Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStarting from scratch - klaproos

Starting from scratch - klaproos

25 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kon SWIM dat wel waarderen? :P
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
nee het zijn gewone klaprozen, maar van 2 slaapbollen kan je ook nog niet genoeg opium krijgen en van 10 ook niet. maar goed vertel swim dat er wel een paar habits op de loer liggen als hij met zulke dingen gaat experimenteren


En wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten, het leven gaat niet altijd over klaprozen.
k
klaproosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedenavond,

ik kwam net van SWIM's tuin, waaruit ik twee klaprozen heb kunnen nemen.

Eigenlijk vier (twee heel onrijp, als ik ze opendoe zie ik witte zaadjes.)

Dan eentje ook nog toe (niet uitgekomen), wel al gestekeld langs de buitenkant, als ik dat opendoe zie ik rode vellen met daarin zwarte zaadjes.

En dan nog een volgroeide, eentje die openstond met zwarte zaadjes.



Nu is mijn vraag hoe ik er juist genodsmiddel kan uithalen?

En of ik met die zwarte zaadjes terug nieuwe kan planten?



Alvast bedankt!



Hier is een afbeelding voor de duidelijkheid.

Let wel op, de mijne is donkerrood.

I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk niet dat dat gaat lukken.
k
klaproosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verdorie toch, heeft er dan iemand een ideé, hoe ik een genotsmiddel makkelijk kweken kan?

ps: Ik krijg deze week nog echte zaadjes voor een weed plant,
mss tips of links met info zijn altijd welkom!
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#6
http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51

lees dat maar is, staat heel veel informatie over de papaver somniferum :wink:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
enig idee hoeveel topics hier over gaan?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.erowid.org/plants/poppy/opiu ... tion.shtml

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapbol

en niet te vergeten: De kweek- en crea-hoek
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die bloemen op de foto zijn volgens mij gewone klaprozen, niet de papaver somniferum.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
en het is ook lang niet altijd klaprozen geur en maneschijn,
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij mij wel!

Ik dacht uit verveling: Laat ik is effe in de omgeving gaan kijken of er slaapbollen te vinden zijn. Na ongeveer 10 stappen is er achter mijn huis de ruine van een oude steenfabriek en je raad nooit wat het nu is: poppy motherfucking paradise! Sommige zijn echt afmeting tomaat, maar die ga ik bewaren voor de zaadjes, zodat volgend jaar mijn tuin papaver-paradijs wordt.

In een paar minuten graaien ben ik zeker 100 van die bollen rijker, toen kwam er een man loeren en heb ik bedacht vanavond verder te roven.

Nu is het cooking 'n relaxin tijd. Verslag volgt.
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Deep Blue zei:
Die bloemen op de foto zijn volgens mij gewone klaprozen, niet de papaver somniferum.
Klik om te vergroten...

aan de gestekelde bladeren te zien zijn het papaver somniferums :wink:
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Op de foto zijn geen somniferums. somniferums hebben geen haartjes op de stengels, ze zijn glad. meestal ook een andere kleur.

heb er net in de tuin geonde. eerst zoals op de foto,maar een paarweken later zijn ergrotere soorten beginne groeien. En het zijn de slaapbollen.
ik heb meer dan 20 bloemen geteld. De meeste zijn meer dan een halve meter hoog. Echtprachtig.

Ik ga het er dusop wagen.

Wou alleen nog weten ofde zaadjes nog bruikbaar zin aks je de doosjes hebt gemolken? Wssniet;

gegroet
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gewoon in de citruspers gooien! :wave:
G
Grengijn de BOZE kabouterLid
01-01-2024, 00:00
#15
hoi
ik las ergens dat alleen de slaapbollen van de afghaanse papaver met witte bloemen opium bevat ..

is dit zo ? ..
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zag hier wel wat echte somniferums bij iemand in de tuin staan, paarsig en kwamen een meter hoog.

Groot verschil met die andere papavers.. Maarja, ik laat het wel zitten voor dit jaar, heb m'n zaadjes die ik ga planten voor volgend jaar, jackpot! :wink:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is niet p.somniferum:die heeft n wat blauwe was achtige gloed. Is ook oha niet rood, maar wit-blauw-paars en alles wat daar tussen zit. P. somniferum kent vele gekweekte varianten voor de kleur. De originele wordt voor medische doeleinden gekweekt. De provincie om te stropen is Zeeland, mn walcheren, van oudsher maanzaad leverancier.
de foto is de gewone huis-tuin-en-keuken klaproos.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
heb je geen witte nodig?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Uhm,, ik geloof dat je ze toch pas kan oogsten als de bladeren eraf zijn en het alleen van die doosjes zijn? :confused:
o
oxygenLid
01-01-2024, 00:00
#20
dat is inderdaad iig geen opium papaver.
maare, zo moeilijk is het toch niet om eraan te komen? Op t moment zie ik ze wel in tuinen staan, en heb een bouwplek ontdekt waar veel somniferums staan :)
Pluk een paar van die pods (ong. een week nadat de blaadjes eraf zijn gevallen, zijn ze ook lekker dik) Als je ze droogt, kan je ze fijnmalen en er thee of een extract van maken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."