Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw en gelijk een vraagje mbt heroine

Nieuw en gelijk een vraagje mbt heroine

24 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
speeseend zei:
ATROPIAMA zei:
...Als je het witte fijn ogende poeder (glinsterd ook) injecteerd moet je wel vreselijk oppassen, los goed op in water en een minimaal shot is vragen om een wc bezoek.
Klik om te vergroten...

Glinsterende Hero? Dat ken ik niet. Ik heb nog nooit glinsterende dingen in m'n Hero gevonden, (gelukkig?!).

Hoe moet ik me dat voorstellen?

Gr.,

Eend
Klik om te vergroten...

Is een zeer zeldzame verschijningsvorm onder de naam China White die direct goed oplost in water. De bruine variant die hier in NL verkocht wordt komt vrijwel altijd uit via Turkijke uit Afgahnistan. Lost niet goed op in water en is in eerste instantie bedoeld om te chinezen.

Een UKér verteld me eens dat ze in Engeland ook roze smack hebben, wordt voornamelijk gerookt.

Nederland is een rookmarkt wat dat betreft. Oplosbaar maken met citroensap komt ook steeds minder vaak voor. De oude generatie van de jaren 70 doet dat het meest.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf éénmalig ''grijze wolf'' gehad (eind 2004). Nu dit is wit-grijs maar geen glinsterende dingen erin. Dit was werkelijk het beste wat ik ooit gerookt had. Die bruine Bruin was ook negen van de tien keer top, maar nooit glinsterende effecten daarin gezien.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#3
ze gebruiken vaak ook ascorbinezuur ipv citroensap .. en de spuitrage van de seventies is hier gelukkig wel over en daalt het aantal spuiters elk jaar gestaag :) maar dat is volgens mij meer omdat er nu relatief gezien deze periode velen dood zijn gegaan uit die seventies generatie, want er komen nog steeds elk jaar nieuwe, steeds jongere, soms zelfs schrikbarend jonge spuitertjes bij.

Ergens gaat er toch iets goed fout in de voorlichting lijkt me. Zeker in de grote steden en zeker in de wat mindere buurten groei je als 12 jarige bijna op tussen de dealers en de gebruikers...

ik ken bruin van heel lichtgrijs wit tot heel erg donkerbruin tegen zwart aan .. en het was nog goed ook bij beide uitersten.
Kleur reuk en smaak zijn net als bij cocaine, vaak afhankelijk van de manier waarop ze in nederland zijn gekomen. Soms gebeurd dat namelijk door de drugs ergens in op te lossen zodat er attributen mee doordrenkt kunnen worden. Uit die bv sweater of handdoek halen ze later met een chemisch proces dan de dope weer te voorschijn, simpel gezegd. En dat gaat blijkbaar nie altijd even goed, want ik heb wel eens bloemetjescoke gehad. En behalve die ouwe wijvengeur was hij nog heel goed ook :)

:wave:
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met mij is het heel anders gelopen...

Heel graag wilde ik weten om wat het is eens een shot smack te zetten, ik hing een tijdje rond in kraakpanden en snoof al een tijdje smack (wat het dichtst in de buurt komt bij shotten) - ik hield het bij een grammetje per weekend in de maand.

In die kraakpanden zag ik junks (niet neerbuigend bedoeld) naalden zetten, en ik vond dat ongelooflijk goor om te zien...

Toch moest ik het geprobeerd hebben.

De eerste keer een kleine hoeveelheid in enkele kleine duwtjes in de naald, laten zetten door een ervaren spuiter, ik voelde het een klein beetje.

Om de paar dagen de dosis langzaam opgebouwd, ook al vond ik het nog goorder om het bij mezelf te zien/voelen doen (ook al was alles clean, steriel, ontsmet, the whole shabang).

Dan een heavy shot gezet, ik was in de zevende f.cking hemel!!!

Nu wist ik wat het was, en ook al was het zoooooo goed voor mij, omdat ik shotten zo goor vind, heb ik het daarna nooit meer gedaan.

Ook gebruik ik nu geen smack meer op een andere manier - ik weet nu wat het is, en dat is wat ik wilde, langzaam opgebouwd, alles in acht genomen (er was zelfs adrenaline bij de hand just in case).

Het kan dus ook anders lopen.

