Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn afkickrace !

mijn afkickrace !

69 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
gravis zei:
OK , dat lijkt allemaal wel super maar ik ben vandaag reeds mijn eerste dosis methadon gaan afhalen bij de doc. De laatste dafalgans zijn genomen , morgen probeer ik met niks tot ik me slecht begin te voelen, dan neem ik 25mg mtdn of meet zeggen jullie daar tegen zeker?
Ik wil zo snel mogelijk van het spul af en ik kan in een verder stadium toch nog overstappen op Subutex, of is dat stom ?

Bedankt voor jullie steun en raad, vooral die waarschuwing over Methadon zal ik in m'n achterhoofd houden. Ik neem niet langer dan één maand methadon. Als ik daarna nog last heb zal ik overschakelen op Subutex. En needlefreak, thnx voor die quote van fnea hoor. Ik heb die tekst opgeslagen , eventueel voor later ... .

Indien jullie interesse zouden hebben hou ik jullie hier wel op de hoogte.

Allemaal reuzebedankt en tot later.
Klik om te vergroten...

"Ik neem niet langer dan één maand methadon" dat zeg je nu... Ik ben echt benieuwd hoe je over een maand zult spreken. Ik zeg niet dat het onmogelijk is en ik wil je niet ontmoedigen maar het zal heel zwaar worden voor je. Ik zou nog altijd voor de subutex gaan als ik jou was maar je keuze is blijkbaar al gemaakt. Als je karakter hebt, goed omringd bent en veel steun krijgt dan moet het wel te doen zijn. Gelukkig ben je erg gemotiveerd, dat zal al veel verschil uitmaken. Maar je moet methadon niet onderschatten, het is psychisch en lichamelijk erg verslavend.

Zelf heb ik een tijdje terug de overstap van methadon naar subutex gemaakt. Voor ik kon starten met subutex moest ik 3 dagen cold turkey afkicken van de methadon. Serieus ziek geweest toen. De methadon moet uit je lichaam zijn vooraleer je subutex mag nemen. Toen ik stopte met methadon heb ik een week bijna niet kunnen slapen, zelf toen ik al opgestart was met subutex. Ik heb toen in enkele weken die subutex snel afgebouwd. Dat ging erg goed. Tot ik helemaal niks meer nam. Toen ben ik terug hervallen met heroïne... Achteraf gezien kwam dat omdat ik te snel wou afbouwen. Ik had ook een deadline zoals jou. Speeseend zei het zo mooi in een ander topic: "snel afbouwen is niet altijd de snelste weg naar een clean leven". Dat heb ik nu zelf ondervonden. Ben nu gestopt met heroïne en terug opgestart met methadon. Mij lukt het niet om van m'n opiatenverslaving af te geraken. Daarom heb ik besloten om me te laten opnemen in een afkickcentrum. Het is een moeilijke en lange strijd om er vanaf te geraken maar de wil is er, dus het zal ons wel lukken. Veel succes en hou ons op de hoogte. :wink:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik was even met iets anders bezig toen ik me post hierboven aan het typen was. Nu zie ik dat je ondertussen nog iets gepost hebt.

gravis zei:
Maar zoals ik in mijn allereerste post al zei, ik heb de meeste schrik van het psychische aspect.
Kan ik de harde realiteit van het leven aan? 20 jaar lang(16j-36j) vlucht ik voor alle problemen , eerst met trippen en dan van heroine tot codeine.
Klik om te vergroten...

Miscchien is het geen slecht idee om als je clean bent je nog een tijdje te laten begeleiden. Zelf ben ik jarenlang wekelijks op gesprek geweest bij een verslavingspsycholoog van de sleutel. Daar heb ik heel veel steun aan gehad.
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#3
needlefreak zei:
Miscchien is het geen slecht idee om als je clean bent je nog een tijdje te laten begeleiden. Zelf ben ik jarenlang wekelijks op gesprek geweest bij een verslavingspsycholoog van de sleutel. Daar heb ik heel veel steun aan gehad.
Klik om te vergroten...


Wel mijn beste , dat is misschien wel de beste raad die men me kon geven weet je. En zoals je zegt de sleutel, ik ga er zeker heen gaan ... die raad ga ik volgen 100% zeker. Maar eerst effe afwachten wat er met me gebeurt de eerste dagen.
Kan je mij ook vertellen of je voor een gesprek ook een lange wachttijd hebt, of ligt die veel korter ?

