Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemgesic en de werking daarvan bij een hond

Temgesic en de werking daarvan bij een hond

27 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh het spijt me, mijn foutje :flushed: dacht dat t een merknaam van temazepam was. Weet niet zo veel over opiaten, weinig gedaan/over gelezen.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij is de hond een gevalletje SWIM.
Als er echt een hond aan een opiaat zou zijn dan heb ik godverdomme toch wel alles meegemaakt.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
weyoun22 zei:
Volgens mij is de hond een gevalletje SWIM.
Als er echt een hond aan een opiaat zou zijn dan heb ik godverdomme toch wel alles meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Nee,dat heb je niet.Niemand trouwens in deze wereld.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
weyoun22 zei:
Volgens mij is de hond een gevalletje SWIM.
Als er echt een hond aan een opiaat zou zijn dan heb ik godverdomme toch wel alles meegemaakt.
Klik om te vergroten...

haha, SWIM ziet 'zichzelf' als een hond.. moet niet gekker worden!
P
PeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Over welk ras praten we hier?
D
DjeedjeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog bedankt voor alle antwoorden. Opiaten worden wel vaker aan honden gegeven heb ik mij nu laten vertellen door een andere dierenarts. Dit, omdat het redelijk veilig is om tegeven en bv bij een hond met maag/darm klachen niet nog meer klachten daar veroorzaakt. mijn hond was een Rottweiler en idd was, want ze is overleden. Ze is overleden aan de gevolgen van een vergiftiging van een antibiotica, verkeerd voorgeschreven door een specialist/internist waarvan je wel zou mogen verwachten dat deze weet wat ze voorschrijven, maar dus niet. Ze is ingeslapen, hadden we dat niet gedaan dan was ze gestikt....
Iig dank jullie wel voor het meedenken, ik heb op deze site veel gelezen over temgesic en weet nu hoe het werkt.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
Het is trouwens "haar"
Klik om te vergroten...

Mijn excuses, het is niet altijd even makkelijk om de geaardheid van de mensen hier te raden :)
Klik om te vergroten...

De geaardheid ook echt. :grin: Bedoel je niet het geslacht? :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
Sublimo zei:
Het is trouwens "haar"
Klik om te vergroten...

Mijn excuses, het is niet altijd even makkelijk om de geaardheid van de mensen hier te raden :)
Klik om te vergroten...

De geaardheid ook echt. :grin: Bedoel je niet het geslacht? :P
Klik om te vergroten...

Oops. :flushed:

Je hebt gelijk ! :tearsofjoy:
s
sjoerdLid
01-01-2024, 00:00
#9
we gebruiiken het bijna iedere dag. Maar dan alleen voor pijnstilling tijdens de ok. Het middel wordt niet vaak als gewoon pijnstilling gebruikt. Omdat een eigenaar het niet zomaar in huis mag hebben.

gr. Karin
D
DjeedjeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier op het forum en via google hier terecht gekomen. Ik heb zelf nooit drugs oid gebruikt in mijn leven, maar heb echt een dringende vraag over opiaten. Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven en dan het liefst iemand die ervaring met het middel heeft.
Het gaat nl om mijn hond.... Ja idd mijn hond zit aan de temgesic. Ik ben totaal niet bekend met het middel en mijn dierenarts zegt dat het na 6 uur echt uitgewertk is. Ik zie totaal iets anders bij mijn hond. Het zal vast bij mensen anders werken dan bij dieren, maar ik denk dat er vast ook wel overeenkomsten zijn. Mijn vraag is dan ook, hoelang werkt het middel door? Wat ervaren jullie als jullie het middel gebruiken? Ik heb het idee dat bij mijn hond de injectie pas na 24 uur echt een beetj begint uit te werken. Verder valt het me op bij haar dat ze na de injectie, ong een uur erna, kompleet van de wereld is, ze is echt niet aanspreekbaar.
Is dit een sterkte opiaat? Of valt het wel mee?
Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft voor mij, want ik twijfel of ik ermee door moet gaan met geven, ik twijfel dus eigenlijk of ze last heeft van de bijwerkingen.
Alvast bedankt voor het lezen!!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Temgesic en dewerking daarvan

ik dacht dat ik veel gezien en meegemaakt had.Maar een hond op de tem.!!!,..waarom trouwens dan,..Maar blader even dit opiaat-forum door,dan kom je het wel tegen,wat het is,en wat het doet.Zal voor een hond wel anders zijn. :confused: .
D
DjeedjeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Temgesic en dewerking daarvan

ik doe mijn best zei:
ik dacht dat ik veel gezien en meegemaakt had.Maar een hond op de tem.!!!,..waarom trouwens dan,..Maar blader even dit opiaat-forum door,dan kom je het wel tegen,wat het is,en wat het doet.Zal voor een hond wel anders zijn. :confused: .
Klik om te vergroten...


Ik had al een beetje zitten lezen hier, maar blijf toch met een aantal vragen zitten. mijn hond heeft pijn, alleen kunnen ze tot nu toe niet vinden waar het vandaan komt. Ze begint met klappertanden, heftige koorts die na 2 uur weer helemaal weg is en loopt krom, dus vermoedelijk buik darmen. Gewone pijnstilling kunnen ze daarom niet geven opiaten wel, deze verlaten het lichaam via de lever en dat is op dit moment het meest veilig voor haar.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Temgesic en dewerking daarvan

Djeedjee zei:
ze is echt niet aanspreekbaar.
Klik om te vergroten...

Praat jou hond dan ?

