Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgelukkig?

gelukkig?

43 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je moet er zowiezo nooit aan beginnen en het zijn ook altijd de simpele zielen en kansarme mensen die er aan beginnen. Hun kwaliteit van het leven voordat ze begonnen was ook niet hoog en ze voelen zich beroerd en zijn opzoek naar iets wat hun een goed gevoel geeft. Ze geven zich te makkelijk over en hebben schijt aan hun leven want het was toch al niks waard...
Klik om te vergroten...

G*dsamme, wat een vooroordelen zeg!

Simpele zielen en kansarme mensen? Kwaliteit van leven niet hoog? Wat ben jij kortzichtig (lees: dom), zeg!

Jij hebt het over een bepaalde groep verslaafden; maar je vergeet de "verborgen verslaafden".

Erg kort door de bocht (lees wederom: dom) om die dan maar gelijk de hele groep over 1 kam te scheren...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
speeseend zei:
Paddo100 zei:
...het zijn ook altijd de simpele zielen en kansarme mensen die er aan beginnen. Hun kwaliteit van het leven voordat ze begonnen was ook niet hoog en ze voelen zich beroerd en zijn opzoek naar iets wat hun een goed gevoel geeft. Ze geven zich te makkelijk over en hebben schijt aan hun leven want het was toch al niks waard...

Normale, succesvolle mensen kunne het imo gewoon een keertje doen om te proberen want ze hebben toch genoeg afleiding om eraf te blijven.

zo denk ik er over :openmouth:
Klik om te vergroten...

Nice! Je beschikt over ongeëvenaarde zelfkennis.
Klik om te vergroten...

:grin: :grin: :grin:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#3
eigenlijk ben ik allergisch voor vogels :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
:(
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
pffffffffffffffffffff :tearsofjoy:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet niet exact meer wat je vraag was, maar het is inderdaad waar dat diverse gevoelens na tien jaren weer terug zijn. In het begin van ´t ´clean´ zijn waren dit alleen maar ellendige gevoelens. Nu, een paar maanden verder zijn de positieve gevoelens vooral aanwezig. En stiekem is er een moment van intens geluk geweest. Iets wat ik misschien al in geen vijftien jaar gevoeld heb.

Ook de positieve stemmetjes in mijn hoofd komen weer terug. En nee, ik ben niet skitsoo :)

Kortom, ik ben nu gelukkig!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
En stiekem is er een moment van intens geluk geweest. Iets wat ik misschien al in geen vijftien jaar gevoeld heb.
Klik om te vergroten...

Waardoor werd dat moment veroorzaakt, Eend? Of was het er ineens?
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Geluk zit in jezelf...

Ja, dat is lang zoeken hoor, maar als je er eenmaal bent... :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>[/youtube]

Ik hou van.. mij
hoor je nooit zingen
Ik hou van mij
wordt nooit gezegd
maar ik hou van mij
ga ik toch zingen
want ik hou van mij, van mij alleen en ik meen het echt, hehehehe!

Ik hou van mij, want ik ben te vertrouwen
Ik hou van mij, van mij kan ik op aan
Ik hou van mij, op mij kan ik tenminste bouwen
Ik hou van mij en ik laat mij nooit meer gaan!

Ik blijf bij mij, en niet voor even
Ik blijf bij mij, voor eeuwig en altijd
ben zelfs bereid mijn leven voor mezelf te geven
ik blijf bij mij, totdat de dood mij scheidt!

Ik hou van jou
zeg ik soms ook wel
Ik hou van jou, schat en ik meen het echt
maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel
zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht, heeey!

