Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw en gelijk een vraagje mbt heroine

Nieuw en gelijk een vraagje mbt heroine

24 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
V
VintageBABELid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat snap ik dus niet e !
Bij heroine spuiten heb je al van de eerste keer kans op een golden shot.
Jij hebt kans op verslaving al van de eerste keer.
Het is gewoon zo stom
Het trekt op niets.
Oke , ze zeggen wel dat een heroinetrip (of hoe je het ook noemt xD) het beste is wat je ooit zult meemaken.
Maar weet je , het is gewoon stom! =/
v
vwttttttttttttLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo

ik kwam per toeval dit forum tegen, en ik heb een vraag, ik zoek al een tijdje dingen over heroine.

nou zou ik graag willen weten als je voor de eerste keer heroine intraveneus inbrengt, waar je het beste mee kan beginnen (nooit zal wel als antwoord komen, maar dat weet ik ook wel), schone naalden etc is het probleem niet, aan heroine is ook wel aan te komen probleem, is alleen dat ik niet weet de hoeveelheid te injecteren.

graag hier antwoord op indien mogelijk.


verder zou ik nog graag dingen willen weten wat er gebeurd tijdens een overdosis en hoe je dit dan zelf zou kunnen oplossen zonder ziekenhuis bezoek!

oke de laatste vraag, ik weet dat van een overdosis heroine de ademhaling stopt (verbeter me als ik het fout heb) maar zijn er nog meer vervelende gevolgen ? en bij welke hoeveelheid heb je echt 100% zeker een overdosis te pakken?.
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dosis
Bij spuiten is voor iemand die geen tolerantie heeft voor heroine 5 - 10 mg een normale dosis.. Gebruikers met een grote tolerantie hebben een dosis van 20 mg nodig tot zelfs 60 mg voor een zeer sterk effect. De effecten beginnen na zo’n 10 tot 20 seconden en houden ongeveer vier uur aan. Bij chinezen is de dosis 15 - 25 mg.

Overdosis
Het belangrijkste risico op de korte termijn, is het risico op een overdosis. De ademhaling kan daarbij stil komen te liggen. Gebruikers met een overdosis zien er slap en bleek uit. Ze ademen langzaam of helemaal niet. Soms hebben ze schuim op de lippen, braken ze of krijgen epileptische aanvallen.

Een overdosis kan een gebruiker overkomen als hij:
- Niet gewend is aan de sterkte of heroïne gebruikt die sterker is dan hij gedacht had
- Andere middelen ernaast gebruikt zoals bijvoorbeeld methadon of alcohol
- Gebruikt bij oververmoeidheid of een lage weerstand
- Na een tijd gechineest te hebben ineens weer gaat spuiten
- Na een tijd stoppen weer dezelfde dosis neemt als vroeger

Bij een overdosis moet je mensen proberen wakker te houden. Raakt iemand buiten bewustzijn, bel dan zo snel mogelijk 112. De ambulance is er altijd binnen 15 minuten.
In Amsterdam reed in 2004 de ambulance 239 keer uit voor een overdosis heroïne en/of cocaïne. In totaal overleden er 22 mensen.

Verslavingskans
Geestelijke afhankelijkheid: ja.
Gebruikers kunnen zeer sterk naar het middel verlangen. Ze zetten er alles voor opzij. Dit komt door het verlangen naar het gelukzalige en pijstillende gevoel maar ook doordat ernstige onthoudingsverschijnselen optreden als je niet gebruikt.

Tolerantieontwikkeling: Je lichaam went zeer snel aan heroïne. Een gebruiker heeft al heel gauw meer nodig om het zelfde effect te voelen.

Ontwenningsverschijnselen: Ontwenningsverschijnselen treden snel op. Al na twee tot drie weken heroïnegebruik kunnen na het stoppen ontwenningsverschijnselen optreden. De gebruiker voelt zich ziek, transpireert, is klam en koud, heeft kippevel, een lopende neus, diarree, buikkramp en spierpijn in armen en benen. Zodra hij weer heroïne neemt verdwijnen de ontwenningsverschijnselen.onrust, zweten, hoofdpijn, problemen met inslapen en trillen.

