Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie heeft handen vol aan overlast flakka-gebruikers

Politie heeft handen vol aan overlast flakka-gebruikers

35 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wanneer is die docu? Zeker alleen op Videoland
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#2
@LucidLucy
Kun je misschien schrijven over hoe het was met Flakka (zonder details, natuurlijk)?
Leek het een beetje op meth of crack?
Of iets heel anders?

Het klinkt behoorlijk heftig als ik hoor dat je zo snel crasht met flakka.

Het lijkt me een erg gevaarlijke drug, maar ik wil graag meer informatie dan alleen Amerikaanse horrorverhalen die ik op het net vind.
Ook ken ik niemand persoonlijk die flakka gebruikt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Felis zei:
@LucidLucy
Kun je misschien schrijven over hoe het was met Flakka (zonder details, natuurlijk)?
Leek het een beetje op meth of crack?
Of iets heel anders?

Het klinkt behoorlijk heftig als ik hoor dat je zo snel crasht met flakka.

Het lijkt me een erg gevaarlijke drug, maar ik wil graag meer informatie dan alleen Amerikaanse horrorverhalen die ik op het net vind.
Ook ken ik niemand persoonlijk die flakka gebruikt
Klik om te vergroten...
Ik raad je aan om hier te beginnen

Mijn zoektocht naar herstel (en plezier in het leven)

Ik ben een tijdje aan het schrijven geweest aan 3 verhalen: Mijn zoektocht naar herstel (en plezier in het leven) Mijn rock-bottom - α-P(i)HP verslaving Mijn ervaring met injecteren van pyro's (of andere corrosieve RC's) Hier het eerste verhaal: Mijn zoektocht naar herstel Het is november...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Veel motivatie uit gehaald en nu nog soms
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Wanneer is die docu? Zeker alleen op Videoland
Klik om te vergroten...
NPO, net als de eerdere docu's met Tygo.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Felis zei:
@LucidLucy
Kun je misschien schrijven over hoe het was met Flakka (zonder details, natuurlijk)?
Leek het een beetje op meth of crack?
Of iets heel anders?

Het klinkt behoorlijk heftig als ik hoor dat je zo snel crasht met flakka.

Het lijkt me een erg gevaarlijke drug, maar ik wil graag meer informatie dan alleen Amerikaanse horrorverhalen die ik op het net vind.
Ook ken ik niemand persoonlijk die flakka gebruikt
Klik om te vergroten...

Flakka is, zoals Chip hier eerder al noemde, een verzamelnaam geworden voor stoffen die onder de pyrovaleronen vallen.

Een van de eersten waren a-pvp en MDPV. Deze heb ik zelf nog nooit gebruikt en zijn in Nederland al behoorlijk lang verboden.

Later kwamen met name a-PHP en MDPHP (ookwel monkeydust genoemd) in opkomst. Later werd a-PiHP ook steeds populairder. Deze heb ik allemaal wel gebruikt. MDPHP was iets minder mijn ding, maar ik gebruikte het geregeld. a-PHP gebruikte ik behoorlijk veel, met name om te pluggen en injecteren. a-pihp was ècht mijn drug of choice. Vooral ook om te roken. Ik denk soms nog weleens terug aan de smaak en dan loopt het water me al in de mond.

Zo ook met de geur. Die vind ik ècht fantastisch. Terwijl het ruikt als sperma in een oude zweetsok. Dat zegt misschien al wel wat over hoe het goedje mijn hersenen heeft ge-herprogrammeerd.

Flakka lijkt het meest op basecoke. Het heeft een hele intense gelukzalige rush die ongeveer 30-45 minuten aanhoudt (bij roken). De kunst is wel om een zo goed mogelijke hit te krijgen uit de glazen pijp of folie. Alleen al die techniek was een obsessie op zich. Ik zie het nu nog steeds geregeld voor me. Het rollen van het pijpje. De vaste poeder die langzaam smelt tot vloeistof. En met de grootste voorzichtigheid probeerde ik dat dan te verdampen zonder dat het verbrand. Want hoe beter je dit deed, hoe harder die rush binnenkwam.

Op hele hoge doseringen, ga je er ook van hallucineren. Met roken kreeg ik dit eigenlijk nooit voor elkaar. Met pluggen en injecteren wel. Dit zijn wel dosissen die ècht gevaarlijk zijn. De eerste paar minuten heb je dan echt het gevoel dat je dood gaat. Je hart staat op exploderen. Maar daarna.... Alsof je 50 orgasmes tegelijkertijd krijgt..

