Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"we gebruiiken het bijna iedere dag. Maar dan alleen voor pijnstilling tijdens de ok. Het middel wordt niet vaak als gewoon pijnstilling gebruikt. Omdat een eigenaar het niet zomaar in huis mag hebben. gr. Karin"
"hoi hoi, Ik was toevallig opzoek naar iets van temgesic. Nu zag ik jou vraag. Ik ben dierenartsassistente. Wij werken veel met temgesic. Het klopt wat de dierenarts zegt. Het werkt ongeveer 1 uur na het geven. De duur van temgesic is 6 tot 8 uur bij de hond. Het kan inderdaad zijn dat de hond wat sloom wordt van de temgesic. Maar het mag niet zo erg zijn dat hij niet meer aanspreekbaar is. Dat is niet goed. En het is ook geen leuk leven dan voor de hond want hij kan dan nog niets doen wat hij leuk vind. Temgesic is een opiaat antagonist. Moeilijk woord.... Maar het geeft een hele goede pijnstilling. De dosering van temgesic is: 0.033ml per kg. Dus als u hond 10 kg is dan zou hij 0.33 ml mogen krijgen. 0.066ml per kg is de hoogste dosreing wat de hond mag krijgen. dat zou dus betekenen dat de hond 0.6ml per kg mag krijgen. Dit is in vloeibare inspuitbare vorm. Ik heb geen ervaring met tabletten. Temgesic mag eigenlijk niet door een eigenaar gegeven worden. Dat moet de dierenarts geven. Ik vind het erg lang als de hond 24 uur afwezig is. Mischien toch een te hoge dosering?? Nou ik hoop dat ik je zo voldoende geholpen heb.. groejes karin"