#1
gravis zei:OK , dat lijkt allemaal wel super maar ik ben vandaag reeds mijn eerste dosis methadon gaan afhalen bij de doc. De laatste dafalgans zijn genomen , morgen probeer ik met niks tot ik me slecht begin te voelen, dan neem ik 25mg mtdn of meet zeggen jullie daar tegen zeker?
Ik wil zo snel mogelijk van het spul af en ik kan in een verder stadium toch nog overstappen op Subutex, of is dat stom ?
Bedankt voor jullie steun en raad, vooral die waarschuwing over Methadon zal ik in m'n achterhoofd houden. Ik neem niet langer dan één maand methadon. Als ik daarna nog last heb zal ik overschakelen op Subutex. En needlefreak, thnx voor die quote van fnea hoor. Ik heb die tekst opgeslagen , eventueel voor later ... .
Indien jullie interesse zouden hebben hou ik jullie hier wel op de hoogte.
Allemaal reuzebedankt en tot later.
"Ik neem niet langer dan één maand methadon" dat zeg je nu... Ik ben echt benieuwd hoe je over een maand zult spreken. Ik zeg niet dat het onmogelijk is en ik wil je niet ontmoedigen maar het zal heel zwaar worden voor je. Ik zou nog altijd voor de subutex gaan als ik jou was maar je keuze is blijkbaar al gemaakt. Als je karakter hebt, goed omringd bent en veel steun krijgt dan moet het wel te doen zijn. Gelukkig ben je erg gemotiveerd, dat zal al veel verschil uitmaken. Maar je moet methadon niet onderschatten, het is psychisch en lichamelijk erg verslavend.
Zelf heb ik een tijdje terug de overstap van methadon naar subutex gemaakt. Voor ik kon starten met subutex moest ik 3 dagen cold turkey afkicken van de methadon. Serieus ziek geweest toen. De methadon moet uit je lichaam zijn vooraleer je subutex mag nemen. Toen ik stopte met methadon heb ik een week bijna niet kunnen slapen, zelf toen ik al opgestart was met subutex. Ik heb toen in enkele weken die subutex snel afgebouwd. Dat ging erg goed. Tot ik helemaal niks meer nam. Toen ben ik terug hervallen met heroïne... Achteraf gezien kwam dat omdat ik te snel wou afbouwen. Ik had ook een deadline zoals jou. Speeseend zei het zo mooi in een ander topic: "snel afbouwen is niet altijd de snelste weg naar een clean leven". Dat heb ik nu zelf ondervonden. Ben nu gestopt met heroïne en terug opgestart met methadon. Mij lukt het niet om van m'n opiatenverslaving af te geraken. Daarom heb ik besloten om me te laten opnemen in een afkickcentrum. Het is een moeilijke en lange strijd om er vanaf te geraken maar de wil is er, dus het zal ons wel lukken. Veel succes en hou ons op de hoogte.
, ik heb nog jaren quality-time goed te maken met mijn gezin.
. Daarna voelde ik me wat opgepept als ik stopte met werken viel ik zo wat in een zak en rond 19u à 20u werd ik onpasselijk ... ik moest ze terug nemen tegen dan. 's avonds nam ik 20 codeinetabletjes, rustig achter de PC en als ze uitgewerkt waren ging ik terug naar beneden om te eten. Daarna nam ik steeds 4 Flunitrazepammekes en 2 trazolans om te kunnen slapen.