Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom doen bruinjunkies vaak zo raar over Chinezen?

Waarom doen bruinjunkies vaak zo raar over Chinezen?

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij het roken van bruin gaat er ook bruin verloren. Injecteren is een veel heftigere manier. Er gaat daarbij geen bruin verloren en geeft nog beter gevoel dan chinezen omdat het zo meteen in je aderen komt. Hij zal het vast zonde hebben gevonden dat je vriend het wilde chinezen omdat er zo ook wat verloren gaat.
B
B-JunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja, volledig mee eens,
ik chinees ook, de meeste gebruikers die ik ken chinezen,
en wij hebben het iegenlijk niet voor de 'shotters' onder ons ...
ik heb een vriendin die dan 2x een shot heeft gezet, en ik heb het haar sterk afgeraden,
als je echt b wilt doen, chinees het dan, shotten gaat me net te ver...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil even beginnen dat ik geen bruin gebruik, nooit gebruikt en nooit van plan om te gebruiken. Ik ben zelf totaal verslavingsongevoelig, maar ik vind het echt een "Loser/junkdrug", niet offensive bedoelt aan jullie hoor, maar ik voel me er niet fijn bij. Ik heb wel een vriend die het af en toe doet (Onder controle, chineest er een-twee weg elke maand, doet die al 6 jaar of zo, heeft een baan als laboratoriumwerker bij een plasticbedrijf of zoiets, heeft aan de uni toegepaste scheikunde en chemie gestudeerd, of hoe het ook heet tegenwoordig). Nou we waren laatst dus bij een vriend van hem, die een echte junk is (Ik bedoel zwaar geval, woont in een kraakpand, je ziet overal nog naalden staan, ziet eruit als een lijk).

Ik ga niet zo vaak naar dat soort lui (Ik voel me er gewoon niet prettig bij), maar dat was dus z'n bruinvriend (Hoop dat dat niet enorm fout klinkt). Hij ging dus z'n bruin chinezen, die gast ging helemaal flippen "Geef die zooi maar aan mij, is zonde, moet intraveneus, moet intraveneus". Hij bleef doorzeiken, en toen ik het aan m'n vriend vroeg, blijkt dat meer mensen die bruin gebruiken heel raar naar hem kijken omdat die niet injecteert, maar gewoon rookt.

Ik zie dat bijna nooit bij andere drugs (Lui die sos gebruiken ken ik zat, ik heb nog nooit een basepijproker iemand gaan lopen aanvallen omdat die het snuift), ik ken ook een meisje dat zweert bij spacecake dat je anders je hasj verdoet, maar die doet ook nooit raar als ik smook..

Mischien ligt het aan de mensen die ik ken, maar waarom doen bruingebruikers zo moeilijk aan hoe je je bruin wil gebruiken? What's the deal?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar sommige die spuiten doen raar over mensen die chinezen, en chinezers (is dat een woord? :P) doen dan weer raar over mensen die het roken in de vorm van een joint.

Net als (tabak) rokers die het zonde vinden als mensen niet over hun longen roken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
M'n vriend claimt dat die niet verlaafd raakt als die chineest :tearsofjoy:

Ik denk zowiezo dat die niet verslaafd raakt, hij gebruikt het al meer dan 6 jaar, nooit meer dan 1-2 keer per maand (soms ook helemaal niet), en hij had in die tijd een zwaar depressieve periode, en toen raakte die ook niet verslaafd.. Het zou me heel erg verbazen als die opeens verslaafd raakte, ik bedoel het kan altijd vooral met zo'n heftige drug als bruin, maar toch.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar je kan zeker wel verslaafd raken wanneer je chineest. Ook hij kan daar verslaafd aan raken. je weet nooit wat de toekomst brengt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet ik ook wel, maar hij claimt dat het niet zo is.. Hij is 6 jaar niet verslaafd geraakt, maar ja het kan altijd. Ik hoop het niet voor hem, een heroineverslaving lijkt me echt niet fijn..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, dat snap ik, maar bij andere drugs hoor ik wel eens dat het zonde is, bruingebruikers flippen bijna door..
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben ik even blij dat jij nu je eigen creatieve moment van de dag hebt gecreëerd, dan hoef ik dat niet meer te doen voor jou :wink:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als jij met moeite je huur van 300€ bij elkaar schooit elke maand, en een maat komt langs en die steekt zijn joint aan met een briefje van honderd (zoals bij de simpsons), begin jij toch ook te flippen dat dat verspilling is...
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vanadesse zei:
Maar sommige die spuiten doen raar over mensen die chinezen, en chinezers (is dat een woord? :P) doen dan weer raar over mensen die het roken in de vorm van een joint.
Klik om te vergroten...

Idd... Waarom is dat?! Ik heb al zovaak te horen gekregen dat ik mijn bruin "verspil" (ik rook het dus als een joint), maar als ik mijn bruin half in lucht wil laten opgaan, is dat toch mijn pakkie aan :smilingimp:


:stoned: Nog een half uurtje... mag ik naar huis :P
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rokertje zei:
Vanadesse zei:
Maar sommige die spuiten doen raar over mensen die chinezen, en chinezers (is dat een woord? :P) doen dan weer raar over mensen die het roken in de vorm van een joint.
Klik om te vergroten...

Idd... Waarom is dat?! Ik heb al zovaak te horen gekregen dat ik mijn bruin "verspil" (ik rook het dus als een joint), maar als ik mijn bruin half in lucht wil laten opgaan, is dat toch mijn pakkie aan :smilingimp:
Klik om te vergroten...
Dat is omdat ze het zonde vinden... Met de instelling van: "Als je het dan toch 'niet goed doet' geef het dan maar aan mij". Inderdaad je eigen keus hoe je het gebruikt, maar zij vinden het zonde.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Idd, doe gewoon wat je zelf wilt :grin:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hihi ik zie me al boos worden op iemand die zijn geld verspild aan een Mercedes...
Geef het dan aan mij, ik koop tenminste een BMW :beer:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar een iets aansteken met een briefje van 100 is gewoon onzinnig?