De kans op verslaving is dus zeer groot. Weinigen weten het gebruik in de hand te houden. Dat komt zoals hierboven al beschreven, onder andere doordat je zo snel last krijgt van ontwenningsverschijnselen.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb m'n bedenkingen bij die dosissen van jou. Jij haalt je info van het net of een boek en dat zal wel over 'pure' heroïne gaan. Een shotje van 5-10mg zal geen vette zijn met de smack die hier te krijgen is. De kwaliteit varieërd natuurlijk maar jou dosissen vind ik wel heel erg laag.
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#5
vwtttttttttttt zei:
Hallo

ik kwam per toeval dit forum tegen, en ik heb een vraag, ik zoek al een tijdje dingen over heroine.

nou zou ik graag willen weten als je voor de eerste keer heroine intraveneus inbrengt, waar je het beste mee kan beginnen (nooit zal wel als antwoord komen, maar dat weet ik ook wel), schone naalden etc is het probleem niet, aan heroine is ook wel aan te komen probleem, is alleen dat ik niet weet de hoeveelheid te injecteren.

graag hier antwoord op indien mogelijk.


verder zou ik nog graag dingen willen weten wat er gebeurd tijdens een overdosis en hoe je dit dan zelf zou kunnen oplossen zonder ziekenhuis bezoek!

oke de laatste vraag, ik weet dat van een overdosis heroine de ademhaling stopt (verbeter me als ik het fout heb) maar zijn er nog meer vervelende gevolgen ? en bij welke hoeveelheid heb je echt 100% zeker een overdosis te pakken?.
Klik om te vergroten...

Tot achter het station :wave:


needlefreak, hoe is het in needleland?
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hij vraagt nu: 'Hoe kan ik het beste mijn leven drastisch omgooien.'
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hij kent overduidelijk de risico's dus laat hem lekker. Persoonlijk zal het me een worst wezen of hij er verslaafd aan raakt of niet zo lang ik maar geen belastinggeld voor zijn opvang e.d. hoef te betalen.
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#8
needlefreak zei:
Ik heb m'n bedenkingen bij die dosissen van jou. Jij haalt je info van het net of een boek en dat zal wel over 'pure' heroïne gaan. Een shotje van 5-10mg zal geen vette zijn met de smack die hier te krijgen is. De kwaliteit varieërd natuurlijk maar jou dosissen vind ik wel heel erg laag.
Klik om te vergroten...
ik heb het inderdaad van internet, sorry dat het misschien niet helemaal klopt want ik heb geen ervaring met heroine :mrgreen:
J
JannemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb niet alle reacties gelezen, en daardoor de kans dat ik zaken herhaal maar wil je mijn antwoorden niet onthouden:

* de hoeveelheid is sterk afhankelijk van de kwaliteit en of je al heroine gebruikt (chinezen).
In de jaren dat ik zelf shotte had ik als stelregel om altijd eerst een beetje van de aangeschafte bruin te roken/chinezen om een idee te krijgen over de sterkte/kwaliteit (en om te voorkomen dat je iets inspuit wat helemaal geen heroine is). Ondanks mijn langdurige verslaving en best wel grote gebruik was ik een "kleine" spuiter: ik streefde niet naar de maximale roes, net onder de grens van overdosis; maar een dosis die me net een lekkere ''rush' gaf. In de praktijk haalde ik uit een bolletje van €10 (zeg 3 strepen) ongeveer 2 shots. (Maar bedenk wel dat ik dat deed als regelmatige spuiter en dagelijkse roker)
Als ik onzeker was over de sterkte of de hoeveelheid volgde ik ook wel de volgende werkwijze:
* ik maak een hoeveelheid heroine klaar die voldoende moet zijn als de dope van slechte/slappe kwaliteit is
* na oplossen in zuur en opzuigen in de pomp de naald inbrengen
* ongeveer 1/4 of 1/3 van de hoeveelheid injecteren. Vervolgens, met spuit nog gewoon in de arm, zo'n 30-60 seconden wachten. Als het effect dan goed merkbaar is, maar (net) onvoldoende een deel van het restand naspuiten; bij amper effect alles bijspuiten en als de kleine hoeveelheid "er al inhakt" de naald uittrekken en genieten.