Ik hou van mij, van mij, van mij
en van geen ander, yeah yeah!
Want ik ben verreweg, de leukste die ik ken, jeuh
Ik hoef mezelf zonodig ook van mij niet te veranderen
ik hou van mij mezelf, gewoon zo als ik ben

Want ik hou van jou
betekent meestal:
schat, hier heb je mijn problemen, los maar op, jeuh!
ik leef in een hel en verwacht van jou de hemel (ja)
Je geeft de hel weg, dank je wel zeg,
rot lekker op

Want houden van een ander,
dat heb jij alleen maar nodig
omdat je niet genoeg kan houden van jezelf
Hou van jou joh, maak de ander overbodig,
want ware liefde, geloof me, begint áltijd
bij jezelf

want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander
maar ik hou van mij, al klinkt het bot en slecht
want wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars
als ie ik hou van jou tegen een ander zegt
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
r@r@ zei:
..Waardoor werd dat moment veroorzaakt, Eend? Of was het er ineens?
Klik om te vergroten...

-eend wordt overmand door gevoelens en pinkt traantje weg-

Het geluk dat mijn naasten als gewoon ervaren in een dergelijke situatie*, daar leek ik op in te tunen. Dat gevoel heb ik niet nog eens mogen ervaren, maar de verwachting is dat dit niet nog eens vijftien jaar op zich laat wachten.

Eend gaat zijn nest in, adios

*te mellow om te betikken
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#10
gelukkig is een groot woord maar tevreden ben ik wel.
ik kan genieten van kleine dingen en ben niet ongelukkig omdat ik af en toe naar drugs grijp.
vroeger beheerste drugs mijn leven en dat is nu niet meer.


ik vraag me af of je wel gelukkig bent als je clean bent(geen drugs in je lichaam)en iedere dag moet gaan sporten om maar clean te blijven.
dwangmatig handelingen verrichten om maar niet met je gedachten bij dope te zitten.als je zo moet leven hoef het voor mij ook niet,
en je hoef echt niet clean te zijn om geluk te kunnen voelen.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
labradoor zei:
gelukkig is een groot woord maar tevreden ben ik wel.
ik kan genieten van kleine dingen en ben niet ongelukkig omdat ik af en toe naar drugs grijp.
vroeger beheerste drugs mijn leven en dat is nu niet meer.

ik vraag me af of je wel gelukkig bent als je clean bent(geen drugs in je lichaam)en iedere dag moet gaan sporten om maar clean te blijven.
dwangmatig handelingen verrichten om maar niet met je gedachten bij dope te zitten.als je zo moet leven hoef het voor mij ook niet,
en je hoef echt niet clean te zijn om geluk te kunnen voelen.
Klik om te vergroten...

Ik sport al enkele weken niet meer, haha..., heb totaal geen discipline (en nu ook geen tijd/opppas meer, ja, mooi excuus, ik weet het: tijd is prioriteit, maar dat terzijde :grin: )

Labradoor, fijn voor jou dat jij een modus hebt gevonden om je tevreden te voelen. Ik begrijp dat voor jou acceptatie van jouw verslaving heeft geleid tot tevredenheid. Iedereen is anders.
Wat ik wel wil zeggen: dat dwangmatig met drugs bezig zijn is bij mij vanzelf gestopt (ok eerlijk: af en toe nog even moeilijk) toen ik besloot clean te willen blijven.

De drugs beheerst niet meer mijn leven en cravings heb ik ook niet meer (af en toe een vaag verlangen, een vage onrust).

Wat wél mijn leven beheerst, merk ik in deze net-clean-fase (want ik weet dat 4 maanden betrekkelijk kort is), is dat ik nu met misschien te veel energie en misschien sneller dan gezond voor me is me wil ontwikkelen (zeker wat mijn nieuwe werk betreft); alsof ik de verloren tijd wil inhalen.

En eigenlijk moet ik gewoon accepteren dat alles gegaan is zoals het gegaan is, moet ik niet sneller willen gaan dan goed voor mij (en mijn gezin) is.

Ik probeer de laatste dagen wat meer rust te nemen, maar dat is best moeilijk, ik zit nog steeds een beetje in die flow van "Yes! Clean!!!"

Maar goed, ook deze fase zal weer in rustig vaarwater komen (ooit... :wink: ).

