Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Seroquel is een anti psychotisch. Mijn psychiater gaaf mij 30 stuks van 25 mg. Ik ben op methadon en verder clean. Dan was thuis een moeilijke periode en ik begon benzodiazepine te slokken, dagelijks. Dus ik zei dat tegen mijn psychiater en om een verslaving te voorkomen kreeg ik seroquel. Ik ben niet psychotisch en het heeft geholpen. Toen de 30 stuks bijna op waren had ik geen behoefte aan nieuwe en benzodiazepine heb ik niet meer gebruikt. In andere landen wordt seroquel tijdens afkicken in de kliniek door de artsen gegeven. Nu ben ik begonnen met methadon afbouwen om naar suboxone te gaan. Methadon werkte niet goed. 's morgens hab ik 80 mg geslikt, s' middags 60 mg en 's avonds 60 mg. Dus in total 200 mg per dag. Als ik per dag alleen maar een dosering van 60 mg gebruik mag ik in de kliniek. Dus ik ga nu iedere week 20 mg afbouwen. Ik ben alleenstaande moeder, ga dagelijks 4 uur werken en heb een zoon die psychische problemen heeft. We gaan iedere week naar een kinderpsycholoog, hij heeft antekens van autisme en ADHD. Wij krijgen ook nog IAG. Om toch te kunnen afbouwen en voldoende kracht te hebben heeft mijn arts mij promatezine opgeschreven om voldoende te kunnen slapen."
"Dank je wel. Ik ben nu pas 3,5 jaar op methadon. In het begin heb ik nog meer methadon gebruikt. Met mijn arts waren 140 mg afgesproken, maar ik was tussen 300 mg tot 350 mg. Sinds twee jaar krijg ik 200 mg van de arts en ik gebruik alleen maar de 200 mg. Wel verdeeld in drie porties over de dag, zoals ik al geschreven heb. Vorige week heb ik 's ochtends 40 mg en 's middags 40 mg gepakt. Vanaf vandaag heb ik mij ziek gemeld en zit ik nu op 40 mg 's ochtends en 20 mg 's middags. Tot vrijdag ga ik de tijd tussen de twee doseringen stuk bij stuk dichterbij brengen. Vanaf vrijdag wil ik de 60 mg in een keer pakken. Ik verwacht dat dat het ergste wordt. Maar gelukkig is mijn zoon dan al bij mijn moeder Donderdag is laatste schooldag en dan wordt hij opgehaald. Mijn moeder werkt 's nachts, maar ze heeft wel enkele dagen vrij. Ik hoef me dan geen zorgen over mijn zoon te maken. Waar ik wel nog twijfel is, dat ik woensdag morgen om 9 uur in het ziekenhuis moet zijn. En ik dat laatste methadon is dan al 24 uur geleden. Dus ik moet opstaan, aankleden, met mijn spullen door het huis naar beneden en dan in de taxi. En daarna met mijn spullen door het ziekenhuis tot ik in de afdeling ben, wachten tot dat alles ingevuld en ondertekend is. Mijn spullen worden gecontroleerd. Ik vraag me af hoe dat lukt. Als ik eraan denk en probeer mij dat voor te stellen, dan wordt ik niet alleen zenuwachtig maar toch erg bang. Ik moet echt zeggen, tot nu toe viel het me, maar dat verandert zeker nog"
"Van methadon naar suboxone was geen probleem. 24 uur na de laatste dosering methadon (40 mg) heb ik met suboxone begonnen. Toen ging het mij al beter, 2 uur later meer suboxone en het was perfect. Uiteindelijk 20 mg per dag. Dat was op de detox, 7 dagen detox, alles goed. Dan thuis werkte de suboxone geen 24 uur lang. Enkele dagen probeert, dan ben ik overgestapt naar heroïne. Ongeveer 1,5 weken. Dagelijks tussen 0,4 tot 0,5 g. Gisteren ochtend om 6 uur 0,1 g gesnoven. Dan afwachten. Om 19 uur dan 2 mg Suboxone en het gebeurde niets. 2 uur wachten en dan 8 mg Suboxone. Dat was fout. Ik had niet verwacht dat het opeens zo slecht wordt. Tussendoor ibuprofen en seroquel, veel van beide maar geen werking. Weer 2 uur later 8 mg suboxone, niets veranderd. Dus weer 2 uur later 8 mg suboxone en het ging wat beter. Maar alleen wat beter en nog lang niet acceptabel goed. Dus geslapen, met ondertussen 8 seroquel lukte het ook. Vanmorgen geen verandering. Om 7 uur 24 mg Suboxone. Niets veranderd. Ik wil dat het beter gaat. Ik kan niet meer. Wat kan ik doen? Nog meer Suboxone? Terug Heroïne? Of beter methadon ?"
