![:)]()
Hallo Speeseend,
Ik ben na een flink aantal jaren hooked te zijn geweest gestopt met heroine,dat ging niet in een keer,maar pas na de 4e poging.
Ik ben zelfs een tijdje geleden gestopt met methadon,en kreeg toen naltrexon,tegen de trek in
heroine.Maar dat was een nachtmerrie,ik dacht alleen maar aan dope en gebruik voelde me vreselijk en depressief.
Ik sta nu op een onderhoudsdosering methadon van 10 tabletten per dag.En ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik methadon nodig heb als ik niet meer wil gebruiken.
Dat heb ik geaccepteerd,en ik heb er ook vrede mee.
Met methadonmedicatie kun je niet echt van clean spreken zegt men,ik vind dat bullshit.
Methadon kost me niets,ik eet normaal,werk en functioneer weer langzaam maar zeker in mijn sociale omgeving en de maatschappij.Ik zie het stoppen met Heroine als iets zeer positiefs,ik heb mijn leven weer terug,kan het nog beter?
Mijn interesses zijn weer terug en ik heb er nu ook geld voor,omdat er geen cent meer naar drugs gaan.Want buiten methadon gebruik ik echt helemaal nix meer,geen joints ,alcohol of pillen.Nee ik kan weer lekker met mijn maten naar AJAX gaan kijken in het week-end en overal aan meedoen.Na een week werken verheug ik me ook weer op het weekend,toen ik Dope gebruite verheugde ik me alleen op de datum als mijn loon of uitkering binnenkwamen.
Accepteer je eigen kunnen en de situatie,probeer daar zo goed mogelijk mee om te gaan,en weet;wat jij vind en voelt is het allerbelangrijkste,bij het stoppen met Heroine heiligen een hoop middelen het doel.Zoals bij mij de onderhoudsdosering methadon,het gaf mij mijn leven terug en mijn geloof in eigen kunnen,ik hoef godzijdank niet meer te overleven.
sterkte en groeten Dragan 1969.