Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Hero; iets tijdelijk positiefs of anders...

Stoppen met Hero; iets tijdelijk positiefs of anders...

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar Arie,

Is het leven zonder hero fijner of is die strijd tegen het gevoel dat je hero moet juist erger. Omdat je er niet meer aan toe mag geven.

Dit klinkt waarschijnlijk onduidelijk maar weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#2
:) Hallo Speeseend,

Ik ben na een flink aantal jaren hooked te zijn geweest gestopt met heroine,dat ging niet in een keer,maar pas na de 4e poging.
Ik ben zelfs een tijdje geleden gestopt met methadon,en kreeg toen naltrexon,tegen de trek in
heroine.Maar dat was een nachtmerrie,ik dacht alleen maar aan dope en gebruik voelde me vreselijk en depressief.
Ik sta nu op een onderhoudsdosering methadon van 10 tabletten per dag.En ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik methadon nodig heb als ik niet meer wil gebruiken.
Dat heb ik geaccepteerd,en ik heb er ook vrede mee.
Met methadonmedicatie kun je niet echt van clean spreken zegt men,ik vind dat bullshit.
Methadon kost me niets,ik eet normaal,werk en functioneer weer langzaam maar zeker in mijn sociale omgeving en de maatschappij.Ik zie het stoppen met Heroine als iets zeer positiefs,ik heb mijn leven weer terug,kan het nog beter? :rockband: :rockband: :rockband:
Mijn interesses zijn weer terug en ik heb er nu ook geld voor,omdat er geen cent meer naar drugs gaan.Want buiten methadon gebruik ik echt helemaal nix meer,geen joints ,alcohol of pillen.Nee ik kan weer lekker met mijn maten naar AJAX gaan kijken in het week-end en overal aan meedoen.Na een week werken verheug ik me ook weer op het weekend,toen ik Dope gebruite verheugde ik me alleen op de datum als mijn loon of uitkering binnenkwamen.
Accepteer je eigen kunnen en de situatie,probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan,en weet;wat jij vind en voelt is het allerbelangrijkste,bij het stoppen met Heroine heiligen een hoop middelen het doel.Zoals bij mij de onderhoudsdosering methadon,het gaf mij mijn leven terug en mijn geloof in eigen kunnen,ik hoef godzijdank niet meer te overleven. :sunglasses:

sterkte en groeten Dragan 1969.
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#3
wie is er nog niet gestop wooohooo :rockband: :rockband:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kun je echt die methadonverslaving niet afbouwen? Ik bedoel eigenlijk, het is nog steeds niet goed voor je, niet dat heroine dat wel is, is ook troep.. Maar misch kun je iboga/ayahuasca doen?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb nooit begrepen waarom je iemand van hardrugs af wilt laten kicken met harddrugs...is best krom toch?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij geeft de Draak aan dat het een onderhoudsdosering is. Dus niet afkicken, voor nu!

Wanneer je het afkick-schema volgt, kan je best van harddrugs afkicken d.m.v. harddrugs-gebruik.

Groeten,

Eend
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#7
:sunglasses: Hoi Speeseend,

Je had gelijk ,zo bedoelde ik het ook.
Een ding afkicken van harddrugs methdrugs kan , maar daar moet je wel heel gedisciplineerd
mee te werk gaan.
Verder bedankt voor je reactie.
Kon wel lachen om jouw interpretatie van mijn naam "draak".

hou je goed,Dragan 1969. :sunglasses:
Beste Angraman,
Het heeft me jaren gekost en 4 pogingen om oa van de methadon af te komen.Je hebt gelijk Methadon is ook niet het gezondste maar voor mij nog altijd het minste van 2 kwaden.Ik heb echt mijn best gedaan,maar nu heb ik geaccepteerd dat ik met methadon heel goed kan functioneren.
Bedankt voor je reactie en groeten,Dragan1969.
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#8
Methadon als onderhoudsdosering: het minst van 2 kwaden?
Dragan zei:
:) Hallo Speeseend,

