Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstoch besloten levenslang op metha te blijven :(

toch besloten levenslang op metha te blijven :(

71 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vindt het overigens wel fijn dat je dit hier deelt want soms vraag ik me af hoe het met bepaalde mensen hier gaat ook al ken ik ze verder niet. En om dan zoiets te horen is verschrikkelijk maar wel weer de keiharde realiteit. Het drukt me eerlijk gezegd ook weer een beetje met de neus op de feiten. Het leven is te kort geniet van elk moment maak van elk negatiefs iets positiefs, makkelijker gezegd dan gedaan..

Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen dat was ik vergeten. Het leven is niet eerlijk maar dat weten de meeste wel...
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#2
willemv zei:
Vindt het overigens wel fijn dat je dit hier deelt want soms vraag ik me af hoe het met bepaalde mensen hier gaat ook al ken ik ze verder niet. En om dan zoiets te horen is verschrikkelijk maar wel weer de keiharde realiteit. Het drukt me eerlijk gezegd ook weer een beetje met de neus op de feiten. Het leven is te kort geniet van elk moment maak van elk negatiefs iets positiefs, makkelijker gezegd dan gedaan..

Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen dat was ik vergeten. Het leven is niet eerlijk maar dat weten de meeste wel...
Klik om te vergroten...

ja daarom dacht ik ook ik post het in dit forum, omdat hier toch wel de mensen reageerde die serieus tips gaven en ervaringen deelde.

en hij was toch best actief en dan is het wel zo netjes om het te melden vind ik.

en nee het leven is niet eerlijk, ik weet niet meer wat ik moet zegge.....
ben er helemaal kapot van, mis hem zo erg
het idee dat hij nu alleen ligt :cry:
het idee dat het zo over kan zijn
je hoort het natuurlijk wel vaker dat mensen overlijden of dood gevonden worden. had hij zelf ook meegemaakt maar dan denk je van wat erg maar je gaat gewoon door.
ook met drug, iedereen die drugs gebruikt en zijn hersens gebruikt weet dat het slecht voor je is en dodelijke afloop kan hebben en toch geeft het je een fijn gevoel en voor je het weet word je er afhankelijk van. en dan heb je spijt dat je er ooit mee begonnen bent :cry:

nouja ik weet ook niet waarom ik dit hier post ik denk dat er beter een slotje op dit topic kan,
ik heb al me drugs door de wc gespoelt en het maakt me erg verdrietig dit forum dus ik wens iedereen hier veel geluk in de toekomst en pas op met wat je doet....
want het kan zo over zijn :cry:

liefs Linda
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat en ellende allemaal en ik hoop voor je dat het snel weet beter gaat. Dit kon mij in het verleden ook zo overkomen en misschien nog steeds. Drugs is iets wat alles maar dan ook alles kapot kan maken en in teveel en te lang drugs gebruiken is nooit leuk. Ook dit is weer een reminder van waarom ik bepaalde middelen moet weglaten. Het kan inderdaad zo voorbij zijn. En je mag zeggen wat je wilt erover hopelijk leest iemand het en denkt die van drugs nee niet voor mij..
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
IK hoop ook dat het snel beter gaat met je.

Mocht je een luisteret oor willen , kun je me altijd een berichtje sturen.
Kan je ook eventueel me telefoonnummer geven.Het is maar dat er iemand luisterd.


Ik heb dat soort vrienden helaas niet meer (dacht ze wel te hebben) maar weet dat het wel fijn is.
Vandaar dat ik het je aanbied
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neem gewoon de tijd ervoor haastig spoed maakt zelden goed. Ben zelf eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die suboxone gebruiken. Heb gehoord dat suboxone een mildere ontwenning geeft maar weet er zelf niet het fijne vanaf.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je begrijpt me verkeerd denk ik wat ik ermee wil zeggen is dat wanneer iemand stabiel is op de methadon deze een vele grotere kans heeft om te slagen. Bijvoorbeeld mezelf ik gebruik dagelijks methadon hierdoor ben ik er stukken beter aan. Nu heb ik de kans om mijn problemen aan te pakken terwijl ik mij nog goed voel. Het werkt gewoon veel beter om iemand te behandelen als deze methadon gebruikt en stabiel is dan iemand die constant ziek is en nergens zin in heeft. Heb met veel heroine gebruikers gepraat en de meeste die methadon als onderhouds medicatie kregen waren vanaf dat punt clean van de heroine. Veel ontwikkelen weer een nieuwe verslaving ernaast maar dat zou ook gebeuren zonder methadon.