En Needlefreak, ik hoop echt dat het ook jou lukt hoor... en we hebben hetzelfde schema(zij het bij jou voor bruin en bij mij voor codeine) , eerst methadon proberen en als het niet lukt tegen 2 september ga ik ook in een centra binnen. Ik in de Vita in Zelzate. Duurt wel tussen de 3 en de 6 maand zeggen ze daar. Maar ik heb er alles voor over en ik hoor dat aan jou ook.
We'll succeed if we really really really really really do the best we can dude !!!

Al die sympathieke mensen hier op dit forum zeg... is verslaving dan een plaag van de goeie mensen ofzow ? Ik zie dat hier ook veel mensen zitten met een hoog verstandelijk niveau.
slijm slijm ... shit zeg :wink: ik ga ermee stoppen ...lol.

btw, ik ga straks beginnen met de methadon hoor. We zullen wel zien he wat het geeft. Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
gravis zei:
Al die sympathieke mensen hier op dit forum zeg... is verslaving dan een plaag van de goeie mensen ofzow ? Ik zie dat hier ook veel mensen zitten met een hoog verstandelijk niveau.
slijm slijm ...
Klik om te vergroten...

* Voelt zich aangesproken * :wink:

Maar even serieus; Heel erg veel succes beiden! Ik hoop zsm ook aan de Meet te zitten en dan lukt het ons gewoon met z'n drieën! :grin:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
gravis zei:
Kan je mij ook vertellen of je voor een gesprek ook een lange wachttijd hebt, of ligt die veel korter ?
Klik om te vergroten...
Daar heb je normaal gezien geen wachttijden voor. Toch niet waar ik ging (de sleutel). Dezelfde week nog kon ik op gesprek. In het begin ging ik zelf 2x per week. Zo'n gesprek duurde meestal tussen de 30min en 1u. Ik heb daar echt heel veel aan gehad. Alles was bespreekbaar, soms verlangde ik echt om te gaan. :)
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hi,

Ik kan met mezelf geen blijf van geluk, ik voel me echt super nu. :rock:
Nergens nog last van of zo, geen krampen , niet misselijk, geen koorts meer en vooral ook in het koppie zit het prima. Als dit zo blijft dan zou het geweldig zijn zeg.
In ieder geval loop ik nu al 3 dagen zonder problemen rond en ook van pijn is geen sprake meer.
Nu de Methadon afbouwen he.... ik kijk al uit naar oktober of zo.
Jullie zijn echt allemaal de max van gasten zeg , jullie helpten me enorm. Hopelijk lukt het mij en ik hoop ook dat jullie verder van het spul kunnen blijven .

zo nu ga ik jullie terug laten zenne :wave: , ik heb nog jaren quality-time goed te maken met mijn gezin.
Dat ga ik ten volle doen vanaf nu !!!

groetjes uit gent !
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als iemand me raad kan geven of moreel steunen .... shoot !
Klik om te vergroten...

Volgens mij is dat juist niet de bedoeling...
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#8
needlefreak zei:
Daar heb je normaal gezien geen wachttijden voor. Toch niet waar ik ging (de sleutel). Dezelfde week nog kon ik op gesprek. In het begin ging ik zelf 2x per week. Zo'n gesprek duurde meestal tussen de 30min en 1u. Ik heb daar echt heel veel aan gehad. Alles was bespreekbaar, soms verlangde ik echt om te gaan. :)
Klik om te vergroten...