Truste! :wave:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja trusten
het gaat uiteindelijk toch om balans.

mijn motto is:'Zolang er maar niet te voor staat'.
ik zou wel weer eens verliefd willen zijn, dat gevoel wat je dan heb?daar zou een pilletje van moeten zijn.
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja het geluksgevoel, wat is dat eigenlijk. Is er geluk na de dope?
Ben 2.5 jaar geleden gestopt met de hero en heb heel veel momenten gehad dat ik dacht dat ik me nooit meer 'lekker"zou kunnen voelen. Ongeveer 80% van de tijd voelde ik me klote en 20% wel redelijk. Toch voel ik steeds vaker het gevoel waar jij misschien op doelt Kanarie. Gewoon thuis op de bank na een leuke dag gehad te hebben kan ik inderdaad een relaxed gevoel van gelukkig zijn hebben. Of als ik met mijn hond in het bos loop en de buizerds hoor schreeuwen en het is verder lekker rustig,of in de auto keihard lekkere muziek aan,die momenten geven mij dan een geluksgevoel. Ik ben blij dat het dus nog bestaat in mij. Ik ben een tijdje bang geweest dat er misschien zoveel schade aan de zgn. geluksreceptoren was aangericht dat ik nooit meer gelukkig zou kunnen zijn.
Maar...het heeft een tijd geduurd en ik ben er nog niet. Het gaat nog erg op en neer. Maar heb nog steeds hoop dat het stabieler zal worden. Ben nu ook gaan sporten om m'n energie wat op te krikken en wat aan te sterken. Was intussen maar een slappe hap geworden. Doordat ik de puf niet had om aktief te zijn, wat weer resulteerde in het gevoel van: wat ben ik toch een slappeling.Dat is het negatieve in mij wat nogal overheersend was. Nu kijk ik vaak wat positiever en denk ik; goh ik doe het nog niet zo slecht, doe dit jaar eindexamen en heb dan, voor het eerst in mijn leven, een HBO-diploma! Wie had dat ooit gedacht? Ik niet in ieder geval.
Stapje voor stapje bouw ik m'n leven weer een beetje op. Ja Rara, voor mij moest het ook zo snel mogelijk allemaal want ik had zoveel in te halen, ik had niet zoveel tijd meer! Maar de energie en de zin ontbraken soms volledig, dus vaak moest ik ook even een stapje terug doen. Heb het geluk dat ik geen trek heb, soms inderdaad dat lege gevoel wat je op wilt vullen, maar uiteindelijk wil ik het niet met dope doen. Dat schiet toch niet op. En laatst zat ik ook te denken aan de tijd dat ik iedere dag gebruikte.....het was zoo ver weg, was ik dat? Heb ik dat gedaan allemaal? Ik kon me nog maar moeilijk voorstellen dat ik 30 jaar lang bezig ben geweest met heroine, ongelooflijk... de stommeling. Maar ook dat begin ik wel een plek te geven en ik kijk vooruit, wat wil ik nog met mijn leven? Ik heb genoeg ideeen, dat houdt me op de been.
Of het allemaal gerealiseerd gaat worden dat weet ik niet, maar het geeft me hoop en daardoor ook weer een gevoel van tevredenheid en geluk. Het leven draaiende houden met dingen die je graag doet of die je altijd al had willen doen, daar focus ik me op. Ik ben in ieder geval blij Kanarie dat het dus toch terugkomt, dat gevoel van geluk, ook dat geeft weer hoop.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Nonna,

Heb even wat posts van je gelezen; jij bent al 50 schrijf je! WOW, wat knap dat je dan toch nog je HBO Hebt gehaald!

Ik ben tijdens mijn studie verslaafd geworden en heb gelukkig binnen 5 jaar ook mijn HBO kunnen halen.
Toen ik zwanger werd van mijn eerste zoon (3e jaar van studie) en van mijn 2e zoon (5e jaar van studie) was ik gelukkig al helemaal clean. Helaas later weer kort, maar hevig teruggevallen, maar dat terzijde :wink:

Maar toen was ik nog jong. Ik vind het getuigen van veel kracht dat je nu nog je HBO hebt gehaald, dat hoor je helaas niet veel!

