Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafbouw ervaring korte periode methadon

afbouw ervaring korte periode methadon

69 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lief leon! Thx...bijna avond.clonedine, nu al zin in.en douchen.bedankt voor de steun
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raar dat muziek nu zo binnenkomt. voel me bizar zieker worden. Gister ging nog. :confused:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nu vervolg.
Zondag nog 6x 5 mg (verdeeld over dag)
Maandag 2x 5 mg(in 1x)
Dinsdag 4x 5 mg( verdeeld over dag)
Woensdag zelfde
donderdag zelfde
Vrijdag zelfde
Zaterdag 2x5mg( sochtends 7 uur en smiddags uur)
Zondag 1x5mg(sochtends half 7)
Tevens al enkele weken 5 mg diazepam per dag tegen angst
Vooral laatste week sinds de nachtmerrie wordt ik heel bang wakker.
Sinds ik zo weinig slik,was ik vannochtend niet meer zo bang als met 4x5mg.zat
Het is nu zondag 15 november. Voel me minder angstig als met meer pillen.
Ik slik tot donderdag 5 mg en.probeer die ene pil naar later op de ochtend te verplaatsen.
Donderdag ga ik naar 0 mg.
Ik vertel hoe ikdeze week ervaar.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar ik kan nu toch niet ineens stoppen met diazepam? 5 mg valt hoop ik mee.ben vaker gestopt van.pammetjes. Niet fijn.maar t idee dat ik nog langer aan de methadon moet zitten maakt me veel banger
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja inmiddels is arts op de hoogte van mijn capriolen
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#6
dag 2 op 1 pil( 5mg methadon)

Dag 2: half zeven wakker,beetje angstig,al niet meer vergelijkbaar met de angst bij wakker worden toen ik hoger zat.
Psychisch gaat t minder.down.
Beetje last buik
Neem 1 diazepam. Om half 8 een halve methadon.(2,5mg)
Om 9 uur geloof ik de andere helft.
Knap wat op.
Het is nu 12 uur.voel me normaal.muziek doet meer met mij dan normaal. Moet huilen bij pink Floyd. Misschien geen goed album om nu te luisteren.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag 3 op 1 pil,5 mg methadon. Als ik wakker wordt ben ik weer bang.moet veel huilen.ben erg bang voor 0 mg fase.
Kan iemand mij geruststellen?
Verder net mijn pil gehad.dus dag 3 gestart. Morgen nog een dag en dan naar een halve pil.ik ben echt bang,vooral voor het emotionele aspect,gezien ik al zwaar psychiatrisch patiënt ben.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Omstreeks 17.00 uur dag 2 een temazepam ingenomen tegen mijn lichte afkickverschijnselen. Het hielp.savonds nog 1
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn psychiater wil kijken voor clonedine want ze kende het niet.zou het de afkick vergemakkelijken?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, emotioneel worden en huilen om muziek of zelfs Donald Duck op tv is normaal bij afkicken van opiaten, dus ook methadon. Dat hoort er nu eenmaal bij. Opiaten onderdrukken je gevoelens, dus bij stoppen krijg je ze dubbel en dwars terug.
Zelf vond ik dat altijd voor de helft van de tijd prettig, want soms kun je dan gewoon huilen van geluk. Verder hoef je niet bang te zijn voor de afkick hoor. Daarvoor zit je er veel te kort aan, en was je dosis te laag. Je zult je een klein weekje ellendig en emotioneel voelen, maar het is over voor je t weet. Slapen zal ook steeds moeilijker en korter worden.
Zie t maar als je lichaam dat weer hersteld.

succes,
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Huilen bij Donald Duck... Dat moet zwaar zijn.

Sterkte. Diazepam 5 kun je trouwens ook nog in tween breken. ik heb al wat succes gehad met in de ochtend een halve, en in de avond een hele(van 5). dan ben je weer 25% afgebouwd. lager is me wel gelukt(2x een halve dd.), maar dat ging ten koste van mn nachtrust, dus na 1,5 week ellende weer 1/2e en 1 hele gedaan.

succes met of zonder je methadon verder.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thx,vandaag eerste dag op halve pil methadon 2,5 mg.
Gister soort van feestje gehad met medepatiënt.was immers laatste dag 5 mg methadon.savonds met een aantrekkelijke medepatiënt als afscheidsfeestje van de laatste hele pil,romantisch pink floyd, kyuss geluisterd.vannochtend eerste dag halve pil methadon.
Geen diazepam gehad vandaag.behoorlijke onrust.gister 15 mg diazepam plus temazepam gehad.die voelde ik nog steeds.alle demonen.steken hun kop weer op en.ik sta godsamme nog niet eens op 0 mg.janken enzo.Daz best lekker op een goed nummer,maar verdrietig zijn en niet kunnen janken,Daz kut.Ps ik ben een vrouw.haha,ik praat nu even niet netjes,bla bla.maar ach whatever.probeer echt ook geen diazepam aan te raken,maar temazepam moet echt.ik doe geen oog dicht
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je demonen zijn een stuk minder eng als je er niet tegen gaat vechten of voor wilt vluchten hè?

