Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste forumbezoekers, Ik ben nieuw op dit forum en zal beginnen met mezelf kort voor te stellen. Ik ben een man van 36 jaar oud samenwonend en ik heb een zoontje van anderhalf en een dochtertje van 2,5. mijn leven in een notedop : - Schitterende jeugd gehad - Ouders scheiden op 14 jarige leeftijd waarop ik in de hel beland. - ik neem op nog geen 16 jarige leeftijd LSD - op mijn 21ste spuit ik heroine - als ik 24 ben vlieg ik de gevangenis in (2maand) - eens ik buiten ben stop ik met de heroine met vallen en opstaan, maar neem wel nog steeds coke en drank en zo af en toe nog eens heroine (maar dan wel chinezen). - rond mijn 27ste wringt het 2 goede vrienden lieten ondertussen het leven na overdosis, ik wil een normaal leven en ik besef dat het enkel kan als ik alle drugs laat vallen. dat lukt me maar niet , tot ik dafalgan codeine leer kennen, vanaf dan drink ik me in het weekend ladderzat en neem ik bijna dagelijks codeine bruistabletten. - Ik ben clean van hardrugs sedert 2000 (op dafalgan codeine na) ! Nu het heden : - in 2002 leer ik de vrouw van mijn leven kennen, ze weet niks van mijn codeineverslaving. - 2003 gingen we samenwonen toen heb ik het wel verteld en ook alles uit mijn verleden. - 2006 wordt ons eerste kindje geboren (dochtertje) - 2007 onze zoon werd geboren. - 2008 ik probeer al jaren te stoppen met die fucking dafalgans , maar niks lukt . 2 weken geleden werd ik wakker met het idee " nu stop ik er mee ". Ik heb mezelf de belofte gemaakt dat ik clean wil zijn van alle opiaten want dat is codeine dus, lukt dat niet dan laat ik me opnemen in een afkickcentrum. Ik ben eerst naar mijn huisarts geweest maar die stuurde me door naar een afkickcentrum met een wachtlijst van meer dan een maand.... ik belde daarna een vijftal centra af , overal die verdomde wachtlijsten. Dus stapte ik spontaan bij een andere dokter binnen , uiteindelijk zal ik geholpen worden. Deze dokter nam een urinestaal en hield een lange babbel met mij en mijn gezin, want we doen alles samen en eerlijk. Ik vertel dus bij die dokter dat ik ongeveer 35 tabletten met daarin 30mg codeine neem per dag , komt overeen met 1gram per dag. Dat neem ik in 2 keer 's morgens 15en 's avonds 20. Hij stelde me voor om me te behandelen met 40mg Methadone per dag. Ik heb eigenlijk het meeste schrik van het psychische aspect. Zal ik normaal functioneren zonder die vlucht ? 20 jaar lang dacht ik zo: " heb ik een slechte dag, spuiten , slikken, snuiven en de dag is weer rooskleurig." Maar wat nadat ik gestopt ben? kan ik de realiteit aan ? kan ik dit leven aan? ... één ding weet ik zeker ik stop met die verdomde dafalgans en we zien wel wat op me afkomt. Al ben ik hééééél erg bang van wat op me afkomt. Als iemand me raad kan geven of moreel steunen .... shoot ! groetjes !! ! !"
"Hey, Het is enkele dagen geleden dat ik hier een post achterliet, de laatste was positief wel alles gaat nog steeds heel goed hoor. Ik heb echt geen problemen meer , nu begin ik ook veel meer buiten te gaan en minder op de computer en zo. Ik hebwel soms eens een dipje maar in het begin duurden mijn dipjes minstens een volledige dag , nu duurt een dipje max. enkele uurtjes. Ik probeer zo veel mogelijk positief te denken. Mijn dosis methadon staat wel nog steeds op 40mg. Verder heb ik eigenlijk niks te melden. Heel veel groeten."
