Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraag aan de Bruinjunks

vraag aan de Bruinjunks

67 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals het topic al luid:
Waarom zijn jullie ermee begonnen?

Ik weet zeker dat 90% zegt:
Ik wou het een keer proberen
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
je weet het voor 90 % zeker! Dan weet je het toch al? Die andere tien procent is in verhouding niet relevant.

p.s. heb je nog een plekje over, onder je brug?
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die 10% vind ik wel relevant en ben benieuwd. Hoor jij bij de 90% Eend? Trouwens nog voldoende plek hoor bij de brug :P
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben ermee begonnen doordat een vriend het een x mee had genomen... Samen met hem, mijn ex, ikzelf en nog een paar anderen zijn we 't toen gaan roken (als een jointje) en dat beviel ons eigenlijk erg goed, waardoor we het dus vaker en vaker zijn gaan doen....

Naief als ik was heb ik de eerst tijd geeneens geweten dat het bruin was.... Maar uiteindelijk behoor ik toch tot die 90% die het 's een x wilde proberenn, al wist ik niet dat het dat was. Maar ik denk dat je eerder aan de 99,9% komt dan aan de 90...

:wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga der nooit aan beginnen, fuck bruin man. Ga gewoon een lekker jointje roken, beetje trippen met paddo's, etc.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wromtrax zei:
Ik weet zeker dat 90% zegt:
Ik wou het een keer proberen
Klik om te vergroten...

Vaak weet men niet eens dat het heroine betreft. Zoals Keith Bakker het eens mooi zei: De mensen met wie je coke gebruikt bieden je een 'joint' aan en zonder na te denken rook jij gewoon mee.

Bij het woord heroine kijkt men wel uit. Maar eenmaal de dempende bedwelming geproefd zonder bij aanvang te weten dat het bruin was, maakt dat afschrikkende woord heroine opeens een stuk minder afstotelijk.

Vaak wordt heroine gebruikt om de uitwerking van andere dope te dempen. Bijvoorbeeld na een nacht heel fors snuiven, basen of poly gebruik. Vaak is het voor handen en grijpt men de mogelijkheid aan om de uitwerking van een stevige dope nacht te 'ontlopen'.

Ook zie je dat mensen die in de put zitten (echtscheiding, onverwerkte gevoelens, camouflerend macho gedrag'etc.) vaak echt compleet voor de bijl gaan als ze eenmaal H hebben leren kennen. Niets is gevaarlijker dan een brein dat leed ondergaat en de toekomst leeg inziet en H proeft.

Bewuste nieuwsgierigheid naar H is echt voor een kleine minderheid de reden van verslaving geweest. Met die reden is de kans op verslaving 'kleiner' omdat het kennis nemen van de high centraal staat. Al is het natuurlijk heel goed mogelijk dat iemand in een later stadium het alsnog voor een ander motief gebruikt of na z'n probeersel wordt overvallend door een stiekem toch wel gewenst gevoel hetgeen hij nooit elders heeft kunnen vinden.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heroine is een middel dat een grote verslavende werking kan hebben. Als je verslavingsgevoelig bent is de kans aannemelijk dat je verslaafd raakt aan het bruin. Zeker als je dan ook nog niet eens lekker in je vel zit, maakt het de stap naar het "vaker moeten of willen gebruiken" groter.
Daarnaast denk ik dat vele inderdaad eens zijn begonnen met proberen, maar er helaas niet meer zo makkelijk vanaf kunnen komen
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
ze kunnen je ook zwaar neuken
maat van me zat vroeger aan bruin (is nu afgekickt )
hij wou iets proberen (weet niet meer wat) en in plaats daarvan hebben ze hem bruin verkocht
hij vond het leuk en deed het nog eens
en als hij eigenlijk al verslaafd was hebben ze gezegd dat het bruin was
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
nou boeit mij die verslaving niet zo maar ik ben eerder geïntresseerd in hoe gevaarlijk het is het lijkt me wel leuk namenlijk ik had ook een vriend die bruin deed (ook gespoten) en njah mss wel aardigste kerel die ik ooit ontmoet heb.
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Ik ga der nooit aan beginnen, fuck bruin man. Ga gewoon een lekker jointje roken, beetje trippen met paddo's, etc.
Klik om te vergroten...

Dat zei ik een uur voordat ik voor 't eerst bruin rookte ook....

Atropa zei:
Vaak weet men niet eens dat het heroine betreft.
Klik om te vergroten...

Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf altijd erg dom en naief heb gevonden omdat ik in mijn beginperiode niet eens wist dat ik bruin aan 't roken was! Ben in ieder geval "blij" dat ik niet de enige ben...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet je teleur stellen! Het was niet een gevoel van ''een keertje proberen''. Het is van weekend-gebruik (snuiven) binnen een half jaar / drie-kwart jaren opgebouwd tot dagelijks (roken). Dit is in een stroomversnelling geraakt doordat ik op aanraden van een maat ben gaan chinezen. Eigenlijk vond ik dit veel minder heftig (had wel meer nodig) maar op één of andere manier was het toch lekkerder. Nou ja, dit heb ik acht jaren vol gehouden.

Vroeger blowde ik ook elke dag en vond dat super-relaxed. Nu kwam dat chinezen over op mij als nuchter stoned zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Voor mij was dit nóg lekkerder. 'k Ben toen ook per direct met blowen gestopt.