En ik vind het roken van bruin nou 1maal lekker, moet ik het dan maar chinezen of spuiten voor een nog beter effect? Probeer met moeite al te stoppen van dit, ik wil niet weten waar ik nu was beland met chinezen of spuiten....

Edit: En ik denk dat ik geeneens zou gaan flippen... Het is niet gezegd dat hij dat honderdje aan mij zou geven als hij het niet had aangestoken...
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rokertje zei:
Maar een iets aansteken met een briefje van 100 is gewoon onzinnig?

En ik vind het roken van bruin nou 1maal lekker, moet ik het dan maar chinezen of spuiten voor een nog beter effect? Probeer met moeite al te stoppen van dit, ik wil niet weten waar ik nu was beland met chinezen of spuiten....
Klik om te vergroten...
Het is voor jou ook alleen maar een voordeel dat je niet bent gaan chinezen of spuiten. Maar daar gaat het nu niet om toch? :P

Als ik met iemand de stad in gaat die 5 euro uit z'n portemonnee haalt een briefje van 20 in de put gooit, heb je ook zoiets van: had het dan maar aan mij gegeven.. Maar het is dan toch z'n eigen keuze om dat weg te gooien? Misschien een wat vreemd voorbeeld, maar op die manier moet je het denk ik wel bekijken. Het is en blijft je eigen keuze, maar ik snap best dat mensen het zonde vinden... Zij hadden met dezelfde hoeveelheid heroïne een veel beter effect kunnen krijgen, maar als jij het lekker vind om te roken is en blijft dat je eigen keuze.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik werk met de scene en je ziet inderdaad dat in bepaalde groepen / steden mensen die spuiten veel meer geaccepteerd worden dan mensen die chinezen. Je ziet het echter ook andersom!
Bij chinezen gaat inderdaad wat bruin verloren en de werking is minder heftig. Een echte heroine junk zal dit moeilijk kunnen verkropen en verkiest zelf dus voor spuiten, vaak wordt gedacht dat andere dat dan ook moeten doen zodat hen ook niks van het bruin verliezen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou ja, die vriend van mij bomt heroine niet echt, hij doet van "ja is lachen soms". Soms gebruikt die het helemaal niet voor een paar maanden. Hij neemt drugs niet echt serieus of zo.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ikzelf vind shotten esthetisch onaanvaardbaar.

Smerig dus; en dan spelen ze vaak ook nog met die pomp; weer ff terughalen, en dan weer drukken, en dan weer terughalen... Kicken man!
Getverrrdrrie.

Smeerpijpen.

Grr.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#20
ik 'ken' uit elke gebruikersgroep (van rijke kakker tot ranzige straatjunk) waarover je hier las wel een paar mensen en de verwijten in dit topic zijn, alhoewel ze best bekend zijn en regelmatig door me gehoord werden, toch wel heel erg ver gezocht en opgedreven. Want het gros van de gebruikers gebruikt gewoon .. niets meer en niets minder. al die ingewikkelde beredeneringen die erbij worden gehaald .. zie je het voor je ... alsof jantje junk dat wat kan schelen ... het boeit ze voor geen meter wat een ander gebruikt, zo lang ze maar hun eigen gebruik zeker kunnen stellen. het boeit pas wat een ander wel of niet heeft, als je zelf niets hebt .... en dus natuurlijk is het zonde als een ander zn zooi zit te vernaggelen, maar als je zelf genoeg hebt zal het je geen hol schelen.... Maar als je zelf niet genoeg hebt en je ziet een ander die zooi verspillen alsof het zandkorreltjes zijn, sjah dan willen veel mensen nog wel eens hun slechtste zelf laten zien :wink: met alle gevolgen van dien :)

Excessen als in dit topic zijn niet vaak voorkomend. Maar alhoewel het de absolute excessen zijn, is het honderd procent zeker dat het inderdaad wel eens zo voorkomt ... wat je in dit topic leest over de verschillende soorten gebruikers en hun onderlinge verschillen is dus ietwat vergezocht, maar zeker geen leugen :)

ik ken 'levende lijken', die toevallig alleen maar basecoke gebruiken, maar tegelijkertijd toch volop tegen bruingebruikers zijn, vanwege de lichamelijke verslavingsellende van bruin. maar o wee als ze een keer geen base kunnen roken als ze dat wel willen .... dan zie je toch dat geestelijke verslaving net zo goor kan zijn als lichamelijke verslaving. En andersom zie ik precies hetzelfde natuurlijk. allemaal dopey's met dezelfde vage verwijten en 'beterweetsels' ..

allemaal ego van een mens dat een zelfbeeld van nix heeft en door een ander wat te verwijten nog een beetje hoop in zichzelf probeert op te bouwen.. ook al doe je zelf net zo dom, je voelt je beter als in jouw ogen die ander toch nog wat dommere dingen doet en dus zal je ze zo duidelijk mogelijk proberen aan te wijzen ... In feite gewoon een geval van de pot die de ketel verwijt dat ze zwart ziet natuurlijk, want of je nou troep gebruikt die je vernaggeld of troep die je verneukt ... het is gewoon niet zo heel er goed voor je zeg maar :wink:

ik had eigenlijk nog veel meer willen zeggen, maar dat ben ik alweer vergeten geloof ik ach ja :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."