Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen Oxycontin!

Vragen Oxycontin!

39 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja daar ben ik zeker van, hoogstens is er iets van de vrij stabiele stof afgebroken en nu minder potent, maar zelfs dat lijkt me stug als ze nog maar een klein jaartje over datum zijn.

Blowen zou ik pas na je piek doen, just to be sure. :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vijf milligram is wel erg weinig, hoeveel heb je er?

Blowen zou ik, zoals Fool zegt, pas na de piek doen. Niet omdat het niet veilig is, maar omdat het anders zonde van je Oxy is :)

Die datum mag inderdaad geen verschil maken. Daar heb ik althans nooit wat van gemerkt.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dus als 16-jarige oxycodon, oxycontin en oxynorm voorgeschreven (diazepam trouwens ook).
Dit allemaal voor een maand moeten gebruiken, dit wel allemaal voor medische redenen.

Vind het wel te zwaar spul om te krijgen als 16-jarige. Ook al was het voor medische redenen.
S
Spirit WolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Twee keer 5 Mg genomen met een vriend .
We hebben er nog twee over. Zullen we wat van 10 Mg goed voelen of is 15 mg echt wel aan te raden (het is geen retard)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spirit Wolf zei:
Twee keer 5 Mg genomen met een vriend .
We hebben er nog twee over. Zullen we wat van 10 Mg goed voelen of is 15 mg echt wel aan te raden (het is geen retard)
Klik om te vergroten...
Ik nam eigenlijk nooit minder dan 30. Maar je kunt natuurlijk altijd even wachten en als je straks meer wilt, die laatste er nog bij doen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De eerste keer heb ik op aanraden van iemand 30mg genomen. Dat was een erg slechte ervaring. Zoals mensen soms hun eerste heroine ervaring omschrijven. Hallucineren (op onprettige manier) rillen van de kou en zweten van de hitte tegelijk. Was gewoon zwaar kut.

Daarna een keer 10mg genomen, dat was plezierig maar niet echt een heel sterke ervaring, iets meer dan een dikke hashjoint zeg maar (en iets anders natuurlijk)

Ik denk dus dat de aan te raden recreatieve dosering daartussen ligt voor mij (85kg). Maar verder nooit recreatief gebruikt, Ik heb ze nu alleen klaar liggen voor als ik nog eens een niersteen heb.
S
Spirit WolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uiteindelijk om 19:20 eerste genomen, 19:40 tweede en iets later de derde. Gelukkig is de oxycodon nu op want dit is top spul. Lekker liggen op de bank tv kijkende...moeilijk uit te leggen maar het voelt als een soort fijne deken...en je wordt wel een beetje in de bank gezogen...en je voelt je ook erg prettig en dromerig. Geen kater , sufheid, moeheid...niks (nu). We wilden het vergelijken met wiet (wat lekkerder aan zal voelen) maar by far dit.

Met één woord, top spul. 1 jaar en 9 maanden geleden om medische redenen gebruikt...gelukkig dat het op is want anders had ik zeker nog een avond gepland :grin:

