Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpium

Opium

39 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
^héél af en toe, kan ook haast niet anders als je bijna 4000 posts hebt in die tijd :wink: als ie alleen maar poep had gepost had ik onderhand nog knapper gevonden :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#2
ik moest misantropisch gewoon opzoeken zeg :sunglasses:

Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door het wantrouwen van mensen en een pessimistische visie op de samenleving. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie anti-sociaal of het tegengestelde van een humanist. Het woord misantropie komt van het Griekse miseo ("haat") en anthropos ("mens"). Een synoniem voor misantropie is mensenhaat.

Misantropie was reeds een levenshouding in het Oude Griekenland, die zich veelal uitte in een afzondering van de samenleving, uitgelokt door desillusie en een ongeloof in de mogelijkheid van mensen om op harmonieuze wijze met elkaar om te gaan. Veel misantropen leidden een bestaan als heremiet.

In veel gevallen is misantropie een gevolg van negatieve ervaringen met andere mensen, en dikwijls gaat ze met cynisme, arrogantie en/of onverschilligheid ten opzichte van de maatschappij gepaard. De hedendaagse industriële samenleving, die de klemtoon op sociale vaardigheid en teamwork legt, heeft het vaak moeilijk om met misantropische levenshoudingen om te gaan, temeer daar misantropen dit alles slechts als een hypocriete façade beschouwen en zich weinig van de sociale omgangsregels aantrekken.

Een misantroop beschouwt vaak niet enkel de maatschappij, maar ook zichzelf als onbelangrijk, wat zich kan uiten in een onvriendelijk, nors voorkomen. Het opzettelijk mijden van mensen versterkt die indruk.

:rock:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de aflevering van gister van Spuiten & Slikken gebruikte ze Opium, nu vond ik dit middel altijd wel iets interessant hebben! Vooral de manier van gebruiken en de hele mik mak eromheen. Nu mijn vraag, op het net staat dat de effecten van opium en heroïne ongeveer gelijk zijn, hoe zit dit precies, voelt opium net als heroïne of toch anders? Dan zou ik graag wat ervaringen van gebruikers van de twee middelen weten, komt opium in de buurt van het 'echte' heroïne gevoel? Jammer genoeg kan ik niet aan opium komen is volgens mij toch wel heel erg zeldzaam hier in nederland!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hee, dat is toevallig, ik wou ook al een soortgelijk topic starten.

Weten mensen uit eigen ervaring hoe de beste manier om het te gebruiken is ? Rook je het in een "joint", of moet het perse in een puur pijp, en degene die ik heb gesproken had het over eten ? of zou je het ook kunnen slikken ?

Ik ff blij dat ik er wel aan kan komen :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mwa, ik ben vriendelijk tegen mensen hoor..
Als ze vriendelijk tegen mij zijn.

De sociale omgang met mensen is puur een kwestie om naar interacties toe te gaan werken.
Daarom zie ik het sociale omgang; meer als een soort van teamsport.
Ik gebruik mensen om mijn genot te bevredigen :)
Als ik bev. opzoek ben naar een bepaalde drug; dan open ik een weg voor mezelf.
Een weg wat pas eindigt als ik mijn drug gevonden heb.
Dus wanneer ik mijn doel heb bereikt.
Dat kan je met zoveel aspecten van het leven zien.
De reden waarom ik zoveel thuis zit, is omdat bewust wil worden van inzichten.
Inzichten kan je verder ontplooien.
Op ten duur kan je het langzaam in je realiteit laten groeien.
:sunglasses:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tripper zei:
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

btw. het was zeer goeie opium.
Klik om te vergroten...

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Tripper zei:
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

btw. het was zeer goeie opium.
Klik om te vergroten...

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".
Klik om te vergroten...

Die tip had ik gekregen. Ik heb de Opium verhit met veertje uit een pen, iets uitgetrokken en het spiraaltje verhit en op de Opium gehouden. Met een buisje gerold van papier. Die methode ging te langzaam en de instrumenten werden groter en groter. Op het laatst een grote toeter van gerold papier om de Opium op te zuigen en meerdere spiraaljes gedraaid om grotere stukken Opium te laten smelten. Ik heb een aantal keer mijn vingers verbrand van te hete aanstekers.
Nogmaals het Opium effect is niet heftig zelfs al rook je meer. Ik had op een gegeven moment een verzadigd gevoel alsof ik tien keer de in de achtbaan was geweest. Het kwam mijn oren uit zeg maar... Tuurlijk was het wel een chill gevoel, maar wat ik ervan verwacht had was een tegenvaller.

Heb jij wel eens Opium gerookt Marla?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb opium gerookt, een paar weken geleden nog.... Wij hebben een Iranese kennis die ons zo nu en dan wat laat proeven.

Ik vind dat het effect best heftig kan zijn, de een na laatste keer dat ik het rookte ging ik nog bijna tegen de vlakte. Het is namelijk nogal bloeddrukverlagend en als je er niet voldoende suikers bij nuttigt, kun je nog wel eens licht in je hoofd worden en neergaan.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb zo het gevoel dat, wat Marla betikt meer in de buurt komt met de werkelijkheid.