Ik zeg absoluut niet dat ik weet hoe het is om af te kicken van zo'n drug of dat ik weet wat voor demonen jij hebt en je moet ook zeker doorgaan met hoe je bezig bent met afkicken nu. Maar ik weet wel dat er uiteindelijk geen enkele manier is om je demonen te blijven ontlopen m.b.v. zogenaamde medicijnen of wat dan ook (dat geldt voor iedereen). Zoals je merkt los je daar de boel niet mee op. Hopelijk ga je na dit afkickproces juist de confrontatie met je demonen aan, iets wat vele malen moeilijker lijkt dan het eigenlijk is. Ik ga je niet meer psychedelica aanraden, dat lijkt me niet verstandig. Maar ik zou je uit de grond van mijn hart willen aanraden om juist wel (op een rustig tempo) die confrontatie juist op te zoeken en die klomp van emoties beginnen te voelen, in plaats van ze te verdoven met het volgende "medicijn". Is dat oncomfortabel? Jazeker. Onmogelijk? Zeker niet. Het omhoog komen van emoties is dé kans om ze aan te pakken (op te lossen). Dit is juist het correct functioneren van jouw systeem, maar je moet het wel toelaten. :wink:

Sterkte met het verdere afkicken. :)
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Je demonen zijn een stuk minder eng als je er niet tegen gaat vechten of voor wilt vluchten hè?

Ik zeg absoluut niet dat ik weet hoe het is om af te kicken van zo'n drug of dat ik weet wat voor demonen jij hebt en je moet ook zeker doorgaan met hoe je bezig bent met afkicken nu. Maar ik weet wel dat er uiteindelijk geen enkele manier is om je demonen te blijven ontlopen m.b.v. zogenaamde medicijnen of wat dan ook (dat geldt voor iedereen). Zoals je merkt los je daar de boel niet mee op. Hopelijk ga je na dit afkickproces juist de confrontatie met je demonen aan, iets wat vele malen moeilijker lijkt dan het eigenlijk is. Ik ga je niet meer psychedelica aanraden, dat lijkt me niet verstandig. Maar ik zou je uit de grond van mijn hart willen aanraden om juist wel (op een rustig tempo) die confrontatie juist op te zoeken en die klomp van emoties beginnen te voelen, in plaats van ze te verdoven met het volgende "medicijn". Is dat oncomfortabel? Jazeker. Onmogelijk? Zeker niet. Het omhoog komen van emoties is dé kans om ze aan te pakken (op te lossen). Dit is juist het correct functioneren van jouw systeem, maar je moet het wel toelaten. :wink:

Sterkte met het verdere afkicken. :)
Klik om te vergroten...
Dankjewel.je hebt totaal gelijk.De keuze voor methadon tegen mijn demonen,depressies, suïcidaliteit, was eigenlijk al een suïcide poging. In die zin,ik gaf alles op.de jarenlange pijn,nooit kunnen genieten, talent hebben maar er niks mee doen,omdat ik al vanaf mijn zevende denk dat alles geen zin heeft.raar is dat.ik ben behoorlijk borderline.ik was het gezeik met psychiatrische meds zat.niks hielp.in het verleden wel eens ervaren.dat heroine mijn demonen doet uitschakelen. Gezien mijn psychiatrische diagnose natuurlijk confrontatie met mijn demonen vereist,zal het nooit verdwijnen.maar ik was zo moe van crisisopname zus en.crisis opname zo.pil zus,pil zo.en al die vreselijke bijwerkingen terwijl het geen reet hielp.ik wilde al vaak dood.al van jongs af aan,was ik jaloers op mensen die ernstig ziek waren.raar.een dikke maand geleden koos ik voor een mildere suicidepoging als in het verleden.ik koos voor algehele afvlakking van gevoelens en emoties Dmv methadon.ik heb mijn les geleerd.het is geen oplossing. Ik luisterde vannochtend Queens of the stoneage en besefte hoe fijn deze muziek mij deed voelen.maar mijn demonen vreten aan me.ik wil kunnen genieten,zoals vannochtend, maar het lukt me niet.gelukkig ga ik over een.paar maanden een intensieve behandeling volgen.ik wil al mijn demonen confronteren.alles.ik wil fucking leven.gvd ik heb een talent gekregen om kunst te creëren. Ben er ooit in afgestudeerd. Maar het lukt alleen als mijn demonen tijdelijk weg zijn.echt ik hoop dat ik ooit kan leven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
ikmik zei:
Dankjewel.je hebt totaal gelijk.De keuze voor methadon tegen mijn demonen,depressies, suïcidaliteit, was eigenlijk al een suïcide poging. In die zin,ik gaf alles op.de jarenlange pijn,nooit kunnen genieten, talent hebben maar er niks mee doen,omdat ik al vanaf mijn zevende denk dat alles geen zin heeft.
Klik om te vergroten...
Ik zou er niet over in gaan zitten dat je je talenten niet benut. Dat zorgt echt alleen maar voor meer ellende in de vorm van gevoelens van spijt. Laat dat eerst lekker rusten en hou je eerst bezig met waar je lichaam al steeds naar hint: aandacht geven aan je emoties. Simpelweg de emoties voelen die opkomen. Als je dat lang genoeg doet, zul je zien dat die emoties slechts sensaties zijn met een verhaal eraan vast. Het is dat verhaal dat het allemaal erg moeilijk laat lijken. Maar kijk je goed genoeg, dan zijn het echt alleen maar sensaties. Voel dat en blijf dat voelen, keer op keer elke dag weer. Dát is de enige heling die werkt. Als die brok emoties lichter en lichter wordt, zullen je talenten zich vanzelf gaan manifesteren. En het mag misschien dan niet zo voelen, maar dat je veel opborrelende emoties hebt is niet een vloek maar een zegen. Je kan alleen iets doen aan iets waar je bewust van bent. Maar ik begrijp het wel, want ik heb ook mijn leven lang gedacht dat ik pech had met overmatig veel (negatieve) gedachten/emoties. Maar het is jouw standpunt hierin wat cruciaal is: het standpunt van een slachtoffer of van iemand die de kans krijgt zijn/haar problemen bij de wortel aan te pakken.

