Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafbouw ervaring korte periode methadon

afbouw ervaring korte periode methadon

69 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankjewel Mindless. Reageren lukt me nog steeds niet.Zit nu op dag 6 .0mg.
Arts wil de clonedine niet verhogen. Verbazingwekkend hoe weinig verstand normale psychiaters hebbben van middelen als methadon. Ze denken, ach maand gehad, ze moet niet zeuren. Maar ze vergeten dat ik ook nog psychiatrisch patient ben, Ik kan die sores in mijn hoofd niet aan.Ik ben echt wel sterk, maar niet sterk genoeg om de gedachten te weerstaan.
Momenteel is het onmogelijk me te verdiepen in alles, wat vorige week nog lukte. Ben al vanaf 2 uur wakker. Clonedine hielp begin deze week nog. Maar nu niet meer.Dag 7 is toch het hoogtepunt? En die kou.loopneus, maagpijn, waterige ogen.wie heeeft deze troep uitgevonden. Heb ooit een maand 20mg oxycodon per dag voor de fun gebruikt. Nergens last van gehad daarna.Opiaten , oja beter dan coke of whatever, maar dit ?pfffff :smilingimp:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
leveldesigner zei:
Ben zelf van mening dat ons leven een grote school is waar we dingen moeten leren. En stap je vroegtijdig uit dit proces dan krijg je t alsnog voor je kiezen in een ander leven/heelal, tijdperk, etc.
Klik om te vergroten...
Die mening deel ik met je. Maar dan insinueer je ook wel dat je denkt dat er een reden is voor de lessen in ons leven. Dat er dan maar 2 opties zouden zijn (zelfmoord of methadon) vind ik op z'n zachtst gezegd dan wel een heel hard (en raar) leersysteem.
Klik om te vergroten...

ik weet het, maar het waren mijn opties. was al vier keer bijna t hoekje omgegaan dit jaar.
ik ga er nog op in.kan niet nadenken. :wink:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#3
leveldesigner, thx.je kent me al gedeeltelijk.ga er ook nog op in. lukt nu niet.Mijn zus zei ook al, het kan altijd nog, ooit, opiaten .maar ik focus me nu toch weer op de behandeling met ketamine bij het ucp. schijnt de basis te worden van vele antidepressiva middelen.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#4
dag 2 op 0 mg methadon

Clonedine gekregen.savonds 18.00 uur twee pilletjes.en smorgens twee. En bloeddruk meten.zo duf als een konijn
Misschien kan ik nu mooi weeer naar 5 mg diazepam. K zie wel. Niet veel last. Beetje down enzo
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
ikmik zei:
Ok ik ga het proberen, maar het is echt zwaar.nu al en ik zit op een halve.ik ben euforisch, maar zodra de negatieve emoties zich aandoenen, word ik bang.ik haat die gevoelens. Ik ga ze vanaf vandaag, nee, morgen aan.Vandaag gun ik mezelf de laatste ietwat rusteloos, maar toch afgevlakte dag, door veel diazepam te slikken.,orgen ga ik er tegen aan. De 0mg fase methadon.Ik volg je advies.en ik hoop de dat die nare emoties die ik ga ervaren dat het alleen maar sensaties zijn.ik kom hier deze week graag even op terug.als t mag...
Klik om te vergroten...
Natuurlijk mag dat. Je mag me ook PM'en als je dat graag wilt.

Ik wil nogmaals benadrukken hoe belangrijk het is om hier neutraal (dus zonder verwachtingen, zowel negatief áls positief) in te stappen. Euforie is geen vereiste voor geluk. Dat is een cruciale realisatie die je op dit "pad" zult krijgen over jezelf: geluk heeft géén voorwaarden. Geen enkele. Daarom is geluk/liefde/vrede (hoe je het ook wilt noemen) onvoorwaardelijk in zijn essentie. Euforie is een tijdelijke expressie van vrede. Vrede/geluk in zijn oorspronkelijke "staat" is dieper dan euforie, dat een manifestatie is van eerstgenoemde. Je hoeft niet constant euforisch te zijn om vrede/geluk te ervaren. Die realisatie is een cruciale stap in je verlossing (van het geloof in de waarheid van gedachten).

