Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsANGST VOOR AFKICKEN/ZIEK ZIJN...

ANGST VOOR AFKICKEN/ZIEK ZIJN...

45 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
en daarbij,.
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Leveler,
De hele behandeling wordt vergoed door de AWBZ, via de stichting Miroya in Amersfoort
(www.miroya.nl) Is compleet met jaar nabehandeling en therapy enzo
Veel sterkte en succes Groet De Reiziger :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste (verslaafde) medemensen,
Eenieder die wel eens is afgekickt of een poging daartoe heeft ondernomen weet dat er een vreselijke angst is om ziek te worden.Zowel de lichamelijke als vooral ook de psychische
onthouding kan zeer gemene vormen aannemen.Er zijn vast vele (nieuwe en ook oude) dope-
gebruikers die er vreselijk tegenop zien om te moeten (willen) stoppen, en dit ook steeds blijven uitstellen,en daardoor veel kracht verliezen waardoor de afkick nog zwaarder wordt..Er zijn vele mogelijkheden (die op dit forum ook wel beschreven worden) om af te bouwen en af te kicken,dus daar gaat deze topic niet over. Wat ik graag zou zien en lezen op dit topic is de ervaringen van (ex-)gebruikers met de angst voor afkicken en de redenen welke hun ervan weerhouden om (weer)af te kicken.
Dus waar komt die angst weg,is deze puur lichamelijk of juist psychisch..? En heel belangrijk; Wat
kan je daar aan doen om dit te verlichten en om iemand toch over de streep te trekken om te gaan stoppen.Tevens hoop ik dat ook nieuwe experimenterende gebruikers twee keer gaan nadenken om met dope te gaan spelen!!! Iedereen die iets zinnigs heeft te melden over de enorme krachten die spelen bij onthouding van dope en methadon(etc.) schrijf een stukje en geef tips en adviezen
om onze medemensen te helpen deze gruwelijke verslaving te overwinnen!!
Bedankt alvast (ik ben 20 jaar hooked en ga weer onder narcose de 20 e februari!!,vandaar dit topic over angst voor afkick en clean zijn/worden)
Groet De Reiziger :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
wow, onder narcose, dat moet te doen zijn toch. heb begrepen dat je daarna een beetje gesloopt bent, maar dat is niets met de afkick daadwerkelijk moeten ondergaan.

zit zelf inderdaad al maanden weer aan afkicken te denken, heb geen methadon, gebruik enkel bruin. meth is pure bagger en weerhoudt me er toch niet van te gebruiken, dus waarom dat een extra verslaving erbij nemen die niets anders doet dan je geestdood maken. ik bouw iedere keer een heel stuk af, tot ik op zo'n 0.3 gr per dag zit, maar verder kom ik dan eerlijk gezegt niet, ben dan steeds de hele dag best wel knap ziek en ook ik ben al zo vaak afgekickt dat ik t ziek zijn zo beu ben, en, inderdaad er zo bang voor ben dat ik dan toch opeens maar weer een grammetje tot me neem, m'n dagelijske hoeveelheid. en dan zijn we dus weer bij af.
moet wel zeggen dat die enorme golven van emoties die je dan krijgt bij t ziek zijn af en toe best wel erg lekker zijn. dan hoor je mooie muziek of ziet iets op tv, en dan schiet je helemaal vol, dromen zijn dan ook vaak ontzettend mooi. maar, t kan dan opeesn ook allemaal weer omslaan en allemaal veel te veel woorden. afkicken blijft een hel!!!

zijn daar trouwens nog kosten aan verbonden, aan dat onder narcose gaan?
weet dat toen dit net nieuw was (10/15 jr geleden?), dat het alleen in Israel kon, voor een dikke 20.000 gulden, (toen). weet dat er testen zijn, waren, waaraan je mee kon doen. heb daar toen eens info over ingewonnen maar dat was niets. in Den haag waar ik woon was t toen zo, jaren geleden is dit, dat de mensen die zich hiervoor opgaven in 2 groepen werden verdeelt. de ene groep ging inderdaad onde narco, en de andere helft kreeg de zelfde stof, maar dan zonder narco, 9zie je t voor je? versnelde afkick zonder narco, mafkezen !!). heb toen dus gezegt dat ze die hele test mochten houden. kom me niet opgeven voor afkicken onder narco, om dat de kans te lopen t alnog zonder te moeten doen, en dan ook nog eens versneld door dat middel.

succes de 20ste, nog 10 daagjes !!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
hee, dat is interessant !!
had daar zelf natuurlijk ook naar kunnen googelen, maar de laatste maanden had ik zo t idee dat ik t zelf wel zou kunnen, stoppen dus. maarja, dat is natuurlijk wishfull thinking.