Als je wat langer gebruikt, ga je altijd hallucineren. Maar dan van de psychoses. Ik kreeg de ziekste wanen en geloofde dat iedereen erop uit was om me af te luisteren, in de gaten te houden, etc.

Dit hoor ik eigenlijk van iedereen terug die Flakka (heeft) gebruikt. Ik durf zelf wel te stellen dat ik niet psychose gevoelig was. Maar dit spul heeft het wel zover bij mij gekregen.

Voor de rest kan je inderdaad de link lezen die Chip stuurde. En vanuit daar wordt je vanzelf nog naar twee andere topics doorgelinkt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fyi ik heb op pyro gerelateerde varianten 3 psychoses gehad
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ze zelf nooit geteld. Maar als ik terugval, heb ik binnen 24 uur weer de eerste psychotische klachten te pakken.

Ik ben ontzettend vaak teruggevallen.

Gelukkig verdwijnt het altijd weer binnen een week als ik stop met gebruiken. Sommige achterdocht blijft langer hangen. Maar zolang ik clean blijf is er niets aan de hand.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ach ik had ooit dat ik gestopt was en toen 5 dagen last had van stemmen in me hoofd
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Flakka lijkt het meest op basecoke. Het heeft een hele intense gelukzalige rush die ongeveer 30-45 minuten aanhoudt (bij roken).
Klik om te vergroten...

Vond basecoke beter... en voelt gezonder dan a-PiHP en MDPHP freebase roken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Vond basecoke beter... en voelt gezonder dan a-PiHP en MDPHP freebase roken.
Klik om te vergroten...

Laten we wel stellen, gezond is het beiden niet 🤣

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Zeker op pyro's volgt een urenlange kille nastimulatie die eigenlijk niet prettig is en waardoor je nauwelijks kan eten of slapen. Vandaar ook dat de cravings zo intens zijn om te blijven roken.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Vond basecoke beter... en voelt gezonder dan a-PiHP en MDPHP freebase roken.
Klik om te vergroten...
nouja beter weet ik niet. de rush van base is wel erg kort. even lang als die van a-pvp. gezonder, denk t.. minder snel een psychose . ik heb ze ook allemaal gedaan gedaan en vond mdphp freebase toch wel de leukste maar eigenlijk is a-php beter. pyrro's zijn kut alhoewel sommige oraal wel meevallen, gewoon een bom energie zonder psychotische shit. met vapen gaat het vrijwel altijd fout op den duur. mss op een paar uitzonderingen na. ben blij als ze gebanned worden.

maar ontopic. er is idd een probleem en dat gaat niet opgelost worden door de blanket ban. sterker nog ik vrees voor alle mensen die "3mmc" gebruiken, wat voor troep ze nu zullen gaan krijgen. zeg het maar.. Het ding met pyrros is ook als je er eenmaal aan gewend bent is er niks meer wat eraan kan toppen je moet gewoon een verplichte stim break nemen van maanden om weer wat te voelen van wat anders, mss een klein beetje van meth of crack.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Jep, ik! 🙋‍♂️

Vooral toen ik het begon te injecteren ben ik in één maand achteruit gegaan van goed functionerende jongeman, tot wandelend wrak. Heel heftig hoe snel dat ging. En een paar maanden later was ik de dood zeer nabij.

Ik kom ook uit deze regio. Niet dat ik aangestoken werd door mensen in de buurt. Ik was juist degene die zo experimenteerde. Juist omdat destijds een aantal forum leden hier zo positief waren over het spul. Inmiddels zijn al die forumleden in klinieken beland en of weg van het forum. Ook zeer actieve leden.

Ik zie het veel op straat nu. In Bergen op Zoom zijn Flakka gebruikers niet meer welkom in de daklozenopvang. Omdat het zo ontzettend stinkt en de werknemers er onwel van werden. Nu hangen ze daar in de buurt veelal op straat. Het is triest om te zien. Maar ik voel wel waar ze vandaan komen. Het is ècht heel verslavend spul.

Binnenkort komt een nieuwe docu serie op TV. Tygo en de Flakka. Die zal ook een mooi inkijkje geven in de drug.

Vaak wordt Flakka gezien als het eindstation. Als je dat gebruikt, komt het nooit meer goed...
Maar niets is minder waar. Iedereen kan herstellen, ongeacht de drugs die ze gebruiken.