Ik begrijp dat je hier tegenop kijkt en dit liever nog uitstelt, maar dat kan niet de instelling zijn. Dat is omdat diezelfde reden ook morgen aangehaald kan worden. Deze redenatie is dé oorzaak van psychologisch lijden, wat niets anders is dan de weerstand tegen wat is. Het is uitstel van volledig leven in/als het nu, het gevangen houden van jezelf in je eigen creatie van de illusie van tijd. Niet dat het niet hartstikke begrijpelijk is dat je het nog even wilt uitstellen hoor en ik wil je ook zeker geen schuldgevoel geven. Ik vlucht zelf ook vaak genoeg in tijd (van het nu vandaan). Je zult talloze keren terugvallen in tijd, maar het meest belangrijke is, is dat je je daarna weer bewust wordt dat je bent teruggevallen in onbewustheid. Want dat is wat psychologische tijd is: onbewustheid. Bewustheid is alleen te vinden in het nu. Realiseer je zo vaak als mogelijk dat je zult moeten afstappen van het idee om morgen pas in het nu te leven. Dat is geen kennis om in het geheugen op te slaan, maar wijsheid die nu geleefd moet worden.

De essentie van het bestaan mag dan liefde zijn, maar deze liefde is een meedogenloze vastberaden liefde, niet de romantische "liefde" (eigenlijk verlangen) van het ego. Ware liefde heeft geen remmen. Het geeft altijd vol gas, omdat het compleet zonder angst/weerstand is. Liefde is de werkelijke bron van creatie/manifestatie, maar zo ook van de gelijktijdige vernietiging van die creatie. En liefde handelt altijd naar wat het beste is voor het geheel, niet naar wat het beste is voor jezelf als losstaande entiteit. Alles wat "gedaan" moet worden, is je realiseren dat jij die liefde bent (ook nu al) in plaats van het bange onzekere verlangende ego. En dat doe je door lang genoeg niet naar het verstand te luisteren. Door lang genoeg in je eigen stilte te zijn, oftewel de meditatie "staat". Het verstand zal je tijdens dat neutraal observeren op de meest listige manieren proberen in de illusie van tijd te houden, maar het is nog steeds jouw keuze om daarin te geloven. En het verstand werkt in werkelijkheid juist mee door je te tonen dat er geen leven is in de conceptuele wereld van tijd. Door talloze teleurstellingen en lijden zul je uiteindelijk zelfs zonder vrije wil terug moeten komen naar je werkelijke identiteit van ongeconditioneerd bewustzijn (waarin geen lijden kan bestaan). Maak het verstand (gedachten/emoties) dus tot je vriend, niet je vijand. Het verzetten tegen het nu is altijd op voorhand al een verloren strijd. Het nu is er namelijk al voordat het verstand opkomt in de vorm van weerstand. Interpretatie is altijd te laat.

Verwacht alsjeblieft niet dat meditatie je direct alleen vrede/liefde/geluk zal doen laten voelen. Het is er, in jezelf en als jezelf, maar tijdens het bewustwordingsproces schijn je ook je licht op je onderbewuste: alles wat ooit te pijnlijk was om te voelen. Er is géén manier om deze knoop van pijn en angst/weerstand te ontlopen. Je zult daar doorheen moeten. Maar het goede nieuws is dat dit geen lijdensweg hoeft te zijn. Het zál een lijdensweg worden als je je gaat verzetten tegen dat gevoel, maar door het open en zonder interpretatie te aanschouwen en voelen is het voor jou slechts een neutrale sensatie.

ikmik zei:
ok, ik ga jouw stuk uitprinten.en keer op keer lezen deze week.ik vind het inspirerend.heb jij toevallig tips in boeken hierover?
Klik om te vergroten...
Alles wat ik zeg wordt (in een of andere vorm) besproken in boeken/video's over non-dualiteit. Pas er echter mee op dat je niet teveel waarde gaat hechten aan de theorie: de woorden van anderen. De echte wijsheid is niet (bijvoorbeeld) mijn woorden, maar is alleen in jezelf en áls jezelf te kennen. Zelf ben ik niet zo'n lezer, maar kijk (vaak teveel) video's van non-dualiteit meesters als Eckhart Tolle, Rupert Spira, Shunyamurti, Adyashanti, Mooji en anderen. Maar ik wil je waarschuwen dat het ego liever óver non-dualiteit nadenkt, dan dat het zichzelf eraan overgeeft en erin laat oplossen. Dat laatste is waar dit allemaal om gaat.

