Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAboslute aanrader! Boek over de mythen en leugens van versl.

Aboslute aanrader! Boek over de mythen en leugens van versl.

39 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
:wink: liever de parfum van god
f
fneawognfkgln

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
BillyBilo zei:
:wink: liever de parfum van god
Klik om te vergroten...
:hearteyes: :grin: :wink:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heeft iemand al het boek binnen die het besteld had en gelezen?

Wat vonden jullie ervan?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
fneawognfkgln zei:
Heeft iemand al het boek binnen die het besteld had en gelezen?

Wat vonden jullie ervan?
Klik om te vergroten...

Zou het boek graag bestellen maar de horeca gaat ben ik bang voor....Studentjes hè :tongueout:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
mathijs zei:
Zou het boek graag bestellen maar de horeca gaat ben ik bang voor....Studentjes hè :tongueout:
Klik om te vergroten...

Bij cdplus.nl kost hij 14.95 en sturen ze hem gratis toe! (tip misschien?)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oeh. Dat is niet duur en ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben. Alleen moet ik even wachten voordat ik weer geld krijg. Ben echt heel arm :rolleyes:
Maargoed. Ik neem aan dat Fnea niet de schrijver is..ik leen hem gewoon een keertje van de bieb. Hebben ze hem vast wel :)
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij is die Dalrympe een dikke zeveraar. Heb het boek neergesmeten van ergernis. Een moraalridder,die zichzelf verheven voelt boven alles en iedereen.
Op drugsgebruikers kakken kan iedereen.

Een oplossing bieden zou beter zijn.
Het is gemakkelijk te zeggen dat de afkick overdreven wordt als je het zelf niet hebt meegemaakt.
Ik denk dat in films (Trainspotting) de afkick overdreven wordt weergegeven, (alhoewel het van persoon tot persoon afhangt) Hij heeft op dat vlak dus gelijk. Maar het is niet gedaan met je verslaving na een weeke griep. Dat is al te gemakkelijk. Als zo'n mensen op het beleid beginnen wegen, hoed je dan maar, want dan is het gedaan met het 'humaan' beleid.

Je bent geen expert als je met drugsverslaafde gevangenen bezig bent. Ik krijg iets van mensen die hun waarden willen opdringen aan anderen.

Dit maar als voetnoot, ik wil mijn mening niet opdringen aan jullie, alleen even mijn ergernis ventileren.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#8
ongelooflijke onzin. Hero verslaafden zijn criminelen met een griepje. en Mao was de grootste drugshulpverlener ooit...want;of de kogel of stoppen....en iedereen gestopt natuurlijk....En trippers zijn by the way ook een stel sukkels die belachelijke kwaliteiten toekennen aan drugs omdat ze willen gebruiken. Voila Balkenende van de filosofie. Bollocks dus dat hele boek................
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind hem ook geweldig hoor, daar niet van. De auteur van 'mijn' boek heeft alleen de pik op hem, en niet zo'n beetje ook. Dit heeft hij ook op De Quincey bijvoorbeeld. Omdat ze zo ver-schrik-ke-lijk overdrijven, vooral over het fenomeen cold-turkey stellen ze zich echt aan. Dit komt overeen met mijn ervaringen.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vermoed dat fnea zijn standpunten tav dit boek binnenkort ook wel enigzins zal gaan herzien, gezien zijn laatst geopende topic....


:smoke:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
fneawognfkgln zei:
Ik vind hem ook geweldig hoor, daar niet van. De auteur van 'mijn' boek heeft alleen de pik op hem, en niet zo'n beetje ook. Dit heeft hij ook op De Quincey bijvoorbeeld. Omdat ze zo ver-schrik-ke-lijk overdrijven, vooral over het fenomeen cold-turkey stellen ze zich echt aan. Dit komt overeen met mijn ervaringen.
Klik om te vergroten...

Thomas De Quincey, confessions of an opium eater, geweldig!
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een aars... Afkicken met roken vereist ook geen medische hulp? hoeveel mensen lukt dat al niet....
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Al met al moet ik toegeven dat ik vind dat er voor de theorieën van Theodore Dalrymple een heleboel te zeggen is, vooral daar waar 't de professionele hulpverlening aangaat.
De man is echter geen ervaringsdeskundige, in de zin van dat ie de vruchten zelf geproefd heeft, wat maakt dat ie de ontwenning van een heroïneverslaving imo lichtelijk bagatelliseerd.

In dat geval spreek ik helaas uit eigen ervaring, maar het is zeker te doen, bij voorkeur zonder dienstverlenende zevelaars.
L
LiquidFantasyLid
01-01-2024, 00:00
#14
fneawognfkgln zei:
McKenna, Leary??

Van die acid hippies ghehehehe

Die kan je toch gewoon níét serieus nemen.... ghehehehehe

Heb et niet zo op hallucinogenen.
Klik om te vergroten...


haha, nee serieus nemen kun je ze niet, maar ik vind het wel geweldige mensen :)
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#15
liever acid hippies dan hero junks :P
L
LiquidFantasyLid
01-01-2024, 00:00
#16
TimeKiller zei:
liever acid hippies dan hero junks :P
Klik om te vergroten...

ik voel me gevleid :P
L
Leek35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
boek

Heb 'm net online besteld!!!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#18
:mrgreen:

En dan te bedenken dat TS momenteel in een afkickkliniek in Schotland zit !!!

Zeker voor 'n griepje???

:wave:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dalrymple is wel een goede schrijver vind ik, alleen steld alles meteen super zwart/wit waardoor zijn ideeen over de aanpak van zulke problemen meteen de mist in gaan...

en lol @ jaja
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#20
is de taal die gebruikt wordt in het boek begrijpelijk voor de gemiddelde nederlander/ :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."