Als de dierenarts dit heeft voorgeschreven, moet je daar zijn met je vragen.

Zover ik weet gaat een hond al dood aan paracetamol.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Temgesic en dewerking daarvan

Sublimo zei:
Djeedjee zei:
ze is echt niet aanspreekbaar.
Klik om te vergroten...

Praat jou hond dan ?

Als de dierenarts dit heeft voorgeschreven, moet je daar zijn met je vragen.

Zover ik weet gaat een hond al dood aan paracetamol.
Klik om te vergroten...
ik begrijp hem denk ik wel,want de dierenarts geeft hem ook geen oplossend antwoord.Daarom zoekt hij dit hier.Maar zoals jij het omschrijft,geeft je dierenarts het om je hond wat minder pijn te laten ervaren.Bij de mens is sem,..suboxone of bup,..is ergens het zelfde,niet echt verslavend,de afkick ervan gaat rustiger,maar hoe een hond dat ervaard,ik vind het wel sneu voor jouw en je hond.Ik heb zelf ook een hond.Heeft je hond geen kanker.
D
DjeedjeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Temgesic en dewerking daarvan

Sublimo zei:
Djeedjee zei:
ze is echt niet aanspreekbaar.
Klik om te vergroten...

Praat jou hond dan ?

Als de dierenarts dit heeft voorgeschreven, moet je daar zijn met je vragen.

Zover ik weet gaat een hond al dood aan paracetamol.
Klik om te vergroten...

nee ze praat niet, ooit wel eens en pratende hond gezien?? Met aanspreekbaar bedoel ik dat al ik haar roep ze niet kijkt.

En ja een hond gaat dood aan paracetamol en nee ik kan niet echt terecht bij mijn dierenarts, want die weet het niet allemaal, anders zou ik het hier niet vragen he :rolleyes:
D
DjeedjeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Temgesic en dewerking daarvan

ik doe mijn best zei:
Sublimo zei:
Djeedjee zei:
ze is echt niet aanspreekbaar.
Klik om te vergroten...

Praat jou hond dan ?

Als de dierenarts dit heeft voorgeschreven, moet je daar zijn met je vragen.

Zover ik weet gaat een hond al dood aan paracetamol.
Klik om te vergroten...
ik begrijp hem denk ik wel,want de dierenarts geeft hem ook geen oplossend antwoord.Daarom zoekt hij dit hier.Maar zoals jij het omschrijft,geeft je dierenarts het om je hond wat minder pijn te laten ervaren.Bij de mens is sem,..suboxone of bup,..is ergens het zelfde,niet echt verslavend,de afkick ervan gaat rustiger,maar hoe een hond dat ervaard,ik vind het wel sneu voor jouw en je hond.Ik heb zelf ook een hond.Heeft je hond geen kanker.
Klik om te vergroten...

We hebben echt al zoveel onderzoeken, foto's en echo' laten maken, maar nergens wat op te zien. Morgen ga ik terug naar de internist met haar en vraag dan of ze toch weer foto's/echo willen maken van haar maag en darmen, omdat ik echt denk dat het daar vandaan komt.

Hoe werkt temgesic uit? Blijf je er als mens een duf gevoel van houden die langer duurt dan 6 uur? De hond krijgt een flinke hoge dosering
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Temgesic en dewerking daarvan

Djeedjee zei:
en nee ik kan niet echt terecht bij mijn dierenarts, want die weet het niet allemaal
Klik om te vergroten...
vreemd dat een dierenarst geen antwoord heeft op je vragen een andere diernearts wellicht?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Temgesic en dewerking daarvan

Arizona zei:
Djeedjee zei:
en nee ik kan niet echt terecht bij mijn dierenarts, want die weet het niet allemaal
Klik om te vergroten...
vreemd dat een dierenarst geen antwoord heeft op je vragen een andere diernearts wellicht?
Klik om te vergroten...

Ja, dat vond ik dus ook al raar.

Ik denk dat niemand van ons een antwoord kan geven op zijn vraag.
D
DjeedjeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Temgesic en dewerking daarvan

Sublimo zei:
Arizona zei:
Djeedjee zei:
en nee ik kan niet echt terecht bij mijn dierenarts, want die weet het niet allemaal
Klik om te vergroten...
vreemd dat een dierenarst geen antwoord heeft op je vragen een andere diernearts wellicht?
Klik om te vergroten...

Ja, dat vond ik dus ook al raar.

Ik denk dat niemand van ons een antwoord kan geven op zijn vraag.
Klik om te vergroten...

Het is trouwens "haar" :mrgreen: Ik vraag me dus gewoon af wat iemand ervaart als je dit middel gebruikt. Gisteren bij de specialist geweest, wist het ook niet, wist wel dat het bv voor de narcose spit gebruikt wordt om een hond duf te laten worden en ook dat het niet hielp tegen buikpijn,maar dat een hond dus zo suf wordt dat deze gen pijn meer aan geeft? Ik denk dat ik zelf maar eens een injectie neem om te kijken wat er gebeurd :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Temgesic en dewerking daarvan

Het is trouwens "haar"
Klik om te vergroten...

Mijn excuses, het is niet altijd even makkelijk om de geaardheid van de mensen hier te raden :)

Ik vraag me dus gewoon af wat iemand ervaart als je dit middel gebruikt.
Klik om te vergroten...

De ervaring van een hond gaat totaal anders zijn dan de ervaring van een mens.

Ik denk dat ik zelf maar eens een injectie neem om te kijken wat er gebeurd :grin:
Klik om te vergroten...

Nee, niet doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."