ikmik zei:
ik lees het na en snap m zelf ook niet meer.meer dat ik de confrontatie aan moet gaan met die demonen veroorzaakt door mijn psychische onbalans ipv te vluchten of de demonen te dempen met opiaten of allerlei psychiatrische meuk
Klik om te vergroten...
Het belangrijkste is om zo snel mogelijk het geloof dat er iets mis met je is (zowel fysiek als geestelijk) los te laten. Dit allemaal gaat niet werken als je begint vanuit het geloof dat je iets mankeert. Zoals gezegd is het cruciaal om vanuit complete neutraliteit te beginnen kijken. Het geloof dat er werkelijk iets mis met je is mag dan enorm krachtig lijken, maar dat komt omdat je meegaat in het spelletje dat het verstand wil spelen. Je moet daarvòòr beginnen, vanuit complete onwetendheid.

ikmik zei:
Klopt.Door de methadonkeuze, heb ik een wijze les geleerd.Ik moest hem ervaren, anders had het nooit tot me doorgedrongen
Klik om te vergroten...
Er gaat een dag komen dat je de diepe schoonheid zult inzien van je meest intense lijden en het feit dat je het enige van werkelijke waarde (je eigen zelf) bent vergeten om te kunnen groeien in deze wereld. :) Op een absoluut niveau is lijden compleet onnodig, maar relatief gezien is het cruciaal.

ikmik zei:
moeilijk, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk. maar zo waar.bedankt voor je wijze woorden :)
Klik om te vergroten...
Graag gedaan hoor. :) En het lijkt alleen maar moeilijk. 'Moeilijk' is een interpretatie. Kijk zonder interpretatie (zonder gedachten/het verstand) en moeilijk bestaat niet.

ikmik zei:
Dankjewel. Oprecht dankjewel.Ik ga jouw woorden komende week vaak herlezen....
Klik om te vergroten...
Zeer vleiend, maar je zult álles uit jezelf moeten halen. Dit alles heeft alleen betekenis als het je eigen inzicht is, al kun je er natuurlijk wel iets in herkennen. Ik wens je heel veel sterkte en laat maar weten hoe het met je gaat. :)

Edit: Lekker gestoorde stijl heb je trouwens in je tekeningen haha! I like it. :) Het heeft iets psychedelisch.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt of je misschien methadon omruilt voor diazepam. ik weet niet welke van de 2 slechter is. Doe je het afbouwen wel in overleg met je arts?

met diazepam zullen je nachtmerries wel verdwijnen, want het verstoort je slaap nogal, kwalitatief dan. bij mij in elk geval wel.

verder succes met afbouwen, probeer als het kan niet te snel te gaan, dat is zelden slim.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
ikmik zei:
Dankjewel Mindless. Reageren lukt me nog steeds niet.
Klik om te vergroten...
Hou jij je nou maar bezig met afkicken. :wink: Die reactie zie ik vanzelf wel. :wink:

Zit nu op dag 6 .0mg. Arts wil de clonedine niet verhogen. Verbazingwekkend hoe weinig verstand normale psychiaters hebbben van middelen als methadon. Ze denken, ach maand gehad, ze moet niet zeuren. Maar ze vergeten dat ik ook nog psychiatrisch patient ben, Ik kan die sores in mijn hoofd niet aan.Ik ben echt wel sterk, maar niet sterk genoeg om de gedachten te weerstaan.
Klik om te vergroten...
Ik ben al lang mijn vertrouwen in de wereld van de conventionele geneeskunde verloren. Voor sommige dingen heb je het nodig, maar ik probeer het zo minimaal mogelijk te houden.

Wat betreft dat sterk zijn. Met wilskracht kun je je gedachten niet weerstaan. Hoe "sterker" je bent, hoe meer moeite je ermee zult hebben omdat wilskracht op het niveau van het verstand blijft. Daarom zullen mensen met enorm veel wilskracht (wat in onze maatschappij als echte kracht wordt gezien) bijvoorbeeld ook vaak erg veel problemen ondervinden bij trippen op psychedelica. Wilskracht is niets anders dan steeds het nu (wat alreeds een feit is) proberen te veranderen naar wat jij persoonlijk wilt. Het is dus helemaal geen echte kracht, maar angst/weerstand. Echte kracht ligt in inzien dat die wilskracht een illusie is en van daaruit die wilskracht opgeven. Als je dat toelaat, heb je letterlijk het hele universum aan je zijde.

