ikmik zei:
Dankjewel Mindless. Reageren lukt me nog steeds niet.
Hou jij je nou maar bezig met afkicken.
![:wink:]()
Die reactie zie ik vanzelf wel.
Zit nu op dag 6 .0mg. Arts wil de clonedine niet verhogen. Verbazingwekkend hoe weinig verstand normale psychiaters hebbben van middelen als methadon. Ze denken, ach maand gehad, ze moet niet zeuren. Maar ze vergeten dat ik ook nog psychiatrisch patient ben, Ik kan die sores in mijn hoofd niet aan.Ik ben echt wel sterk, maar niet sterk genoeg om de gedachten te weerstaan.
Ik ben al lang mijn vertrouwen in de wereld van de conventionele geneeskunde verloren. Voor sommige dingen heb je het nodig, maar ik probeer het zo minimaal mogelijk te houden.
Wat betreft dat sterk zijn. Met wilskracht kun je je gedachten niet weerstaan. Hoe "sterker" je bent, hoe meer moeite je ermee zult hebben omdat wilskracht op het niveau van het verstand blijft. Daarom zullen mensen met enorm veel wilskracht (wat in onze maatschappij als echte kracht wordt gezien) bijvoorbeeld ook vaak erg veel problemen ondervinden bij trippen op psychedelica. Wilskracht is niets anders dan steeds het nu (wat alreeds een feit is) proberen te veranderen naar wat jij persoonlijk wilt. Het is dus helemaal geen echte kracht, maar angst/weerstand. Echte kracht ligt in inzien dat die wilskracht een illusie is en van daaruit die wilskracht opgeven. Als je dat toelaat, heb je letterlijk het hele universum aan je zijde.
ikmik zei:
ik weet het, maar het waren mijn opties. was al vier keer bijna t hoekje omgegaan dit jaar. ik ga er nog op in.kan niet nadenken.
Dat zijn de opties die het verstand je geeft ja. Ik beweer dat er nog een optie is die altijd op elk moment beschikbaar is: namelijk je wilskracht opgeven en daarmee jezelf distantiëren van gedachten. Ook op die intens angstige/pijnlijke momenten is dat een optie en soms zijn dat juist dé momenten waarop dat makkelijk lukt (in tegenstelling tot wat we vaak geloven). Maar hoewel die optie er altijd is, zullen de meeste mensen in de praktijk ervoor kiezen om die distantiëring te gaan oefenen in tijden wanneer we relatief rustig/vredig zijn. Zolang er het geloof is dat dat makkelijker is, creëren we die realiteit voor onszelf. Maar het hoeft dus niet. Je kan je op élk moment distantiëren van gedachten, omdat je niet je gedachten bent. Ze komen uit het niets in "je" op en verdwijnen datzelfde moment ook weer in het niets. Er is niets dat zegt dat deze gedachten naar een werkelijkheid verwijzen, behalve die gedachten zelf.
![:wink:]()
Ken jezelf als het niets waarin deze gedachten verschijnen/verdwijnen en er kan letterlijk geen angst/weerstand zijn.