Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStarting from scratch - klaproos

Starting from scratch - klaproos

25 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
nee het zijn gewone klaprozen, maar van 2 slaapbollen kan je ook nog niet genoeg opium krijgen en van 10 ook niet. maar goed vertel swim dat er wel een paar habits op de loer liggen als hij met zulke dingen gaat experimenteren


En wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten, het leven gaat niet altijd over klaprozen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb je geen witte nodig?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uhm,, ik geloof dat je ze toch pas kan oogsten als de bladeren eraf zijn en het alleen van die doosjes zijn? :confused:
o
oxygenLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat is inderdaad iig geen opium papaver.
maare, zo moeilijk is het toch niet om eraan te komen? Op t moment zie ik ze wel in tuinen staan, en heb een bouwplek ontdekt waar veel somniferums staan :)
Pluk een paar van die pods (ong. een week nadat de blaadjes eraf zijn gevallen, zijn ze ook lekker dik) Als je ze droogt, kan je ze fijnmalen en er thee of een extract van maken :)
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja kheb ook al vaak gezien dat ze de witte gebruiken. Maar ik denk dat de roze paars achtige ook wel ok zijn. de slaapbollen toch. Die staan thuis ook keihoog.
En hel dikke zaaddosen:)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#6
BillyBilo zei:
nee het zijn gewone klaprozen, maar van 2 slaapbollen kan je ook nog niet genoeg opium krijgen en van 10 ook niet. maar goed vertel swim dat er wel een paar habits op de loer liggen als hij met zulke dingen gaat experimenteren
Klik om te vergroten...
10 is meer dan genoeg hoor. Het ligt eraan wat je ermee doet. Van een stuk of 10 kun je genoeg thee maken om 2x wat van te merken. In 1x thee van 10 bollen nemen zou ik zelfs afraden. Maar als je op de klassieke manier gaatjes erin wil prikken en ruwe opium wil opvangen (om te roken bijvoorbeeld), heb je veel meer nodig. Papaverthee is veruit de efficientste methode volgens mij.
s
sick_pervertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey ik heb vrijdag een stuk of 20 zaadbollen gescratcht en gedroogd en gerookt, maar ik merkte dr geen drol van, het waren somniferums, maar wat doe ik dan verkeerd
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarschijnlijk heb je niet vaak genoeg Mellow Gold geluisterd.
s
sick_pervertLid
01-01-2024, 00:00
#9
van beck?
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re:

sick_pervert zei:
Hey ik heb vrijdag een stuk of 20 zaadbollen gescratcht en gedroogd en gerookt, maar ik merkte dr geen drol van, het waren somniferums, maar wat doe ik dan verkeerd
Klik om te vergroten...
Je moet het nog zuiveren, puur is het niet goed.
Heb je het puur gerookt zo ja in wat voor een pijp?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kon SWIM dat wel waarderen? :P
k
klaproosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goedenavond,

ik kwam net van SWIM's tuin, waaruit ik twee klaprozen heb kunnen nemen.

Eigenlijk vier (twee heel onrijp, als ik ze opendoe zie ik witte zaadjes.)

Dan eentje ook nog toe (niet uitgekomen), wel al gestekeld langs de buitenkant, als ik dat opendoe zie ik rode vellen met daarin zwarte zaadjes.

En dan nog een volgroeide, eentje die openstond met zwarte zaadjes.



Nu is mijn vraag hoe ik er juist genodsmiddel kan uithalen?

En of ik met die zwarte zaadjes terug nieuwe kan planten?



Alvast bedankt!



Hier is een afbeelding voor de duidelijkheid.

Let wel op, de mijne is donkerrood.

I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk niet dat dat gaat lukken.
k
klaproosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Verdorie toch, heeft er dan iemand een ideé, hoe ik een genotsmiddel makkelijk kweken kan?

ps: Ik krijg deze week nog echte zaadjes voor een weed plant,
mss tips of links met info zijn altijd welkom!
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#15
http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51

lees dat maar is, staat heel veel informatie over de papaver somniferum :wink:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
enig idee hoeveel topics hier over gaan?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
http://www.erowid.org/plants/poppy/opiu ... tion.shtml

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapbol

en niet te vergeten: De kweek- en crea-hoek
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die bloemen op de foto zijn volgens mij gewone klaprozen, niet de papaver somniferum.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#19
en het is ook lang niet altijd klaprozen geur en maneschijn,
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij mij wel!

Ik dacht uit verveling: Laat ik is effe in de omgeving gaan kijken of er slaapbollen te vinden zijn. Na ongeveer 10 stappen is er achter mijn huis de ruine van een oude steenfabriek en je raad nooit wat het nu is: poppy motherfucking paradise! Sommige zijn echt afmeting tomaat, maar die ga ik bewaren voor de zaadjes, zodat volgend jaar mijn tuin papaver-paradijs wordt.

In een paar minuten graaien ben ik zeker 100 van die bollen rijker, toen kwam er een man loeren en heb ik bedacht vanavond verder te roven.

Nu is het cooking 'n relaxin tijd. Verslag volgt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."