Bedankt voor de informatie !
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spirit Wolf zei:
Gelukkig is de oxycodon nu op want dit is top spul.
Klik om te vergroten...
Was het nou Oxycontin of Oxycodone? Dat is nogal een verschil. Ook qua dosering :grin:
S
Spirit WolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het waren 3x 5mg oxycodon actavis (geen verlengde afgifte zoals retard ofzo)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spirit Wolf zei:
Het waren 3x 5mg oxycodon actavis (geen verlengde afgifte zoals retard ofzo)
Klik om te vergroten...
In dat geval is 15 mg wel erg weinig en had ik ze lekker alle 6 voor mezelf gehouden :þ
S
Spirit WolfLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb nog Celebrex over...is dit recreatief te gebruiken of kan ik dit vergelijken als een iets sterkere variant van paracetamol ? Je krijgt het wel alleen op recept en er staat op voor de pijn?
Kan er weinig over vinden.
c
chillerkenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb Oxycontin 40 mg (binnenkort van 80mg) (ik krijg deze van vrijwel iedere dokter voorgeschreven omdat ik een chronische ziekte heb). Ik neem 120 a 160 mg (soms meer) + 75mg methadon per dag. Ook neem ik spijtig genoeg nog bruin. Maar een goeie dosis voor iemand die het nog nooit genomen heeft, neem gewoon direct 1 pil van 40 mg en je zal je wel goed voelen en geen OD hebben.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spirit Wolf zei:
ik heb nog Celebrex over...is dit recreatief te gebruiken of kan ik dit vergelijken als een iets sterkere variant van paracetamol ? Je krijgt het wel alleen op recept en er staat op voor de pijn?
Kan er weinig over vinden.
Klik om te vergroten...
Celebrex is een pijnstillende ontstekingsremmer. Het vermindert hormonen die ontsteking en pijn veroorzaken. Is volgens mij wel te vergelijken met Diclofenac en heeft zo ver ik weet geen recreatieve waarde.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
Spirit Wolf zei:
Het waren 3x 5mg oxycodon actavis (geen verlengde afgifte zoals retard ofzo)
Klik om te vergroten...
In dat geval is 15 mg wel erg weinig en had ik ze lekker alle 6 voor mezelf gehouden :þ
Klik om te vergroten...
Hoezo is 15 milligram oxycodon minder dan 15 milligram oxycontin(de verlengde afgifte van oxycodon)?

Celebrex is inderdaad niet recreatief, precies wat EI zegt. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
chillerken zei:
Ik heb Oxycontin 40 mg (binnenkort van 80mg) (ik krijg deze van vrijwel iedere dokter voorgeschreven omdat ik een chronische ziekte heb). Ik neem 120 a 160 mg (soms meer) + 75mg methadon per dag. Ook neem ik spijtig genoeg nog bruin. Maar een goeie dosis voor iemand die het nog nooit genomen heeft, neem gewoon direct 1 pil van 40 mg en je zal je wel goed voelen en geen OD hebben.
Klik om te vergroten...
No offense, maar is 40 milligram niet belachelijk veel voor een niet zo grote meid zonder tolerantie? (Ik heb zelf geen oxycodon gedaan, maar hoor hier en daar wel eens doseringen voorbij vliegen)
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leuk om te lezen dat je een vriend zo'n leuke avond hebt gehad en dat het middel je zo goed beviel. Opiaten maken inderdaad dat je je lekker warm en loom voelt, zaligmakend. Daarom inderdaad ook maar goed dat ze nu op zijn. Want als iets zo goed bevalt dan is het moeilijk het te laten liggen. Is te hopen dat je dit middel nu niet snel in je omgeving weer tegenkomt, en ookal kom je het, laat t dan liggen. Want als het zo bevalt, dan is dat een klein beetje een waarschuwing als je t mij vraagt.

Maar al met al, was leuk om je verslag je lezen en dat t zo goed beviel.
Goed voor jou!
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo allemaal

Dit is mijn andere account want weet mijn wachtwoord niet meer op Spirit Wolf. Er is alleen iets wat door mijn hoofd speelt.

Afgelopen tijd een beetje rondgeneusd in het stukje "opiaten". Dit omdat mijn nieuwschierigheid van drugs overal zit. Erg interessant om te hoe zien mensen aan het vechten zijn tegen de verslaving van heroïne en methadon (nooit van plan een opiaat te gebruiken). Ik krijg steeds meer een idee hoe gevaarlijk deze dingen zijn en hoe drugs zoals heroïne echt een sluipmoordenaar is. Toch schrok ik uiteindelijk toen ik mijn eigen bericht zag...

