leuk om dit allemaal te lezen, ben er ook nog 's wijzer van geworden :P
#3
Me too, maar Khat is gewoon een opppeppend middel dat werkt als je op die bladeren kauwt. Dacht dat het hier nog legaal was er is volgens mij zelfs een khat bar waar ze die gewoon verkopen en waar ze met zun allen er op kauwen hehe.. vooral gebruikt door Somaliers daar komt die plant ook vandaan volgens mij.
#4
Ik las dat het in grote steden op treinstations wordt verkocht. Dit wordt gedoogd bij mensen uit somalie, omdat het daar bij de cultuur hoort. je moet het volgens mij wel zo vers mogelijk eten (lees kauwen), want het effect wordt gheel snel minder. De khat die je bijvoobeeld vandaag kauwt is bij wijze van spreken gistermiddag geplukt in somalië.
Verder is het geloof ik niet eens zo'n heel bijzondere drug, het wordt in somalië gebruikt zoals wij koffie gebruiken.
#5
---
#6
als een opiaat verwant is een de in de mens voorkomende pijnstillende stoffen, zoals endorfine, hoe komt het dan dat je van heroine bijvoorbeeld wel een trip krijgt en van endorfine niet
#7
is er iemand die regelmatig khat gebruikt? ik ben er heel benieuwd naar, wat is de reden en situatie waarin je dat gebruikt en hoe voelt het?
#8
je gebruikt sowieso nooit puur endorfine, dopamine, serotine ofzo. je gebruikt iets wat ervoor zorgt dat er meer aangemaakt wordt, of dat er minder wordt afgebroken. En als er meer van in je lichaam komt, voel je bepaalde emoties of gevoelens sterker dan anders. veeeeeeeeeel sterker
#9
Kat en kaht zijn wel lekker, khat moet ik nog eens proberen.
#10
Wat zijn we lekker origineel
#11
Droge vorm wel gekauwd verse vorm niet maar volgens mij is het idd alles behalve opiaat eerder opwekkend. Klopt dat?
droog niet veel effect trouwens
#12
smerig ... je mond gaat er stuk van...
het werkt wel een beetje speedy... maar vond het eerlijk gezegt niks
het is dat khat nog gedoogt wordt, maar of coke of speed geeft een beter effect
#13
Khat heeft een stimulerend effect. Het vergroot de alertheid, veroorzaakt een lichte vorm van euforie en vermindert het gevoel van honger en vermoeidheid.
Daarnaast kun je hyperactief worden en veel willen praten.
Maar tis niet echt lekker voor je lichaam:
Met name bij chronisch gebruik van grote hoeveelheden khat kunnen een aantal bijwerkingen optreden. Men kan last krijgen van een verhoogde bloeddruk, stijging van de lichaamstemperatuur, hartritmestoornissen, slapeloosheid en een gebrek aan eetlust.
Het is erg slecht voor je maag, darm en mond klieren. Het geeft een zeer verhoogde kans op kanker.
In mijn ogen wegen de bijwerkingen/gevolgen niet op tegen de voordelen, werking van de drugs. Maar het is relatief goedkoop.
Een 3e wereld land drug
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.