"Ik had in mijn verleden al twee keer geprobeerd van methadon over te stappen. Het ging behoorlijk mis. En vorige week dan eindelijk gelukt. Dus ik dacht, ik weet wat ik doe. Zo veel ervaring ermee gemaakt, en nu weet ik het ook niet meer. Ik ben 3,5 kilo afgevallen binnen 24 uur."
"Ik rook (sigaretten) sinds 19 jaren en nog steeds. 7 jaar lang alcohol verslaafd en sinds 10 jaar geen alcohol meer gedronken. 7,5 jaar lang wiet verslaafd (ongeveer 2 gram per dag) en 6,5 jaar geen wiet meer. Enkele maanden speed, XTC en alles wat ik kon krijgen, doel was zelfmoord (overdosis), maar het is niet gelukt. Ik heb dagenlang niets meer gegeten en had nog 43 kilo bij 1,70 m en dan heb ik gestopt en 10 jaar lang niets meer gedaan. Dan coke en heroïne spuiten, 1 jaar lang. Dat heeft mij 50.000 euro gekost. Sinds 2,5 jaar niet meer en zeker ook nooit meer. Blijft alleen nog Methadon (hoogdoseerd =200 mg), sinds 3 jaar en nog steeds. Ben nu bezig met afbouwen en omzetten naar suboxone."
"Nou ja, maar tenminste is duidelijk dat de medicijnen je op school ook niet helpen. Als ik jou was zou ik proberen met je ouders te spreken en duidelijk zeggen dat je geen medicijnen wilt. En als je weer bij de arts bent dan moet je ook zeggen, dat je GEEN medicijnen wilt. Dus niet alleen deze medicijnen niet, maar helemaal geen medicijnen tegen ADHD."
"Hoi. Bij mij hebben ze nu pas ADHD vastgesteld. Ik ben nog steeds niet zeker of het daadwerkelijk ADHD is. Mijn psychiater gaaf mij Methylfenidaat. Methylfenidaat is het zelfde als concert en Ritalin is eigenlijk ook het zelfde, alleen de werking is niet zo lang. Ik voelde me qua ADHD klachten veel beter methylfenidaat. Dan begon ik depressief te worden. Dus weer naar de arts. Hij zei dat de depressie niet door methylfenidaat komt, maar depressies versterken kan. Ik geloof dat niet. In mijn leven heb ik zo veel meegemaakt (mijn ouders verslaafd, geweld in de relatie, zoon overleden aan wiegdood, echtgenote overleden en en en) toch ben ik nooit depressief geweest. Ik kreeg welbutrin, werkt ook bij ADHD en werkt tegen depressie. Het werkte ook, maar twee maanden later begon het opnieuw, en nog veel erger Dus nog een andere Antidepressiva bij gekregen. Nu ben ik niet meer depressief, maar ik voel helemaal niets meer. Geen geluksgevoel, niet trots als ik iets goed gedaan heb, ik kan niet meer lachen. Bij toeval zag ik foto's van een jaar geleden, ben erg geschrokken.Ik Was mooi opgemaakt, beetje zonnebank, mooie kapsel, make up, leuke kleding met (meestal) hoge hakken. Nu altijd sneakers, staart, geen make-up, geen zonnebank en geen lachen. Ik ben gestopt met Methylfenidaat, maar nog geen verandering. De Antidepressiva neem ik nog. Ik raad je aan open met je ouders te spreken Je kunt ook therapie krijgen om beter met ADHD om te gaan. Zelf heb ik enkele jaren geblowt, maar ik raad je aan beter niet met blowen te beginnen. Mijn zoon (8 jaar) heeft ook last van ADHD, nog niet officieel vastgesteld, maar de psycholoog vroeg me wat ik van medicijnen houdt. Ik weet zeker dat hij NOOIT medicijnen tegen ADHD gaat slikken. En zal hij het eens zelf willen, dan ga ik alles eraan zetten om hem te overtuigen het niet te doen. Ik heb liever een gelukkig druk bezig zoon, dan een depressieve zoon met zelfmoord gedachten. Van de artsen hoor ik alleen dat het