Ik ben na een flink aantal jaren hooked te zijn geweest gestopt met heroine,dat ging niet in een keer,maar pas na de 4e poging.
Ik ben zelfs een tijdje geleden gestopt met methadon,en kreeg toen naltrexon,tegen de trek in
heroine.Maar dat was een nachtmerrie,ik dacht alleen maar aan dope en gebruik voelde me vreselijk en depressief.
Ik sta nu op een onderhoudsdosering methadon van 10 tabletten per dag.En ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik methadon nodig heb als ik niet meer wil gebruiken.
Dat heb ik geaccepteerd,en ik heb er ook vrede mee.
Met methadonmedicatie kun je niet echt van clean spreken zegt men,ik vind dat bullshit.
Methadon kost me niets,ik eet normaal,werk en functioneer weer langzaam maar zeker in mijn sociale omgeving en de maatschappij.Ik zie het stoppen met Heroine als iets zeer positiefs,ik heb mijn leven weer terug,kan het nog beter? :rockband: :rockband: :rockband:
Mijn interesses zijn weer terug en ik heb er nu ook geld voor,omdat er geen cent meer naar drugs gaan.Want buiten methadon gebruik ik echt helemaal nix meer,geen joints ,alcohol of pillen.Nee ik kan weer lekker met mijn maten naar AJAX gaan kijken in het week-end en overal aan meedoen.Na een week werken verheug ik me ook weer op het weekend,toen ik Dope gebruite verheugde ik me alleen op de datum als mijn loon of uitkering binnenkwamen.
Accepteer je eigen kunnen en de situatie,probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan,en weet;wat jij vind en voelt is het allerbelangrijkste,bij het stoppen met Heroine heiligen een hoop middelen het doel.Zoals bij mij de onderhoudsdosering methadon,het gaf mij mijn leven terug en mijn geloof in eigen kunnen,ik hoef godzijdank niet meer te overleven. :sunglasses:

sterkte en groeten Dragan 1969.
Klik om te vergroten...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben benieuwd wie er nu écht gestopt is met Hero, eventueel vervangende middelen gebruikt en wat de voor - en nadelen zijn, in jullie ogen.

Maken jullie je zorgen dat het stoppen met Hero een "pauze" is?

Heeft het leven werkelijk meer waarde gekregen door te stoppen met Hero?

Groet,

Eend
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb heroine gelukkig zelf nog nooit aangeraakt, dus kan ook niet voor mezelf antwoorden. Wel ken ik vrij veel heroine verslaafden vanuit mijn werk, en wat ik zie is dat veel mensen alcohol, methadon en benzo's nemen als vervangend middel. Er zijn mensen die ik op heb zien knappen na het stoppen met de hero, echter kunnen vele het harde knokken ook niet aan merk ik.... en dan wordt het vervangend middel inderdaad helaas een pauze :(
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben echt gestopt. Geen vervangende middelen momenteel, wel gebruikt direct na het stoppen met gebruiken van heroine. Ben vanaf mn 17e t/m 21e verslaafd geweest aan heroine en basecoke en later ook methadon erbij.
Ben toen in 1 klap afgekicked zonder vervanging op sigaretten en een homeopatisch middeltje om mn pupillen klein te houden na :)

maar een jaar of 5 later vanuit het niets kwam daar opeens pietje craving opzetten( totdat mn halve wereld instortte door allerlei persoonlijke omstandigheden die zich maar op bleven stapelen.) en dus toen mn eerste terugval gehad. 2 maanden lang flink hooked geweest ( binnen een week werd ik alweer ziek van de ontwenning!!! ) en toen weer gestopt. Duurde toen wel minder lang, na een maand was eigenlijk bijna alles over, terwijl de eerste keer na een maand het doodgaan pas op was gehouden.