Ik, een 18 jarige jongen die zijn leven perfect op een rijtje heeft, heeft een bericht gepost onder het kopje "opiaten". Circa een half jaar geleden had ik die pilletjes Oxycodon gevonden van een verre operatie. Deze ingenomen en een hele fijne avond gehad.

Toch schrik ik er van dat er berichten onder dit stukje staat als: "Pas er wel mee op" "Beter dat ze op zijn als ze zo goed zijn bevallen" (oké alleen het stukje wat leveldesigner schreef) maar laatst vroeg er iemand wat ik allemaal al had geprobeerd op mijn leeftijd (we hadden een gesprek over drugs). Ik vertelde het; uhm, truffels (1) ...mdma (1) ...een keertje coke ...2c-b (2) ...xtc (1) ...oh en oxycodon maar weet niet als je dat echt kan mee rekenen.

Haar reactie was: "Zoo, jij hebt al een aardige goede gedaan". Wat de conclusie was dat oxycodon gevaarlijker is dan ik had verwacht. Ook een stuk verslavender volgens mij terwijl ik het echt een beetje als een "medicijn" zag.

Ik schrok hier simpelweg achteraf wel van. Ik ben 18 en heb al aan een opiaat gezeten. Heb echt het gevoel dat ik één of andere soort gelijke heroïne heb gedaan. Dan ga ik het is googlen en dan staat er "Hillbilly Heroïne".

Ja zoals ik al zei denk ik nu wel een beetje apart. Ik was in die tijd nog 17...
Nu ik ook kijk naar mijn drugs gebruik (zoals hier boven beschreven) heb ik eigenlijk al aardig wat gedaan. Tuurlijk, alles maar één of twee keer en ik ben enoooorm verantwoord met drugs (één keer per 6 á 12 maanden xtc of mdma. Eens in de 3 maanden 2c-b en eens in het half jaar truffels, dit houdt ik aan) maar het is een aardige waslijst vind ik voor een 18-jarige.

Ik wil simelweg zeggen dat ik geschrokken ben dat oxycodon wat zwaarder was dan ik had verwacht. Waarschijnlijk zullen de doorgewinterden hier denken "ach wat maakt één keertje uit" maar vind het best wel klote.

Maar met de paar korte vragen:
Is oxycodon ergens vergelijkbaar met heroïne? (hoop van niet).
Is het erg verslavend?

Dit was ook een stukje om mijn verhaal even te zeggen. Vind het ergens wel fijn.

Groetjes
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ook een stuk verslavender volgens mij terwijl ik het echt een beetje als een "medicijn" zag.
Klik om te vergroten...
Yep, that sais it all.
Dat probleem heeft 95% van de wereld, de illusie dat medicijnen geen drugs zijn.

Of het vergelijkbaar is met heroine weet ik niet, ik heb nooit heroine gebruikt. Ik neem aan dat het ook veel uitmaakt over welke dosis en manier van iname je het dan hebt. Het komt van hetzelfde af en zal dus wel dezelfde essentie hebben (die ik ook heel herkenbaar vind in oxy)
Maar een trekje van een wiet joint en een paar druppels hasholie komt ook van hetzelfde en heeft dezelfde essentie terwijl het onvergelijkbaar is.

wil simelweg zeggen dat ik geschrokken ben dat oxycodon wat zwaarder was dan ik had verwacht. Waarschijnlijk zullen de doorgewinterden hier denken "ach wat maakt één keertje uit" maar vind het best wel klote.
Klik om te vergroten...
Daar snap ik ook niets van. Inderdaad wat maakt 1 keertje uit ? Achteraf dan vooral he, als je kind van 18 zegt dat hij 1 keertje heroine gaat gebruiken dan snap ik dat dat uit maakt. maar als je ooit 1 keer iets hebt gebruikt, je hebt geen schade ondervonden en je bent niet verslaafd geraakt, dan zie ik geen enkele reden om dat klote te vinden. Trouwens, al was het 1000 keer en ben je heroine verslaafd geweest. Als het verleden tijd is, is er ook geen enkele reden meer om het nog klote te vinden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Yaizer zei:
Is oxycodon ergens vergelijkbaar met heroïne? (hoop van niet).
Klik om te vergroten...
Ja, behoorlijk. Ik ken een (inmiddels al weer ~14 dagen) ex-heroïndeverslaafde die graag oxycodon mocht snoepen, vooral aan het begin van zijn verslaving, wanneer hij het toevallig had.

