Hoi Ra, het zit je ook niet mee lieverd.
Slik je die pil om juist beter te slapen, en dan is meteen de eerste nacht een drama.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je er allergisch op reageerd dmv nachtmerries.
Toch zou ik niet meteen na de eerste nacht die conclusie trekken.
Dan zou ik inderdaad ook de dosis halveren, eens kijken wat dat komende nacht doet.
Het feit dat je er lekker vlug mee in slaap kunt vallen is toch wel prettig.
Van wat ik gelezen heb zaten de meesten die melatonine voor deze doeleinden gebruikten rond de dosis van 1 tot 3 mg.
Die van 5mg is misschien net te veel geweest.
Misschien dat je dan ook een stuk minder dat duffe stoned gevoel met zware hoofd krijgt.
En dan 3 uur voor het slapen gaan op het etiket?
Bij mijn weten moet 1 uur tevoren idd voldoende zijn.
Betreft de nachtmerries, ikzelf heb ze zelden, maar wanneer ik ze dan heb komen ze met vlagen.
Zeg maar een paar nachten achter elkaar, soms een week.
Ook ik zit dan letterlijk rechtop in bed en word wakker van de luide schreeuw die dan uit mijn eigen wagenwijde mond komt. vooral door middelengebruik word dit bij mij ook versterkt.
Ik heb een periode dagelijks veel bruin, meet en oxazepam gebruikt.
Die combinatie was voor mij hét recept om te dromen over de raarste dingen, leuke, maar vooral minder leuke dingen. in die periode heb ik mijn heftigste nachtmerries gehad.
Naar mijn idee kunnen middellen dus wel degelijk invloed hebben over je dromen.
Voor jou zou dat zo kunnen zijn met melatonine.
Toch is het de moeite waard om ht nog eens een nachtje te proberen, en dan kun je morgen verder kijken wat je beslist.
Ik hoop dat je tweede deel van de nacht (ochtend) beter verlopen is, en dat je alsnog die paar uur slaap te pakken hebt gekregen zonder die misselijke nachtmerries.
We horen het wel hé.
Groeten, Yoro
