Er is zoveel te lezen over het maanzaad, maar nergens zie ik meer dan 1 verhaal dat hetzelde is.
ik heb nu 300 gr maanzaad gekocht bij de natuurwinkel (per 100 gr.)
uit Turkije afkomstig, Dus niet te proper gewassen denk ik ??
![:)]()
Ik ga eens proberen op deze manier die hier ergens achteraan in het forum te vinden is:
300gr maanzaad , 1 liter koud water, 1 kop citroensap.. (weet niet of het gezoet mag worden ??)
het lijkt mij een zeer zuur drankje, Maar suikers gebruiken is volgens mij niet goed omdat dat de werking tegen gaat, Zo heb ik het toch altijd horen zeggen ?
schudden, wachten, schudden, wachten , filteren en traag opdrinken.
En daarna lekker genieten,
Maar ik heb het hier zelf gelezen, Weet niet of het werkt en 300 gr lijkt mij zo vreselijk veel en het is mijn eerste keer sinds pfffff vele jaartjes geleden, ben ook niet van plan om dit wekelijks te doen., maar wil het best eens uitproberen, Ik hoop dat ik nog in staat ben mijn huishouden te doen en dat niemand er wat van merkt,
kan dit het beste s'avonds proberen denk ik ??!!
niemand meer met ervaring ????
Ik deel mijn ervaring wel als ik het heb geprobeerd.
en naar het schijnt kan je het bij de bakker wel krijgen, maar ook zeker niet meer dan 100 a 200 gr.
Bij de turk zou je kilo's kunnen kopen ??????? heb hier geen turkse winkel in mijn buurt helaas, Maar het zou wel kunnen natuurlijk, Die maken heel veel gerechten klaar met maanzaad.
Voor wie een tuintje heeft , is zelf kweken nog het beste denk ik.. Dan kan je de grote pods kweken.