Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbegin het allemaal weer te makelijk te zien.

begin het allemaal weer te makelijk te zien.

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ben een tijdje niet geweest gaat op zich erg goed :grin: gebruik nog steeds niet sins 5mei 2008. Ik merk alleen dat ik het weer erg makelijk begin te zien, eerst had ik echt een afkeer gekregen van de dope en coke, nu is me gevoel erover anders en vind dat toch wel eng, het is niet dat ik wil gebruiken maar toch een gevoel van binnen.
Ik heb eigenlijk nooit echt gesnoven alleen pijp maar vorige week een feesie gehad en daar wat gesnoven moest direct kotsen en was er snel klaar mee, maar sins dien heb ik een vervelend gevoel in me, bijvoorbeeld als ik een shaggie heb gerookt voel het alsof me coke net is uitgewerkt zo'n gevoel terwijl ik een WEEK geleden heb gebruikt.
Ik zal zeker niet meer snuifen is me niet bevallen, maar ben bang dat me gevoel me weer trikert, ik weet namelijk dat als ik een cineesje neem me dat gevoel weg is daarom ben ik daar wel bang voor. hebben jullie tips (behalve dat ik niet moest snuifen) groetjes
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
geen andere tip voor je. alleen de mededeling dat je een lul bent.

doei!
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik begrijp de reacties niet helemaal mijn situatie is de jouwe niet. dus hoeze zo reageren zoals ik al had geschreven ik snuif nooit nooit gedaan tot een tijdje geleden waarschijnlijk weet je zelf het verschil wel tussen hero en basen en tussen snuifen voor mij zijn dat 2 hele andere werelden maarja beetje jammer deze reacties als je hulp nodig heb krijg je dit de mazzel
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#4
speeseend zei:
geen andere tip voor je. alleen de mededeling dat je een lul bent.

doei!
Klik om te vergroten...
Waarom dát nou weer?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat denk je zelf?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
sorry maat, maar ik stroom een beetje over van onbegrip richting jou. zodra je trotsheid -en terecht- uitstraalt over je periode van 'clean zijn' door middel van je signature, denk ik dat het ronduit suf is om een hulpkreet te slaken.

misschien kan iemand anders wel begrip aan jou tonen..
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja je hebt wel gelijk, maar erg effectief zal 't niet zijn :rolleyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
misschien heb je een punt. wat zal wel effectief kunnen zijn? medelijden tonen? begrip tonen? vragen waarom hij dan toch dat lijntje genomen heeft?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er is niets dat je kán doen of zeggen om hem tot inzicht te laten komen, dat moet geheel vanuit hemzelf komen.
Maar wat voor effect heeft schelden anders dan je eigen frustraties te uiten?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
De betekenis van 'lul' is in dezen geen woord om TS af te kafferen. Er is nu eenmaal geen net woord voor zoiets, in mijn woordenboek.

Wanneer je vatbaar bent geweest voor Coke, dan gebruik je dit middel in geen enkele vorm. Helemaal wanneer het je gedachten uitdaagt om weer eens naar een van de meest 'gevaarlijke' middelen te grijpen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
paddosofty zei:
gebruik nog steeds niet sins 5mei 2008
Klik om te vergroten...

paddosofty zei:
vorige week een feesie gehad en daar wat gesnoven
Klik om te vergroten...


Juist...
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#12
speeseend zei:
De betekenis van 'lul' is in dezen geen woord om TS af te kafferen. Er is nu eenmaal geen net woord voor zoiets, in mijn woordenboek.

Wanneer je vatbaar bent geweest voor Coke, dan gebruik je dit middel in geen enkele vorm. Helemaal wanneer het je gedachten uitdaagt om weer eens naar een van de meest 'gevaarlijke' middelen te grijpen.
Klik om te vergroten...
Okee. Ben jij dat trouwens zelf op je avatar?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Judas zei:
Aalpoepert zei:
Ben jij dat trouwens zelf op je avatar?
Klik om te vergroten...
Nee man, zie je niet dat het Johannes de Doper is? De enige foto die ooit van hem gemaakt is.
Klik om te vergroten...
Judas.
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#14
nou bedankt voor de reacties hoor daar heb ik wat aan
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed zo!
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
paddosofty zei:
nou bedankt voor de reacties hoor daar heb ik wat aan
Klik om te vergroten...
Ja weet je, op zich kan ik me heel moeilijk in je situatie inleven. Ik heb het zelf nooit tot zover laten komen en ik begrijp niet zo goed hoe iemand dat wel kan.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou om eerlijk te zijn vind ik jullie wel een beetje zakkig overkomen. Alsof jullie zelf niet weten wat het is om een terugval te hebben. Dat heeft iedereen hier (die serieus met dope in de weer is geweest) toch wel eens meegemaakt?! Toen r@r@ erover schreef werd er toch ook niet zo lullig op háár gereageerd? Maar omdat Paddo eerlijk toegeeft een keer de fout in te zijn gegaan na 1.5 jaar (anderhalf !!!) clean krijgt hij (of zij?) de wind van voren.
En Speeseend, van jou valt het me zeker tegen. Hij vraagt om raad maar krijgt de wind van voren. Waarom? Omdat jij wél clean bent? We weten allebei uit ervaring dat - ook al heb je jaren niet gebruikt - het gevaar altijd op de loer zal blijven liggen.
Dat wil echter niet zeggen dat je meteen weer naar de kloten gaat als je één keertje de fout in gaat. Kan gebeuren. Het is niet leuk en meestal baal je achteraf behoorlijk van je stommiteit maar het hoort er bij.
Ik geloof er echt geen barst van dat jullie zelf niet een keer de fout in zijn gegaan..
Vrijwel alle gebruikers gaan wel eens de mist in voordat ze er definitief mee kappen (zelfs na 15 jaar vallen sommigen nog terug!). Clean worden gaat nooit over één nacht ijs.