bedankt, zal gelijk eesn kijken op de link die je gaf !!
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil wel stoppen maar ik kan het niet, of ik wil niet stoppen alles is zo verwarrend momenteel. Ik begin me steeds zieker te voelen, ik weet dat dit niet zo door kan gaan, dat ik mezelf aan het kapotmaken ben, maar toch stop ik niet. Ik voel me zo fucking waardeloos en eenzaam. Ik wou dat ik iemand had die me volledig begreep en zei 'komop je kunt het!'. Ik gebruik om problemen te vergeten en mezelf misschien ook wel een beetje te straffen omdat ik weet dat ik er kapot aan ga. Maar vanbinnen wil ik stoppen en ben ik bang om vroeg dood te gaan. Of om eeuwig zo te moeten leven. Al mijn gedachtes zijn een strijd in me kop, ik heb mezelf niet onder controle...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
snap precies wat je bedoelt, probleem met afkicken en blijvend clean blijven is dat t niet enkel om t stoppen gaat, dat is slechts t eerste stapje. je gebruikt niet voor niets, dus moet er nog meer gebeuren na t stoppen. dan zul je uit moeten zoeken waarom je gebruikt, en dan daar aan gaan werken. meestal ligt je hele leven na een langere verslavingstijd knap overhoop. dus houdt dat in dat je dan ook nog eens heel je leven moet veranderen. want enkel stoppen lukt enkel zolang, tot je weer gegint.

heb in ik weet niet hoeveel afkickcentra gezeten in heel nl en heb daar heel veel van opgestoken.
vroeger zei ik altijd, ik wil wel stoppen maar ik kan t niet. en vond dat dat ook echt waar was, maar nu achteraf gezien moet ik toegeven dat de hulpverleners en psychologen wel gelijk hadden wanneer ze zeiden; je kan t wel, maar je wil t niet.
mijn moeder wist t toen ook nog treffender samen te vatten, zij zei;
je wilt niet de lasten van de verslaving maar wel de lusten!
en ze sloeg de spijker precies op z'n kop.

misschien is een opname iets voor je in een cliniek, want zelf stoppen is wel zo'n beetje t moeilijkste. succes, en ik hoop dat wat je ook wilt lukt.
toch wil ik je vragen niet gelijk te zwaar te denken, doodgaan ga je niet zomaar. dope verkloot je leven inderdaad volledig, maar doodgaan is toch wel t uiterste, dat ga je niet zomaar hoor. dus daar hoef je je niet echt zorgen over te maken direct. dat is tenminste mijn mening.
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan dat op het moment echt niet hebben een afkickkliniek, niemand weet volgens mij over de hoeveelheden die ik gebruik en wat ik gebruik en dat wil ik eigenlijk graag zo houden. Ik wil graag naar de havo volgend jaar maar als ik het examen niet haal kan ik daar wel naar fluiten. Ik wil gewoon zelf minderen of stoppen, maar toch wil ik het ook weer niet. Ik heb zo het idee telkens dat het toch niemand iets kan schelen of ik kapot ga of niet...
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste Patty B,
Als het niet goed gaat met je trek je ook evenredige situaties en mensen aan..
Maar als(en dat is zodra je de keuze maakt) je anders wilt gaan leven,en je je verslaving aan wilt pakken,zul je zien dat er mensen zijn die(wel echt) om je geven en je willen helpen!!!!
JIJ zult eerst die keuze dienen te maken,en om HULP dienen te vragen,en dan zul je zien gaat er
een nieuwe wereld, met om Jou gevende mensen, open!Ik hoop dat het jou gaat lukken om om
hulp te vragen...Ga eens praten met de hulpverlening in je buurt (als jij dit wilt natuurlijk),want er is veel mogelijk tegenwoordig..Ook zonder je hele omgeving(vrienden,familie)in te lichten..
Nou heel veel succes met jou probleem,en ik hoop dat jij je angst overwint en om HULP vragen gaat..Groet De Reiziger :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi reiziger,

Ik ben nu al een tijdje gestopt. Geen makkie!!! Niet zo zeer geestelijk, wel fysiek!! En komt er telkens weer dagelijks , wel hoe langer hoe minder, een moment dat je denkt, zal ik toch maar niet een beetje meet nemen om de pijn te verzachten. dan is het tandenbijten!
Die momenten worden wel langzaam minder!

