Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie heeft handen vol aan overlast flakka-gebruikers

Politie heeft handen vol aan overlast flakka-gebruikers

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
En na hallucineren komt dan de superman fase die je altijd op YouTube ziet/zag? Hoeveel moet je daar wel niet voor gebruiken dan?
Klik om te vergroten...

Het hangt er ten eerste heel erg vanaf hoe je reageert op flakka. Dat verschilt best wel van persoon tot persoon.

Ik heb er persoonlijk nooit een hobby van gemaakt om door autoruiten te springen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het flippen, de Superman fase, whatever je het wil noemen, niet komt als effect van de drug zelf. Eerder een opwindingsdelier of psychose door consequent gebruik + meer dan 5, 8 of 10 dagen wakker zijn op die zooi.

Ik kon best ver gaan. Mijn ritme was vaak drie dagen wakker, vier uur slaap, drie dagen wakker, vier uur slaap. En ik rookte 15g per week. + Nog een hoop andere zooi.

Ik denk dat het voor mij hielp dat mijn omgeving met herhaaldelijk corrigeerde op de werkelijkheid. Ik weet niet hoe diep ik in psychose was beland als ik geïsoleerd op mezelf was.

Binnenkort komt er een docu over flakka op TV. Oktober 😉
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na het zien van deze beelden heb ik het officieel geclassificeerd als de superman-fase:

Leip 🤣

Of het was superman aan de flakka....
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
Na het zien van deze beelden heb ik het officieel geclassificeerd als de superman-fase:

Leip 🤣

Of het was superman aan de flakka....
Klik om te vergroten...

Ja ergens is het gewoon heel erg sneu. Ik heb zelf nooit zulke dingen gedaan. En van dit soort beelden kan ik me ook moeilijk inbeelden dat ik het zou doen onder invloed van flakka.

Maar heel veel andere dingen kan ik goed inkomen. Langs de snelweg lopen. Naakt buiten rondlopen. Als je maar lang genoeg wakker blijft en fucked up genoeg bent, volgt dat vanzelf denk ik.

Daarom. My best guess is dat die ruitenspringers een opwindingsdelier hebben o.i.d.

En dan is het maar de vraag of mensen werkelijk alfa gebruikt hebben in deze video's. Who knows. Kan net zo goed PCP zijn of iets anders.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
De politie in West-Brabant en Zeeland heeft de handen vol aan flakka-gebruikers, is te lezen in Trouw. Van de stimulerende designerdrug worden mensen agressief, verward en onvoorspelbaar. Als er incidenten zijn, wordt de politie als eerste gebeld. Het lijkt er wel op dat de piek van flakka-gebruik achter ons ligt, melden onderzoekers.
De politie heeft het zo druk met brandjes blussen dat het systeem vastloopt, ziet Nationaal Rapporteur Verslavingen Arnt Schellekens. Het gevolg: overlast op straat. Dit vormde de aanleiding voor een onderzoek naar het middel in de regio's.

Stichting Mainline, die het onderzoek uitvoerde, sprak met 15 hulpverleners en 47 gebruikers van het middel. Dat zijn veelal mensen met complexe psychische problematiek - blijkt uit het onderzoek - die geen huis, stabiel inkomen en sociaal netwerk hebben. De omvang van de groep is niet enorm, maar het kan lokaal gaan om honderden gebruikers.
De onderzoekers spraken met 47 gebruikers in onder meer Roosendaal en Bergen op Zoom maar ook plaatsen als Rucphen en Breda. En omliggende dorpen. Daar veroorzaakt flakka al gauw onevenredig veel overlast, zegt Mainline-directeur Machteld Busz in de krant.
Een deel van de gebruikers is dakloos en komt uit Oost-Europa maar die konden ze niet bereiken.
Waarom het flakka-probleem zich vooral in West-Brabant en Zeeland concentreert, kan ze niet helemaal verklaren. Wel is dit volgens Busz een vergeten regio waar weinig zorgaanbod is.
Ze wijst erop dat dit dezelfde regio is waar GHB groot werd. De groep gebruikers is volgens de Mainline-directeur ook overlappend, deels gaat het om dezelfde mensen. Hoe groot de gebruikersgroep precies is dat blijft onduidelijk. Er worden soms tientallen lokale gebruikers genoemd tot ook wel 125.

De directeur van Mainline zegt in de krant dat het gebruik van flakka inmiddels over zijn hoogtepunt heen is. Maar dat het wachten is op een nieuw verslavend middel.
De grootste overlast door de kleine maar heel zichtbare groep flakka-gebruikers in Zeeland en West-Brabant lag volgens Mainline in de periode 2022- 2024.
Er zijn ook berichten dat het aantal gebruikers en de overlast eind vorig jaar fors afnam. De verslavingszorg gaf als mogelijke verklaring dat flakka intussen verboden is geworden en daardoor duurder werd.
Diverse regioburgemeesters in West-Brabant stuurden begin 2024 een brandbrief aan het kabinet over de problemen. Voor zover bekend is daar nooit een antwoord op gekomen.