OK dan ga ik ook naar daar gaan hoor, want de dokter die me nu begeleid haalt zijn informatie ook van de sleutel zegt hij zelf.
Ik heb er momenteel nog geen behoefte aan, maar ik weet uit eerdere pogingen dat ik ergens middenin plots wegzak in een dipje.... nou ja dipje , zeg maar een zwart gat !!!
En de sleutel is voor mij niet te ver , ik ben een gentenaar.

ik doe het nu al 24 uur zonder codeine en heb nergens last van, ik begon om 16u met de allereerste dosis Methadon ,25mg en nam dan 2keer 5mg bij zodat ik tegen 20u aan 35mg zat. En dat is voor mij de perfecte dosis denk ik , ik heb geen gevoel van roes of euforie.... maar ook geen pijn.
Ik heb zopas zitten dromen van hoe het zal zijn zoder dafalgans.
Vandaag was ik veel actiever, ik heb zelfs al geklust in huis en gespeeld met de kinderen.
So far so good zou ik zeggen. Maar het kwaadste moet natuurlijk nog komen he !
Maar ik heb veel minder schrik als voorheen. Ik probeer zoveel mogelijk positief te doen en denken.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
De poorten van de Methadon-hell zijn geopend. Alles lijkt okay en voelt goed. Tot het moment aanbreekt om die laatste mg. eraf te tikken.

Het grootste gevaar is, dat je er goed bij gaat voelen. Vijf-en-dertig mg. en geen roes, damn, wat is die codeine toch rotzooi. Voelde je met die codeine wel een soort roes / euforie?

Lullen heeft zeker zin. Helaas kreeg ik tot drie maal toe een ander toegewezen. De derde was de druppel; weer elkaar leren kennen... telkens hetzelfde riedeltje opdreunen.

Zou je elke dag een klein stukje kunnen tikken over je ervaringen van de dag? Dit zal ik met bijzondere aandacht lezen. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die naar een dagelijks verslag uitkijkt, denk ik.

Heel veel kracht en wijsheid toegewenst voor de komende maanden,

De Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb de laatste berichten doorgeshuffeld en dus niet gelezen .... ik wilde dit gwoon even kwijt ..

mocht je toch methadon gaan nemen .... ikzelf ben afgekicked met meet door heel erg snel af te bouwen ... binnen twee weken van zo'n 40 -50 mg meet naar nul ...... achteraf gezien ben ik ervan overtuigd dat als je methadon gaat nemen en het niet direct ZSM gaat afbouwen, je er gewoon geen hol mee opschiet en de ene verslaving inruilt voor de andere .. ( ikzelf heb het in totaal 4 keer geprobeerd met methadon en alleen de laatste keer, met die snelle afbouw en vooral ook erg veel motivatie die er misschien eerder niet zoveel was, is het gelukt ... tot nu toe tenminste :wink:die drie keer ervoor, met die geleidelijke afbouw, hield ik het gewoon niet vol en gaf ik weer toe aan de bruin trek na een tijdje )

:wave:
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#11
speeseend zei:
Het grootste gevaar is, dat je er goed bij gaat voelen. Vijf-en-dertig mg. en geen roes, damn, wat is die codeine toch rotzooi. Voelde je met die codeine wel een soort roes / euforie?


Zou je elke dag een klein stukje kunnen tikken over je ervaringen van de dag? Dit zal ik met bijzondere aandacht lezen. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die naar een dagelijks verslag uitkijkt, denk ik.

Klik om te vergroten...


Wel beste Eend, het hangt ervan af hoe je de codeine gaat gebruiken denk ik. Ik nam 2 keer per dag een heel hoge dosis. Effect van codeine ... ik kan u enkel mijn persoonlijke ervaring verklappen daarover hoor. Als ik 's morgens heel vroeg opstond om ze te nemen ongeveer 15x30mg codeine dus, begon dat met een roes van ongeveer anderhalf uur die daarna langzaam mindert dan werd je heel relax :stoned: . Daarna voelde ik me wat opgepept als ik stopte met werken viel ik zo wat in een zak en rond 19u à 20u werd ik onpasselijk ... ik moest ze terug nemen tegen dan. 's avonds nam ik 20 codeinetabletjes, rustig achter de PC en als ze uitgewerkt waren ging ik terug naar beneden om te eten. Daarna nam ik steeds 4 Flunitrazepammekes en 2 trazolans om te kunnen slapen.
Met die Trazolan en Flunitrazepam ben ik onlangs vanzelfs kunnen stoppen.

Ik moet er wel bij vertellen dat bij mij de codeine bijna geen effect meer had vandaar dat ik er steeds meer ging van nemen. Mijn roes werd korter (soms geen) ik werd ook steeds misselijk en had veel last van koppijn. In het begin vond ik die dafalgan codeine geweldig, als je er 8 nam en je kreeg geen roes dan pakte je er gewoon effe 10 enz... maar ik was op een punt gekomen dat ik er niet nog meer kon nemen.