Mijn idee is dat ze iemand beter kunnen stabiliseren en aan zijn problemen werken dan pas gaan afbouwen. Dan is het de slagingskans veel hoger. Lichamelijke verslaving kun je niet vergelijken met geestelijke verslaving dat heb ik wel door de jaren heen geleerd. Het is niet dat ik het middel probeer goed te praten maar ik wil gewoon duidelijk maken dat er een hoop mensen wel baat bij hebben en er supergoed op functioneren. Ik zie mijn verslaving als een ziekte en methadon is een medicijn wat het makkelijker maakt om ermee om te gaan en het aan te pakken.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja linda ik snap wel dat je het goed bedoeld ook wel echt bedankt daarvoor... maar na bijna 15 jaar verslaafd te zijn geweest is het echt heel moeilijk ik heb het vooral over de geestelijke problemen die ik krijg door de methadonafbouw die zijn bij mij echt ernstig. Ik had de hele week paniekaanvallen, extreme spanning en extreme depressie waarbij ik dagelijks met zelfmoordneigingen rondliep. Om nog maar niet te spreken over het niet slapen voor nachten achter elkaar, niet kunnen eten / drinken, constant een ijskoud gevoel, hoofdpijn, koud zweet , gewricht en spierpijn en diarree. En als ik nou wist dat het een week zou duren dan was het te overzien geweest. Maar een methadonafkick kan MAANDEN duren. Dat kan ik momenteel gewoon niet meer aan. Ik heb methadon ook erg onderschat. Dacht dat het met rustig afbouwen best te doen zou zijn. Maar dat is het echt niet. Maarja je kent me! Dus je weet dat ik nu ff een klotetijd heb en gewoon ff weer sterk moet worden en misschien dat ik dan wel probeer over te stappen op suboxone. Ik weet alleen niks over suboxone. Werkt dit hetzelfde als methadon? even lang? is het makkelijker om daarvan af te komen? misschien dat iemand de positieve punten van suboxone kan vertellen? Bedankt voor alle input!
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik weet hoe klote tijd je hebt, maar ik geef om je weetje ik weet wat je droom is ( tenminste wat je droom was toen) en ik hoop zo dat je die kan verwezenlijken echt dat verdien je!

En ja verder heb ik totaal geen idee hoe het allemaal precies voelt enzo omdat ik het gelukkig niet mee gemaakt heb. Maar in mijn ogen is een leven zonder drugs beter als op een onderhouddosis maar misschien denk ik er wel te makkelijk over.

En sorry Willem ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal mee gemaakt heb en misschien is dit voor jou persoonlijk de beste manier van leven. Maar het kwam beetje over alsof het beter is om met methadon te leven als om er proberen vanaf te komen. Maar in mijn oren klinkt het gewoon niet logisch maar dat zal wel komen doordat ik het niet zelf het ervaren maar sorry
M
MarkVLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor mij persoonlijk werkt methadon perfect.
Ik gebruik al 30 jaar (sinds mijn 18e) methadon en voel me er prima bij; je kan er 100 mee worden volgens de vele artsen en begeleiders die ik in al die jaren ontmoet heb.
Ik vind de werking nog altijd erg prettig, dat aangename ontspannende opiatengevoel zeg maar.
Verder geslaagd in het leven, nieuwe motor en BMW cabrio onder m'n kont, het 1x per week bij de apotheek afhalen staat mijn (goede) leven niet in de weg. Heb ook gewoon opleidingen gedaan vroeger toen ik nog dope er bij gebruikte. Er zijn er meer zoals ik, maar weinigen maken hun habit openbaar, ze blijven liever onder de radar.
Als je het niet weet merk je niks aan me :wink: .
Rook sinds 5 jaar geen tabak meer (daarom na 25 jaar ook van de ene op de andere dag gestopt met blowen-geen centje pijn overigens dus hier geen interessant ''hoe ik 'afkickte' van de wiet verhaal''; stoppen met shag was echt lastiger ) , leef verder vrij gezond dus ik zie geen probleem. Nogmaals, dat is voor mij persoonlijk. Ik heb geen behoefte om te stoppen (waarom zou ik) :grin:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
En wat ik eerlijk gezged verwacht is dat er een hoop mensen zijn die gewoon goed functioneren met methadon en bedankt voor het delen van je reactie. DrNeedle hoelang ben je al gestopt met de dope?
M
MarkVLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb van m'n 18e tot en met mijn 30e dope gebruikt (geshot) ; de laatste jaren van gebruik ging de lol er af vanwege een bijkomende benzodiazepinen verslaving (da's pas echt troep, een hel van een afkick ook) en ben toen met alles gestopt (behalve tabak en blowen) en overgegaan op een onderhoudsdosis methadon 18 jaar geleden.
Sindsdien ''clean'' :)

