Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstoch besloten levenslang op metha te blijven :(

toch besloten levenslang op metha te blijven :(

71 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja een diazepam verslaving ken ik helaas ook maar al te goed. Sterker nog ik ben nog steeds verslaafd eraan. zit nog op 10 mg / dag maar ben in de kliniek afgebouwd van 80 mg diazepam overdag en 45 mg flurazepam voor de nacht. Flurazepam gebruik ik helemaal niet meer. Dat werd meteen omgezet naar 120 mg diazepam per dag ipv 80. Flurazepam heeft zon lange halfwaardetijd en is zo sterk hypnotisch dat je er de hele dag als een zombie bijloopt. Maar ik weet dus ook hoe hel het is om van een benzo-verslaving af te komen of af te bouwen. bij mij deden ze het gelukkig wel geleidelijk aan. Heb er 8 maand over gedaan. Toch vind ik de methadon-afbouw vele malen zwaarder dan de benzo-afbouw
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het leven is tekort om ziek te zijn, als je ook gelukkig kan zijn met!
Ik neem alles terug wat ik hier voor gezegt heb. Waarom zou je de tijd die je hier bent verspillen aan ziel zijn en je kut voelen. Het kan zo over zijn en wat heb je dan gehad??

Sterkte met het afkicken maar blijf ook genieten

Liefs linda
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is er gebeurt Linda van mening veranderd?
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja, op zekere hoogte ben ik veranderd.
ik geloof nog wel dat een leven zonder methadon het beste zou zijn maar als je je goed voelt en lekkerder in je vel zit met een verantwoordelijke dosis dan is dat denk ik beter als je verschrikkelijk rot voelen.

je leeft maar 1 keer en je moet eigenlijk elk moment proberen te genieten van het leven. het is over voordat je het door hebt. je kan zo morgen niet meer wakker worden. dat is af gelopen woensdag met een hele goede vriend van mijn gebeurd. Dinsdag avond nog hele avond gepraat over facebook en woensdag ochtend staat er op facebook van zijn zusje RIP dus dat heeft me ogen geopend.

dus sorry voor mijn zwart witte gedachten.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
We moeten het denk ik gewoon allemaal als een leerproces zien het hele leven, alles is kostbaar dat besef ik me de laatste maanden ook steeds meer. Vooral naar mijn ouders ik heb een goede band met hun en woon ook gewoon bij ze maar de tijd vliegt en iedereen wordt steeds ouder. Dus elk moment wat ik heb wil ik benutten in het optimale en in mijn eigen situatie weet ik dat methadon voor mij werkt. Het is niet de oplossing maar het maakt alles wel een stuk makkelijker. Ben blij dat je hier in Nederland de keus hebt in zoveel opzichten of je dingen wel neemt of niet neemt.

En pammetje ik denk dat je beter kan afkicken in een juiste setting met juiste begeleiding want thuis stoppen lukt weinig mensen helemaal. Plus tijdens een opname in een goede kliniek kunnen ze je detox aangenamer maken met medicatie . Clonidine geven ze denk ik ook niet zomaar als je geen hartklachten hebt want het is eigenlijk bloeddrukverlager. Neem je tijd hiervoor en denk alles goed door en bespreek het met een verslavingsarts.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
dit is nu precies de reden waarom ik na 30 jaar heroine gebruik nog altijd geen methadon of wat anders gebruik, en dus iedere dag nog altijd mijn dope moet zien te scoren.
waardeloos, maar een meth kuur is haast niet meer af te bouwen, en om nu levenslang meth te moeten gebruiken is voor mij een nachtmerrie. vooral ook omdat het zo je gevoel afvlakt, bij mij althans. t is net alsof ik watten in mijn hoofd heb, als een zware vervelende demper.

heb 3 keer een meth kuur gehad, nooit langer dan 8 maanden, wilde dan afbouwen en dan begon de ellende. en ging dan altijd weer heel bewust terug naar de heroine. zou niet weten hoe je er dus af kunt komen, anders dan weer te gaan gebruiken, wat natuurlijk ook waardeloos is. maar in mijn geval altijd nog beter, ik wil me geen zombie of robot voelen en meth doet dat met mij.

succes
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maakt niet uit zeg dan altijd maar iedereen is anders en dat is maar goed ook anders zou het allemaal behoorlijk saai worden.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja pauze snap ik heel goed, maar je zegt levenslang op metha te blijven dat zou ik zonde vinden.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Na alle inspanningen, bloed zweet en tranen heb ik mezelf tot een punt van 12,5 mg gekregen. Zit nu een week op 7,5 en heb me daardoor zo vreselijk gevoeld dat ik nog liever zelfmoord pleeg dan dat ik naar 0 ga. En dat meen ik serieus. Man hoe erg slecht kan een mens zich voelen zeg pffff. Ik ben dus weer teruggegaan naar 12,5 omdat ik het echt niet meer trok. Jammer maar helaas. Heb ook met de verslavingsarts afgesproken dat ik waarschijnlijk levenslang op deze dosis zal blijven. Ook omdat ik al psychische klachten heb van nature en deze echt 10x zo erg worden tijdens de afbouw.