ikmik zei:
ik weet het, maar het waren mijn opties. was al vier keer bijna t hoekje omgegaan dit jaar. ik ga er nog op in.kan niet nadenken. :wink:
Klik om te vergroten...
Dat zijn de opties die het verstand je geeft ja. Ik beweer dat er nog een optie is die altijd op elk moment beschikbaar is: namelijk je wilskracht opgeven en daarmee jezelf distantiëren van gedachten. Ook op die intens angstige/pijnlijke momenten is dat een optie en soms zijn dat juist dé momenten waarop dat makkelijk lukt (in tegenstelling tot wat we vaak geloven). Maar hoewel die optie er altijd is, zullen de meeste mensen in de praktijk ervoor kiezen om die distantiëring te gaan oefenen in tijden wanneer we relatief rustig/vredig zijn. Zolang er het geloof is dat dat makkelijker is, creëren we die realiteit voor onszelf. Maar het hoeft dus niet. Je kan je op élk moment distantiëren van gedachten, omdat je niet je gedachten bent. Ze komen uit het niets in "je" op en verdwijnen datzelfde moment ook weer in het niets. Er is niets dat zegt dat deze gedachten naar een werkelijkheid verwijzen, behalve die gedachten zelf. :wink: Ken jezelf als het niets waarin deze gedachten verschijnen/verdwijnen en er kan letterlijk geen angst/weerstand zijn.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless, voor zover ik r begrepen had was het voor Ikmik een paar weken geleden inderdaad enkel nog een keus tussen methadon en zelfmoord. Als je al vele jaren alle anti depressieva hebt geprobeert en niets helpt en je blijft maar zelfmoord gedachten hebben en daar zelf s een paar keer aan toe te geven. En dan tot de ontdekking komt dat methadon opeens dit allemaal wegneemt. Dan lijkt t leven enkel nog een keus tussen die 2 opties, voor dit moment. Hoe wrang het ook is. Heel erg jammer dat de gedachte van minstens jaren aan een methadon kuur vastzitten Ikmik zoveel angst gaf dat ze er weer vanaf wilt. Wat dus inhoudt, weer terug naar de hopelose toestand die juist maakte dat ze aan de methadon wilde en ging.

Maar, wanneer methadon je zoveel angst geeft dan is dat ook niet goed. Dus is stoppen waarschijnlijk dan het beste. Misschien dat je inderdaad je geluk vindt in een Ketamine onderhouds dosis. Ken het middel niet persoonlijk en kan daar dus niet over mee praten helaas.

Ikmik, dat je nu zo moeilijk kunt nadenken komt enkel door de afkick hoor. Zelf had ik dat ook altijd heel erg, zelfs de simpelste reken sommetjes kon ik dan niet maken. leek wel alsof mijn hersens maar voor 10% of zo werkte. Maar dit is maar tijdelijk hoor, gewoon proberen te doorstaan en stel belangrijke beslissingen even uit. Je zult je sneller weer beter gaan voelen en beter kunnen nadenken. Dat het ziek zijn zo lang aanhoudt komt door de methadon. Een arts vertelde me eens dat methadon bestaat uit erg grote atomen en daarom duurt het zo lang eer die het lichaam verlaten. Weet niet of dat zo is, verklaard wel de lange duur.
En je vroeg waar het vandaag kwam. Heb begrepen dat een duitse medicus het in de eerste wereld oorlog uitvond, als oplossing voor gewonden die met een morfine verslaving zaten wegens behandeling van pijn. men dacht toen nog dat methadon niet of amper verslavend was. Helaas weten we nu beter, letterlijk een zaak van waarin de oplossing vele malen erger is dan de kwaal.

heel veel sterkte Ikmik!

Leveldesigner
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#9
:hearteyes: thx.jullie zijn erg aardig.
Bedankt dat jullie het begrijpen ,dat ik nu niet in staat ben na te denken.

