Maar met de huidige RC middelen is het ook zo prijs hoor ,dan zie je hier en daar in een hoekje een crackpijpje roken gevuld met NEP oid
Ik zie de upper junks elkaar al rippen voor een boofje poes haha.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
I been there
Maar met de huidige RC middelen is het ook zo prijs hoor ,dan zie je hier en daar in een hoekje een crackpijpje roken gevuld met NEP oid
Ik zie de upper junks elkaar al rippen voor een boofje poes haha.
Klik om te vergroten...
Ja is zo. Je wil natuurlijk ook niet dat 3-MMC in de plaatselijke snoepwinkel te koop is.
Wat ook meespeelde bij de hero茂ne-epidemie is dat de drug een heel slecht imago kreeg als loserdrug. Daardoor begonnen weinig nieuwe mensen met het uitproberen. Bij partydrugs kun je verwachten dat er een wat ander imago omheen hangt.

Desalniettemin denk ik dat een menselijke aanpak het beste werkt. Als je gewoon erkent dat sommige mensen behoefte hebben aan drugs, en je dan oprecht afvraagt van 'nou, hoe kunnen we dit het beste regelen op zo'n manier dat het leidt tot zo min mogelijk problemen?' Dan denk ik eigenlijk dat je er al bent. Maar dan moet je dus wel bereid zijn om pragmatisch te werk te gaan met datgene wat werkt.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ja is zo. Je wil natuurlijk ook niet dat 3-MMC in de plaatselijke snoepwinkel te koop is.
Wat ook meespeelde bij de hero茂ne-epidemie is dat de drug een heel slecht imago kreeg als loserdrug. Daardoor begonnen weinig nieuwe mensen met het uitproberen. Bij partydrugs kun je verwachten dat er een wat ander imago omheen hangt.

Desalniettemin denk ik dat een menselijke aanpak het beste werkt. Als je gewoon erkent dat sommige mensen behoefte hebben aan drugs, en je dan oprecht afvraagt van 'nou, hoe kunnen we dit het beste regelen op zo'n manier dat het leidt tot zo min mogelijk problemen?' Dan denk ik eigenlijk dat je er al bent. Maar dan moet je dus wel bereid zijn om pragmatisch te werk te gaan met datgene wat werkt.
Klik om te vergroten...
Ik ben voor gereguleerde afgifte ,maar alleen bij uitzichtloze gevallen die er ook werkelijk aan dood gaan.
Zo werkt de Heroine verstrekking ,het is voor mensen die het licht niet meer zien schijnen en een zorgeloze dood willen hebben.
Zo hoeven ze ook niet meer de straat op de boel onveilig maken ,voor de rest is de verstrekking useless.
Dus als we die kant op willen gaan ,be my guest en zie en huiver.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er hangen zeker ook risico's aan legalisatie, kijk maar naar de problemen rond alcohol. De impact op gebruikers en maatschappij, gezondheid en gedrag..

De verantwoordelijkheid ligt echter ten eerste bij de gebruiker. Ik hou van drugs maar ben altijd waakzaam op de risico's.

En sommige drugs gebruik ik niet. Omdat ik mezelf informeer en op basis daarvan besluit dat ik er geen behoefte aan heb of het risico niet waard vind. Of het legaal of illegaal is speelt daarin geen rol.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soulassasins zei:
Ik ben voor gereguleerde afgifte ,maar alleen bij uitzichtloze gevallen die er ook werkelijk aan dood gaan.
Zo werkt de Heroine verstrekking ,het is voor mensen die het licht niet meer zien schijnen en een zorgeloze dood willen hebben.
Zo hoeven ze ook niet meer de straat op de boel onveilig maken ,voor de rest is de verstrekking useless.
Dus als we die kant op willen gaan ,be my guest en zie en huiver.
Klik om te vergroten...
Ik ben voor maatwerk bij elke type drug, waarbij er goed gekeken wordt naar wat precies de behoeftes zijn van de doelgroep, wat de risico's zijn, en hoe die het beste aangepakt kan worden. Je kan dan verschillende bestuursmodellen toepassen naar gelang de risico's: vrije verkoop, verkoop in gespecialiseerde winkels, verstrekking via verenigingen, of verkrijgbaar bij de apotheek op doktersrecept.

Zie deze post voor een uitgebreid betoog:

Het ideale drugsbeleid van Neo-shulginist en consorten: Wat kan er beter?

In deze post zou ik graag constructief met jullie willen bespreken: hoe ziet het ideale drugsbeleid eruit? Deze vraag kwam al naar boven in een andere post. Maar toen deed ik z贸 mijn best op een reactie, dat ik er maar een apart topic van heb gemaakt. Lees hieronder mijn aanbevelingen, en ik...
drugsforum.nl drugsforum.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nathaniel zei:
Er hangen zeker ook risico's aan legalisatie, kijk maar naar de problemen rond alcohol. De impact op gebruikers en maatschappij, gezondheid en gedrag..