Gr.,

Eend
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#12
speeseend zei:
Ik moet je teleur stellen! Het was niet een gevoel van ''een keertje proberen''. Het is van weekend-gebruik (snuiven) binnen een half jaar / drie-kwart jaren opgebouwd tot dagelijks (roken). Dit is in een stroomversnelling geraakt doordat ik op aanraden van een maat ben gaan chinezen. Eigenlijk vond ik dit veel minder heftig (had wel meer nodig) maar op één of andere manier was het toch lekkerder. Nou ja, dit heb ik acht jaren vol gehouden.

Vroeger blowde ik ook elke dag en vond dat super-relaxed. Nu kwam dMat chinezen over op mij als nuchter stoned zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Voor mij was dit nóg lekkerder. 'k Ben toen ook per direct met blowen gestopt.

Gr.,

Eend
Klik om te vergroten...
Maar wat was je reden om een keer hero te proberen eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dezelfde reden waarom tienduizenden jongeren elk weekend speed, pillen en andere rotzooi gebruiken.

Je kan het net zover doortrekken totdat je honderd procent hebt; uiteindelijk is het voor iedereen, met alles, EERST PROBEREN :wink: Het is bij mij meer een kruising van diverse paden geweest. Niet zozeer één reden die aan te wijzen valt. Zelf ben ik juist zwaar antie-verslaving in welke vorm ook.

Maar ik had van tevoren niet die drang, zoals bij een maat van mij, om het eens te gaan nuttigen. Het was voor handen, alles leek safe, voor het eerste half jaar (de snuiftijd) dan.

Overigens ben ik van mening dat niet elke stap in het leven te beredeneren valt. Hoe langer je zoekt, hoe verder je van de waarheid komt.

Gr.,

Eend
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Welhallodaar zei:
nou boeit mij die verslaving niet zo maar ik ben eerder geïntresseerd in hoe gevaarlijk het is het lijkt me wel leuk namenlijk ik had ook een vriend die bruin deed (ook gespoten) en njah mss wel aardigste kerel die ik ooit ontmoet heb.
Klik om te vergroten...

De verslaving is wat het gevaarlijkste is he. Dat die vriend aardig is betekend niet dat hij geen rotleven heeft gehad door het bruin :P
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hahaha dat is inderdaad wel een erg rare beredenering :P

Vind mezelf ook best aardig eigenlijk, heb nog nooit gehoord dat ik er als een junk uitzie, heb nog nooit gestolen voor mijn drugs, werk fulltime op kantoor én parttime achter de bar... enz enz enz...
En toch ben ik een zwaar verslaafde die elke dag minimaal 1,5 gr bruin gebruikt... Vooroordelen kloppen nou eenmaal lang niet altijd :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Inderdaad, iemand die bruin gebruikt hoeft er echt niet uit te zien als een junk.
Ik ken genoeg mensen via mijn werk waar je niet aan ziet dat ze dagelijks grammen heroine spuiten.
Dan praat ik bijvoorbeeld over vertegenwoordigers in pak, of mensen met een eigen zaak.
Ze verzorgen zich nog allemaal goed, eten gezond en ik vind vele er best nog jong uitzien eerlijk gezegd.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Open deur.

Ik vond de stof intrigerend, en vind dat je alles in het leven eens moet proberen, mits de gelegenheid zich voordoet.
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#18
speeseend zei:
Dezelfde reden waarom tienduizenden jongeren elk weekend speed, pillen en andere rotzooi gebruiken.

Je kan het net zover doortrekken totdat je honderd procent hebt; uiteindelijk is het voor iedereen, met alles, EERST PROBEREN :wink: Het is bij mij meer een kruising van diverse paden geweest. Niet zozeer één reden die aan te wijzen valt. Zelf ben ik juist zwaar antie-verslaving in welke vorm ook.

Maar ik had van tevoren niet die drang, zoals bij een maat van mij, om het eens te gaan nuttigen. Het was voor handen, alles leek safe, voor het eerste half jaar (de snuiftijd) dan.

Overigens ben ik van mening dat niet elke stap in het leven te beredeneren valt. Hoe langer je zoekt, hoe verder je van de waarheid komt.

Gr.,

Eend
Klik om te vergroten...
Oke bedankt voor je respons. Maar was dat proberen echt de enige aanleiding of was het ook iets anders? Ik bedoel zo te lezen ben je erg anti verslavingen dus is het ''bijzonder'' dat je bruin hebt genomen.


Als het niet te persoonlijk is wil ik het graag weten
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fout! Het is niet bijzonder dat ik Bruin heb genomen. Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen. Zeker na de ''probeer-fase'' dacht ik dat het allemaal wel meeviel.

Ik heb wel behoorlijk wat bagage in mijn rugzak, Hero haalt daar het gewicht uit. Op die manier is deze drug voor mij, op ten duur gevaarlijk gebleken. Toen ik achttien was, begon ik met Hero. Dit kan ook meegespeelt hebben. Verder had ik totaal geen manier van communiceren over de voor- en nadelen, zoals op deze site heel eenvoudig is.

Nou ja, naar mijn mening is er niet één specifiek punt te noemen. Het zijn allemaal kleine stukjes die een verslaving in de hand hebben gewerkt.

Hero - met name het chinezen is mijn valkuil betreffende verslavingen gebleken.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik begrijp jullie perfect. Denk dat je het enkel kunt begrijpen als je met heroïne geëxperimenteerd hebt en dan verslaafd bent geraakt. In het begin had ik ook het gevoel dat het best meeviel en ik alles onder controle had. Dat gevoel krijg je gewoon als je begint met heroïne. Omdat je in het begin ook nog geen last hebt van afkickverschijnselen. Daarom dat ik altijd zeg dat het zo'n sluipende drug is. Je bent hooked voor je het zelf goed beseft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."