Bron en filmpje van ex gebruikster: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4646891/politie-heeft-handen-vol-aan-overlast-flakka-gebruikers
Klik om te vergroten...

De ooit zo beruchte drugs uit Amerika slaat inmiddels dus ook ruw om zich heen in Nederland.
Je kan denk ik met veel experimenteren, maar dit is toch wel (hopelijk voor iedereen hier) een stap te ver.

Ken je mensen die onder door zijn gegaan hieraan?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
De ooit zo beruchte drugs uit Amerika slaat inmiddels dus ook ruw om zich heen in Nederland.
Je kan denk ik met veel experimenteren, maar dit is toch wel (hopelijk voor iedereen hier) een stap te ver.
Klik om te vergroten...

In het artikel staat dat het flakka-gebruik waarschijnlijk over zijn piek geen is.

Kordie zei:
Ken je mensen die onder door zijn gegaan hieraan?
Klik om te vergroten...

Hier op het forum twee (dacht ik) hoewel beiden nog steeds leven. Heb er zelf herhaaldelijk chemseks mee gedaan, wat uiteindelijk uitgemond is in mijn huidige NEP-situatie.

Mijn eigen chemseks-trio-date in West-Brabant was brilliant (en volgde op een chemseks-date in Belgisch Essen (heb trouwens ook seks gehad in Duits Essen... maar dit terzijde)).

Weten de mensen die deze artikelen schrijven überhaupt om welke stof(fen) dit gaat?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Weten de mensen die deze artikelen schrijven überhaupt om welke stof(fen) dit gaat?
Klik om te vergroten...
tuurlijk niet
flakka is een verzamelnaam geworden
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt niet goed
Ook al weet ik er heel weinig van, wat ik gelezen heb is genoeg voor mij om het niet te proberen
In geen geval
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
tuurlijk niet
flakka is een verzamelnaam geworden
Klik om te vergroten...

Is dat niet één drug?
Waarin je als zombie gaat transformeren
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flakka is alpha-pvp en pihp en mdpihp zover ik het weet.
Het zijn pyro's die ook in de groep cathinones vallen.
Genoeg over gelezen op dit forum en anders kan @Neo-Shulginist me misschien even verbeteren.

De vraag was :ken je mensen...
Nee ik ken niemand die het gebruikt.
Er gaat een verhaal rond in ons dorp dat er een man door een raam heen is gesprongen door flakka.
Toevallig net in de tijd dat het woord flakka vaker in de media kwam.
Als toen het woord benzo veel in de media was geweest in plaats van flakka, dan had iedereen gezegd dat hij door benzogebruik door het raam was gesprongen waarschijnlijk.
Ik zie het vooral als speculatie.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
De ooit zo beruchte drugs uit Amerika slaat inmiddels dus ook ruw om zich heen in Nederland.
Je kan denk ik met veel experimenteren, maar dit is toch wel (hopelijk voor iedereen hier) een stap te ver.

Ken je mensen die onder door zijn gegaan hieraan?
Klik om te vergroten...

Jep, ik! 🙋‍♂️

Vooral toen ik het begon te injecteren ben ik in één maand achteruit gegaan van goed functionerende jongeman, tot wandelend wrak. Heel heftig hoe snel dat ging. En een paar maanden later was ik de dood zeer nabij.

Ik kom ook uit deze regio. Niet dat ik aangestoken werd door mensen in de buurt. Ik was juist degene die zo experimenteerde. Juist omdat destijds een aantal forum leden hier zo positief waren over het spul. Inmiddels zijn al die forumleden in klinieken beland en of weg van het forum. Ook zeer actieve leden.

Ik zie het veel op straat nu. In Bergen op Zoom zijn Flakka gebruikers niet meer welkom in de daklozenopvang. Omdat het zo ontzettend stinkt en de werknemers er onwel van werden. Nu hangen ze daar in de buurt veelal op straat. Het is triest om te zien. Maar ik voel wel waar ze vandaan komen. Het is ècht heel verslavend spul.

Binnenkort komt een nieuwe docu serie op TV. Tygo en de Flakka. Die zal ook een mooi inkijkje geven in de drug.

Vaak wordt Flakka gezien als het eindstation. Als je dat gebruikt, komt het nooit meer goed...
Maar niets is minder waar. Iedereen kan herstellen, ongeacht de drugs die ze gebruiken.