Heroine gebruik was voor mij was een unieke, leerzame periode en echt spijt heb ik dan ook niet (dat horen mensen nooit graag maar het is de waarheid); pas de laatste paar jaar overtroffen de negatieve ervaringen de positieve wat mij uiteindelijk deed besluiten te stoppen met illegale opiaten .
Met base (coke) heb ik nooit problemen gehad; lekker als het voorbij kwam maar voor mij niet verslavend; ik zei zelfs wel eens ''nee bedankt'' als het mij vanwege werk oid niet uitkwam.
Iedereen is uniek; wat voor de een werkt of gevaarlijk is, hoeft het voor de ander niet per se te zijn; zo woonde ik indertijd samen met mijn vriendin die af en toe mee gebruikte (heroine) maar nooit verslaafd is geraakt.
Het gebruik/experimenteren van/met harddrugs is wel spelen met vuur uiteraard.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#12
oke zo als ik jullie nu begrijp gebruiken jullie het als een medicijn ipv een drugs.
maar wat ik dan niet begrijp he waarom je niet "beter"wilt worden.
je kan een goed leven hebben maar je bent afhankelijk van metha stel de wetgeving in Nederland word anders en het word niet meer voorgeschreven wat voor leven heb je dan??
dan blijft er niks over van je "goede"leven.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niemand geneest van verslaving mensen kunnen er alleen mee leren omgaan. Voor de één is er meer voor nodig als een ander, iedereen is anders. Methadon geeft geen roes maar het zorgt ervoor dat ik niet meer ziek ben en gewoon kan functioneren. De wetgeving zal in dat opzicht echt niet zomaar veranderen daar ben ik niet zo bang voor. Zowel pech kilo's lopramide inslaan en daar de juiste dosis van vinden, ik bedenk wel iets waardoor ik niet ziek hoef te zijn.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#14
willemvaag zei:
Niemand geneest van verslaving mensen kunnen er alleen mee leren omgaan. Voor de één is er meer voor nodig als een ander, iedereen is anders.
Klik om te vergroten...

dat is niet waar er zijn zat mensen die "genezen"van een verslaving.
ik ben zelf ook tijd lang verslaafd geweest aan roken en heb er nu totaal geen behoefte meer aan.
zoals ik al eerder zei als je maar wilt dan kan je er van af komen.
een verslaving zit voor een groot deel in je hoofd, je denkt dat je het nodig hebt in je leven maar dat is niet zo. en een lichamelijke verslaving dan is het ook lastig door de afkick verschijnselen maar ook daar kan je door heen komen.

het kan zijn dat het je leven momenteel beter maakt maar op den duur zal dat veranderen ik vind echt dat jullie er zo makkelijk over praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roken en methadon is niet elkaar te vergelijken op een bepaald moment kan een lichaam niet zonder een bepaalde stof. Als je niet lichamelijk afhankelijk bent geweest dan kun je dat niet voorstellen hoe het is om te ontwennen. Nog voordat je helemaal afgebouwd/gestopt bent ben je al zo ziek dat je net zo lief jezelf van kant maakt geloof me. Je ergste griep en dat keer 10 dat is hoe het ongeveer aanvoelt als je echt goed ziek bent. En dat duurt geen week of 2 nee dat duurt maanden. En alle psychische ellende die erbij komt kijken. Methadon is niet eens zo schadelijk als bijvoorbeeld speed of cocaine. Elke arts zal toegeven als je het hem vraagt dat je met methadon 80 kan worden zonder complicaties.

