#1
Misschien kotsen vrouwen sneller? Mijn vriend had er ook nooit last van.
De geur en smaak van dope kan zo verschillen. Ik kan me nog de Chinese hero herinneren uit de jaren 70. Beetje roze van kleur en ze noemden het""Pink Elefant"". De smaak was zacht en wat zoet en de geur ook, erg lekker.
Toen kwam de Turkse hero en die was (vond ik) vies. Sterk bitter, donker van kleur en scherp in de keel.
Iraanse hero was weer lichter van kleur en zachter van smaak, dus die vond ik weer lekker.
Afghaanse dope kan ook vaak weer donkerder van kleur zijn met een sterke bittere smaak en scherp in de keel.
Er is ooit "bauxiet"geweest, zo noemden de Surinamers het omdat het de kleur van bauxiet had wat in hun land veel voor handen is. Oranje-bruin. Dit vond ik weer vies smaken.
Zo konden er 0ok allerlei geurtjes aanhangen van bijv. parfum en benzine. Afhankelijk van waar de dope in was vervoerd.
Dus er zijn nogal verschillende smaken en geuren. Van heeel vies tot heeel lekker.
Ik zelf hield van lichte kleur en zachte smaak. En niet van heel donkere kleur met gore smaak en scherp in de keel. Soms stikte ik er zowat in. En van die dope dus kon ik kotsneigingen krijgen(vooral als ik erg ziek was). Maar de dope van de laatse jaren, Afghaanse volgens mij, is wel erg sterk. Geef mij maar de wat lichtere varianten. Maar wat zit ik nou te lullen, ik hoef het niet meer!
De geur en smaak van dope kan zo verschillen. Ik kan me nog de Chinese hero herinneren uit de jaren 70. Beetje roze van kleur en ze noemden het""Pink Elefant"". De smaak was zacht en wat zoet en de geur ook, erg lekker.
Toen kwam de Turkse hero en die was (vond ik) vies. Sterk bitter, donker van kleur en scherp in de keel.
Iraanse hero was weer lichter van kleur en zachter van smaak, dus die vond ik weer lekker.
Afghaanse dope kan ook vaak weer donkerder van kleur zijn met een sterke bittere smaak en scherp in de keel.
Er is ooit "bauxiet"geweest, zo noemden de Surinamers het omdat het de kleur van bauxiet had wat in hun land veel voor handen is. Oranje-bruin. Dit vond ik weer vies smaken.
Zo konden er 0ok allerlei geurtjes aanhangen van bijv. parfum en benzine. Afhankelijk van waar de dope in was vervoerd.
Dus er zijn nogal verschillende smaken en geuren. Van heeel vies tot heeel lekker.
Ik zelf hield van lichte kleur en zachte smaak. En niet van heel donkere kleur met gore smaak en scherp in de keel. Soms stikte ik er zowat in. En van die dope dus kon ik kotsneigingen krijgen(vooral als ik erg ziek was). Maar de dope van de laatse jaren, Afghaanse volgens mij, is wel erg sterk. Geef mij maar de wat lichtere varianten. Maar wat zit ik nou te lullen, ik hoef het niet meer!