Toch een kleine vraag.
Volgens Nietschze: Er zit meer wijsheid in je lichaam dan in je meest diepgaande filosofie

kan de betekenis niet vinden.Tuurlijk begrijp ik dat je het lichaam je meer vertelt, dan je meest diepgaande filosofie. Maar mijn lichaam reageert op wat ik heb meegemaakt. alle rottigheid in mijn leven , heeft me gemaakt tot wie ik nu ben, of hoe ik reageer vanuit mijn binnenste. Maar heel diep van binnen zit dat ongeschonden meisje van vroeger. Ik wil haar terugvinden. Ze verdient dit niet. Ze heeft ook recht op wat anderen mogen ervaren. Waar ze naar verlangt.Ik ben al lang volwassen, maar ik haat de pijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
ikmik zei:
:hearteyes: thx.jullie zijn erg aardig.
Bedankt dat jullie het begrijpen ,dat ik nu niet in staat ben na te denken.
Klik om te vergroten...
:)

Toch een kleine vraag.
Volgens Nietschze: Er zit meer wijsheid in je lichaam dan in je meest diepgaande filosofie
Klik om te vergroten...
Daar zit zeker waarheid in, maar komend van een nihilist vraag ik me af hoe diep Nietschze dit zelf eigenlijk begreep.

kan de betekenis niet vinden.Tuurlijk begrijp ik dat je het lichaam je meer vertelt, dan je meest diepgaande filosofie. Maar mijn lichaam reageert op wat ik heb meegemaakt. alle rottigheid in mijn leven , heeft me gemaakt tot wie ik nu ben, of hoe ik reageer vanuit mijn binnenste. Maar heel diep van binnen zit dat ongeschonden meisje van vroeger. Ik wil haar terugvinden. Ze verdient dit niet. Ze heeft ook recht op wat anderen mogen ervaren. Waar ze naar verlangt.Ik ben al lang volwassen, maar ik haat de pijn.
Klik om te vergroten...
"Volwassene" is ook maar een rol die je speelt. Iedereen verlangt naar de vreugde en vrijheid van het kind in zich. En dat is precies hetgeen wat nog steeds exact hetzelfde is gebleven, maar dan onder een web van illusies. Het is alleen een kwestie van je geloof in dat web lang genoeg uit te stellen zodat gezien kan worden dat het er in het nu eigenlijk helemaal niet is.

Met filosofie heeft dit allemaal niets te maken. Filosoferen (denken) doe je met het verstand en daarmee maak je dat web alleen maar complexer en dichter.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#11
zondag, sinds maandag op 0 mg

WOW thx Mindless. Ook deze tekst print ik uit.Om er later op terug te komen. :) :) :)


pfieuw, Misschien het ergste gehad. Bloeddruk ok. Ondanks clonedine. Viel net wel bijna flauw. ha.
maak me nu al weer druk over afbouwen diazepam.Zit nu zeker drie weken (en daarvoor met paar dagen er tussen steeds) op variërende dosis per dag. Ach al die troep is slecht. De diazepam bouw ik over paar weken heel langzaam af. Vreselijk spul.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap je wil om helemaal clean te zijn, zonder welk middel dan ook. Maar neem er de tijd wel voor, dus een goed voornemen inderdaad om een paar weken te nemen om van die diazepam af te komen.

En over weer naar dat ongeschonden meisje van vroeger terug te kunnen willen gaan. Snap dat verlangen ook, maar denk dat juist de rottigheid in een mens leven maakt dat hij/zij die dingen leert die hij/zij moet leren in dit leven. Zelf ben ik altijd van mening geweest dat mijn verslavingstijd me alles heeft geleerd wat ik moest leren, en die dingen had ik nooit geleerd wanneer ik een gezapig leventje had gehad. Het proces van 3 decennia verslaving was uitermate pijnlijk, maar ben daardoor zoveel wijzer en sterker geworden dat ik nu, achteraf denk, dat ik al die jaren NOOIT had willen missen. Helaas mis je die wijsheid en wil wanneer je in het proces zelf zit, dan wil je enkel dat die pijn stopt.

De krassen in een pantser zijn altijd veel interessanter als het pantser zelf.
blij te horen dat je wat opknapt!
groetjes,

