Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoxycontin

oxycontin

57 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
t
tramadolLid
01-01-2024, 00:00
#1
yet zei:
oxycontin geeft alleen maar een boel sufheid, je kán hyper worden en daarna als een blok slapen. Kans op bewusteloosheid bij gebruik zonder voorschrift en bij alcoholgebruik. :beer:
Dit middel is geen drugs maar een vrij effectieve pijnstiller. Alleen op doktersvoorschrift te gebruiken, tenzij je het leven moe en zat bent.
het wordt niet alleen bij kankerpatiënten voorgeschreven.
kortom; géén pilletje om eens lekker op te trippen!! :rock:
Klik om te vergroten...

Ben ik niet met je eens.
dit middel word heel veel misbruik van gemaakt omdat je er heel erg euforisch van kan worden.
Ik heb het zelf ook gebruikt en ja je kunt er heel suf van worden maar bij een goede dosering die bij iedereen anders is kan het een heel lekker middel zijn snuiven geeft een goed resultaat.
Ik moet er wel bij zeggen dat het eigelijk geen middel is om zo maar te gebruiken omdat het zeer verslavend kan werken en dat je heel goed moet oppassen met de dosering wand het is sterker dan morfine 5 mg oxycontin is gelijk aan 10 mg morfine dus kijk uit.
w
wingman8888Lid
01-01-2024, 00:00
#2
:rockband: :rockband: :rockband: :rockband: :rockband: :rockband: :rockband: :rockband:

Hoi allemaal

Oxycontin is inderdaad een heftige pijnstiller ,ik gebruik ze bijna elke dag voor pijn waar ALLE andere pijnstillers falen.
Maar nu het probleem :Ik werd ineens terug gezet op nul ja ik moest maar weer tramadol gaan gebruiken die dus niet helpen.
Toch weer terug naar arts die heeft ze nu wel voorgeschreven maar je moet er wel mee uitkijken want je raakt er snel aan gewend


En die online apotheek is gestopt helaas voor sommige

Cya

Wing :rock: :rock: :rock: :rock:
w
wingman8888Lid
01-01-2024, 00:00
#3
speeseend zei:
Mijn hart bloed en dat doet verschrikkelijke pijn. Misschien helpt dit middel mij om die verschrikkelijke pijn te doen vergeten.
Klik om te vergroten...


Hallo je hart bloed dat snap ik even niet bedoel je geestelijke klachten ofzo dan ????