Daarna weer jarenlang clean op af en toe een jointje na. En dus een tweede terugval gehad, weer na wat persoonlijke dingetjes. deze duurde bijna een half jaar. Afgekicked door heel snel methadon af te bouwen. zorgde er voor dat ik nu wel kon blijven functioneren al duurde het ziek zijn nu wel langer. Alleen een heel stuk minder ziek :)

Geen idee hoe lang het geleden is eigenlijk, het staat ergens hier op het forum. half jaar tot een jaar ongeveer Heb wel al 4 keer een hele moeilijke dag gehad, dat ik echt heel veel trek had. Maar een paar dikke joints, een paar biertjes en een goed boek met een zak snoep blijkt vooralsnog prima te werken, dus noem ik die dagen maar mn ongesteldheidsdagen.

Al heb ik na de laatste ( die het ergste van allemaal was ) een beetje het gevoel dat ik die dagen nu wel gehad heb, volgens mij ben ik achter het waarom. Maar dat weet ik niet zeker, dus dat hou ik nog even voor me :)

:wave:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben nu alweer een hele tijd gestopt met heroïne. Vervangmiddelen zijn methadon, alcohol, antidepressiva, benzo's en wiet. Het voordeel van geen heroïne meer te gebruiken is dat ik m'n leven beter onder controle heb. Al kan het met die vervangmiddelen ook wel eens uit de hand lopen. Maar je kunt je makkelijk weer herpakken. Ik voel me ook geen junk meer, kheb die stress om altijd dope te hebben en die angst om ziek te worden niet meer. Dat is een groot voordeel. Zo heb ik nu ook veel meer zelfrespect en zelfvertrouwen.

Ik ben de tel kwijt hoeveel keer ik al hervallen ben met het gebruik van heroïne. Al die tijden dat ik gestopt was waren dus tijdelijke pauzes. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik nooit meer zal hervallen maar ik hoop van wel. 'k Geloof nu meer in mezelf omdat ik al veel moeilijke dagen overwonnen heb. (zie topic: ik sta op het punt om het op te geven) Gelukkig heb ik dat niet gedaan. 'k Voel me nu al beter. 't Zou jammer zijn om op een zwak moment dan weer toe te geven. Dan zijn al m'n inspanningen voor niks geweest.

Het enige dat ik zo vervelend vind aan het stoppen met heroïne is die craving. Dat gaat maar niet over... Clean zijn blijft een gevecht tegen de verleiding.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#13
clean zijn = gevecht tegen craving, is waar! bestond er geen trek dan was er natuurlijk geen gebruik...je bent mijns inziens goed bezig in die zin dat je geen "junk" meer wil zijn, wat de verkrijgbaarheid van heroine natuurlijk met zich meebrengt. Je bent natuurlijk wel het ene middel met andere aan het vervangen. Wat effect betreft (en dat weet je vast ook)benzo's en alcohol zijn grote slopers, ik ontmoet veel mensen die na jarenlange opiatenverslaving verslaafd zijn geraakt aan alcohol en/of benzo's. Mijn advies zou zijn: voor nog meer controle: bouw ook die middelen af, kijk daarna weer naar cannabis..maar ik vertel je wrs niets nieuws....succes!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#14
ik stond toevallig vanmorgen met iemand te praten die nu 12 jaar gestopt is met heroine en cocaine en die heeft nog steeds elke dag dat gevecht tegen de trek .. pittig hoor ..

hij kan die trek dempen met benzo's .. een beetje .. maar die benzo's hebben natuurlijk ook weer een eigen risico... pittig lijkt me dat om zo te moeten leven .. drinken doettie nu dus ook bijna de hele dag door

ik heb echt totaal geen of amper trek op die enkele dagen na en dat voelt op zo'n dag echt als een enorme geestelijke belasting .. als ik me voorstel dat ik dat elke dag zou hebben ... pfff

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey Needle,

Werken die Anti-depressivia een beetje of is een Benzo wat dat betreft beter?

Gr.,

Eend
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#16
speeseend zei:
Werken die Anti-depressivia een beetje of is een Benzo wat dat betreft beter?
Klik om te vergroten...

Zonder twijfel benzo's. Moet er wel bijzeggen dat ik dagelijks alcohol drink dus dat versterkt wel.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe is het met de Naaldenman? Nog nieuws?

