Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn afkickrace !

mijn afkickrace !

69 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#1
OK , dat lijkt allemaal wel super maar ik ben vandaag reeds mijn eerste dosis methadon gaan afhalen bij de doc. De laatste dafalgans zijn genomen , morgen probeer ik met niks tot ik me slecht begin te voelen, dan neem ik 25mg mtdn of meet zeggen jullie daar tegen zeker?
Ik wil zo snel mogelijk van het spul af en ik kan in een verder stadium toch nog overstappen op Subutex, of is dat stom ?

Bedankt voor jullie steun en raad, vooral die waarschuwing over Methadon zal ik in m'n achterhoofd houden. Ik neem niet langer dan één maand methadon. Als ik daarna nog last heb zal ik overschakelen op Subutex. En needlefreak, thnx voor die quote van fnea hoor. Ik heb die tekst opgeslagen , eventueel voor later ... .

Indien jullie interesse zouden hebben hou ik jullie hier wel op de hoogte.

Allemaal reuzebedankt en tot later.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even terugkomend op het stukje ''risico op verslaving''; volgens de bijsluiter van de Temgesic® : bij langdurig gebruik kan soms psychische afhankelijkheid optreden, het risico op lichamelijke afhankelijkheid is gering. Dit zou ik dan wel vertalen naar de doseringen die in de manual vermeld staan.

Verder heeft Buprenorfine een soort ''plafond-effect''. Hierdoor heb je niet steeds meer nodig om het zelfde effect te behalen.

Mijn conclusie is dat het middel Buprenorfine binnen de Benelux te onbekend is. De houding van die artsen is iets wat mij het meest versteld heeft doen staan. zeg maar; wat de boer niet kent, dat vreet ie niet. Totaal geen initiatief tonen. Nee, je moet het écht willen of treffen.

Buprenorfine is mijns inziens uitermate geschikt voor iemand die niet te zwaar verslaafd is en er zo spoedig als mogelijk vanaf kan. Wat de lange termijn betreft, heeft niemand mij kunnen vertellen wat het middel met je doet, bij de relatief hogere doseringen dan waar het oorspronkelijk voor geproduceerd is.

overigens is het wel degelijk mogelijk om een soort ''buzz'' van dit middel te krijgen. Hoe lager ik kom met het afbouwen, hoe groter het buzz-effect voelbaar is. Maar dat kan ook een persoonlijk ding zijn, ik heb dit namelijk ook met de Benzodiazepines.

ter informatie:

de farmaceut is Schering-Plough - tel. 030-240 88 88

Zij hebben i.s.m. diverse instanties een propagandafolder opgesteld. Mogelijk kan je hier naar vragen, dan kan je dat aan je huisarts geven. Verder ken ik een arts die inmiddels vijftien jaren gespecialiseerd is in dit middel. Hij is te allen tijde bereid om jouw hulpverlener(s) / arts(en) te informeren cq. adviseren.

Groetjes,

Eend
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij niet achter de methadon staat dan zou ik hem morgen niet nemen. Dan zou ik morgen langs je huisarts gaan en serieus gaan praten over buprenorfine. Dat is niet stom, want het gaat immers om je eigen best wil.

Ik heb zelf geen ervaring met methadon, dus ik weet niet of je er als gebruiker ervan snel aan verslaafd raakt. Mijn ervaring is wel dat clienten vrij snel verslaafd raakte aan de methadon, en dan met name problemen begonnen te krijgen met de afbouw zodra ze rond de 5 zaten.
Met name dan schijnt het erg lastig te zijn.

Ooit heb ik gehoord dat methadon nog erger schijnt te zijn als heroine. Maar het wordt voorgeschreven omdat je methadon maar 1x per 24 uur hoeft toe dienen voor een goeie rush, en heroine zo'n 6x per etmaal.
Of het echt erger is dan heroine qua gevoel en verslaving durf ik je echter niet met zekerheid te zeggen, het zijn verhalen die ik van clienten heb maar niet kan bevestigen met mijn eigen mening.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gozer, het gewoon doodzonde. Eén maand aan de MEthadon... dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Daarnaast is een overstap van Methadon op Buprenorfine vele malen lastiger dan welk ander Opiaat ook. Dit zit 'm in de vreselijk lange werkingsduur van Methadon.

Het beste lijkt mij om gelijk over te gaan op die Buprenorfine, wanneer ik moet kiezen tussen die twee.