Leveldesigner.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
leveldesigner zei:
En over weer naar dat ongeschonden meisje van vroeger terug te kunnen willen gaan. Snap dat verlangen ook, maar denk dat juist de rottigheid in een mens leven maakt dat hij/zij die dingen leert die hij/zij moet leren in dit leven. Zelf ben ik altijd van mening geweest dat mijn verslavingstijd me alles heeft geleerd wat ik moest leren, en die dingen had ik nooit geleerd wanneer ik een gezapig leventje had gehad. Het proces van 3 decennia verslaving was uitermate pijnlijk, maar ben daardoor zoveel wijzer en sterker geworden dat ik nu, achteraf denk, dat ik al die jaren NOOIT had willen missen.
Klik om te vergroten...
Al die dingen zijn ook valide, maar dat is op persoonlijk niveau. Op dat vlak kun je groeien als persoon en je kunt bepaalde dingen uit je verleden accepteren (met therapie en dergelijke). Maar heling op dat niveau blijft oppervlakkig, omdat het de wortel van lijden met rust laat. Als je dat wilt aanpakken, zul je voorbij het persoonlijke moeten gaan. Er kan geleerd worden van het verleden, dat zeker. Maar aan de andere kant is dat de instelling van onze samenleving en zie wat daarvan terecht is gekomen.

Helaas mis je die wijsheid en wil wanneer je in het proces zelf zit, dan wil je enkel dat die pijn stopt.
Klik om te vergroten...
Maar die wijsheid en wil zijn niet onbereikbaar op zo'n moment. Dat is wat meditatie is: bewustzijn en daarmee wijsheid, wil en liefde brengen in je ervaring, wat de vorm van die ervaring ook is. Maar dan niet persoonlijke wil, maar een soort neutrale wil zonder achterliggende agenda.

De krassen in een pantser zijn altijd veel interessanter als het pantser zelf.
Klik om te vergroten...
Klopt. Maar degene die het pantser/masker (het ego) met de krassen (het verleden) draagt is nóg weer interessanter. :wink:


ikmik zei:
WOW thx Mindless. Ook deze tekst print ik uit.Om er later op terug te komen. :) :) :)
Klik om te vergroten...
:) :)

Hoe gaat het nu met je?
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#14
1 week clonedine gehad.is abrupt gestopt maandag.sinds maandag extreme hoofdpijn. Lees net dat t moet worden afgebouwd.psychiaters? 1 brok teleurstelling. Zo,wat heb ik een respect voor de verslavingszorg. Daar ben je geen zeurpiet of een nummer.heb hier in de psychiatrie even goed gezegd dat ik iig een.lagere dosis clonedine wil.moest eerst tot morgen wachten.dus niet.heb t nu voor elkaar.maar nogmaals respect voor vnn. Het contact met hun is zoveel menselijker dan de psychiatrie. Was ik maar echt verslaafd,zonder psychiatrische problemen.dan zat ik nu bij vnn.ipv constant al 18 weken in.crisisopname :( :smilingimp:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zodra ik me beter voel,reageer ik.t lukt niet.ben te depressief en.ziek. Ziek van dit zorgsysteem. Hulde aan vnn.diep respect. Het ene moment heb je in de psychiatrie een.psychiater die je kunt vertrouwen, wat voor mij erg moeilijk is,het andere moment doen ze koud en kil.of je zit ergens, eindelijk even op je plek,kun je weer ergens anders heen.18 weken lang.overal zelf achteraan moeten.concept brieven schrijven omdat hulpverleners er drie weken over doen.instanties inschakelen omdat je anders nog drie jaar geen behandeling krijgt.O O zo boos.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben blij dat jij zulke goede ervaringen hebt met VNN, zelf ken ik die verslavings zorg niet. Maar, mijn ervaringen met de algehele verslavings zorg is niet veel beter dan die jij hebt met de psychiatrische zorg. Wat dat betreft is het allemaal een pot nat. Wat niet wil zeggen dat erook goede mensen werken met echte liefde voor hun werk en clienten. Maar de overgrote meerderheid is niet zo. Denk dat de meeste een beetje murf zijn na jaren werk in die sector. Het zijn nu eenmaal niet de makkelijkste mensen om mee om te gaan, verslaafden dan, en waarschijnlijk ook psychiatrisch patienten. Kan me voorstellen dat de meeste met veel goede bedoelingen aan hun werk eens begonnen. Maar dat ze door de jaren heen zien dat de hulp meestal misschien niet echt werkt, en dat veel verslaafden altijd wat te zeuren hebben en altijd meer pillen of wat dan ook willen, en ook nog eens erop los liegen. Daarbij komen alle bezuinigingen. Dat ze er niet echt meer zin in hebben, of zowiezo niet meer echt gewaardeerd worden voor al hun inzet.
Maar, nu spreek ik dus hoofdzakelijk over de verslavings zorg.
Maar, zit je midden in dat proces en wil je je best doen, zoals jij. Dan is het waardeloos wanneer je dergelijke hukpverleners tegenover je krijgt.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moet er nog aan.toevoegen, dat in vergelijking met nu,de eerste week best mee viel op 0 mg.hoeveelste week is dit? Pfieuwwww
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat waardeloos met die psychiaters ikmik. :( Het klinkt allemaal ook heel erg Nederlands dat heen en weer worden gestuurd...