Waarom ik ermee begon?
Je kent die waarschuwingen uit Amerika wel over wiet enzo. Van die propaganda filmpjes. Ik zou bijna de kliniek in gaan en wilde nog wat laatste dingen proberen. Tja, wiet was toch ook niet zo erg als wat Amerika beweerde? Dus Flakka zou vast ook wel meevallen. Nou, niet dus....
Klik om te vergroten...
Over welke werkzame stof heb je het hier in jouw geval. Heftig hoor. Ik prijs me gelukkig pyrros al snel op mn blacklist te hebben gezet. Wat een slopers.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
djiego zei:
Over welke werkzame stof heb je het hier in jouw geval. Heftig hoor. Ik prijs me gelukkig pyrros al snel op mn blacklist te hebben gezet. Wat een slopers.
Klik om te vergroten...

Ik met name a-pihp en a-PHP.
MDPHP gebruikte ik ook wel, maar minder dan die eerste twee.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#14
ILoveRCs zei:
nouja beter weet ik niet. de rush van base is wel erg kort. even lang als die van a-pvp. gezonder, denk t.. minder snel een psychose . ik heb ze ook allemaal gedaan gedaan en vond mdphp freebase toch wel de leukste maar eigenlijk is a-php beter. pyrro's zijn kut alhoewel sommige oraal wel meevallen, gewoon een bom energie zonder psychotische shit. met vapen gaat het vrijwel altijd fout op den duur. mss op een paar uitzonderingen na. ben blij als ze gebanned worden.

maar ontopic. er is idd een probleem en dat gaat niet opgelost worden door de blanket ban. sterker nog ik vrees voor alle mensen die "3mmc" gebruiken, wat voor troep ze nu zullen gaan krijgen. zeg het maar.. Het ding met pyrros is ook als je er eenmaal aan gewend bent is er niks meer wat eraan kan toppen je moet gewoon een verplichte stim break nemen van maanden om weer wat te voelen van wat anders, mss een klein beetje van meth of crack.
Klik om te vergroten...
Heb best veel stims gebruikt, en zoals je het hier opschrijft is precies de reden dat ik gelijk dacht.. niet en ook niet 1 keer. Kan me niet voorstellen hoe die rush moet zijn en daarmee wist ik als grens opzoeker: no go want je bent gelijk verkocht.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Ik met name a-pihp en a-PHP.
MDPHP gebruikte ik ook wel, maar minder dan die eerste twee.
Klik om te vergroten...
Goed dat je ervan af bent gekomen.

Geloof niet dat ik ooit een verhaal van de gebruikers op dit forum heb gelezen waar het gebruik van deze middelen niet rechtstreeks of vrij rechtstreeks naar het afvoerputje leidde.

Ik had trouwens over je vervolgpost heen gelezen hierboven dan was mijn vraag overbodig geweest. Het was laat :grin:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Flakka is, zoals Chip hier eerder al noemde, een verzamelnaam geworden voor stoffen die onder de pyrovaleronen vallen.

Een van de eersten waren a-pvp en MDPV. Deze heb ik zelf nog nooit gebruikt en zijn in Nederland al behoorlijk lang verboden.

Later kwamen met name a-PHP en MDPHP (ookwel monkeydust genoemd) in opkomst. Later werd a-PiHP ook steeds populairder. Deze heb ik allemaal wel gebruikt. MDPHP was iets minder mijn ding, maar ik gebruikte het geregeld. a-PHP gebruikte ik behoorlijk veel, met name om te pluggen en injecteren. a-pihp was ècht mijn drug of choice. Vooral ook om te roken. Ik denk soms nog weleens terug aan de smaak en dan loopt het water me al in de mond.

Zo ook met de geur. Die vind ik ècht fantastisch. Terwijl het ruikt als sperma in een oude zweetsok. Dat zegt misschien al wel wat over hoe het goedje mijn hersenen heeft ge-herprogrammeerd.

Flakka lijkt het meest op basecoke. Het heeft een hele intense gelukzalige rush die ongeveer 30-45 minuten aanhoudt (bij roken). De kunst is wel om een zo goed mogelijke hit te krijgen uit de glazen pijp of folie. Alleen al die techniek was een obsessie op zich. Ik zie het nu nog steeds geregeld voor me. Het rollen van het pijpje. De vaste poeder die langzaam smelt tot vloeistof. En met de grootste voorzichtigheid probeerde ik dat dan te verdampen zonder dat het verbrand. Want hoe beter je dit deed, hoe harder die rush binnenkwam.