Heb je wel dagelijks contact met je behandelend arts, is er een 24/7 telefoonnummer voor je, zodat je in geval van nood gelijk de juiste persoon te pakken hebt? Anders krijg je eventueel te maken met nitwit-op-Opiaat-gebied miepen van de noodartsenpost. En uit eigen ervaring kan ik je melden dat je daar gewoon als shit behandeld én geholpen word. Ik moest het toen maar uitzingen tot maandag...Motherf%ck#rs. Daar word ik nog steeds laaiend van.

Einde van mijn getikte bui

Eend

EDIT:

Verslaving van Methadon; met die hoeveelheden heb je gegarandeerd binnen twee weken één hoopje ellende op je stoepje staan.
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#5
heykes,

mijn laatste dosis dafalgan codeine zit er op, er ligt nergens nog maar iets met codeine.
Ik heb echt goeie moed, ik zie het volledig zitten. Ik kan nu eigenlijk niet meer terug of veranderen van kuur, ik wil nu stoppen, vandaag en niet nog 3 keer met andere dokters praten en afspraken maken met therapeuten waarbij ik nummertje 48 krijg in de rij. Het geduld is op , ik ben op , ... het moet en zal stoppen.

Maar zoals ik in mijn allereerste post al zei, ik heb de meeste schrik van het psychische aspect.
Kan ik de harde realiteit van het leven aan? 20 jaar lang(16j-36j) vlucht ik voor alle problemen , eerst met trippen en dan van heroine tot codeine.

Deze laatste week liep ik wel héél gelukkig, omdat ik er echt in geloof . Mijn vrouwke zegt dat ze het zelfs ziet aan onze kindjes, ze lachen zelf ook meer .
Ik kon bijna huilen toen ik dat hoorde, wat heb ik ze in hun eerste 2 levensjaren zo niet al te kort gedaan zeg. Ik moet dringend een goede (cleane) papa voor ze worden.

Er zijn maar weinig mensen die mijn probleem snappen met Codeine, de meesten zeggen: "als je een dafalgan neemt kan je toch best naar Plopsaland gaan".... wel soms wel, soms niet. Ik sta rond 4.00u op om mijn tabletjes op te lossen en door te spoelen. dan werken tussen 8u-18u..... dan naar huis sprinten om me te wassen en dan direct naar boven om terug die verschrikkelijke bruistabletten te nemen tot 23u ... daarna een beetje eten. Ik ben zelfstandige en werk ook op zaterdag en zondagochtend nu en dan.
eigenlijk verlies ik door mijn verslaving 5 à 6 uren per dag. Mijn dagen zijn zelfs te kort om samen te eten met mijn gezin. Steeds tempo erin houden om de pillen op tijd te nemen. ONLEEFBAAR !!!

iig worden jullie allemaal bedankt om de aandacht die jullie me schenken, het betekent veel voor me hoor.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#6
gravis zei:
OK , dat lijkt allemaal wel super maar ik ben vandaag reeds mijn eerste dosis methadon gaan afhalen bij de doc. De laatste dafalgans zijn genomen , morgen probeer ik met niks tot ik me slecht begin te voelen, dan neem ik 25mg mtdn of meet zeggen jullie daar tegen zeker?
Ik wil zo snel mogelijk van het spul af en ik kan in een verder stadium toch nog overstappen op Subutex, of is dat stom ?

Bedankt voor jullie steun en raad, vooral die waarschuwing over Methadon zal ik in m'n achterhoofd houden. Ik neem niet langer dan één maand methadon. Als ik daarna nog last heb zal ik overschakelen op Subutex. En needlefreak, thnx voor die quote van fnea hoor. Ik heb die tekst opgeslagen , eventueel voor later ... .

Indien jullie interesse zouden hebben hou ik jullie hier wel op de hoogte.

Allemaal reuzebedankt en tot later.
Klik om te vergroten...

"Ik neem niet langer dan één maand methadon" dat zeg je nu... Ik ben echt benieuwd hoe je over een maand zult spreken. Ik zeg niet dat het onmogelijk is en ik wil je niet ontmoedigen maar het zal heel zwaar worden voor je. Ik zou nog altijd voor de subutex gaan als ik jou was maar je keuze is blijkbaar al gemaakt. Als je karakter hebt, goed omringd bent en veel steun krijgt dan moet het wel te doen zijn. Gelukkig ben je erg gemotiveerd, dat zal al veel verschil uitmaken. Maar je moet methadon niet onderschatten, het is psychisch en lichamelijk erg verslavend.