Ik hoop dat het gauw beter zal gaan want dit is zo te horen echt niks. Zit maar niet in over dat reageren hoor. Het gaat er toch eerst om om af te kicken. Al mijn praat in dit topic is ook meer voor de lange termijn. :wink:
h
hammerheadLid
01-01-2024, 00:00
#19
hallo ik ben nieuw op dit forum en ik wilde het vlgd graag delen ,ik zelf heb een lang drugs verleden /heden, speed en cocaïne ben ik nu ruim 2 jaar gestopt, maar het afgelopen jaar een relatie afgebroken waarbij mijn ex me met zware schulden heeft achtergelaten wat bij mij de nodige psychische problemen opleverde (en nog steeds) gebruikte reeds al benzo,s en slaapmedicatie, maar liep 3maanden geleden tegen een vooraadje oxycodon aan.Ik had in het verleden wel ervaring met oxycontin wat ik recreatief soms slechts in de weekenden gebruikte.
Mijn voornemen was dan ook lekker af en toe een oxycodonnetje en dan weer een paar daagjes stoppen om lichamelijkeafhankelijkheid te voorkomen, denk dat jullie het al kunnen raden ...Die rustpauzes zijn er nooit gekomen ik kon me op het werk prima concentreren was vrolijk en opgewekt thuisgekomen lekker het huis op orde maken trainen op de sportschool ging beter als voorheen leek allemaal perfect, intussen werden de dosissen steeds hoger waar ik in het begin aan 2x 20mg oxy voldoende had moet ik nu 80 tot 120 mg perdag slikken, ik heb dus een probleem!! nu zo,n 3 maanden verslaafd , ik heb vanmorgen een gesprek met de verslavingsarts gehad , de keuze was vesneld afbouwen met methadon of langszaam elke week 5mg zakken tot ik uiteindelijk van 80mg p/d op nul kom , ik heb voor het laatse gekozen..Dus vanaf morgochtend kan ik mijn 75mg oxycodon bij de verslavingsapotheek ophalen,de week daarna 70mg, 65mg etc...op deze manier kan ik gewoon blijven functioneren(hoop ik)en bouw ik geleidelijk af.Wel moet ik wekelijks urine afstaan zodat ze kunnen zien dat mijn waardes dalen. Oxycodon/contin is een heerlijk middel maar zoals alle drugs heeft het ze in je greep kom je er zeker niet zomaar vanaf... ben benieuwd hoe het de komende maanden gaat verlopen.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo Hammerhead, welkom op ons forum.
En over je verhaal, ja, dat klinkt velen van ons bekend in de oren. Je neemt je voor het rustig aan te doen maar voor je t weet zit je eraan vast. Het zal niet makkelijk worden om weer helemaal af te bouwen. De eerste weken, wanneer je van 80 naar 75 gaat, en dan naar 70, etc, dat zal nog prima te doen zijn. Maar al snel wanneer de dosissen kleiner worden zul je de afbouw gaan merken. Ik begrijp dat je werkt, het zou kunnen dat je de laatste week ofzo van de afbouw niet meer in staat bent om te werken. Dus misschien moet je hier alvast rekening mee houden. Het is niet gezegt dat het zo erg zal worden, je gebruikt nog "maar" 3 maanden dus zal het niet een heel langdurig en pijnlijk proces worden. Maar dat is moeilijk te voorspellen. De een merk er veel minder van als de ander. Hangt af van zoveel factoren.
Maar hoe dan ook, heel erg goed dat je deze stap zet. Want het is o zo makkelijk om gewoon weer een nieuwe voorraad te kopen en te blijven gebruiken.

Het staat je vrij om te antwoorden in topics van anderen, dat is het hele doel van dit forum natuurlijk. Maar, in jouw geval waarin je je persoonlijke verhaal verteld is het toch beter om zelf een nieuw topic te openen. Dus open gerust de volgende keer zelf eentje, zodat anderen hun gedachten erover kunnen delen met jou.

heel veel succes,
Leveldesigner.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."