heel zelden is dat iemand depressief wordt. Ik geloof er niets van. Als ik jou was zou ik nog eens heel eerlijk met je ouders spreken en duidelijk zeggen dat je GEEN medicijnen wilt slikken. Misschien zoek je een andere arts? Of kijk naar psycho therapie? Misschien helpt dat om je ouders te overtuigen, dat je wel weet om je ADHD en dat je ook iets eraan wilt doen. Je ouders kunnen je niet dwingen om de medicijnen te slikken. Ik vind het zo erg te lezen dat niemand je mening wil accepteren. Laat mij maar eens weten hoe dat verder gaat"
"Ik begrijp dat het moeilijk is om met je ouders over je gevoelens te spreken. Vooral omdat ze jouw mening niet accepteren. Je ouders zijn overtuigd dat de medicijnen goed zijn. Hebben ze wel de bijsluiter gelezen? Of eens op Google naar ervaringen van anderen gekeken? Ik zelf heb mijn ouders mijn hele verhaal ook niet verteld. Ook niets over mijn depressie, zelf op mijn leeftijd durf ik het niet, en ik ben 31. Misschien probeer je toch nog eens met je ouders te spreken? Maar niet zo even tussendoor. Vraag hun, of ze bijvoorbeeld 's avonds of aan het weekend tijd hebben om een uur bij elkaar te zitten. Vooraf kijk je op internet naar verdere informatie die tegen medicijn spreekt. Maar dan niet hier, wel op officiële sites van artsen, onderzoeken, krant, en zo. Daar staat ook dat methylfenidaat als drugs gebruikt wordt. Dan kan je dat aan je ouders laten zien en hun vertellen dat je voelt dat je helemaal verandert bent, op een negatieve manier. Ik zou hun vragen of ze het ipv de medicijnen toch eens met psychotherapie willen proberen. Als je alleen zegt, dat je de medicijnen niet wilt, dan denken hun dat je de ADHD niet accepteert of niet ernstig neemt of dat je gewoon alles stom vindt wat hun willen. Met een andere oplossing aanbieden, zien ze wel dat je ermee bezig bent en dat je ook hulp wilt aannemen. En als je hun laat zien welke meningen en ervaringen op internet staan, dan zien ze misschien wel in, dat je gelijk hebt. En nog een vraag, je moet dit jaar herhalen, maar je hebt het hele jaar medicijnen genomen? Is dat het eerste keer dat je een jaar moet herhalen? En eerder had je nog geen medicijnen? Kan het zijn dat de medicijnen jouw presentatie eerder verslechteren?"
"Ik krijg iedere dag methylfenidaat ivm ADHD. Een tablet 's morgens en een 's middags. Ik had nog nooit moeite met eten. Ik eet gewoon normaal. Alleen bij XTC of coke spuiten had ik problemen met eten."
"silverfish zei: Anyway, dit was mijn verhaal. Moraal van het verhaal is dat het volgens mij niet altijd slecht is om op de methadon te blijven. Alles is in elk geval beter dan een terugval.. Ik wil nooit meer terug naar de hel van heroine! Klik om te vergroten... Ik heb je verhaal gelezen. Methadon werkt te snel uit bij mij. Dus ik kreeg 80 mg 's morgens en 60 mg 's middags en nog eens 60 mg 's avonds. 2 jaar op deze dosering en nog steeds niet aan gewend. Het houdt niet vol. Dus bijkopen. Methadon is duur. Suboxone werkte ook geen 24 uur. Nog erger, de werking stopte niet voorspelbaar. Dat kan niet met een baan, een kind en een vriend met drie kinderen. Hele volle agenda. Nu weer terug naar heroïne. Nog is het veel goedkoper dan mijn bijgebruik methadon. Ik zit financieel goed. Wat bedoel je met de hel van heroïne? Het geld? Modknip - Geen prijzen noemen"