Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpium

Opium

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk dat jij dat antwoord wel kan raden, Robbie! VOOROORDELEN, mijn vriend, niets anders dan dat. En dit enkel door mensen die het geen van beide voor langere periode heeft gebruikt.

Wat de Kutter betreft; ben je van plan om er één dezer dagen tussenuit te piepen? Dacht namelijk dat je het enkel zou gebruiken wanneer je terminaal zou zijn?! Kan me vergissen hoor.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heroïne werkt nu eenmaal een stuk sneller en is ongeveer 10 keer zo heftig ( werd in spuiten & slikken gezegd ). Dan kan het effect wel nog steeds hetzelfde zijn!
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#3
speeseend zei:
Tripper zei:
btw. het was zeer goeie opium.
Klik om te vergroten...

En dan nu een Lysergine25-opmerking: Heb je het getest? Hoe the -piep- weet jij nu of dit wérkelijk de shit was als jij beweerd?

't Lijkt mij een simpel verhaal; indien het effect 'tzelfde is, zouden de mensen geen Hero meer gebruiken. Opium is immers minder verslavend.

Groet,

Eend
Klik om te vergroten...

Ik heb niet gezegd dat het effect hetzelfde is als Hero (lezen is de sleutel)!! Opium is vergelijkbaar met Hash of Wiet qua gevoel alleen minder down.

En ik dacht dat het rotzooi was, ik had er immers geen bal verstand van en nog steeds niet, maar ik ging uit van een Opium freak die het vaak rookt. Die zei dat het echt hele goeie Opium was. Ik heb het weggegeven aan die gast, want het was niet mijn ding. En ja waar ik vandaan kom, daar doen wij dat soort dingen (easy come, easy go).. En, laat jij je Hash testen? Jij weet toch ook of Hash goed is of niet (waarschijnlijk ook niet). Daar is Opium mee te vergelijken. Ik wou het een keer proberen, maar ik vond er te weinig gevoel bijkomen. Ik heb een half uur lang zitten roken en het bleef steeds hetzelfde effect. En geloof je het niet.., i don't care, maar praat geen poep als je er zelf helemaal niet de ballen er verstand van hebt. Jij bent toch zo'n Hero man? Ga het dan na vragen aan je Guru!! Mensen die Opium hebben gerookt die kunnen die wel beamen.

En als jij in Lys zijn voetsporen wilt treden, geef dan je tekst een normale kleur..
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Auw! Doe me geen pijn met uw genadeloze woorden, Meester :wink:

U hebt gelijk en laat niemand u iets anders vertellen!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

@ Darkscope

Dat lijkt mij inderdaad zeer goed mogelijk, minus Flash dan.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
^ghehe :)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#6
die hoeveelheden heroine lijken mij wel heel erg weinig

maar als ik zo de uitwerkingen hoor lijkt de uitwerking van opium wel op heroine, maar dan gewoon minder sterk ...
nou na een tijdje heroine roken merkte ik er ook steeds minder van en ging ik erbij blowen om nog maar wat te merken, dus ik vraag me dan af hoe dat met opium zou zitten .. misschien dat het ook daarom zo enorm verslavend is ... je lichaam went er heel erg snel aan waardoor je steed smeer gaat gebruiken en dus ook steeds sneller nog verslaafder wordt ..

:wave:
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#7


zo rook je het best een pijpje jongens.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Opium, heroine; Ik moet het binnenkort zo snel mogelijk hebben!
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind het raar dat opium op dit forum wel 'geaccepteerd' is terwijl tegen heroine een gigantische afkeer over het algemeen is. Uiteindelijk komt het van beide drugs er op neer dat morfine in je hersenen de roes creeeren. Waarom is opium dan goed en heroine dan slecht? :confused:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yeah, maar ik filosofeer zoveel.
Dat doen mensen die zich voorbereiden op de dood.
En ja; er tussen uit piepen; lijkt mij HEERLIJK!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Okay, ik zal de collandiance-kaart alvast uit het stof halen. Nog eventuele laatste wensen...op de Hero na dan :sunglasses:

edit:

Bekeren heeft vooralsnog bij u geen zin, zal het dan ook niet proberen. Indien wel gewenst, dan horen wij dat natuurlijk graag! MvG., Stichting ''red de Kut"
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind je lief :)
Ik wil de spot niet gaan drijven met heroine junkies ofzo.
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen, maar ik denk dat het iets toevoegt aan mijn persoonlijkheid. Het is gewoon iets wat ik moet proberen voordat ik dood ga :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
eend zei:
jcutter zei:
...
Ik wil de spot niet gaan drijven met heroine junkies ofzo.
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen...
Klik om te vergroten...

Op zich komt er zo nu en dan behoorlijk wat wijsheid uit... voor uw leeftijd, mag ik aannemen?

De Kut is zo slecht nog niet :wink: misschien ietwat in een 'leerfase, zal ik maar zeggen' :wink:
Klik om te vergroten...
Geloof mij dat ik een persoon in mijn leven ben tegengekomen die mij alles heeft geleerd op het sex gebied.