Is het erg verslavend?
Klik om te vergroten...
Bovengenoemde persoon is aan heroïne verslaafd geraakt nadat hij een paar keer met oxycodon geëxperimenteerd had. Daarnaast ken ik net zo goed een paar mensen die 'wel eens' oxycodon doen als het toevallig bij ze voorbij komt als een enkeling die het maandenlang dagelijks slikte toen hij er eenmaal een betrouwbare bron voor had.

That being said,
Het middel is niet de enige factor in een verslaving, je bent er zelf ook nog bij! De ene persoon is verslavingsgevoeliger voor het éne middel dan het andere. Uberhaupt heeft de éne persoon een veel meer neigingen naar misbruik dan een ander. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi Yaizer,

Dat je schrikt van je gebruik is op zich een goed teken, dat betekend dat je kritisch naar jezelf bent en dat is bij drugs wel een goede eigenschap. Van een keer iets gebruiken heb je natuurlijk niet meteen een probleem, zelfs voor heroine geldt dit. Dat je met opiaten moet oppassen is echter wel een feit, dat geldt voor alle opiaten.

Wat mij echter in meerdere posts opvalt is dat je zegt verantwoord te gebruiken, maar bij verantwoord gebruik komt ook rationaliteit en kennis vergaren kijken. Uit meerdere posts van je maak ik op dat het hier af en toe nog aan ontbreekt. Zie dit niet als een aanval, maar als een manier om je aan het denken te zetten. Waarom heb ik dan het idee dat je niet altijd voldoende kennis vergaart en rationeel met drugs omgaat? Allereerst gebruik je eerder oxycodon terwijl je van plan was nooit een opiaat te gebruiken. Een kort kijkje op wikipedia had je geleerd dat oxycodon een opiaat is, iets meer zoeken op google had je geleerd dat het behoorlijk verslavend kan zijn. Nog wat verder zoeken had je geleerd dat je niet meteen na 1 keer verslaafd bent. Ten tweede zie ik je hier xtc en mdma als twee verschillende drugs benoemen, terwijl het gewoon hetzelfde is. Met een klein beetje research had je dat ook makkelijk kunnen vinden. Ten derde noem je wat drugs op die je gebruikt hebt, maar ik mis in de rijtje nog alcohol en cannabis. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je die niet gebruikt hebt eigenlijk. Als je zonder gevoel of vooroordelen kijkt zijn dit natuurlijk ook gewoon drugs. Tot slot iets wat ik in een andere post over 2C-B las, dat jij met vrienden de regel hebt dat je altijd allemaal hetzelfde gebruikt. Dit is totaal niet rationeel aangezien ieder persoon anders is en zodanig ook anders reageert op drugs.

Nogmaals, zie deze punten niet als een aanval maar een manier om je aan het denken te zetten. Als je het hebt over kennis vergaren omtrent drugs dan zul je altijd op wikipedia of iets dergelijks moeten starten. Hier vind je de basics en die zijn met bronvermeldingen onderbouwd. Pas nadat je zelf de basics hebt opgezocht over iets kun je pas goede vragen op een forum gaan stellen. Hier op het forum staan gelukkig een hoop goede informatieve posts, maar bedenk je dat iedereen hier iets kan posten dus dat er ook gewoon een bullshit of slecht onderbouwde dingen tussen staan. Als je jezelf eerst in de basics hebt verdiept kun je de goede posts makkelijker van de slechte onderscheiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."