Dat wil niet zeggen dat de Tripper Jokt :wink: Waarschijnlijk komt er een hoop techniek bij kijken.


Marla de Zangeres zei:
...Het is namelijk nogal bloeddrukverlagend en als je er niet voldoende suikers bij nuttigt, kun je nog wel eens licht in je hoofd worden en neergaan.
Klik om te vergroten...

Dit is zeer typerend voor Opiaten. Wanneer ik verzadigd ben van Hero of de Bupe, dan heb ik écht een enorme drang naar zoetigheid. Een hele zak met mini-M&M's is gewoon niets :wink:

Overigens lopen de "street-junks" met staafjes suiker om aan hun behoefte op dit vlak te voldoen.

Groet,

Eend
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een keer ruwe opium die zelf uit 5 papaverbollen gehaald had opgerookt.
Een klein bolletje van 4mm doorsnede in een reageerbuisje gedaan. Deze met een aansteker verhit en de rook door een rietje geïnhaleerd. Dit werkt perfect!

Het effect leek erg op dat van uitgekookte Coke, allee hield het veel langer aan. Ik heb heerlijk geslapen :grin:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
4 fmp zei:
Een keer ruwe opium die zelf uit 5 papaverbollen gehaald had opgerookt.
Een klein bolletje van 4mm doorsnede in een reageerbuisje gedaan. Deze met een aansteker verhit en de rook door een rietje geïnhaleerd. Dit werkt perfect!

Het effect leek erg op dat van uitgekookte Coke, allee hield het veel langer aan. Ik heb heerlijk geslapen :grin:
Klik om te vergroten...

Je#us man, je noemt twee uitersten. Minimaal één daarvan was niet hetgeen jij dacht, naar mijn mening.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#12
proest .. had ik maar zo'n effect van uitgekookte coke .. alhoewel, eigenlijk ook weer liever niet .. dan had ik nu nog steeds paranoia na elk pijpje door het raam zitten kijken of er geen invasie van politie of ander hersenspinselachtig gedoe aan het binnenvallen was :sunglasses: iets wat ik zeker niet had met opiaten :)

ik noemde base coke na een tijdje ' instant-paranoia' zelfs al was het 'lekkere' blijkbaar een lange tijd zwaarwegender dan het 'para' gedeelte :wink: dat haalde ik tenslotte toch wel weg met het dempende effect van de opiaten :)

:wave:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
J0rrit zei:
Ik denk dat die doseringen sowieso van pure heroïne zijn, ik heb zelf een keer bruine heroïne gerookt ( zag er net uit als hash, ga er nog steeds vanuit dat het hero was, maar nooit laten testen ). Heb toen een joint gedraaid met ongeveer een hoeveelheid hash voor een normale joint erin, dit met nog een vriend opgerookt. Was toen kotsemisselijk en heb een uur lang moeten :kots:
Klik om te vergroten...

Dat kotsen komt mij in ieder geval erg bekend voor van mijn begintijd, dus wat dat betreft zou het wel Hero geweest zijn ja... :wink:
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik doelde meer op de roes die je even hebt van coke roken, Na het uitblazen van de rook krijg je zo'n heerlijk wreedzaam gevoel, dat na een kwartier ofzo omslaat in drang naar meer en paranoia.
Maar met opium voelde ik me heerlijk relaxt en ontspanen, maar dit hield veel langer aan. Die vergelijking doelde ik op.
k
knurftLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het roken van opium heeft mij altijd al interessant geleken. Is de roes enigzins te vergelijken met die van een stevige dosis GBL ? Zo te lezen lijkt mij namelijk van wel maar ben benieuwd of iemand die beide gebruikt dat nader kan toelichten..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Opium roken hoort met een Chinese hoed. Dat kan niet anders.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb 1 keer opium gerookt, maar vond het niet heel erg boeiend. Ik voelde me raar en licht en een beetje slaperig. Waarschijnlijk heb ik te weinig gepakt. Maar ik vond het heel smerig en had geen behoefte aan meer. Misschien maar beter ook :)
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik uit al het bovenstaande begrijp valt opium niet echt te roken vanuit een joint? Maar de voorkeur gaat dus naar een puurpijpje of dmv een gloeiend stukje metaal (paperclip, etc.)? Op Boom festival kwam ik een Zuid-Afrikaanse vrouw tegen die aangaf dat ze regelmatig joints met opium en afghaanse hash gemixet rookte; verspilde zij haar opium of kan het stiekum wel in een joint? Ik hoop voor vrijdag antwoord te hebben, want dan zit ik op een feest waar dat ook aanwezig is. Ciao!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik opium rook ten samen met wiet uit een pijpje krijg ik visuals zoals die ook in de koran te vinden zijn, op perzische tapijten en heiligdommen in Azie.

Zeer rustgevend en verlichtend, vredig gevoel. Opium kan idd euforisch zijn bij vlagen.

Wel uitkijken want overdoseren met opium is zeker mogelijk, 1 x gehad dat ik voelde dat m'n hart voelbaar langzamer klopte.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
^klinkt geweldig :hearteyes: dat ga ik ook proberen !!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."