Van die Methadon heb ik niet echt een roes hoor, ik voel geen pijn en voel me goed dat wel . Maar om nu te spreken van een roes ? nee zenne. Hoort dat dan ofzo?
Ik heb genomen tot m'n pijn weg was en niet tot ik me super voelde, na wat jullie me verwittigden van de methadon was ik liever wat te voorzichtig. Al moet ik toegeven dat het heel verlokkelijk was om nog meer te nemen tot ik wel een roes zou voelen. Maar heb dat dus niet gedaan tot grote spijt van dat kleine duiveltje in m'n nek. :smilingimp:


En jazeker Speeseend, ik zal zeker en vast een verslagje uitbrengen elke dag zelfs al voel ik mer rot... al zal het dan wel wat kort zijn :wink:
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey ,

Mijn eerste dipje is een feit, beetje down, krampen ,koorts en ik zweet als een rund zeg.
Ik wil liefst wel niet de dosis nog opdrijven , ik zou liefst bij 35mg blijven.
Als het niet beter wordt ga ik straks naar de dokter hoor.
Ik ga het nu even kort houden , ik laat straks wel iets weten. Ik heb een emmertje water bij me staan en een washandje om me constant te verfrissen... helpt wel een beetje.



groetjes.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
gravis zei:
Van die Methadon heb ik niet echt een roes hoor, ik voel geen pijn en voel me goed dat wel . Maar om nu te spreken van een roes ? nee zenne. Hoort dat dan ofzo?
Klik om te vergroten...
Mijn dagelijkse dosis methadon is nu 50 mg (ben net weer verhoogd). Daar heb ik ook geen roes van. Ik voel me gewoon goed en geen last van craving. De trek in bruin was de reden dat ik m'n dosis verhoogd heb. Nu ga ik op deze dosis blijven want bij nog hogere dosissen methadon heb ik erg veel last van zweten. Zweten is een veel voorkomende bijwerking van methadon.

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat na je 1ste dipje...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zweten is inderdaad een verschijnsel dat je bij heel veel methadon clienten ziet.
Wat zei de doktor? Of ben je er nog niet heen geweest?
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#15
hey all ,

Deze morgen niet zo lekker wakker geworden rond 9u , na ongeveer 4 à 5 uurtjes slapen.
Ik ga naar beneden en eet wat. Om 12 ga ik terug naar boven tv kijken (voetbal op olympische spelen) . Ik ga me steeds slechter voelen, grieperig , afwisselend heb ik het warm en koud, ook krijg ik héél af en toe krampen in m'n tenen , armen en benen. Koorts tussen 37,6° en 35,5°.

Rond 13.30 neem ik 30mg methadon, Ik voel me echt misselijk en heb braakneigingen.
anderhalf uur later 5mg erbij.

16.00u Voel ik me iets beter, ik ga naar beneden en neem een lauw bad samen met m'n dochtertje.

18.30u Ga ik naar de dokter. Ik doe mijn uitleg en zeg dat ik liefst niet nog meer Methadon bijneem. Maar hij raadde me echter aan om toch nog met 5mg te verhogen tot 40mg zodat ik geen pijn meer voel en zo. Ik krijg 3 dosissen met 40mg en 1 dosis met 20mg reserve voor Vrijdag , zaterdag en zondag. Maandag moet ik me terug bij hem melden.

19.30u voel me steeds weer beteren slechter ....op en af , heel vervelend zeg.
Ik weet niet of ik die 40mg ga nemen hoor , laat staan de reserve dosis. 35mg lijkt me genoeg van het goede.

0.25u is het nu , ik kreeg daarnet honger en heb wat spaghetti opgewarmd en ik ga die nu verorberen.

@ ArieKanarie dat ben ik eigenlijk van plan .... snel afbouwen na volgende week of zo wil ik heel snel naar 0. Bedankt voor uw post, zo weet ik dat het mogelijk is.


Groetjes en tot later.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel veel sterkte man! Het zal even een klote-tijd worden, maar daarna schijnt de zon voor je hele gezin!

