Met mij is het heel anders gelopen...
Heel graag wilde ik weten om wat het is eens een shot smack te zetten, ik hing een tijdje rond in kraakpanden en snoof al een tijdje smack (wat het dichtst in de buurt komt bij shotten) - ik hield het bij een grammetje per weekend in de maand.
In die kraakpanden zag ik junks (niet neerbuigend bedoeld) naalden zetten, en ik vond dat ongelooflijk goor om te zien...
Toch moest ik het geprobeerd hebben.
De eerste keer een kleine hoeveelheid in enkele kleine duwtjes in de naald, laten zetten door een ervaren spuiter, ik voelde het een klein beetje.
Om de paar dagen de dosis langzaam opgebouwd, ook al vond ik het nog goorder om het bij mezelf te zien/voelen doen (ook al was alles clean, steriel, ontsmet, the whole shabang).
Dan een heavy shot gezet, ik was in de zevende f.cking hemel!!!
Nu wist ik wat het was, en ook al was het zoooooo goed voor mij, omdat ik shotten zo goor vind, heb ik het daarna nooit meer gedaan.
Ook gebruik ik nu geen smack meer op een andere manier - ik weet nu wat het is, en dat is wat ik wilde, langzaam opgebouwd, alles in acht genomen (er was zelfs adrenaline bij de hand just in case).
Het kan dus ook anders lopen.
TOCH WIL IK VERMELDEN DAT IK EEN RISICO GENOMEN HEB DAT IK HIERMEE NIEMAND WIL AANRADEN SHOTTEN TE PROBEREN, HET IS HET NIET WAARD HET RISICO TE LOPEN WEL OP EENDER WELK MOMENT EEN GOLDEN SHOT TE ZETTEN OF ZELFS MAAR VERSLAAFD TE RAKEN AAN HET SNUIVEN VAN SMACK, BEGIN ER GEWOON NIET MEE!
Wat ik gezien heb bij die junks grenst aan het ongelooflijke, tien keer moeten proberen een shot te zetten, al hun aders ontstoken, enorm etterend, en dat zijn juist de 'goede' (lees: makkelijke) om nog in te spuiten, en dat deden ze dan ook.
Ook shotten ze in hun dick...
Enorm smerig!!!
En hun afkick was abnormaal heftig, ik heb mensen zien flippen dat ze apothekers hebben beroofd, en 1 man had met een zware, full metal en full replica bibi-gun (je kon het verschil met een echte helemaal niet zien) een apothekeres gegijzeld voor zuivere sosa (dat was wat hij shotte), en hij is doodgeschoten door de politie. En sosa shotten is niet eens zo verslavend als smack, AL RAAD IK SOSA SHOTTEN OOK NIEMAND AAN, HOE DIE MAN FLIPTE VAN DE AFKICK HEEFT HEM OP EEN GRUWELIJKE MANIER HET LEVEN GEKOST!)
Hierbij denk ik alles gezegd te hebben.
Peace out, en just rock 'n roll met een snuifje sosa af en toe als je het karakter hebt er gewoon mee te stoppen elke keer voor een paar maanden en niet meer dan een paar snuifjes te doen op een nachtje, niet combineren, genoeg water drinken maar niet teveel, of beter nog Aquarius, genoeg af te koelen en op tijd momenten relaxen en lekker chillen, en elke voorzorg nemen die je maar kan, maar mijn geweten kan niet anders dan te zeggen: dit is wat ik chill vond (ik doe ondertussen niks meer van dope, zelfs geen jointje, ik ben al een hele tijd clean, al echt heel lang, zelfs geen pintje!) EN OOK WAT IK NET ALLEMAAL ZEI RAAD IK NIEMAND AAN, BEHALVE DAT VAN DIE VOORZORGEN NEMEN, MAAR ZELFS ALCOHOL RAAD IK NIEMAND AAN, IK HEB ALCOHOLICI GEKEND EN DIE ZIEN EVEN HARD AF ALS SMACK-VERSLAAFDEN EN HET IS OOK DODELIJK!!!
Ik ben nu een gezondheids-junk geworden, ik ben nog net jong genoeg om helemaal te herstellen van alles wat ik gedaan heb, want dat is heel wat, en ik heb heel wat afgezien, od's gehad, psychoses, en gewoon kut-avonden dat ik teveel gebruikt had of idiote drug-cocktails waar ik dagen ziek van ben geweest dat wil je niet weten.
Hoe stupid kan iemand zijn... Ik heb het over mezelf. En mijn vriendin, we hebben elkaar leren kennen onder de dope op een illegale party. We willen nu kinderen, maar we moeten nog heel wat testen ondergaan in het ziekenhuis om te zien of we een normaal kind kunnen krijgen - als dat niet mogelijk is door onze vorige levensstijl (we zijn nu ik 34 en zij 30), dan hebben we een veel mooiere droom verspild. En niet enkel willen we een gezond kind, we willen zelf weten of we zelf nog gezond genoeg zijn, we willen niet onverantwoord kinderen op de wereld zetten. Er zijn er zo al genoeg fucked up, en dan word je zoals ons. Fuck die shit, ik heb echt spijt. Wij allebei... En dat is een kut-gevoel, serieus...!!!
Grtz.