Op hele hoge doseringen, ga je er ook van hallucineren. Met roken kreeg ik dit eigenlijk nooit voor elkaar. Met pluggen en injecteren wel. Dit zijn wel dosissen die ècht gevaarlijk zijn. De eerste paar minuten heb je dan echt het gevoel dat je dood gaat. Je hart staat op exploderen. Maar daarna.... Alsof je 50 orgasmes tegelijkertijd krijgt..

Als je wat langer gebruikt, ga je altijd hallucineren. Maar dan van de psychoses. Ik kreeg de ziekste wanen en geloofde dat iedereen erop uit was om me af te luisteren, in de gaten te houden, etc.

Dit hoor ik eigenlijk van iedereen terug die Flakka (heeft) gebruikt. Ik durf zelf wel te stellen dat ik niet psychose gevoelig was. Maar dit spul heeft het wel zover bij mij gekregen.

Voor de rest kan je inderdaad de link lezen die Chip stuurde. En vanuit daar wordt je vanzelf nog naar twee andere topics doorgelinkt.
Klik om te vergroten...
En na hallucineren komt dan de superman fase die je altijd op YouTube ziet/zag? Hoeveel moet je daar wel niet voor gebruiken dan?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
En na hallucineren komt dan de superman fase die je altijd op YouTube ziet/zag? Hoeveel moet je daar wel niet voor gebruiken dan?
Klik om te vergroten...

Het hangt er ten eerste heel erg vanaf hoe je reageert op flakka. Dat verschilt best wel van persoon tot persoon.

Ik heb er persoonlijk nooit een hobby van gemaakt om door autoruiten te springen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het flippen, de Superman fase, whatever je het wil noemen, niet komt als effect van de drug zelf. Eerder een opwindingsdelier of psychose door consequent gebruik + meer dan 5, 8 of 10 dagen wakker zijn op die zooi.

Ik kon best ver gaan. Mijn ritme was vaak drie dagen wakker, vier uur slaap, drie dagen wakker, vier uur slaap. En ik rookte 15g per week. + Nog een hoop andere zooi.

Ik denk dat het voor mij hielp dat mijn omgeving met herhaaldelijk corrigeerde op de werkelijkheid. Ik weet niet hoe diep ik in psychose was beland als ik geïsoleerd op mezelf was.

Binnenkort komt er een docu over flakka op TV. Oktober 😉
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Na het zien van deze beelden heb ik het officieel geclassificeerd als de superman-fase:

Leip 🤣

Of het was superman aan de flakka....
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Brakka Mang zei:
Na het zien van deze beelden heb ik het officieel geclassificeerd als de superman-fase:

Leip 🤣

Of het was superman aan de flakka....
Klik om te vergroten...

Ja ergens is het gewoon heel erg sneu. Ik heb zelf nooit zulke dingen gedaan. En van dit soort beelden kan ik me ook moeilijk inbeelden dat ik het zou doen onder invloed van flakka.

Maar heel veel andere dingen kan ik goed inkomen. Langs de snelweg lopen. Naakt buiten rondlopen. Als je maar lang genoeg wakker blijft en fucked up genoeg bent, volgt dat vanzelf denk ik.

Daarom. My best guess is dat die ruitenspringers een opwindingsdelier hebben o.i.d.

En dan is het maar de vraag of mensen werkelijk alfa gebruikt hebben in deze video's. Who knows. Kan net zo goed PCP zijn of iets anders.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Ja ergens is het gewoon heel erg sneu. Ik heb zelf nooit zulke dingen gedaan. En van dit soort beelden kan ik me ook moeilijk inbeelden dat ik het zou doen onder invloed van flakka.

Maar heel veel andere dingen kan ik goed inkomen. Langs de snelweg lopen. Naakt buiten rondlopen. Als je maar lang genoeg wakker blijft en fucked up genoeg bent, volgt dat vanzelf denk ik.

Daarom. My best guess is dat die ruitenspringers een opwindingsdelier hebben o.i.d.

En dan is het maar de vraag of mensen werkelijk alfa gebruikt hebben in deze video's. Who knows. Kan net zo goed PCP zijn of iets anders.
Klik om te vergroten...
Ja das inderdaad zo, blijft de USA waar niet is wat het lijkt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."