En ik snap heel goed wat Paddo bedoelt: als je al een behoorlijke tijd clean bent gaat het ''nieuwe'' er een beetje van af. Dan is het niet meer zo'n prestatie en leef je weer gewoon je dagelijkse (vaak saaie, moeizame) leventje. Het is dan verleidelijk om te denken ''ach, dat ene keertje, wat maakt dat nou uit?'', je hebt immers bewezen dat je ook jaren zonder kunt..
De afkeer van het 'leventje' die je in het begin voelde, zwakt af naarmate dat ''leven'' verder achter je ligt.
Ik zou geen goede tips weten behalve evt. andere dingen doen die je een goed gevoel geven zoals sporten.. maarja, ik ben zelf de laatste om dat advies op te volgen eerlijk gezegd...
Ik hoop dat het je lukt om door te zetten zonder naar de dope terug te grijpen maar ik snap helemaal dat het soms verdomde moelijk is. Zet hem op!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Okay Vissie,

Even voor de goede orde:

Hij krijgt in geen geval de wind van voren omdat ik clean ben, deze bewoordingen zou ik anders ook gebruiken. Zoals ik al eerder heb aangegeven denk ik dat het ronduit stom is om met coke te spelen wanneer je van jezelf weet dat (deze) harddrugs niets dan ellende kan brengen voor jou. wanneer ik zelf zoiets stoms zou doen, heeft het geen zin om mezelf voor de gek te (laten) houden met woorden die met suiker zijn bestrooid.

Wanneer je dit leest kan je er volgens mij ook een advies uit halen. zo niet, daar komt ie dan.. Bewustwording. Dit is de eerste stap naar een clean bestaan voor de rest van je leven, mijns inziens. Zolang paddo in dezen een verschil ziet in coke om te snuiven of coke om te roken, denk ik niet dat hij open staat voor een clean bestaan.

En dan wil ik je graag even laten weten dat ik geen ervaring heb met terugvallen. Geen craving, niets. Ik probeer dit zo te houden door bewuste keuzes te maken door middel van eerlijke afwegingen. Vooralsnog is dit voor mij succesvol.

Een beetje jammer dat je zo een kortzichtige gedachte over mij laat zien, Silverfish.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ga ik me er toch maar even mee bemoeien, daar komt 'ie...

Eend, Silver was denk ik helemaal niet kortzichtig, ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw (aanvankelijk erg kort) antwoord ("... dat je een lul bent") ook niet zo goed begreep.

Je hebt het later wel uitgelegd, maar pas na je laatste post begreep ik echt wat je bedoelt: het proces in bewustwording/eigen verslaving/inzicht.

Vanuit die insteek dacht ik ook een paar keer bij Paddo "Man, hoe kan je dat nou zeggen!" Bijv. het verschil tussen roken en snuiven etc.

Maar die eerste reactie was nogal kort door de bocht ja, in elk geval was het, ook voor hem, wel fijner geweest om wat meer uitleg te krijgen.

Ik ben zelf super emo en als iemand mij zo zou noemen, zou ik ook denken: "Hallo! Wat bedoel je daar nou mee?"

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: met al die uitleg erbij ben ik het wel eens met eend. Maar Silver heeft ook gelijk over Yoro en mij. Yoro heeft ook zijn clean-dag als onderschrift en ik had dat ook. Niemand heeft daar lullig op gereageerd toen wij terugvielen (ik in bruin, hij in wit).

Misschien is bij Yoro en mij het bewustwordingsproces wat anders, dat zou kunnen. Paddo heeft daar idd niet veel over geschreven.

Zelf lul ik vaak te veel, zoals nu, haha.., maar ik denk dat sommigen van jullie gewoon wat meer moeten schrijven af en toe :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
r@r@ zei:
..Yoro heeft ook zijn clean-dag als onderschrift en ik had dat ook. Niemand heeft daar lullig op gereageerd toen wij terugvielen (ik in bruin, hij in wit).

Misschien is bij Yoro en mij het bewustwordingsproces wat anders, dat zou kunnen. Paddo heeft daar idd niet veel over geschreven...
Klik om te vergroten...

Om op die manier met je 'clean zijn' te pronken, daar is niets mis mee, zolang je maar beseft wie je nu werkelijk voor de gek houdt, zodra dit niet meer de waarheid is :wink:

Eend weet dat hij zo nu en dan wat kort door de bocht is, maar hee, dat is eend. Indien iemand daar moeite mee heeft, het staat je vrij om een PM te sturen of om voor verduidelijking te vragen.

Groeten,

Eend

p.s. Vond jij werkelijk dat ik een lullig reageer op zijn onderschrift?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."