Zelf heb ik een tijdje terug de overstap van methadon naar subutex gemaakt. Voor ik kon starten met subutex moest ik 3 dagen cold turkey afkicken van de methadon. Serieus ziek geweest toen. De methadon moet uit je lichaam zijn vooraleer je subutex mag nemen. Toen ik stopte met methadon heb ik een week bijna niet kunnen slapen, zelf toen ik al opgestart was met subutex. Ik heb toen in enkele weken die subutex snel afgebouwd. Dat ging erg goed. Tot ik helemaal niks meer nam. Toen ben ik terug hervallen met heroïne... Achteraf gezien kwam dat omdat ik te snel wou afbouwen. Ik had ook een deadline zoals jou. Speeseend zei het zo mooi in een ander topic: "snel afbouwen is niet altijd de snelste weg naar een clean leven". Dat heb ik nu zelf ondervonden. Ben nu gestopt met heroïne en terug opgestart met methadon. Mij lukt het niet om van m'n opiatenverslaving af te geraken. Daarom heb ik besloten om me te laten opnemen in een afkickcentrum. Het is een moeilijke en lange strijd om er vanaf te geraken maar de wil is er, dus het zal ons wel lukken. Veel succes en hou ons op de hoogte. :wink:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik was even met iets anders bezig toen ik me post hierboven aan het typen was. Nu zie ik dat je ondertussen nog iets gepost hebt.

gravis zei:
Maar zoals ik in mijn allereerste post al zei, ik heb de meeste schrik van het psychische aspect.
Kan ik de harde realiteit van het leven aan? 20 jaar lang(16j-36j) vlucht ik voor alle problemen , eerst met trippen en dan van heroine tot codeine.
Klik om te vergroten...

Miscchien is het geen slecht idee om als je clean bent je nog een tijdje te laten begeleiden. Zelf ben ik jarenlang wekelijks op gesprek geweest bij een verslavingspsycholoog van de sleutel. Daar heb ik heel veel steun aan gehad.
g
gravisLid
01-01-2024, 00:00
#8
needlefreak zei:
Miscchien is het geen slecht idee om als je clean bent je nog een tijdje te laten begeleiden. Zelf ben ik jarenlang wekelijks op gesprek geweest bij een verslavingspsycholoog van de sleutel. Daar heb ik heel veel steun aan gehad.
Klik om te vergroten...


Wel mijn beste , dat is misschien wel de beste raad die men me kon geven weet je. En zoals je zegt de sleutel, ik ga er zeker heen gaan ... die raad ga ik volgen 100% zeker. Maar eerst effe afwachten wat er met me gebeurt de eerste dagen.
Kan je mij ook vertellen of je voor een gesprek ook een lange wachttijd hebt, of ligt die veel korter ?

En Needlefreak, ik hoop echt dat het ook jou lukt hoor... en we hebben hetzelfde schema(zij het bij jou voor bruin en bij mij voor codeine) , eerst methadon proberen en als het niet lukt tegen 2 september ga ik ook in een centra binnen. Ik in de Vita in Zelzate. Duurt wel tussen de 3 en de 6 maand zeggen ze daar. Maar ik heb er alles voor over en ik hoor dat aan jou ook.
We'll succeed if we really really really really really do the best we can dude !!!

Al die sympathieke mensen hier op dit forum zeg... is verslaving dan een plaag van de goeie mensen ofzow ? Ik zie dat hier ook veel mensen zitten met een hoog verstandelijk niveau.
slijm slijm ... shit zeg :wink: ik ga ermee stoppen ...lol.

btw, ik ga straks beginnen met de methadon hoor. We zullen wel zien he wat het geeft. Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
gravis zei:
Al die sympathieke mensen hier op dit forum zeg... is verslaving dan een plaag van de goeie mensen ofzow ? Ik zie dat hier ook veel mensen zitten met een hoog verstandelijk niveau.
slijm slijm ...
Klik om te vergroten...

* Voelt zich aangesproken * :wink:

Maar even serieus; Heel erg veel succes beiden! Ik hoop zsm ook aan de Meet te zitten en dan lukt het ons gewoon met z'n drieën! :grin:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#10
gravis zei:
Kan je mij ook vertellen of je voor een gesprek ook een lange wachttijd hebt, of ligt die veel korter ?
Klik om te vergroten...
Daar heb je normaal gezien geen wachttijden voor. Toch niet waar ik ging (de sleutel). Dezelfde week nog kon ik op gesprek. In het begin ging ik zelf 2x per week. Zo'n gesprek duurde meestal tussen de 30min en 1u. Ik heb daar echt heel veel aan gehad. Alles was bespreekbaar, soms verlangde ik echt om te gaan. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."