raar is dat.ik ben behoorlijk borderline.ik was het gezeik met psychiatrische meds zat.niks hielp.in het verleden wel eens ervaren.dat heroine mijn demonen doet uitschakelen. Gezien mijn psychiatrische diagnose natuurlijk confrontatie met mijn demonen vereist,zal het nooit verdwijnen.
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je deze zin precies? Dat je demonen niet zullen verdwijnen of de confrontatie daarmee?

maar ik was zo moe van crisisopname zus en.crisis opname zo.pil zus,pil zo.en al die vreselijke bijwerkingen terwijl het geen reet hielp.ik wilde al vaak dood.al van jongs af aan,was ik jaloers op mensen die ernstig ziek waren.raar.een dikke maand geleden koos ik voor een mildere suicidepoging als in het verleden.ik koos voor algehele afvlakking van gevoelens en emoties Dmv methadon.ik heb mijn les geleerd.het is geen oplossing.
Klik om te vergroten...
Iedereen heeft zijn lessen in de praktijk nodig, dat leer je helaas niet met theorie.

Ik luisterde vannochtend Queens of the stoneage en besefte hoe fijn deze muziek mij deed voelen.maar mijn demonen vreten aan me.ik wil kunnen genieten,zoals vannochtend, maar het lukt me niet.gelukkig ga ik over een.paar maanden een intensieve behandeling volgen.ik wil al mijn demonen confronteren.alles.ik wil fucking leven.gvd ik heb een talent gekregen om kunst te creëren. Ben er ooit in afgestudeerd. Maar het lukt alleen als mijn demonen tijdelijk weg zijn.echt ik hoop dat ik ooit kan leven.
Klik om te vergroten...
Die demonen zijn zo krachtig omdat jij dat bent. Geef het gevecht tegen je demonen op, want het is echt een gevecht tegen jezelf en dat kun je gewoon niet winnen. Geef het verlangen om weer te genieten op en je zult genieten. :) En niet hopen dat je ooit kan leven. Hoop houdt je gevangen in de toekomst. Het leven is nu.

Alle sterkte toegewenst en bekijk je demonen niet teveel alsof het echte demonen zijn. Het zijn echt alleen maar gedachten en uiteindelijk neutrale sensaties. :)
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#16
thx voor je uitgebreide reactie, tof.reageer strx uitgebreid terug :grin:
(was gister ietwat dom qua afbouw.goed armand is nu in cannabis heaven, dus soort van geoorloofd klinisch diazepamfeestje met 50mg diazepam, twee dikke joints stiekem op de wc):stoned:

nu dus ietwat traag, moe, maar uiterst prettig gestoord humeur...(leef iig ff on the momenty.)