Die vermoeidheid en lusteloosheid herken ik totaal niet. Behalve dan dat ik de eerste maanden ( en nu nog af en toe) 's nachts klaarwakker was. Nu ik 4 dagen p.w. werk, ben ik 's avonds gelukkig weer lekker moe.

Je hoort het vaker, wat jij noemt. Ik ben erg blij dat ik daar geen last van heb, lijkt me moeilijk om clean te blijven als je je zo kut voelt! Petje af!

Begrijp ik dat je nu nog op Meet zit? Of is het Naltrexon?

Groetjes,
R@ :wave:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15
nonna zei:
Ja het geluksgevoel, wat is dat eigenlijk. Is er geluk na de dope?
Klik om te vergroten...
Wat die eerste vraag betreft: in algemene zin valt daar moeilijk een criterium voor te geven. Er zijn talloze mensen die steenrijk & kerngezond zijn en ook nog eens omgeven door een spannend sociaal leven terwijl ze zichzelf toch doodongelukkig voelen. Die absurde verzameling punten waaraan een mens volgens bepaalde actuele wetenschappelijke inzichten moet voldoen om gelukkig te kunnen zijn, kan je dus op de vuilnisbelt gooien.

Ik zou zeggen: existeren = de ontmoeting tussen het organisme dat je bent en de wereld die je omringt. Een magische ontmoeting tussen je zintuigen en alle verschijnselen waar deze contact mee maken en de gedachten die daar gepaard mee gaan. Als er weinig tot geen STORING optreedt tijdens dit contact en je geinspireerd bent de ontdekkingsreis die het leven is te ondergaan ipv jezelf in te metselen in bad habits of verlammende gedachten, dan voel of besef je harmonieuze voldoening. Vaak ervaar ik dat laatstgenoemde als geluk.

Soms is de harmonie ver te zoeken en zoeken we verlichting in geluksvormen die even vluchtig zijn als de substanties die de euforie oproepen. De leegte die dikwijls achteraf optreedt wordt door velen verkeerd geinterpreteerd. Die hoeft niet met een nieuwe dosis dope opgevuld te worden. Het is juist een mogelijkheid om vanuit het niets het geluk opnieuw te veroveren. In krachtigere vorm dan ooit tevoren.

Alles wat me niet doodt, maakt me immers sterker.

Zorg er alleen voor dat je het verleden de juiste plaats weet te geven in je evoluerend zelfbeeld.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zorg er alleen voor dat je het verleden de juiste plaats weet te geven in je evoluerend zelfbeeld.
Klik om te vergroten...
Die is inderdaad heel erg belangrijk. Want mensen die het heden niet aankunnen omdat ze in het verleden blijven hangen zijn nou eenmaal niet geschikt voor de toekomst.
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt Rara! Ben intussen zelfs 51 ....waar blijft de tijd?
Tja ik zit helaas nog op 15 mg meet en daar wil ik dus echt vanaf, maar hoe?
Bupe ben ik bang voor, heb hele nare ervaringen met naltrexon. En volgens mij een trage stofwisseling, in de Jellinek na 6 dagen nog positief op hero terwijl ik echt niet had gebruikt.
Dus ik ben bang als ik bupe neem dat ik dan acute afkickverschijnselen krijg. Op zich lijkt het me wel fijn als je erop bent ingesteld. De afkick was bij jouw goed te doen? Of vond je het achteraf tegenvallen. Heb wel wat van je gelezen, dat je het even moeilijk had. Kan me voorstellen met 3 kids en een baan. Ook petje af voor jou trouwens! Je hebt het toch maar gedaan en het gaat nu al 4 mnd. heel goed met je. Ben blij om te lezen dat het dus toch mogelijk is na jaren gebruik om je goed te voelen. Want daar twijfel ik soms nog wel eens aan, hoe zal ik me voelen als ik helemaal clean ben. Op dit moment is de enige mogelijkheid die ik kan bedenken: elke 3mnd. ofzo 2,5 mg dalen. Er is hoop na de dope!
groetjes, Nonna
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gelukkig, tja wat zal ik zeggen.
Wat ik weet is dat ik in de afgelopen 10 jaar harddrugs iig ONgelukkig was.
Uiteraard ook wel leuke en veel onvergetelijke dingen meegemaakt, maar gelukkig voelde ik me niet. Hooguit zo van de kaart dat ik het niet voelde maar dat gevoel was over wanneer het dan weer uitgewerkt was: en dan weer opnieuw gebruiken.
Nu ik een tijdje clean ben, en me ook weer langzaam mens ben gaan voelen voel ik me toch gelukkiger.