Waarom ik ermee begon?
Je kent die waarschuwingen uit Amerika wel over wiet enzo. Van die propaganda filmpjes. Ik zou bijna de kliniek in gaan en wilde nog wat laatste dingen proberen. Tja, wiet was toch ook niet zo erg als wat Amerika beweerde? Dus Flakka zou vast ook wel meevallen. Nou, niet dus....
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben zelfs uit de valkuil van mdphp gekomen ( dat was de drugs waarvan ik in rap tempo achteruit ging ) zelfs al deed ik het alleen via pellets van 25mg elk
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Jep, ik! 🙋‍♂️

Vooral toen ik het begon te injecteren ben ik in één maand achteruit gegaan van goed functionerende jongeman, tot wandelend wrak. Heel heftig hoe snel dat ging. En een paar maanden later was ik de dood zeer nabij.

Ik kom ook uit deze regio. Niet dat ik aangestoken werd door mensen in de buurt. Ik was juist degene die zo experimenteerde. Juist omdat destijds een aantal forum leden hier zo positief waren over het spul. Inmiddels zijn al die forumleden in klinieken beland en of weg van het forum. Ook zeer actieve leden.

Ik zie het veel op straat nu. In Bergen op Zoom zijn Flakka gebruikers niet meer welkom in de daklozenopvang. Omdat het zo ontzettend stinkt en de werknemers er onwel van werden. Nu hangen ze daar in de buurt veelal op straat. Het is triest om te zien. Maar ik voel wel waar ze vandaan komen. Het is ècht heel verslavend spul.

Binnenkort komt een nieuwe docu serie op TV. Tygo en de Flakka. Ik heb er zelf ook aan meegewerkt 😉
Omdat ik het belangrijk vind dat met ziet wat dit is. Maar vooral ook om te laten zien dat je ervan kan herstellen. Vaak wordt Flakka gezien als het eindstation. Als je dat gebruikt, komt het nooit meer goed...
Maar niets is minder waar. Iedereen kan herstellen, ongeacht de drugs die ze gebruiken.

Waarom ik ermee begon?
Je kent die waarschuwingen uit Amerika wel over wiet enzo. Van die propaganda filmpjes. Ik zou bijna de kliniek in gaan en wilde nog wat laatste dingen proberen. Tja, wiet was toch ook niet zo erg als wat Amerika beweerde? Dus Flakka zou vast ook wel meevallen. Nou, niet dus....
Klik om te vergroten...

Heftig verhaal.
Bedankt voor je openheid.
Dat laat inderdaad wel zien hoe snel het bergafwaarts kan gaan.

Goed dat Tygo er aandacht aan besteed op de TV. Hopelijk laat dit mensen inzien hoe link het is.
Deel je het als reminder als het op TV komt?
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Jep, ik! 🙋‍♂️

Waarom ik ermee begon?
Je kent die waarschuwingen uit Amerika wel over wiet enzo. Van die propaganda filmpjes. Ik zou bijna de kliniek in gaan en wilde nog wat laatste dingen proberen. Tja, wiet was toch ook niet zo erg als wat Amerika beweerde? Dus Flakka zou vast ook wel meevallen. Nou, niet dus....
Klik om te vergroten...
Je bent niet de enige die in deze shit verzeild is geraakt. Voor mij was het hetzelfde met heroïne.
Ik groeide erg beschermd op en geloofde alle anti-drug propaganda. Toen probeerde ik wiet en realiseerde ik me dat alles wat me erover verteld was, een leugen was. Toen kwam MDMA, trips, sped, coke - het was allemaal goed, ik was nergens aan verslaafd.
En toen dacht ik dat H ook niet zo slecht was. Nou, dat was het dan.

Bedankt voor je openhartigheid.
En het is ook belangrijk om te weten dat flakka niet het einde is en dat je kunt stoppen.

P.S.
Maar ik vraag me af of alle berichten die nu in de pers verschijnen niet precies het tegenovergestelde effect hebben. Het zou ook sommige mensen nieuwsgierig kunnen maken naar flakka
Ik kende een Duitse vrouw, een oudere heroïneverslaafde, die Christiane F.'s boek op school had gelezen toen ze een tiener was. De school wilde natuurlijk opvoeden, maar in haar geval werkte het averechts.
In plaats van afgeschrikt te worden, werd ze nieuwsgierig, ging meteen naar het station en haalde H. op.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Felis zei:
Je bent niet de enige die in deze shit verzeild is geraakt. Voor mij was het hetzelfde met heroïne.
Ik groeide erg beschermd op en geloofde alle anti-drug propaganda. Toen probeerde ik wiet en realiseerde ik me dat alles wat me erover verteld was, een leugen was. Toen kwam MDMA, trips, sped, coke - het was allemaal goed, ik was nergens aan verslaafd.
En toen dacht ik dat H ook niet zo slecht was. Nou, dat was het dan.
Klik om te vergroten...