Omdat je normaliter wat bloed hebt aangezogen en dat dus nu in de pomp zit loop je het risico dat dat gaat stollen en het restant daardoor later niet meer gebruikt kan worden. Zelf voorkwam ik dat door amper tot geen bloed op te trekken als ik "in porties" wou spuiten, maar dat kan/wil niet iedereen.
(In ieder geval NIET proberen dope vermengd met klonterend bloed alsnog in te spiten; risico dat klonterend bloed in je hart of hersenen komen is levensgroot. Beter het restant direct weg te spuiten in wasbak of WC zolang je nog stoned bent: as je ziek wakker wordt en er ligt een pomp met dope + stollend bloed naast je zal het veel moeilijker zijn om het weg te gooien)
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap wel dat je per ongeluk begint te spuiten door een vriend ofzo, maar ik snap niet dat je er eerst bewust info over gaat zoeken. Spuiten is zo gevaarlijk, dat is naar de afgrond gaan. Je weet toch dat het gevaarlijk is, waarom doen mensen dat dan??
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb hier vroeger nog uitleg gegeven hoe je moet spuiten enzo maar dat doe ik niet meer. 'k Heb al meerdere mensen leren spuiten. Maar vorig jaar heb ik een meisje haar 1ste shot gezet en inmiddels is ze overleden aan een overdosis. Schuldgevoelens... Ik kan de mensen die ik gekend heb en overleden zijn door een overdosis te spuiten niet meer op 1 hand tellen. Dus ik leg niemand nog uit hoe je moet shotten. Begin er niet aan !!!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#12
needlefreak zei:
Ik heb hier vroeger nog uitleg gegeven hoe je moet spuiten enzo maar dat doe ik niet meer. 'k Heb al meerdere mensen leren spuiten. Maar vorig jaar heb ik een meisje haar 1ste shot gezet en inmiddels is ze overleden aan een overdosis. Schuldgevoelens... Ik kan de mensen die ik gekend heb en overleden zijn door een overdosis te spuiten niet meer op 1 hand tellen. Dus ik leg niemand nog uit hoe je moet shotten. Begin er niet aan !!!
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad heftig. In die wereld kom je dat vast vaak tegen. Ik hoop dat je zelf voorzichtig bent! Je weet natuurlijk nooit hoe hoe sterk het is enzo.
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#13
stel dat je de hoeveelheden van de 2e post aanhoudt voor 100% puur (als dat uberhaupt mogelijk is, net als dat mdma bijv max 84% kan zijn).
Dan kun je vervolgens je smack laten testen bij een testcentrum en uit die twee gegevens kan je jou dosis bepalen.
v
vwttttttttttttLid
01-01-2024, 00:00
#14
iedereen bedankt voor reactie, voornamelijk dat van Janneman kan ik wat mee aangezien ik nog nooit heroine heb gebruikt lijkt me dit wel handig om in etappes te spuiten.

en over dat achter het station belanden en belasting centen opmaken, tja you'll never now
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#15
grinz we komen je over een jaartje of wat wel tegen :wink: hopelijk niet achter het station

mits je het lef had om die naald in je arm te steken natuurlijk ... das nog blijkbaar een flinke horde voor veel mensen ... gelukkig is er altijd nog een folietje he :sunglasses:

have fun .. ik hoop echt dat je sterker bent dan ik toen was :) want ik zei precies hetzelfde .. en ik maakte alles waar ... alleen bleek dat toch minder goed voor me te zijn dan dat ik d8 :wink: of ik was gewoon wat minder sterk dan dat ik d8

:wave:
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#16
... en bij welke hoeveelheid heb je echt 100% zeker een overdosis te pakken?