De verantwoordelijkheid ligt echter ten eerste bij de gebruiker. Ik hou van drugs maar ben altijd waakzaam op de risico's.

En sommige drugs gebruik ik niet. Omdat ik mezelf informeer en op basis daarvan besluit dat ik er geen behoefte aan heb of het risico niet waard vind. Of het legaal of illegaal is speelt daarin geen rol.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het altijd een balans is tussen de beschikbaarheid zo laag maken dat het nieuwe gebruikers een drempel ervaren om te beginnen, maar dat de drempel om drugs (legaal) te verkrijgen niet z贸 hoog wordt gemaakt dat een middel aantrekkelijk wordt voor de zwarte markt.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Nederlandse overheid faalt :hearteyecat:

kat.jpg
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wisten wij al wat langer natuurlijk...

Ik vind het bijzonder om te zien dat mensen in de comments v贸贸r een totaal verbod zijn, terwijl dit artikel juist de negatieve uitwerking van een verbod beschrijft.

Ik weet niet of totale legalisatie de oplossing is. Maar een verbod komt veilig, verantwoord drugsgebruik zeker niet ten goede..
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#10
Designerdrug 'poes' wordt populairder, maar bevat steeds vaker iets anders https://www.nu.nl/binnenland/635712...rder-maar-bevat-steeds-vaker-iets-anders.html
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nathaniel zei:
Wisten wij al wat langer natuurlijk...

Ik vind het bijzonder om te zien dat mensen in de comments v贸贸r een totaal verbod zijn, terwijl dit artikel juist de negatieve uitwerking van een verbod beschrijft.

Ik weet niet of totale legalisatie de oplossing is. Maar een verbod komt veilig, verantwoord drugsgebruik zeker niet ten goede..
Klik om te vergroten...
3mmc was al populair aan t worden voor het verbod, was er geen verbod geweest was de gebruikers groep alleen maar gestegen , door het niet meer beschikbaar te stellen in online shops
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wie noemt het 'poes', behalve agenten in burger?
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nathaniel zei:
Wisten wij al wat langer natuurlijk...

Ik vind het bijzonder om te zien dat mensen in de comments v贸贸r een totaal verbod zijn, terwijl dit artikel juist de negatieve uitwerking van een verbod beschrijft.

Ik weet niet of totale legalisatie de oplossing is. Maar een verbod komt veilig, verantwoord drugsgebruik zeker niet ten goede..
Klik om te vergroten...
Veel mensen kunnen niet kritisch denken en hebben alleen tunnel visie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nathaniel zei:
Wisten wij al wat langer natuurlijk...

Ik vind het bijzonder om te zien dat mensen in de comments v贸贸r een totaal verbod zijn, terwijl dit artikel juist de negatieve uitwerking van een verbod beschrijft.

Ik weet niet of totale legalisatie de oplossing is. Maar een verbod komt veilig, verantwoord drugsgebruik zeker niet ten goede..
Klik om te vergroten...
De meeste mensen herhalen gewoon wat ze op dagelijkse basis horen van mensen of instituten die in hun ogen autoriteit hebben.

In het geval van drugs horen ze dag in dag uit van politie / justitie / politici / media dat het gevaarlijk is en daarom verboden of harder bestraft danwel aangepakt moet worden.

Dus herhalen ze simpelweg wat ze hebben gehoord, wanneer ze met een dergelijk vraagstuk geconfronteerd worden.

Drugs? --> verbieden!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legalisering van Drugs?
Nee dat komt nooit meer goed dan!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spuit 11 nu.nl is ook wakker 馃ケ
Altijd maar weer dat verbieden. We weten nu toch al 100 jaar dat dat niet werkt.
袩
袩褍褋褌芯Lid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Altijd maar weer dat verbieden. We weten nu toch al 100 jaar dat dat niet werkt.
Klik om te vergroten...
Maar deze keer wel

Net zo als de vapes met smaakjes dat er nu niet schadelijker stoffen worden ge茂nhaleerd
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nathaniel zei:
Ik vind het bijzonder om te zien dat mensen in de comments v贸贸r een totaal verbod zijn, terwijl dit artikel juist de negatieve uitwerking van een verbod beschrijft.
Klik om te vergroten...
In de comments op nu.nl vind je de grootste moraalridders. Ik vraag mij altijd af wie er achter dat scherm zit, wanneer ze weer eens onzin uit lopen te kramen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Dus herhalen ze simpelweg wat ze hebben gehoord, wanneer ze met een dergelijk vraagstuk geconfronteerd worden.

Drugs? --> verbieden!
Klik om te vergroten...

Ja, met een glas witte wijn in de hand...
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van mij mag het legaal zijn hoor ,geen problemen mee maar wie gaat de junks opruimen van straat zoals in de jaren 90?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."