"rachna77 zei: Nou, ik ben er dus helemaal vanaf! Ik ben begonnen bij 10 mg. Meet, 24 uur niets en vervolgens elke 12 uur Temgesic (beginnen met 10 tabletten, elke 12 uur 2 tabletten minder) ... ik ben nu precies 10 dagen HELEMAAL clean!!! Heb heel veel spierpijn, wat ik niet eerder heb gehad. verder heb k een dubbele longontsteking gehad en een keelontsteking de laatste paar maanden. Wie herkent dit, dus dat zo verschrikkelijk vatbaar zijn voor allerlei ziektes etc.? en als je ook een gezin met een paar kinderenv hebt, zoals ik, hoe combineer jij dat? Groetjes, Rachna. Klik om te vergroten... Proficiat meid !!! Dit is echt een groot succes en een topmoment voor u en uw gezin uiteraard. Ik zou zeggen volhouden ! 10 dagen, het ergste zal dus wel voorbij zijn denk ik. Het is wel minder dat je die longontsteking en spierpijn en zo er moet bijnemen. Maar ik vrees dat je dat nog wel zult hebben hoor hopelijk niet zo extreem natuurlijk. Tegen mij heeft de dokter gezegd dat ik mijn pijngrens volledig om zeep geholpen heb en ook mijn weerstand stelt niet zo veel meer voor doordat ik jarenlang pijnstillers nam. Dat moet je weer rustig opbouwen. met andere woorden ja het staat ook mij te wachten, nu nog niet omdat ik nog zo ver niet sta als jij, ik zit nog aan de Meet . En in verband met mijn 2 kindjes , ik reken er op dat mijn vrouwke dan het werk met de kindjes op haar neemt. Zij gaat daarna stoppen met roken en ik beloofde haar dat ik dan veel werk thuis zal doen. Verder gaat met mij zelf alles redelijk z'n gangetje , ik ben geminderd met 5mg en neem nu nog 35mg Meet, maar ik heb al lopen kotsen zeg... zou dat al kunnen zijn van te minderen of zou ik gewoon toevallig ziek kunnen zijn? Ik zou terug aan de slag willen op 8 september. Zou dat lukken op 35mg Meet, dat vraag ik me wel af ??? Ik voel me tamelijk goed maar als ik een inspanning doe heb ik het toch iets lastiger hoor. En mijn Job is wel heel lastig en zwaar en vooral gevaarlijk . groetjes"
"Hey , Remember me ? Het is echt lang geleden dat ik op het forum heb gezeten, maar ik dacht ik zal effe laten weten hoe het met me gaat. En vooral even zien hoe het met jullie gaat ! Wel met mij gaat het niet zoals verwacht.... ik neem nog steeds geen codeine of zo, dus je zou zeggen missie geslaagd , maar ik neem nog steeds 30 mg Methadone, ik geraak er maar niet onder. Hoe kan dat in hemelsnaam ??? Is dat nou wilskracht dat ik mis , ben ik nu zo een pussy ? Ik ben nu al 10 maanden onderweg en eerlijk , die Methadon moet ook verdwijnen want anders ben ik gewoon weer overgestapt van de ene shit naar de andere ! Hebben jullie tips of goeie raad.... help me please. groetjes !"
"Hoi , Nu zit ik echt in een superzware dip man ! ... mijn moeder is overleden (zelfmoord) . Ik weet echt niet meer waar ik het heb hoor... ik neem nog steeds geen Codeine of andere troep. Met de Methadon begon het net te lukken ik zit nu op 20Mg. Ik hoop echt dat ik me er doorheen spartel. Ik trek me op aan mijn gezin, als ik mijn 2 kindjes zie lachen dan voel ik me eventjes prettig. Ik zit met een pak vragen die nooit antwoord zullen krijgen, maar de belangrijkste is "waarom" ? groetjes Steven."