Succes!
Nina
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dag Nina,
Ik weet dat het afzien is en je zult echt door moeten bijten,want als jij een beetje meet neemt,voel je je idd echt wel even goed,maar oh oh je betaalt daarna weer een hele hoge prijs; dagenlang.(dan kun je jezelf wel voor je kop slaan)
Je bent al zo ver en zo toppie!!! bezig meid,gooi dat niet weg nou!Kom je hart hier af en toe luchten,medestanders helpen echt...NOU NIEN JIJ KUNT HET BEST,DOE HET EN HOU VOL...
Wij denken aan jou,en leven met je mee! :P
Tot gauw. Groet De Reiziger :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat heeft Reiziger goed gezegt, dat wanneer je een beetje meth neemt (of dope) enkel om even de pijn te verzachten, dat je daar dan weer een hele hoge prijs voor betaald. en t steld t clean worden met dagen uit.
kan me nog zo goed herinneren dat ik eens lang geleden zelf clean probeerde te worden, en de derde dag was ik t ziek zijn zo zat dat ik ergens een puntje bruin bietste. het beetje wat ik kreeg zal niet meer zijn geweest dan 1/4 van een streep (0.1 gr). twas dus echt niet de moeite waard wat ik kreeg, en werd er dan ook niet beter van. maar, t zorgde er vreemd genoeg wel voor dat ik wel weer veel zieker werd.
beste is dus vol te houden, maarja, dat weten we naturrlijk allemaal wel zelf.
t is enkel zo moeilijk, en er zijn altijd van die momenten dat je even heel zwak bent.

ook wil ik nog even vermelden dat ik zelf altijd aan t eind van t ziek zijn, net voordat ik clean ben zeg maar, opeens even veel zieker word. heel vreemd, t wordt dan opeens eens stuk erger, en dat is altijd een extra moeilijk moment. maar daarna ben je dan opeens echt clean. alsof t lichaam met een stoot de laatste vuiligheid eruit gooit.

succes, vind t erg knap van je,

leon
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Reiziger888 zei:
Beste Leveler,
De hele behandeling wordt vergoed door de AWBZ, via de stichting Miroya in Amersfoort
(http://www.miroya.nl) Is compleet met jaar nabehandeling en therapy enzo
Veel sterkte en succes Groet De Reiziger :wave:
Klik om te vergroten...

De eerste keer wordt volledig vergoed door de verzekeraar (AWBZ). Vanaf de 2e keer betaal je geloof ik 230,- euro die je in principe in één keer moet voldoen.
Je kan het wel gedeeltelijk (1/3) aftrekken van de fiscus.

Welke keuze je ook maakt, uiteindelijk zal je een manier vinden die bij jou en die specifieke fase in je leven past. Op elk afkickpotje past een afkickdekseltje :)