Hoe slecht is dit? Ik heb heel veel gelezen op verschillende forums over mensen die zich zoveel beter voelen als ze helemaal van de methadon afzijn en dat nooit beseften toen ze eraan zaten. Veel mensen zeggen dat het alle ellende waard is omdat het je weer gevoelens teruggeeft die je tijdens methadongebruik nooit ervaren hebt / weggedrukt worden.
Misschien dat ik het ooit weer probeer maar weet hoe langer je eraan zit hoe moeilijker om er vanaf te komen. En ik had nooit gedacht dat ik me zo vreselijk ellendig zou voelen van de stap naar 7,5. Maarja de arts zegt ook dat het helemaal niet slecht voor je is om je leven lang aan de metha te blijven. Ik vind het geen fijn idee, maar ik kan gewoon niet anders ben ik bang.
Zijn er nog meer mensen hier die voor deze keuze hebben gekozen? Of ik zou graag ervaringen van mensen horen die wel van de methadon af zijn gekomen en of het echt zo is dat je je dan zoveel beter voelt dan met?
Het voelde gewoon als zon gigantische opluchting toen ik weer 12,5 kreeg.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#10
je hebt echt al heel veel bereikt het afgelopen jaar en dat het nu allemaal even te veel word om het helemaal af te bouwen kan ik me heel goed voorstellen alleen om je leven lang aan de metha te blijven lijkt me geen goed idee. het is en blijft kut spul die ondanks alles toch een grote invloed op je leven zullen hebben. en is het niet zo dat je lichaam gaat wennen aan deze hoeveelheid en dat je in de loop van je leven steeds meer nodig gaat hebben? tenmiste dat hoorde ik van iemand die begonnen was op 40mg en na 11 jaar op de 140mg zit omdat hij steeds last krijgt van afkick verschijnselen. en er zitten gewoon risico's aan het gebruik die je toch niet heel je leven wilt hebben. en ja minder zin in sex pijn in spieren en gewrichten klinken ook niet echt fijn vind ik.

dus als ik jou was had ik het nu zo gelaten maar het niet helemaal opgeven voor de rest van je je leven je hebt nog zo'n lang leven voor je. nu voel je je slecht dus lijkt dit de beste oplossing maar als het puntje bij het paaltje komt is het voor ieder mens het beste om nergens van afhankelijk te zijn en gewoon nuchter goed in je vel te zitten.

en ja ik heb denk ik totaal geen idee hoe jij je voelt nu, maar ik zou het zonde vinden na alles wat je al bereikt heb dat je deze tijd niet helemaal af kunt sluiten. :flushed:
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#11
hej linda alles goed? haha leuk je weer eens te spreken. Ja wat jij zegt over pijnlijke spieren en gewrichten dat gebeurd alleen als je gaat afbouwen. Je kunt gewoon op dezelfde dosis blijven voor altijd zonder omhoog te moeten omdat je afkickverschijnselen krijgt. Als die persoon waar jij het over hebt steeds omhoog moet tot aan 140 mg dan zal ie ws heroine bijgebruiken of heel veel trek hebben. Het is namelijk niet zo dat je van methadon steeds meer nodig hebt. xx
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja hier gaat wel goed, vond eigenlijk alleen zonde om dit te lezen.
vandaar dat ik even moest reageren sorry
je bent nog in de bloei van je leven je hoort nu te genieten in je leven.
maar goed misschien kan jij wel beter genieten als je op lichte dosis blijft.
heb er eigenlijk ook geen verstand van
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ja het is ook zonde maar het is gewoon momenteel niet te doen om verder te gaan. Ik heb rust nodig en slaap en ben het ziek zijn zo zat! Ws probeer ik later wel verder te gaan maar nu zie ik dat echt niet meer zitten. en de arts vind het ook een verstandig besluit om tijdelijk te pauzeren. Het is bijna onmogelijk om van methadon af te komen.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik weet het, levenslang is ook wel heel lang he haha. Als ik er weer een btje bovenop ben waag ik misschien wel de cold turkey methode. Dan ben ik wel 4 maand ziek ofzo maar dan ben ik er wel in 1x vanaf.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb voor mezelf ook besloten voor een langere tijd methadon te nemen. Heb zelf niet echt het idee dat methadon mijn lijf aantast of dat het echt schadelijk ervoor is. Van alle verslavingen is opiaatverslaving één van de weinige middelen waar je bij verstandig gebruik zo goed als geen lichamelijke schade oploopt. Er zitten ook voor mij steeds meer nadelen aan de methadon maar ze wegen bij lange na nog niet op tegen de voordelen. Denk dat het ook heel belangenrijk is hoe iemand er naar kijkt en ermee omgaat.