queens of the stoneage: "everybody knows that you're insane"
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik zou er niet over in gaan zitten dat je je talenten niet benut. Dat zorgt echt alleen maar voor meer ellende in de vorm van gevoelens van spijt. Laat dat eerst lekker rusten en hou je eerst bezig met waar je lichaam al steeds naar hint: aandacht geven aan je emoties. Simpelweg de emoties voelen die opkomen. Als je dat lang genoeg doet, zul je zien dat die emoties slechts sensaties zijn met een verhaal eraan vast. Het is dat verhaal dat het allemaal erg moeilijk laat lijken. Maar kijk je goed genoeg, dan zijn het echt alleen maar sensaties. Voel dat en blijf dat voelen, keer op keer elke dag weer. Dát is de enige heling die werkt. Als die brok emoties lichter en lichter wordt, zullen je talenten zich vanzelf gaan manifesteren..
Klik om te vergroten...
Ok ik ga het proberen, maar het is echt zwaar.nu al en ik zit op een halve.ik ben euforisch, maar zodra de negatieve emoties zich aandoenen, word ik bang.ik haat die gevoelens. Ik ga ze vanaf vandaag, nee, morgen aan.Vandaag gun ik mezelf de laatste ietwat rusteloos, maar toch afgevlakte dag, door veel diazepam te slikken.,orgen ga ik er tegen aan. De 0mg fase methadon.Ik volg je advies.en ik hoop de dat die nare emoties die ik ga ervaren dat het alleen maar sensaties zijn.ik kom hier deze week graag even op terug.als t mag...

Mindless zei:
En het mag misschien dan niet zo voelen, maar dat je veel opborrelende emoties hebt is niet een vloek maar een zegen. Je kan alleen iets doen aan iets waar je bewust van bent. Maar ik begrijp het wel, want ik heb ook mijn leven lang gedacht dat ik pech had met overmatig veel (negatieve) gedachten/emoties. Maar het is jouw standpunt hierin wat cruciaal is: het standpunt van een slachtoffer of van iemand die de kans krijgt zijn/haar problemen bij de wortel aan te pakken.
Klik om te vergroten...

ok, ik ga jouw stuk uitprinten.en keer op keer lezen deze week.ik vind het inspirerend.heb jij toevallig tips in boeken hierover?
ikmik zei:
raar is dat.ik ben behoorlijk borderline.ik was het gezeik met psychiatrische meds zat.niks hielp.in het verleden wel eens ervaren.dat heroine mijn demonen doet uitschakelen. Gezien mijn psychiatrische diagnose natuurlijk confrontatie met mijn demonen vereist,zal het nooit verdwijnen.
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Hoe bedoel je deze zin precies? Dat je demonen niet zullen verdwijnen of de confrontatie daarmee?.
Klik om te vergroten...
ik lees het na en snap m zelf ook niet meer.meer dat ik de confrontatie aan moet gaan met die demonen veroorzaakt door mijn psychische onbalans ipv te vluchten of de demonen te dempen met opiaten of allerlei psychiatrische meuk

Mindless zei:
Iedereen heeft zijn lessen in de praktijk nodig, dat leer je helaas niet met theorie.
Klik om te vergroten...
Klopt.Door de methadonkeuze, heb ik een wijze les geleerd.Ik moest hem ervaren, anders had het nooit tot me doorgedrongen

Mindless zei:
Die demonen zijn zo krachtig omdat jij dat bent. Geef het gevecht tegen je demonen op, want het is echt een gevecht tegen jezelf en dat kun je gewoon niet winnen. Geef het verlangen om weer te genieten op en je zult genieten. :) En niet hopen dat je ooit kan leven. Hoop houdt je gevangen in de toekomst. Het leven is nu..
Klik om te vergroten...
moeilijk, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk. maar zo waar.bedankt voor je wijze woorden :)
Mindless zei:
Alle sterkte toegewenst en bekijk je demonen niet teveel alsof het echte demonen zijn. Het zijn echt alleen maar gedachten en uiteindelijk neutrale sensaties. :)
Klik om te vergroten...
Dankjewel. Oprecht dankjewel.Ik ga jouw woorden komende week vaak herlezen....
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#18
dag vier halve pil methadon,

sinds donderdag op halve pil 2,5 mg methadon.Maar onrust buik. Ben niet slim bezig. slik veel diazepam.Morgen clonedine aanvragen. Ga proberen komen dagen ff dagelijks de 0 fase methadon te beschrijven. Was t maar vrijdag! :P :wink: :confused:
Maar 1 ding doet me erg goed. Deze site en de mensen hier. Mensen met diepgang. Dank daarvoor
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#19
wow, reactie volgt........
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#20
DAG 1 0 MG METHADON

MINDLESS, DANK.ik kom er later op terug. :wink:

Heb al 15 mg dia op.pfff.gaat nog.denk morgen ergere verschijnselen. wordt nog gedoe met de clonedine.normale psychiaters snappen de ballen van verslaving en opiaten.die denken, je staat op 0 toch?klaaar. fuck.not.

"I want something good to die for
To make it beautiful to live"
Klik om te vergroten...
Queens of the stoneage

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."