Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom doen bruinjunkies vaak zo raar over Chinezen?

Waarom doen bruinjunkies vaak zo raar over Chinezen?

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
O
Opium&RumLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kent EEN heroïne-gebruiker die moeilijk doet over chinezen en je trekt meteen conclusies over alle 'bruinjunkies'. Dat is al achterlijk genoeg op zich. Dat in combinatie met de denigrerende toon van je bericht maken dit topic complete bullshit.

Eerst kijken, dan vragen. Anders blijft je wereld zo klein.
P
Psych0nautLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beetje oud topic, van een jaar geleden, maar ik reageer toch maar aangezien ik wel van belang vind. Ik heb zelf ook een tijd lang in de Rotterdamse Hero scene gezeten, zaten we bij iemand (die een huis via de GGZ had weten te krijgen) met een aantal man/vrouw binnen, iedereen bezig z'n dope te nemen, cigaretje te roken, onderling wat te lullen etc. De meeste shotte hun bruin en wit en andere dingen, maar een paar deden daar niet aan en wouden er ook niks van weten, maar er was onderling gewoon vrede en niemand die commentaar gaf over een ander's gebruikwijze.

Het valt dus allemaal ontzettend mee, waarschijnlijk is het toevallig nou net wat de OP alleen van hetzelfde groepje mee gemaakt heeft, maar de manier waarop je het zegt is wel erg generaliserend en bevooroordeelt. De praktijk is heel anders als hoe jij het over probeert te laten komen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
'peilen' heet dat.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Opium&Rum zei:
Je kent EEN heroïne-gebruiker die moeilijk doet over chinezen en je trekt meteen conclusies over alle 'bruinjunkies'. Dat is al achterlijk genoeg op zich. Dat in combinatie met de denigrerende toon van je bericht maken dit topic complete bullshit.

Eerst kijken, dan vragen. Anders blijft je wereld zo klein.
Klik om te vergroten...

En hoe langer hij in de spiegel keek, hoe duidelijker alles werd! :grin:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
beetje stomme reactie van die gast ik doe zelf ook graag een pomp(iv-injectie) als het er op aan komt maar daar ga je mensen die het nog nooit hebben gedaan toch niet aan laten beginnen?

of ben ik nou gek?(een beetje ok :) )
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als jij met moeite je huur van 300€ bij elkaar schooit elke maand, en een maat komt langs en die steekt zijn joint aan met een briefje van honderd (zoals bij de simpsons), begin jij toch ook te flippen dat dat verspilling is...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben ik even blij dat jij nu je eigen creatieve moment van de dag hebt gecreëerd, dan hoef ik dat niet meer te doen voor jou :wink:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij het roken van bruin gaat er ook bruin verloren. Injecteren is een veel heftigere manier. Er gaat daarbij geen bruin verloren en geeft nog beter gevoel dan chinezen omdat het zo meteen in je aderen komt. Hij zal het vast zonde hebben gevonden dat je vriend het wilde chinezen omdat er zo ook wat verloren gaat.
B
B-JunkLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja, volledig mee eens,
ik chinees ook, de meeste gebruikers die ik ken chinezen,
en wij hebben het iegenlijk niet voor de 'shotters' onder ons ...
ik heb een vriendin die dan 2x een shot heeft gezet, en ik heb het haar sterk afgeraden,
als je echt b wilt doen, chinees het dan, shotten gaat me net te ver...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil even beginnen dat ik geen bruin gebruik, nooit gebruikt en nooit van plan om te gebruiken. Ik ben zelf totaal verslavingsongevoelig, maar ik vind het echt een "Loser/junkdrug", niet offensive bedoelt aan jullie hoor, maar ik voel me er niet fijn bij. Ik heb wel een vriend die het af en toe doet (Onder controle, chineest er een-twee weg elke maand, doet die al 6 jaar of zo, heeft een baan als laboratoriumwerker bij een plasticbedrijf of zoiets, heeft aan de uni toegepaste scheikunde en chemie gestudeerd, of hoe het ook heet tegenwoordig). Nou we waren laatst dus bij een vriend van hem, die een echte junk is (Ik bedoel zwaar geval, woont in een kraakpand, je ziet overal nog naalden staan, ziet eruit als een lijk).

Ik ga niet zo vaak naar dat soort lui (Ik voel me er gewoon niet prettig bij), maar dat was dus z'n bruinvriend (Hoop dat dat niet enorm fout klinkt). Hij ging dus z'n bruin chinezen, die gast ging helemaal flippen "Geef die zooi maar aan mij, is zonde, moet intraveneus, moet intraveneus". Hij bleef doorzeiken, en toen ik het aan m'n vriend vroeg, blijkt dat meer mensen die bruin gebruiken heel raar naar hem kijken omdat die niet injecteert, maar gewoon rookt.

Ik zie dat bijna nooit bij andere drugs (Lui die sos gebruiken ken ik zat, ik heb nog nooit een basepijproker iemand gaan lopen aanvallen omdat die het snuift), ik ken ook een meisje dat zweert bij spacecake dat je anders je hasj verdoet, maar die doet ook nooit raar als ik smook..

Mischien ligt het aan de mensen die ik ken, maar waarom doen bruingebruikers zo moeilijk aan hoe je je bruin wil gebruiken? What's the deal?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar sommige die spuiten doen raar over mensen die chinezen, en chinezers (is dat een woord? :P) doen dan weer raar over mensen die het roken in de vorm van een joint.

Net als (tabak) rokers die het zonde vinden als mensen niet over hun longen roken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
M'n vriend claimt dat die niet verlaafd raakt als die chineest :tearsofjoy:

Ik denk zowiezo dat die niet verslaafd raakt, hij gebruikt het al meer dan 6 jaar, nooit meer dan 1-2 keer per maand (soms ook helemaal niet), en hij had in die tijd een zwaar depressieve periode, en toen raakte die ook niet verslaafd.. Het zou me heel erg verbazen als die opeens verslaafd raakte, ik bedoel het kan altijd vooral met zo'n heftige drug als bruin, maar toch.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar je kan zeker wel verslaafd raken wanneer je chineest. Ook hij kan daar verslaafd aan raken. je weet nooit wat de toekomst brengt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Weet ik ook wel, maar hij claimt dat het niet zo is.. Hij is 6 jaar niet verslaafd geraakt, maar ja het kan altijd. Ik hoop het niet voor hem, een heroineverslaving lijkt me echt niet fijn..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tja, dat snap ik, maar bij andere drugs hoor ik wel eens dat het zonde is, bruingebruikers flippen bijna door..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."