"r@r@ zei: Hoi Steven, Allereerst gecondoleerd met je moeder! Wat zal jij het zwaar hebben nu. Natuurlijk weet je even niet meer waar je het hebt, niet meer dan logisch. Je zit je natuurlijk suf te praktiseren: "Waarom?" Praten jullie erover met familie. Misschien heeft ieder van jullie een stukje van de puzzel en wordt het mogelijk jouw moeder een beetje te begrijpen. Goed dat je nu van de codeïne af kan blijven; zo blijft alles toch nog overzichtelijk voor je qua opiaatgebruik. Wat de Meet betreft: vraag je in deze fase goed af of het verstandig is om af te bouwen. Het maakt op dit moment niet zo uit of het een afkickrace, afkickdribbel of stilstand is. Ik zou het al erg knap vinden als je niet hoger gaat zitten onder deze omstandigheden. Afkicken is mooi, maar het moet wel reël blijven. Zorg dat je enige doel blijft: goed voor jezelf én jouw gezin zorgen en je zult zien dat jij zelf prima kunt bepalen welke aanpak ertoe leidt dat jij nu het beste voor jezelf (dus automatisch ook voor anderen) kunt zorgen. Veel sterkte! R@ Klik om te vergroten... Bedankt , Er is een brief gevonden en ze had een relatie die werd afgebroken en daarom pleegde ze zelfmoord, ze wierp zichzelf van de pier in Blankenberge de zee in. Ze werd 20km verderop gevonden. Dat je zoiets doet voor de liefde op 57 jarige leeftijd zal ik nooit begrijpen zeker omdat ze het financieel goed had , ze had 2 kleinkinderen en zo... ik kan het niet vatten. Maar ik ben zeker niet boos of zo. Ik heb het even heel zwaar gehad hoor. Met mijn drugverleden dacht ik zelfs even na om weer een grammetje bruin (hero) te halen .... om even alles te vergeten, maar ik bleef maar denken aan de mogelijke gevolgen en vooral aan mijn kindjes ! Dus heb ik wijselijk besloten om het niet te doen , ik heb wel mijn dosis Methadon verhoogd zonder de dokter in te lichten. Ondertussen is alles weer normaal z'n gangetje aan het gaan. Mijn moeder is begraven op vrijdag en ik neem weer mijn gewone dosis Methadone . Ik ga vanaf donderdag terug aan het werk en hopelijk vind ik de kracht om volledig van de Methadon af te geraken, al wil ik niet racen ... voor mijn part duurt het nog een jaar, als ik maar slaag in mijn doel !!! groetjes !"
"hey all , Deze morgen niet zo lekker wakker geworden rond 9u , na ongeveer 4 à 5 uurtjes slapen. Ik ga naar beneden en eet wat. Om 12 ga ik terug naar boven tv kijken (voetbal op olympische spelen) . Ik ga me steeds slechter voelen, grieperig , afwisselend heb ik het warm en koud, ook krijg ik héél af en toe krampen in m'n tenen , armen en benen. Koorts tussen 37,6° en 35,5°. Rond 13.30 neem ik 30mg methadon, Ik voel me echt misselijk en heb braakneigingen. anderhalf uur later 5mg erbij. 16.00u Voel ik me iets beter, ik ga naar beneden en neem een lauw bad samen met m'n dochtertje. 18.30u Ga ik naar de dokter. Ik doe mijn uitleg en zeg dat ik liefst niet nog meer Methadon bijneem. Maar hij raadde me echter aan om toch nog met 5mg te verhogen tot 40mg zodat ik geen pijn meer voel en zo. Ik krijg 3 dosissen met 40mg en 1 dosis met 20mg reserve voor Vrijdag , zaterdag en zondag. Maandag moet ik me terug bij hem melden. 19.30u voel me steeds weer beteren slechter ....op en af , heel vervelend zeg. Ik weet niet of ik die 40mg ga nemen hoor , laat staan de reserve dosis. 35mg lijkt me genoeg van het goede. 0.25u is het nu , ik kreeg daarnet honger en heb wat spaghetti opgewarmd en ik ga die nu verorberen. @ ArieKanarie dat ben ik eigenlijk van plan .... snel afbouwen na volgende week of zo wil ik heel snel naar 0. Bedankt voor uw post, zo weet ik dat het mogelijk is. Groetjes en tot later."
"Vrijdag werd een vrij mooie dag voor mij. Op het gemak ontbeten, wandelingske gemaakt, babbeltje met de buren. Tegen de middag gaat het iets minder en ik ga wat luieren in de zetel. Rond 13u neem ik mijn dosis Methadon, ik nam 38 mg en voel me na een uurtje kiplekker. Rond 15u in bad met m'n zoontje daarna wat gespeeld met z'n allen. Rond 17u gekookt gegeten, daarna de ganse avond samen met het gezin doorgebracht. Lang geleden dat het thuis nog eens zo gezellig was, mijn vrouwke begint er ook in te geloven en dat doet goed hoor. Om 21u ga ik naar boven, krant gelezen en nog wat TV gekeken. Daarna vrij makkelijk slaap gevat, ook dat is lang geleden. Vandaag om 5u opgestaan om naar het wielrennen te kijken op de olympische spelen, ben ik nu nog aan het doen, het is nu 8.45u. Op dit moment gaat het iets minder, ook last van hevige krampen in m'n kuiten en zo. Maar nu weet ik gewoon dat het straks wel weer beter gaat. En speeseend, de zon schijnt al heel af en toe voor ons. Bedankt voor de morele steun hoor. Groetjes en tot straks."