Als ik eerlijk ben voel ik me nog steeds niet gelukkig, maar wel gelukkiger.
Vooral het vooruitzicht dat ik nu de kans heb om dingen voor elkaar te krijgen waarvan ik weet dat ze me gelukkig maken, dat vooruitzicht alleen al maakt me nu gelukkiger.

Waar ik eerst een uitzichtloze toekomst had (wel een uitzicht maar dat beviel me niet) heb ik nu eindelijk de kans om mezelf gelukkiger te maken.

Daar stap voor stap aan werken, en dan steeds meer van m'n doelen bereiken maakt mij gelukkiger. Het moment van happyhappy joyjoy heb ik nog niet mogen voelen, maar dat zit er aan te komen. misschien niet op korte termijn, maar op lange termijn zie ik het positief in...

Grtz Yoro
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Yoro zei:
Als ik eerlijk ben voel ik me nog steeds niet gelukkig, maar wel gelukkiger.
Vooral het vooruitzicht dat ik nu de kans heb om dingen voor elkaar te krijgen waarvan ik weet dat ze me gelukkig maken, dat vooruitzicht alleen al maakt me nu gelukkiger.
Klik om te vergroten...

Welke dingen wil je voor elkaar krijgen waarvan je weet dat die je gelukkig(er) gaan maken?
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
nonna zei:
Bupe ben ik bang voor, heb hele nare ervaringen met naltrexon. En volgens mij een trage stofwisseling, in de Jellinek na 6 dagen nog positief op hero terwijl ik echt niet had gebruikt.
Dus ik ben bang als ik bupe neem dat ik dan acute afkickverschijnselen krijg.
Klik om te vergroten...

Met Naltrexon heb ik ook nare ervaringen: extreme slapeloosheid, spierpijn, gewrichtspijn, darmklachten etc. Ik heb 1x een 6-weeks implantaat "uitgedragen" en de 2e keer (4 maanden geleden) heb ik het d.m.v. een chirurgische ingreep laten verwijderen, waar ik tot op de dag van vandaag blij mee ben...

Voor Bupe hoef je echt niet bang te zijn. Behalve dat het evt. trek minder maakt of zelfs doet verdwijnen, helpt het bij veel verslaafden ook goed tegen depressies/sombere stemmingen/stemmingswisselingen.

Als je Bupe 24-36 na de laatste Meet neemt, en dus niet eerder!, heb je echt geen/zeer weinig afkickverschijnselen.

Heb je een Verslavingsarts? Vraag het hem/haar en als diegene weinig ervaring heeft met Buprenorfine, vraag dan naar een arts die dat wel heeft.
Je kan vanaf 15 of 10 mg. Meet overstappen op Bupe en vervolgens kan je in 8-10 dagen helemaal clean zijn.
Maar inderdaad: waarom niet lekker rustig aan doen? Lijkt me heel verstandig, zeker als je angst hebt voor afkicken/ overstappen op Bupe.
Ik had zo'n haast, maar die peper in mn reet zat enkel in mij :wink: .
Ik vind het juist knap en getuigen van zelfinzicht als je handelt naar je angst door simpelweg voorzichtig te zijn; dan zorg je juist goed voor jezelf. Prima toch?

En positief op heroïne na 6 dagen? Bij was bleef het 9 dagen aantoonbaar, maar omdat het wél steeds minder werd, geloofden ze dat ik niet had bijgebruikt.

Als je deze link aanklikt kan je alles over Bupe vinden. Onderaan klikken op "hier" voor het volledige dossier (pdf):

http://www.vad.be/alcohol_drugs/dossiers_onderzoek/dossier_buprenorfine.html

Suc6! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."