Wij wisten het wel. Je zag de verslaafden op straat liggen vroeger (jaren negentig) het was overal en op menig toilet hadden ze blauw licht.

Men was zó gewend aan de heroïne epidemie bij ons, dat we met XTC verbaasd waren dat we op den duur niet overal dakloze, bedelende XTC gebruikers hadden.

Felis zei:
P.S.
Maar ik vraag me af of alle berichten die nu in de pers verschijnen niet precies het tegenovergestelde effect hebben. Het zou ook sommige mensen nieuwsgierig kunnen maken naar flakka
Ik kende een Duitse vrouw, een oudere heroïneverslaafde, die Christiane F.'s boek op school had gelezen toen ze een tiener was. De school wilde natuurlijk opvoeden, maar in haar geval werkte het averechts.
In plaats van afgeschrikt te worden, werd ze nieuwsgierig, ging meteen naar het station en haalde H. op.
Klik om te vergroten...

Afschrikken werkt slechts gedeeltelijk. En
nu zitten we met een generatie tieners die zich bijna van geen gevaar bewust zijn omdat we al lang gestopt zijn met waarschuwen.

Wij hebben dat boek in de jaren Negentig ook op school gelezen. Vooral die jaren Zeventig Duitse termen (Die Bullenbraut, Der Kanakentyp) en de eerlijke manier waarop het leven in Gropiusstadt werden beschreven waren buitengewoon vermakelijk.

Wat er ook goed aan is, was het voor ons het verbazingwerkkende ontbreken van leugenachtig geouwehoer rond de Multiculturele samenleving, hoewel het allerminst buitenlander onvriendelijk was.

Wel schreef één van de commentaren op het internet dat een deel van het boek waarin Babsi mishandeld was door een 'buitenlander' in een latere druk aangepast was.

Volgens mij hebben we onze coffeeshops in Nederland om de hash/marihuana handel los te knippen van de heroïnehandel, wat -naar ik hoor- zeer redelijk gelukt is.

Koffieshop eigenaren probeerden hun klanten niet over te halen om heroïne te gebruiken. (Coke was een ander verhaal).

Dat geintje met het station heb ik ook eens uitgehaald. Toen wilden ze me wél wit laten roken maar géén bruin.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Ja ergens is het gewoon heel erg sneu. Ik heb zelf nooit zulke dingen gedaan. En van dit soort beelden kan ik me ook moeilijk inbeelden dat ik het zou doen onder invloed van flakka.

Maar heel veel andere dingen kan ik goed inkomen. Langs de snelweg lopen. Naakt buiten rondlopen. Als je maar lang genoeg wakker blijft en fucked up genoeg bent, volgt dat vanzelf denk ik.

Daarom. My best guess is dat die ruitenspringers een opwindingsdelier hebben o.i.d.

En dan is het maar de vraag of mensen werkelijk alfa gebruikt hebben in deze video's. Who knows. Kan net zo goed PCP zijn of iets anders.
Klik om te vergroten...
Ja das inderdaad zo, blijft de USA waar niet is wat het lijkt
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Vond basecoke beter... en voelt gezonder dan a-PiHP en MDPHP freebase roken.
Klik om te vergroten...
Van wat ik me herinner vond ik de rush van basecoke ook veeeel euforischer en veel minder crash en minder nastimulatie.

Nou moet ik zeggen dat ik alle pyrovaleronen wel een beetje overgeslagen heb. Natuurlijk meeste wel getest maar (en gelukkig maar) niet echt mijn ding en dan vooral die nastimulatie (anxiety) die het geeft niet. Persoonlijke ervaring natuurlijk maar dit had ik bij basecoke totaaal niet... weinig crash en nagenoeg geen anxiety wat ik bij die flakka soortjes wel sterk had.
Niet dat ik basecoke meer dan een handje vol keren gedaan heb maar dit is wat ik mij herinner.

Basecoke vond ik echt wel een heerlijke super rush geven... zodra de hijs binnenkwam meteen die opkomende versnelde hardslag met een vlaag van euforie wat ik met niks te evenaren vind maar het geld totaal niet waard als je het mij zou vragen. Grammetje is zo op met enkele (2 a 3) uurtjes wat daarna natuurlijk naar meer smaakt.

Wel heel lang geleden trouwens hoor dus kan zijn dat mijn geheugen me wat voorliegt hierover.

Ikzelf blijf dan ook maar ver weg van deze middelen en vooral de manier van toedienen. Veel te verslavend en verwoestend..... Dus lekker van weg blijven als je leven je lief is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."