Gr.,

EEnd
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
needlefreak zei:
Ik sluit me aan bij speeseend en ariekanarie, begin niet met methadon! Dat is het eerste wat in me opkwam toen ik je post las.
Klik om te vergroten...

Verder kan ik je denk ik niets toevoegends meer melden in dit topic, dat hebben onze veteranen met veel meer verstand over opiaten allang gedaan.

Veel sterkte !
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vrijdag werd een vrij mooie dag voor mij. Op het gemak ontbeten, wandelingske gemaakt, babbeltje met de buren.
Tegen de middag gaat het iets minder en ik ga wat luieren in de zetel. Rond 13u neem ik mijn dosis Methadon, ik nam 38 mg en voel me na een uurtje kiplekker.
Rond 15u in bad met m'n zoontje daarna wat gespeeld met z'n allen. Rond 17u gekookt gegeten, daarna de ganse avond samen met het gezin doorgebracht. Lang geleden dat het thuis nog eens zo gezellig was, mijn vrouwke begint er ook in te geloven en dat doet goed hoor.
Om 21u ga ik naar boven, krant gelezen en nog wat TV gekeken.
Daarna vrij makkelijk slaap gevat, ook dat is lang geleden.

Vandaag om 5u opgestaan om naar het wielrennen te kijken op de olympische spelen, ben ik nu nog aan het doen, het is nu 8.45u. Op dit moment gaat het iets minder, ook last van hevige krampen in m'n kuiten en zo. Maar nu weet ik gewoon dat het straks wel weer beter gaat.

En speeseend, de zon schijnt al heel af en toe voor ons. Bedankt voor de morele steun hoor.


Groetjes en tot straks.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi om te horen Gravis dat vrijdag een mooie dag voor je is geweest. Hopelijk de rest van de dagen ook
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#20
rachna77 zei:
Nou, ik ben er dus helemaal vanaf! Ik ben begonnen bij 10 mg. Meet, 24 uur niets en vervolgens elke 12 uur Temgesic (beginnen met 10 tabletten, elke 12 uur 2 tabletten minder) ... ik ben nu precies 10 dagen HELEMAAL clean!!! :grin: :grin: :grin:

Heb heel veel spierpijn, wat ik niet eerder heb gehad. verder heb k een dubbele longontsteking gehad en een keelontsteking de laatste paar maanden. :kots: :kots: :kots:

Wie herkent dit, dus dat zo verschrikkelijk vatbaar zijn voor allerlei ziektes etc.? en als je ook een gezin met een paar kinderenv hebt, zoals ik, hoe combineer jij dat?

Groetjes, Rachna.
Klik om te vergroten...

Proficiat meid !!! Dit is echt een groot succes en een topmoment voor u en uw gezin uiteraard.
Ik zou zeggen volhouden ! 10 dagen, het ergste zal dus wel voorbij zijn denk ik.

Het is wel minder dat je die longontsteking en spierpijn en zo er moet bijnemen. Maar ik vrees dat je dat nog wel zult hebben hoor hopelijk niet zo extreem natuurlijk. Tegen mij heeft de dokter gezegd dat ik mijn pijngrens volledig om zeep geholpen heb en ook mijn weerstand stelt niet zo veel meer voor doordat ik jarenlang pijnstillers nam. Dat moet je weer rustig opbouwen. met andere woorden ja het staat ook mij te wachten, nu nog niet omdat ik nog zo ver niet sta als jij, ik zit nog aan de Meet .

En in verband met mijn 2 kindjes , ik reken er op dat mijn vrouwke dan het werk met de kindjes op haar neemt. Zij gaat daarna stoppen met roken en ik beloofde haar dat ik dan veel werk thuis zal doen.



Verder gaat met mij zelf alles redelijk z'n gangetje , ik ben geminderd met 5mg en neem nu nog 35mg Meet, maar ik heb al lopen kotsen zeg... zou dat al kunnen zijn van te minderen of zou ik gewoon toevallig ziek kunnen zijn?

Ik zou terug aan de slag willen op 8 september. Zou dat lukken op 35mg Meet, dat vraag ik me wel af ???
Ik voel me tamelijk goed maar als ik een inspanning doe heb ik het toch iets lastiger hoor. En mijn Job is wel heel lastig en zwaar en vooral gevaarlijk .


groetjes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."