Als ik jou was zou ik me er gewoon bij neerleggen en proberen te stabiliseren. Het leven weer op orde krijgen en een goede daginvulling zoeken tenzij je die als hebt. En dan na een tijdje weer kijken wat je met je medicatie doet en in de tussentijd je niet te druk proberen te maken dat je methadon gebruikt. Bij mij heeft dit gewerkt en inmiddels ben ik zover om af te bouwen ben van 140mg naar 125mg gegaan. Een jaar geleden had ik dit nog niet voor mogelijk gehouden. Sterkte ermee!!!
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ja bedankt willem voor je reactie, linda ook natuurlijk. ik leg me er idd tijdelijk bij neer ja tot ik weer een beetje opgeknapt ben. Sinds ik weer terug ben op 12,5 is er zon last van mn schouders gevallen en kan ik eindelijk weer redelijk slapen, eten en lig ik niet meer de hele dag op de bank. En ik moet idd ook dagbesteding vinden, heb nu tactus-reclassering en daarvoor werk ik een paar middagen of ochtenden in de week. Dus als ik stabiel genoeg ben wil ik ook gaan kijken naar een full-time baan zodat ik weer een btje geld heb. Maarja ben ook wel tevreden, ben 5 maand clean nu van de dope en van basecoke en dat was het grootste doel van mijn opname. Dat ik nu even stabiliseer neem ik voor lief. Later voel ik me vast weer sterk om de grote stap naar 0 te maken.
Jammer maar helaas heb ik ook een benzo-verslaving en kan dus ook niet echt de scherpe randjes eraf halen met pammetjes. Maar dat zie ik later wel. Nu eerst RUST!!! :P
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik bedoel het niet verkeerd allemaal hoor, je mag zeker al voor groot deel tevreden zijn met wat je al bereikt hebt. Ik heb je leren kennen toen je nog van alles en nog wat nam. En je bent echt heel erg veranderd in positieve zindus zeg dit als een vriendin.

Ik snap heel goed datje nu even rust wilt alleen zo als Willem zegt je er bij neer leggen ben ik niet echt mee eens. Bedoel na 1 of 2 maand rust had ik het toch weer proberen op te pakken nu zit je er nog midden in. Je weet niet hoe je leven er over een jaar uit ziet misschien heb je al wel een vriendin of ze is al zwanger en wanneer moet je dan nog de tijd vinden om na 0 te gaan?? Van uit stel komt vaak afstel en misschien omdat ik je toch redelijk goed ken (denk ik) hoop ik echt dat je als je weer aangesterk bent de kracht vind om door te zetten. Na alles wat je al gehad heb verdien je het gewoon om er helemaal van af te komen en als ik je zou kunnen helpen zou ik het zo doen heb echt respect voor je echt

Nouja dat wou ik nog even zeggen en ik bedoel het goed maar neem nu eerst maar je rust dat heb je verdiend
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik met erbij neerleggen bedoel is dat iemand gewoon beter de tijd kan nemen als het op een lichamelijke opiaat verslaving aankomt. En een groot aantal mensen blijkt met een onderhoudsdosis veel beter te functioneren dan telkens detox terugval detox terugval enz.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#19
willemvaag zei:
Wat ik met erbij neerleggen bedoel is dat iemand gewoon beter de tijd kan nemen als het op een lichamelijke opiaat verslaving aankomt. En een groot aantal mensen blijkt met een onderhoudsdosis veel beter te functioneren dan telkens detox terugval detox terugval enz.
Klik om te vergroten...

oke sorry in mijn oren klinkt het als opgeven.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als iemand een tijdje aan de opiaten heeft gezeten maakt het lichaam aanzienelijk minder lichaamseigen opiaten aan. Methadon en subox kunnen dan als vervanging worden genomen. Op een bepaald moment en dat is soms als heel snel functioneert het lichaam niet meer zonder hetzelfde als bij alcohol eigenlijk. Maar opiaten zijn op zich relatief weinig schade aan in het lichaam maar het is gewoon behoorlijk verslavend. Dankzij de methadon heb ik de kans gekregen mijn leven om te gooien en te stabiliseren. Tegenwoordig is het oké om een tijdje methadon te nemen om je leven op te bouwen vooral als iemand al 10 jaar verslaafd is. Veel mensen denken dat je met methadon gelijk moet afbouwen maar dat is het domste wat iemand kan doen. Veel arsten zullen je ook wat adviseren eerst een paar jaar te stabiliseren omdat de kans van slagen dan aanzienelijk groter is. Met methadon bouwt iemand geen tolerantie op tenzij die andere opiaten bijgebruikt. De voordelen van methadon worden zwaar onderschat omdat het drugs is in de ogen van veel mensen. Methadon is het enige medicijn wat als decennia lang voor verslaving wordt gegeven en wat werkt, niet als oplossing maar als hulpmiddel. Uiteindelijk moet iemand het ook nog zelf doen en het kan je enkel ondersteunen.

Hier heb je twee links naar een documantaire waar een arts dingen over methadon uitlegt!!

Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=udhE338yaOM&feature=relmfu
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=jchbkA5Rofw&feature=relmfu

En wie een verslaving forceert komt er nooit vanaf op een enkeling na!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."