Er zijn meerdere studies en onderzoeken op internet te vinden waaruit blijkt dat iemand met methadon gewoon goed kan functioneren net als elk ander persoon. Voor de methadon had ik geen leven kon nog geen dag zonder obsessief drugsgebruik voorbijgaan. Heb eindelijk de kans gekregen om de dingen te doen waar ik de laatste 10 jaar niet aan toe ben gekomen. Hadden ze mij deze kans niet gegeven dan zat ik nog steeds heroine te roken en waarschijnlijk inmiddels te shotten en god weet op wat voor manieren drugs tot me te nemen. Er zijn zoveel redenen waarom ik hiervoor heb gekozen en heb 13 opnames nodig gehad om te realiseren dat het niet anders is. Als je 10 jaar van je leven kwijt bent geraakt aan drugs dan is methadon een zegen van boven, eindelijk de rust waar ik jaren naar snak. Die rust krijg ik niet als ik stop dan begint de ellende in mijn kop weer van voor af aan.

En dit zijn de laatste woorden die ik aan het overtuigen besteed vindt het genoeg heb mijn punt gemaakt naar mijn mening. Mijn excuses als ik nogal bot en op mijn teentjes getrapt reageer want ik weet gewoon dat dit voor mij werkt en afkicken detox enz niet. Weet zelf dat ik de goeie kant opga en als ik methadon nodig heb om schade te beperken dan is dat maar zo. Het hele idee achter methadon is dat de verslaafde weer de kans krijgt om te herstellen en schade te beperken.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#16
je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor zo bot is het niet :wink:

ik moet denk ik eerder me excuses aanbieden omdat ik waarschijnlijk geen idee heb waar ik over praat en er heel anders tegen aan kijk misschien wel te makkelijk. dus sorry daarvoor.

(en dat roken en methadon niet te vergelijken zijn snap ik ook wel, dat ging alleen over het feit dat een verslaving wel te genezen is)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kan het allemaal aan de ene kant ook goed begrijpen waarom je er zo over denkt het is ook niet normaal. Zelf weet ik niet eerlijk gezegd ook niet beter dan te gebruiken of iets te moeten nemen om me goed te voelen. Heb het zelf er ook wel naar gemaakt dat wel. Komt allemaal wel weer goed.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben zelf van de morfine over gegaan op de methadon (80mg) en ik moet ook gaan kijken naar een onderhoudsdosering voor de rest van me leven.

Natuurlijk ben ik daar ook niet blij mee , maar liever dat als grote problemen en ziek zijn/pijn hebben.

Ik weet precies hoe je je voelt en het is klote , maar de rest van je leven op zo'n kleine dosering is zeker wel te doen.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#19
oke mensen allemaal erg bedankt voor de reacties. de topic titel "levenslang" hoeft natuurlijk niet echt levenslang te betekenen. Op het moment dat ik het topic schreef zat ik middenin het ziek zijn en was ik het gewoon zo beu dat ik besloot me nooit meer zo ziek te hoeven voelen. En als ik weer wat aangesterkt ben (ik voel me niet meer ziek sinds afgelopen vrijdag, toen is mn dosis weer omhoog gegaan) dan zal ik vast wel weer een poging wagen om er iig weer 5 mg af te doen of misschien 2,5 om het allemaal wat dragelijker te maken.

Maar voor nu aansterken en even weer van t leven genieten. En idd zoals rudolf zegt 12,5 mg valt mee dat zijn geen enorme hoeveelheden. Rudolf ik wens jou ook veel succes toe met het vinden van een juiste onderhoudsdosering! En idd volgens mijn arts word je er ook net zo oud mee als dan dat je geen methadone zou nemen. Succes iedereen!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je neemt jezelf in iedergeval door om een relatief lage dosering te nemen dat vindt ik zoiezo al slim. Denk zelf ook regelmatig om af te bouwen de laagst mogelijke dosis dat ik niet ziek ben en gewoon kan functioneren. Hoe minder hoe beter en het voordeel het loopt allemaal niet weg. Jij ook sterkte ermee en als je uiteindelijk helemaal kan stoppen beter toch maar alles gewoon op zijn tijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."