Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Hero; iets tijdelijk positiefs of anders...

Stoppen met Hero; iets tijdelijk positiefs of anders...

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door het in geen geval te delen met vrienden en familie. Het is dus eigenlijk een groot geheim geweest, voor mij :wink: Écht goede vrienden, familie weet natuurlijk al een tijdje hoe de vork in de steel zit.

Verder ben ik er achteraf erg open over. Zo kan mijn (oude) leven eventueel als leermoment voor een ander functioneren.

Gr.,

Eend
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het dient iig zeker voor mij als leermoment. Ik was al nooit van plan om heroïne te gaan doen maar dankzij onder andere de verhalen van jou en de kanarie heb ik er een nog grotere afkeer van gekregen.

Keep up the good work!
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#3
:) Hallo Speeseend,

Ik ben na een flink aantal jaren hooked te zijn geweest gestopt met heroine,dat ging niet in een keer,maar pas na de 4e poging.
Ik ben zelfs een tijdje geleden gestopt met methadon,en kreeg toen naltrexon,tegen de trek in
heroine.Maar dat was een nachtmerrie,ik dacht alleen maar aan dope en gebruik voelde me vreselijk en depressief.
Ik sta nu op een onderhoudsdosering methadon van 10 tabletten per dag.En ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik methadon nodig heb als ik niet meer wil gebruiken.
Dat heb ik geaccepteerd,en ik heb er ook vrede mee.
Met methadonmedicatie kun je niet echt van clean spreken zegt men,ik vind dat bullshit.
Methadon kost me niets,ik eet normaal,werk en functioneer weer langzaam maar zeker in mijn sociale omgeving en de maatschappij.Ik zie het stoppen met Heroine als iets zeer positiefs,ik heb mijn leven weer terug,kan het nog beter? :rockband: :rockband: :rockband:
Mijn interesses zijn weer terug en ik heb er nu ook geld voor,omdat er geen cent meer naar drugs gaan.Want buiten methadon gebruik ik echt helemaal nix meer,geen joints ,alcohol of pillen.Nee ik kan weer lekker met mijn maten naar AJAX gaan kijken in het week-end en overal aan meedoen.Na een week werken verheug ik me ook weer op het weekend,toen ik Dope gebruite verheugde ik me alleen op de datum als mijn loon of uitkering binnenkwamen.
Accepteer je eigen kunnen en de situatie,probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan,en weet;wat jij vind en voelt is het allerbelangrijkste,bij het stoppen met Heroine heiligen een hoop middelen het doel.Zoals bij mij de onderhoudsdosering methadon,het gaf mij mijn leven terug en mijn geloof in eigen kunnen,ik hoef godzijdank niet meer te overleven. :sunglasses:

sterkte en groeten Dragan 1969.
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#4
wie is er nog niet gestop wooohooo :rockband: :rockband:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kun je echt die methadonverslaving niet afbouwen? Ik bedoel eigenlijk, het is nog steeds niet goed voor je, niet dat heroine dat wel is, is ook troep.. Maar misch kun je iboga/ayahuasca doen?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
heb nooit begrepen waarom je iemand van hardrugs af wilt laten kicken met harddrugs...is best krom toch?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij geeft de Draak aan dat het een onderhoudsdosering is. Dus niet afkicken, voor nu!

Wanneer je het afkick-schema volgt, kan je best van harddrugs afkicken d.m.v. harddrugs-gebruik.

Groeten,

Eend
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#8
:sunglasses: Hoi Speeseend,

Je had gelijk ,zo bedoelde ik het ook.
Een ding afkicken van harddrugs methdrugs kan , maar daar moet je wel heel gedisciplineerd
mee te werk gaan.
Verder bedankt voor je reactie.
Kon wel lachen om jouw interpretatie van mijn naam "draak".

hou je goed,Dragan 1969. :sunglasses:
Beste Angraman,
Het heeft me jaren gekost en 4 pogingen om oa van de methadon af te komen.Je hebt gelijk Methadon is ook niet het gezondste maar voor mij nog altijd het minste van 2 kwaden.Ik heb echt mijn best gedaan,maar nu heb ik geaccepteerd dat ik met methadon heel goed kan functioneren.
Bedankt voor je reactie en groeten,Dragan1969.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben benieuwd wie er nu écht gestopt is met Hero, eventueel vervangende middelen gebruikt en wat de voor - en nadelen zijn, in jullie ogen.

Maken jullie je zorgen dat het stoppen met Hero een "pauze" is?

Heeft het leven werkelijk meer waarde gekregen door te stoppen met Hero?

Groet,

Eend
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#10
Methadon als onderhoudsdosering: het minst van 2 kwaden?
Dragan zei:
:) Hallo Speeseend,

Ik ben na een flink aantal jaren hooked te zijn geweest gestopt met heroine,dat ging niet in een keer,maar pas na de 4e poging.
Ik ben zelfs een tijdje geleden gestopt met methadon,en kreeg toen naltrexon,tegen de trek in
heroine.Maar dat was een nachtmerrie,ik dacht alleen maar aan dope en gebruik voelde me vreselijk en depressief.
Ik sta nu op een onderhoudsdosering methadon van 10 tabletten per dag.En ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik methadon nodig heb als ik niet meer wil gebruiken.
Dat heb ik geaccepteerd,en ik heb er ook vrede mee.
Met methadonmedicatie kun je niet echt van clean spreken zegt men,ik vind dat bullshit.
Methadon kost me niets,ik eet normaal,werk en functioneer weer langzaam maar zeker in mijn sociale omgeving en de maatschappij.Ik zie het stoppen met Heroine als iets zeer positiefs,ik heb mijn leven weer terug,kan het nog beter? :rockband: :rockband: :rockband:
Mijn interesses zijn weer terug en ik heb er nu ook geld voor,omdat er geen cent meer naar drugs gaan.Want buiten methadon gebruik ik echt helemaal nix meer,geen joints ,alcohol of pillen.Nee ik kan weer lekker met mijn maten naar AJAX gaan kijken in het week-end en overal aan meedoen.Na een week werken verheug ik me ook weer op het weekend,toen ik Dope gebruite verheugde ik me alleen op de datum als mijn loon of uitkering binnenkwamen.
Accepteer je eigen kunnen en de situatie,probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan,en weet;wat jij vind en voelt is het allerbelangrijkste,bij het stoppen met Heroine heiligen een hoop middelen het doel.Zoals bij mij de onderhoudsdosering methadon,het gaf mij mijn leven terug en mijn geloof in eigen kunnen,ik hoef godzijdank niet meer te overleven. :sunglasses:

sterkte en groeten Dragan 1969.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."