Groet,
R@ :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
bedankt voor de info,
t is het overdenken waard, zeker daar de eerste keer gratis is.
zoals ik al eerder vermelde ben ik de laatste 2 weken aan t afbouwen en wil ik proberen echt clean te worden. nogal naief natuurlijk na 27 jr verslaving en ik weet niet hoeveel afkick centra, maar toch probeer ik t zelf thuis nu te doen. zonder enige middelen, ik bouw af met gebruik. van een gram naar 0.3 gr afbouwen is niet zo'n punt, maar t zijn die laatste paar streepjes die ik nog moet afbouwen. heb mijzelf gisteren voorgehouden dat wanneer dit toch niet gaat lukken, dat ik dan misschien mijzelf toch maar voor die onder narcose afkicken moet aanmelden.
weet niet wat t is, maar zou t zograag zelf willen doen ipv weer een opname en behandeling.
we zullen zien wat t wordt, iets in me zegt me dat ik t wel alleen kan, moet dat nu dan nog wel 'even' aan mijzelf bewijzen.
we zullen zien,
a
antwaaaaaarpLid
01-01-2024, 00:00
#15
EERST EN VOORAL SUCCES VERDER EN HOUDEN ZO MAAR IK WIL JE EEN RAAD VRAGEN;ik sta op (55 METADON en iedere maar iedere morgen ben ik ziek!!!!!!!zelfs na het drinken duurt het een uur en alf eer ik wat beter ben.TOT DIE TIJD BEN IK neerslachtig.OOK tijdens het slapen voel ik mij ongemakkeijk en heb nachtmerries zo hou ikt niet langer vol.....help mij alle tips zijn welkom er moet verandering komen k hebkind waar ik voor zorgen moet
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb je vloeibare meet of pillen ? ik had pillen en die nam ik 3 x per dag, dan wordt je niet ziek wakker en slaap je beter.
het lullige met meet is dat wanneer je gammel bent het langer duurt voordat je er baat bij hebt en met een kind wordt het er idd niet makkelijker op.
doordat je zolang heroine hebt gebruikt worden bepaalde stofjes (serotonine en endorfine) niet goed meer aangemaakt, kortom, je huishouding in je koppie is niet zoals het moet zijn dat kost tijd, vandaar dat je je zo neerslachtig voelt.
ik heb zelf iedere dag wat van mijn pillen afgebrokkeld, ben wel weken gammel geweest maar het is te doen hoor, op 0 staan is zeker geen pretje de eerste 2 weken maar misschien kan je kind een weekje logeren.
als je ervan af wilt zal je er toch doorheen moeten.
buprenorfine is ook een optie maar dan moet je toch op een veel lagere dosis zitten met je meet, dat schijnt ook te helpen als antidepressieva (hoewel dat niet bewezen is) veel mensen hebben daar baat bij.
heel veel suc6 :wave:
c
candiseLid
01-01-2024, 00:00
#17
zelf ben ik ook bang om af te kicken, ben al 10 jaar afgekickt van de smack , na bijna 15 jaar gebruiken, dagelijks, wel maar de laatste 5 jaar bruin, maar nu zit ik wel al 10 jaar vast aan mijn meta, momenteel sta ik op 130, heb in al die tijd wel al paar keer afgebouwd, laagste dat ik stond was op 3 en echt, ik kwam onnozel, ben dan weer razendsnel omhoog gegaan, en ja, nu sta ik weer op zo hoog, ik denk dat mijn lichaam gewend geraakt is aan de meta en dat ik daarom maar blijf omhoog gaan, zelfs mijn kinderen zijn geboren terwijl ik meta gebruikte, maar dat kan niet anders, als je zwanger bent en je gebruikt meta moet je gewoon door blijven gebruiken want een afkick dat kan zo klein babytje niet aan, gelukkig is geen één van mijn kinderen geboren met afkickverschijnselen, ... soms vraag ik me wel af of ik ooit van de meta ga afgeraken maar echt mijn best om ermee te stoppen doe ik ook wel de laatste tijd niet meer :confused: ik wil gewoon niet ziek zijn of in afkick gaan en afkick meta is nu éénmaal grof , ik lees de meeste berichten op dit forum niet meer omdat ik in de meeste beginnende en experimenterende gebruikers mezelf herken, en dat maakt me triest, triest dat de meeste echt niet beseffen dat ze echt gevaarlijk bezig zijn , maar ja, dat gaan ze jammergenoeg later zelf wel doorhebben en aan al degenen die het hun lukken om af te kicken en clean te blijven, chapeau ! :rock:
c
candiseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Reiziger888 zei:
Heb je die meet nog steeds in huis,donder dan weg,of geef het weg,of breng naar de apo,maar hou niets in huis,want je maakt jezelf gek!!!!!NIET DOEN,MEID!!!!
Nou,wegdoen,en doorbijten!!
Groet De Reiziger :wave:
Klik om te vergroten...
aub, nooooooooit meta weggeven, je weet nooit wat de gevolgen zijn ! ik ken iemand die ooit teveel meta nam,(nooit genomen , en die wou weten wat het was om meta te gebruiken) en die is moeten gereanimeerd worden, maar neem nu dat je meta weggeeft en die persoon komt te overlijden wordt jij wel verantwoordelijk gesteld ! mag je voorkomen voor onvrijwillige doodslag !
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja Leveler,
Zolang we onder invloed zijn en niet echt voelen hoe clean zijn ook alweer voelde,zullen de woorden van wil zeer groot zijn.
Maar zodra je de `beschermende`laag van dope afwerpt ben je plotsklaps weer helemaal poedelnaakt,met je blote kont in de sneeuw. Auw!!!Dat is koud,en hard en eenzaam en weet ik veel wat nog meer!!!Nee,je weet zelf ook dondersgoed dat zolang je nog maar 1 puntje zelfs neemt je TOTAAL geen stap clean bent,en het zelf (willen)doen is zeer stoer van jou,maar ik ben bang dat je een dag Helemaal zonder dope niet gaat redden.Wat je beter doet is je krachten sparen,en ECHT WILLEN,en daar hulp bij vragen.Gebruik je kracht in een keer goed,en niet van die halve pogingen,al bedoel je het vast heel goed,en serieus!!!Zoek hulp,en pak het grondig aan,voor de LAATSTE keer!!!NU GA JE HET REDDEN,EN GEEN DEURTJE OP EEN KIER!!
Ik praat eigenlijk meer tegen mezelf,maar gun het jou ook natuurlijk....He levelerman,heel veel geluk,wijsheid en SUCCES!!DOE HET GOED,OF DOE HET NIET!!! :sunglasses:
Groet De Reiziger :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ninanina zei:
Hoi reiziger,

Ik ben nu al een tijdje gestopt. Geen makkie!!! Niet zo zeer geestelijk, wel fysiek!! En komt er telkens weer dagelijks , wel hoe langer hoe minder, een moment dat je denkt, zal ik toch maar niet een beetje meet nemen om de pijn te verzachten. dan is het tandenbijten!
Die momenten worden wel langzaam minder!

Succes!
Nina
Klik om te vergroten...



Hallo Nina,
Heb je die meet nog steeds in huis,donder dan weg,of geef het weg,of breng naar de apo,maar hou niets in huis,want je maakt jezelf gek!!!!!NIET DOEN,MEID!!!!
Nou,wegdoen,en doorbijten!!
Groet De Reiziger :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."