TOCH WIL IK VERMELDEN DAT IK EEN RISICO GENOMEN HEB DAT IK HIERMEE NIEMAND WIL AANRADEN SHOTTEN TE PROBEREN, HET IS HET NIET WAARD HET RISICO TE LOPEN WEL OP EENDER WELK MOMENT EEN GOLDEN SHOT TE ZETTEN OF ZELFS MAAR VERSLAAFD TE RAKEN AAN HET SNUIVEN VAN SMACK, BEGIN ER GEWOON NIET MEE!

Wat ik gezien heb bij die junks grenst aan het ongelooflijke, tien keer moeten proberen een shot te zetten, al hun aders ontstoken, enorm etterend, en dat zijn juist de 'goede' (lees: makkelijke) om nog in te spuiten, en dat deden ze dan ook.

Ook shotten ze in hun dick...

Enorm smerig!!!

En hun afkick was abnormaal heftig, ik heb mensen zien flippen dat ze apothekers hebben beroofd, en 1 man had met een zware, full metal en full replica bibi-gun (je kon het verschil met een echte helemaal niet zien) een apothekeres gegijzeld voor zuivere sosa (dat was wat hij shotte), en hij is doodgeschoten door de politie. En sosa shotten is niet eens zo verslavend als smack, AL RAAD IK SOSA SHOTTEN OOK NIEMAND AAN, HOE DIE MAN FLIPTE VAN DE AFKICK HEEFT HEM OP EEN GRUWELIJKE MANIER HET LEVEN GEKOST!)

Hierbij denk ik alles gezegd te hebben.

Peace out, en just rock 'n roll met een snuifje sosa af en toe als je het karakter hebt er gewoon mee te stoppen elke keer voor een paar maanden en niet meer dan een paar snuifjes te doen op een nachtje, niet combineren, genoeg water drinken maar niet teveel, of beter nog Aquarius, genoeg af te koelen en op tijd momenten relaxen en lekker chillen, en elke voorzorg nemen die je maar kan, maar mijn geweten kan niet anders dan te zeggen: dit is wat ik chill vond (ik doe ondertussen niks meer van dope, zelfs geen jointje, ik ben al een hele tijd clean, al echt heel lang, zelfs geen pintje!) EN OOK WAT IK NET ALLEMAAL ZEI RAAD IK NIEMAND AAN, BEHALVE DAT VAN DIE VOORZORGEN NEMEN, MAAR ZELFS ALCOHOL RAAD IK NIEMAND AAN, IK HEB ALCOHOLICI GEKEND EN DIE ZIEN EVEN HARD AF ALS SMACK-VERSLAAFDEN EN HET IS OOK DODELIJK!!!

Ik ben nu een gezondheids-junk geworden, ik ben nog net jong genoeg om helemaal te herstellen van alles wat ik gedaan heb, want dat is heel wat, en ik heb heel wat afgezien, od's gehad, psychoses, en gewoon kut-avonden dat ik teveel gebruikt had of idiote drug-cocktails waar ik dagen ziek van ben geweest dat wil je niet weten.

Hoe stupid kan iemand zijn... Ik heb het over mezelf. En mijn vriendin, we hebben elkaar leren kennen onder de dope op een illegale party. We willen nu kinderen, maar we moeten nog heel wat testen ondergaan in het ziekenhuis om te zien of we een normaal kind kunnen krijgen - als dat niet mogelijk is door onze vorige levensstijl (we zijn nu ik 34 en zij 30), dan hebben we een veel mooiere droom verspild. En niet enkel willen we een gezond kind, we willen zelf weten of we zelf nog gezond genoeg zijn, we willen niet onverantwoord kinderen op de wereld zetten. Er zijn er zo al genoeg fucked up, en dan word je zoals ons. Fuck die shit, ik heb echt spijt. Wij allebei... En dat is een kut-gevoel, serieus...!!!

Grtz.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt mij verstandig om nooit aan shotten te beginnen, er zelfs niet aan te denken. En het aller verstandigst om een overdosis te voorkomen, is dat er iemand bijzit. En mocht je ademhaling stoppen dat je een shotje nalexon hebt klaarliggen. Zoek eerst naar de hoeveelheid die je dan nodig hebt daarvan, maar dat red je leven . Ben je er ook meteen klaar mee. Dat gebruiken ze zelfs in de ambulance bij een overdosis. En het lijkt mij niet moeilijk om hier een flesje van aan te komen.

Erick neemt nog een bak koffie. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."