Gegroet,

De eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Arie-die-allergisch-is-voor-kanarie zei:
...Al heb ik na de laatste ( die het ergste van allemaal was ) een beetje het gevoel dat ik die dagen nu wel gehad heb, volgens mij ben ik achter het waarom. Maar dat weet ik niet zeker, dus dat hou ik nog even voor me :)
Klik om te vergroten...

Ben je er reeds zeker van, Arie? Wil je het al met ons delen?

Gr.,

Eend
k
kittychouchouLid
01-01-2024, 00:00
#19
eens kort mezelf nog eens voorstellen. Na 2jr heroine gebruik en derna 4jr metha 50mg. Ben ik drie maand geleden opgenomen geweest (op eigen initiatief) in een afkickcentrum. Men metha werdt afegebouwdt lmet 2.5mg per dag. Ik dag eerst eens ik op 0 sta is het ergste wel voorbij. Fout gedacht...Dan begon het net...Hoewel ik nu drie maand geen metha of hero meer heb gebruikt zit ik nu wel met zware klachten die na drie maand nog steeds aanhouden...Vooral ongelooflijk angstgevoelens, hartkloppingen, tranende ogen, weinig energie, maar dan toch innerlijk ernorm veel zenuwen...ik krijg depronal en xanax retard 1mg maar heb ni het gevoel dat dat veel helpt...Volgens de dokter kunnen dit geen afkickverschijnselen meer zijn...maar ik moet veel dagen vechten om ze door te komen...niet dat ik nr hero of metha verlang...ik wil me gewoon eens terug normaal voelen. Kan iemand me helpen en zeggen of dit normaal is en raad geven...xoxo
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#20
ja ik weet het zeker en ik denk ook te weten waarom :)

tis alleen nogal persoonlijk, dus wie weet een keer :) eigenlijk is het niet meer dan een heel simpel motivatieverhaaltje. wat is iets gevoelsmatig echt waard en wat wil je er wel en niet voor doen :) maar dat zou een lang saai persoonlijk verhaal worden dus dat bespaar ik jullie nog even :)

maar om op het onderwerp terug te komen ik taal nog steeds niet naar drugs in welke vorm dan ook, behalve sigaretten en dat irriteert me soms wel wat, majah :stoned: als ik stop met roken ga ik wel opeens verlangen naar een joint dus dat is me het vooralsnog niet zo waard :)
ik rook af en toe nog wel eens een jointje mee met iemand, net als dat ik af en toe een lekker biertje lust ( je moet wat om het voetbal aangenaam te krijgen ) en dat is het hem eigenlijk wel :)

ik kom zo af en toe in aanraking met mensen die een flinke verscheidenheid aan harddrugs gebruiken, maar behalve dat ik me natuurlijk erg goed in kan leven in hun situatie, maakt het voor mij niets uit. In dat opzicht word ik niet warm of koud van drugs en vooral de dingen erom heen. Ik heb voor mn gevoel een soort afstand genomen, juist door niet tegen te stribbelen als het hele drugsgedoe, om welke reden dan ook dichtbij kwam, maar ook niet eraan toegegeven natuurlijk. Het is nu eenmaal iets waarvan ik besloten heb dat het mijn leven niet meer mag beïnvloeden. Dat is gevoelsmatig ook een gigantisch verschil met vorige keren, waar ik mezelf absoluut niet meer vertrouwde in zulke precaire situaties. Eigenlijk net zoals het vroeger was voor ik aan de pillen,coke en de opiaten ging. en daar ligt hem natuurlijk ook het gevaar. Ik weet maar al te goed wat er vroeger gebeurd is, maar ik hoop dat ik nu wijzer ben :) ik heb het geprobeerd maar drugs zijn gewoon sterker dan ik en ook 1 keertje kan voor mij dus blijkbaar gewoon niet opgaan. Dan maar niet :)

De enige die ik nu moet (zien te) vertrouwen, dat ben ikzelf :) en geen mens wil zichzelf teleurstellen toch :wink:

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."