"Flameon zei: Mooi om te horen Gravis dat vrijdag een mooie dag voor je is geweest. Hopelijk de rest van de dagen ook Klik om te vergroten... Vanadesse zei: Hartstikke goed bezig! Volhouden he? Heel veel sterkte gewenst! Klik om te vergroten... Bedankt hoor !!! Ik hoop dat alles zo voor de wind blijft gaan zeg. Dat er af en toe eens even een donker wolkje opduikt neem ik er bij. Vandaag begon de dag OK, 5u opgestaan voor de olympische spelen. Ik ben wel anderhaf uurtje terug ingedommeld, maar ik heb gezien wat ik moest zien. Rond 11u begon ik me tamelijk mottig te voelen en weer verschrikkelijke krampen in mijn spieren. Ik heb mijn dosis Methadon 40mg om 13.15 genomen , nu voel ik me weer veel beter. Ik vind het wel jammer dat ik uiteindelijk toch 40mg neem hoor, afbouw zal nu wat langer duren hé. Maar soit, ik probeer minder na te denken over tijd. Ik moet er geen race van maken zoals in mijn titel van m'n topic, als ik slaag zal dat al genoeg zijn. Of ik er nu 1 of 2 maand over doe. Natuurlijk zit ik wel een beetje met jullie advies in mijn achterhoofd, ik wil absoluut niet verslaafd geraken aan de Methadon. Ik ga nu even wat tijd maken om met m'n kindjes te spelen , want Ik neem altijd m'n medicijnen boven zodat mijn kinderen dat niet hoeven te zien.Die zijn echt heel lief voor me hoor, mijn dochtertje is pas 2,5 jaar oud en ze zorgt echt voor me. Maar we hebben gezegd dat papa ziek is , ze komt me constant zoentjes en knuffels geven en zo, dat raakt je wel hoor. Op die momenten denk ik bij mezelf : "ik heb alles om gelukkig te zijn , mijn vrouwke en kindjes , mijn werk doe ik heel graag, familie en vrienden die me steunen, ..... " ook aan de mensen op dit forum heb ik heel veel steun. Deze keer ga ik er 100% voor, het moet gewoon. Het is even op de tanden bijten en dan zal alles veel beter worden. Groetjes en tot later."
"hallo, Gisteren toen ik de laatste keer op het forum zat en zei even met de kinderen te spelen , wel het kwam er niet meer van hoor. Ik begon me steeds slechter te voelen. Ik ging wel even naar beneden, maar ik was geen prettig gezelschap. Het werd uiteindelijk een heel lastige dag tot ik ging slapen rond 19u , eerst samen boven met m'n dochter naar Hopla gekeken (haar favoriete programma). Daarna heb ik haar rond 20u in haar bedje gelegd. Ik voel me nog steeds slecht tot ik rond middernacht eindelijk de slaap kon vatten. Vandaag: Zondag! Ik sta op rond 8u en ik voel me meteen zeer slecht, veel slechter dan gisteren. Daarbovenop heb ik diarree en ben zeer misselijk. Voor het eerst begin ik aan mezelf te twijfelen , want ik was voordien héél zelfverzekerd. Dat kreeg nu een enorme knauw, want ik voel me zeer klein, ik praat er onmiddelijk over met mijn vrouwke. Jawel het gevecht om een beter leven wordt elke dag moeilijker , daar ik dacht vooraf dat het steeds makkelijker zou gaan worden. Ik ga nu 40mg Methadon nemen , hopelijk ga ik me beter gaan voelen. Ben ik blij dat de dokter m'n dosis opdreef, tegen mijn zin dan nog. Maar soit , ik zie welhoe het straks gaat. Ik zal het nu van moment tot moment gaan bekijken hoor. Ik moet er mij doorsleuren hoor, want dit moet gewoon het keerpunt van mijn leven worden. Die twijfels zijn enge gedachten, ik hoopte dat ik jullie iets anders kon melden ..... groetjes en tot later."