da hangt er natuurlijk af of ge pure ga pakke of met mengsel...want der zijn der die er veel mengsel bijkappe maar euhm...spuit ge al langer of is het den eerste keer da ge da gaat doen en dan nog me 'bruine'? :confused: Ist dan ni beter da ge wa op zilverpapier smoort? Want kzeg u past er mee op das (lichamelijk-geestelijk) heel verslavend..en afkicke is geen pretje...ma wil je da echt eens probere...dan stel ik dat vr...((hopelijk kunde het wa begrijpe wa ik hier zet, eve wenne om op een .NL te zitte)) :tongueout:
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#17
°missa° zei:
... en bij welke hoeveelheid heb je echt 100% zeker een overdosis te pakken?

da hangt er natuurlijk af of ge pure ga pakke of met mengsel...want der zijn der die er veel mengsel bijkappe maar euhm...spuit ge al langer of is het den eerste keer da ge da gaat doen en dan nog me 'bruine'? :confused: Ist dan ni beter da ge wa op zilverpapier smoort? Want kzeg u past er mee op das (lichamelijk-geestelijk) heel verslavend..en afkicke is geen pretje...ma wil je da echt eens probere...dan stel ik dat vr...((hopelijk kunde het wa begrijpe wa ik hier zet, eve wenne om op een .NL te zitte)) :tongueout:
Klik om te vergroten...


maja tege nu hebde deze raad nimeer nodig...ma ben wel benieuwd tege nu, hoe het met u gesteld is dan? :) Met bruine ist allemaal snel gebeurd en hoop vr u als ge het toch hebt gedaan da ge me chineze bezig zijt en de spuite wa laat ligge...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die doseringen op sites zijn zuivere waarden en kloppen in werkelijkheid niet.

Zo had een kennis van me eens twee kwartjes in 1 keer gechineesd en ik vroeg me af wat hij aan het doen was. Hij zei dat dat nodig was om z'n bedwelming te krijgen. Het kwam overigens van de straat en zal een hoop zeggen over wat hij gekocht had.

Als je het witte fijn ogende poeder (glinsterd ook) injecteerd moet je wel vreselijk oppassen, los goed op in water en een minimaal shot is vragen om een wc bezoek.

Vragen om spuit doseringen is flink zot, maar het gebeurd bij mensen die hoog maatschappelijk gekwalificeerd zijn en elkaar ermee in aanraking brengen. Binnen die kringen circuleerd ook de H van kwaliteit.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
ATROPIAMA zei:
...Als je het witte fijn ogende poeder (glinsterd ook) injecteerd moet je wel vreselijk oppassen, los goed op in water en een minimaal shot is vragen om een wc bezoek.
Klik om te vergroten...

Glinsterende Hero? Dat ken ik niet. Ik heb nog nooit glinsterende dingen in m'n Hero gevonden, (gelukkig?!).

Hoe moet ik me dat voorstellen?

Gr.,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#20
als je gewoon op straat heroine koopt en het nog nooit gedaan hebt .. en je wil het dan ook nog eens gaan spuiten ... why the deathwish ?

maar goed ... hoe ik het zou doen/heb gedaan ...

mijn eerste keren roken kon ik prima af met 2-3 strepen op een hele dag .. lekker de hele dag stoned .. dus wat nu een tientje heroine is ongeveer .. een bolletje van een tientje ...

natuurlijk had je wel eens hele goeie ( knikkebollen ) of hele slechte ( weinig merken ) maar de eerste maanden was dat tientje genoeg

mijn eerste keer spuiten was nadat ik al een dik jaar flink rookte ... ik rookte regelmatig een halve gram tot wel 3 gram per dag op een folietje ... vaker drie dan ene halve
die eerste keer spuiten was 1 bolletje redelijke heroine .. niet meer dan 3 strepen ...
en dat was toch best heel flink fijn flashy en heftig ... maar dat was dus wel na een jaar gewenning met roken in veel grotere hoeveelheden ...

dus weet wat je doet als je zonder ervaring gaat spuiten ... koop wat .. verdeel het in hele kleine hoeveelheden .. en kijk wat er gebeurt ... moron .....

je kunt beter de eerste keer een shotje zetten die te klein is .. dat maak je de tweede keer wel goed :) dan dat je er eentje zet die te groot is, want dan komt er misschien geen tweede keer :)

:wave:
nou veel plezier he :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."