Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsiemand wel is khat gebruikt

iemand wel is khat gebruikt

32 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat sap is geen opiaat, dat is gewoon random sap. Als je die sap droogt houdt een opium bolletje over. Uit opium kan je morphine, diamorphine en codeïne halen. En idd, uit morphine kan je heroïne synthetiseren.

Een opioïd is een structuur gebaseerd op een opiaat, maar is van synthetische komaf.

En khat mag dan eventuele gelijke effecten hebben, het is GEEN opiaat..
r
rdam24Lid
01-01-2024, 00:00
#2
voor die niet weten wat het is, is een opiaat :wink:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is geen opiaat..
u
ukipukiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat je daar allemaal aan het zeggen bent klopt wel niet echt.
Ter duidelijkheid:

Wat is Khat:
Khat of qat zijn de bladeren en takjes van een plant met latijnse naam catha edulis forsk. Je moet dat bladeren en zachte takjes op knauwen.
De plant is niet verboden om thuis te hebben staan, maar het eten er van wel! Effecten op korte termijn zijn Stimulerend, Verhoogde alertheid, lichte form van euforie, ........

Wat is Opiaat:
Opiaten zijn stoffen die uit de papaverplant (Latijn: papaver somniferum) worden gehaald.
Door de onrijpe zaadbol in te kerven en het vrijkomende melksap in te drogen, ontstaat ruwe opium. Uit die ruwe opium kan bijvoorbeeld morfine worden gehaald. En uit die morfine kan via een chemische bewerking heroïne worden gemaakt.
Opium is de verzamelnaam voor een mengsel van verschillende opiaten zoals morfine, codeïne, thebaïne, papaverine en noscapine.
Ze zijn verwant aan van nature in de mens voorkomende pijnstillende stoffen (de endorfines).
Er zijn tegenwoordig ook synthetisch bereide opiaten, waarvan methadon de bekendste is.

Effecten:
Bij het gebruik van opiaten worden de ademhaling en de hartslag langzamer. De lichaamstemperatuur gaat iets omlaag. De pupillen vernauwen zich sterk. Opiaten verminderen de werking van de darmen en kringspieren. Seksuele behoeften kunnen minder worden. In het begin kan de gebruiker last krijgen van braken, hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, jeuk en een ‘vreemd’ gevoel in het hoofd. De werkzame stoffen veroorzaken op zich géén beschadigingen aan weefsels en organen. De demping van pijn is de reden waarom morfine als sterke pijnstiller wordt gebruikt na operaties.

Wat zijn de risico’s?
Naast lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid brengen opiaten de volgende risico’s met zich mee:

Overdosis, niet zelden met de dood als gevolg. Want de vertragende effecten op de ademhaling kunnen fataal zijn. Een overdosis kan verschillende oorzaken hebben: een te hoge dosis ineens, dezelfde dosis als vroeger na een periode van stoppen, verrast worden door heroïne van een ongebruikelijke zuiverheidsgraad.
Ontstekingen en infecties door onzorgvuldig en onhygiënisch spuiten.
Omdat heroïne pijnklachten onderdrukt, kan een ziekte niet of te laat worden opgemerkt.
Opiatengebruik verstoort de menstruatiecyclus, soms verdwijnt de menstruatie helemaal.
Pasgeboren baby’s van heroïnegebruikende moeders vertonen ontwenningsverschijnselen.
Combinaties van opiaten met andere dempende middelen zijn gevaarlijk, omdat de effecten elkaar kunnen versterken. Dit kan dodelijke gevolgen hebben.

En dan nog dit over opiaten:
Sommige mensen die methadon krijgen in verband met hun heroïnegebruik, injecteren vloeibare (drink)methadon. Dit veroorzaakt al snel aderontsteking door de toegevoegde suiker. Het gevaarlijke van opiaten is dat de positieve effecten tevens de kiem zijn voor de negatieve: het rustgevende leidt snel tot vormen van onverschilligheid.
Een aantal van de bestanddelen van opium kunnen worden gebruikt voor het produceren van zeer sterke halfchemische opiaten zoals fentanyl en etorphine.
De laatste tijd is afkicken onder narcose veel in het nieuws geweest. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de stof Naltrexon. Deze stof wordt synthetisch vervaardigd. Het is een opiaatantagonist. Dit betekent dat opiaten na toediening niet meer werken. Het wordt om die reden gebruikt om een snelle ontgifting te bereiken en opiaatafhankelijkheid te bestrijden.
Ook wordt deze stof gebruikt om in geval van overdosering het leven van de gebruiker te redden.


Heb dit wel effe van een site gaan pikken hoor maar weet wel al langer dan vandaag wat je met opiaten kunt gaan doen :wink:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik snap nog steeds niet waarom je het een opiaat noemt?
u
ukipukiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een opiaat dat is het sap van een onrijpe zaadbol van de plant!
Van opiaten kan je heröine maken...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vooral heel erg flauw.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
leuk om dit allemaal te lezen, ben er ook nog 's wijzer van geworden :P
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Me too, maar Khat is gewoon een opppeppend middel dat werkt als je op die bladeren kauwt. Dacht dat het hier nog legaal was er is volgens mij zelfs een khat bar waar ze die gewoon verkopen en waar ze met zun allen er op kauwen hehe.. vooral gebruikt door Somaliers daar komt die plant ook vandaan volgens mij.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik las dat het in grote steden op treinstations wordt verkocht. Dit wordt gedoogd bij mensen uit somalie, omdat het daar bij de cultuur hoort. je moet het volgens mij wel zo vers mogelijk eten (lees kauwen), want het effect wordt gheel snel minder. De khat die je bijvoobeeld vandaag kauwt is bij wijze van spreken gistermiddag geplukt in somalië.
Verder is het geloof ik niet eens zo'n heel bijzondere drug, het wordt in somalië gebruikt zoals wij koffie gebruiken.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb welleens Kat gegeten,vind het maar weinig vlees en nog taai ook.

Khat nog niet... :wink:

Somalieers kauwen die takken toch altijd,moet je gewoon eentje aanspreken...
r
rdam24Lid
01-01-2024, 00:00
#12
valt toch echt onder de opiaten
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#13
---
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
als een opiaat verwant is een de in de mens voorkomende pijnstillende stoffen, zoals endorfine, hoe komt het dan dat je van heroine bijvoorbeeld wel een trip krijgt en van endorfine niet
p
pinkmeermade25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
is er iemand die regelmatig khat gebruikt? ik ben er heel benieuwd naar, wat is de reden en situatie waarin je dat gebruikt en hoe voelt het? :wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
je gebruikt sowieso nooit puur endorfine, dopamine, serotine ofzo. je gebruikt iets wat ervoor zorgt dat er meer aangemaakt wordt, of dat er minder wordt afgebroken. En als er meer van in je lichaam komt, voel je bepaalde emoties of gevoelens sterker dan anders. veeeeeeeeeel sterker
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kat en kaht zijn wel lekker, khat moet ik nog eens proberen.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat zijn we lekker origineel
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Droge vorm wel gekauwd verse vorm niet maar volgens mij is het idd alles behalve opiaat eerder opwekkend. Klopt dat?

droog niet veel effect trouwens
p
pillywillyLid
01-01-2024, 00:00
#20
smerig ... je mond gaat er stuk van...

het werkt wel een beetje speedy... maar vond het eerlijk gezegt niks
het is dat khat nog gedoogt wordt, maar of coke of speed geeft een beter effect

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."