Ik zit vol met wijsheden.
Je moest eens weten :sunglasses:
Het probleem is dat DF een soort van uitlaatklep is voor mij..
Een plek waar ik mijn misantropische gevoelens kan botvieren op andere keyboard rockers :rock:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
Klik om te vergroten...

Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
Klik om te vergroten...

Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
Klik om te vergroten...

speeseend zei:
MvG., Stichting ''red de Kut"
Klik om te vergroten...

Maar aan de posts van de eend te zien is het de moeite niet waard om uit te klappen :beer:

Verder heb ik al vaker gepost dat ik niet zomaar een "afkeer" tegen heroine heb, maar ik ben eerder bang dat ik zo'n persoon ben die er direct aan verslaafd is als ik het eenmaal probeer, ik ben namelijk nogal een downer type. Ik zou eerder zeggen een fascinatie ervoor. Maar daarom lijkt opium me een goede tussenweg, niet de enorme flash, maar wel een beetje het gevoel. Kan ik toch een beetje mee proeven :)
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#15
jcutter zei:
...
Ik wil de spot niet gaan drijven met heroine junkies ofzo.
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen...
Klik om te vergroten...

Op zich komt er zo nu en dan behoorlijk wat wijsheid uit... voor uw leeftijd, mag ik aannemen?

De Kut is zo slecht nog niet :wink: misschien ietwat in een 'leerfase, zal ik maar zeggen' :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
^héél af en toe, kan ook haast niet anders als je bijna 4000 posts hebt in die tijd :wink: als ie alleen maar poep had gepost had ik onderhand nog knapper gevonden :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#17
ik moest misantropisch gewoon opzoeken zeg :sunglasses:

Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door het wantrouwen van mensen en een pessimistische visie op de samenleving. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie anti-sociaal of het tegengestelde van een humanist. Het woord misantropie komt van het Griekse miseo ("haat") en anthropos ("mens"). Een synoniem voor misantropie is mensenhaat.

Misantropie was reeds een levenshouding in het Oude Griekenland, die zich veelal uitte in een afzondering van de samenleving, uitgelokt door desillusie en een ongeloof in de mogelijkheid van mensen om op harmonieuze wijze met elkaar om te gaan. Veel misantropen leidden een bestaan als heremiet.

In veel gevallen is misantropie een gevolg van negatieve ervaringen met andere mensen, en dikwijls gaat ze met cynisme, arrogantie en/of onverschilligheid ten opzichte van de maatschappij gepaard. De hedendaagse industriële samenleving, die de klemtoon op sociale vaardigheid en teamwork legt, heeft het vaak moeilijk om met misantropische levenshoudingen om te gaan, temeer daar misantropen dit alles slechts als een hypocriete façade beschouwen en zich weinig van de sociale omgangsregels aantrekken.

Een misantroop beschouwt vaak niet enkel de maatschappij, maar ook zichzelf als onbelangrijk, wat zich kan uiten in een onvriendelijk, nors voorkomen. Het opzettelijk mijden van mensen versterkt die indruk.

:rock:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mwa, ik ben vriendelijk tegen mensen hoor..
Als ze vriendelijk tegen mij zijn.

De sociale omgang met mensen is puur een kwestie om naar interacties toe te gaan werken.
Daarom zie ik het sociale omgang; meer als een soort van teamsport.
Ik gebruik mensen om mijn genot te bevredigen :)
Als ik bev. opzoek ben naar een bepaalde drug; dan open ik een weg voor mezelf.
Een weg wat pas eindigt als ik mijn drug gevonden heb.
Dus wanneer ik mijn doel heb bereikt.
Dat kan je met zoveel aspecten van het leven zien.
De reden waarom ik zoveel thuis zit, is omdat bewust wil worden van inzichten.
Inzichten kan je verder ontplooien.
Op ten duur kan je het langzaam in je realiteit laten groeien.
:sunglasses:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tripper zei:
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

btw. het was zeer goeie opium.
Klik om te vergroten...

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Tripper zei:
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

btw. het was zeer goeie opium.
Klik om te vergroten...

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".
Klik om te vergroten...

Die tip had ik gekregen. Ik heb de Opium verhit met veertje uit een pen, iets uitgetrokken en het spiraaltje verhit en op de Opium gehouden. Met een buisje gerold van papier. Die methode ging te langzaam en de instrumenten werden groter en groter. Op het laatst een grote toeter van gerold papier om de Opium op te zuigen en meerdere spiraaljes gedraaid om grotere stukken Opium te laten smelten. Ik heb een aantal keer mijn vingers verbrand van te hete aanstekers.
Nogmaals het Opium effect is niet heftig zelfs al rook je meer. Ik had op een gegeven moment een verzadigd gevoel alsof ik tien keer de in de achtbaan was geweest. Het kwam mijn oren uit zeg maar... Tuurlijk was het wel een chill gevoel, maar wat ik ervan verwacht had was een tegenvaller.

Heb jij wel eens Opium gerookt Marla?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."