Helpt zowat overal voor maar stuur een PM en leg uit wat je bedoelt aub

Grtzzzzzzzz

Wing
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
:wink:
d
darkforce1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
hoi
heb al zo'n 30 jaar last van mijn rug........(altijd pijn)24 uur per dag!
ben nu bezig met oxycontin 6 maal 10 mg per dag en 3 maal diclofinac 50mg
dat gaat net goed voor zon 6 uur als ik aan het werk ben,daarna wordt het wel
wat moeilijker daar ik 4 maal 9 uur werk,
sta 9 uur als ik werk en na 5 a/6 uur wordt de pijn erger.......
de pijn zit tussen mijn schouderbladen en als ik mijn ribben span is de pijn een(stukkie erger)
maak er maar wat luchtigs van maar is af en toe ondraaglijk.........
heb alle mogelijk onderzoeken gehad van longartsen/longfotos/orthopedie/reumatologie/botscan/
heb wel een of andere haak ergens op mijn rugwervel(wervellichaam) zitten terhoogte van 6/7
die schijnt de pijn ter veroorzaken,maar kan niet weggehaald worden,fraai is dat!
pijnpolie......
daar ga ik binnenkort maar weer heen!
je moet toch wat
ben bijna 51 en nog niet thuis!!!werk nog wel maar wordt wel moeilijker
thats my story!
hou me vast aan het idee dat het allemaal nog erger kan!
het is bijna niet te geloven............
koen
g
gertrudaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb ervaring met oxicotin.ik heb het na mijn ziekte gekregen en in het begin is het sterk, de pijn wordt een stuk minder.maar op een gegeven moment moet je er meer van gebruiken en dan wordt het wel verslavend,termeer ik ook nog 100 gram nortrillen gebruik plus 30 milligram
oxazepam en die twee werken tegen elkaar in,ik werd er nog depressiver van dus ik had besloten zelf af te kicken want het is twee keer zo sterk als heroine,wist ik ook niet heb ik hier gelezen,maar ik heb flinke afkicksverschijnselen en heel veel pijn slapeloosheid enin de war en heel onrustig dus ik zou als ik jou was maar effen goed nadenken als je die medicijnen wilt gebruiken ze vallen onder de opium wet
t
takeasiedLid
01-01-2024, 00:00
#7
sorry mensen er zijn medicijnen die hetzelfde zijn maar een andere naa,m hebben.dat heeft temaken met de patenten op de medicijn namen maar das te ingewikkeld om uitteleggen.
ik weet precies welk medicijn het is en waarvoor je het krijg je heb ook mscontin.maar oke nog iets weten ervaring zar.rico :stoned:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Oxycontin is de langwerkende versie van oxycodone en oxynorm is de kortwerkende versie.Het is een zwaar pijnstillend opiaat en ik krijg het momenteel om in 4 weken tijd de methadon eruit te werken en om daarna onder narcose van opiaten af te kicken..Ik gebruik het (oxynorm,de kortwerkende versie van 4 uurtjes plusminus)nu een dag en ik moet zeggen het is sterk.!! Ik gebruik 3 a 4 van 20 mg per 4 uren en ik voel er meer van dan van de dope van gisteren en de methadon van vorige week.( 12 pillen van 5 mg) Dus een zwaar middel,en ook zeer verslavend dus.....Ik neem het 2 dagen en dan weer een dag dope en hopen dat deze 4 weken gauw om zijn,IK WIL DOLGRAAG WEER CLEAN ZIJN NA 20 JAAR OP EN AF CLEAN EN HOOKED ZIJN !!!Nou groetjes De Reiziger :wave:
r
ryder11700Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik gebruik het sporadisch en mijn ervaringen zijn, en dan meestal 30-50mg, nooit meer want vanaf de 60 mg krijg ik te grote problemen met mijn ademhaling. het gevoel wat ik ervan krijg heeft ergens wel iets weg van een lichte (30-40mg) 2cb trip. het begint bij mij meestal met een verlaagde oppervlakkige ademhaling en daarna een euforisch gevoel, ook komen er na ongeveer 1 a 1,5 uur een zeer vertraagd reactievermogen en een vertraagde waarneming bij. dit gevoel blijft zo een uur of 4 hangen en neemt dan snel weer af. ook heb ik gemerkt dat nadat de werking verminderd is de drang om meer te pakken zeer groot aanwezig is. slapen valt niet mee aangezien ik er zeer levendige dromen van krijg indien de werking nog niet merkbaar is afgenomen. het gebruik is verder niet aan te raden want het blijven zware medicijnen, lees voor je dit gebruikt de bijsluiter maar eens en kijk dan ook eens naar de bijwerkingen. eigenlijk zoals bij alle drugs geniet ervan maar gebruik met mate en kijk goed hoe je je voelt. ik zal kijken of ik een bijsluiter kan vinden en er binnenkort wat meer info over opzetten.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
geen enkel tabletje haalt het bij de flash van bruin, of je het nou slikt of snuift.
N
NuEvenNietLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben wat dat betreft ook een wandelende apotheek....
Ik heb nog genoeg tramadol 75mg liggen en Oxycodon 10mg i.p.v. Ocycontin maar dat is eigenlijk hetzelfde. Dit slik ik ook tegen de pijn.
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#12
BillyBilo zei:
geen enkel tabletje haalt het bij de flash van bruin, of je het nou slikt of snuift.
Klik om te vergroten...



Ben ik het niet mee eens 4 capsules oxynorm van 20 mg,en ik ben (ongewild!!!!!,heb een zoontje van 18 mnd) zo stoned als een aap...Dus ik zal wat minderen en hardlopend deze 4 weken door,opdat ik gauw weer compleet kan voelen(ook minder fijne dingen en pijnen)maar alleen zo doorleef je het en lost het op!!! Ik ben verslavingscoach en dan zelf gebruiken kan ehtisch gezien niet (voor mij),dus ik sta ff op ,vrijwillig, non/actief...Maar straks weer een ervaring rijker,kan ik nog meer en beterderder mensen helpen met hun verslaving.Ik ben 38 en blow vanaf mijn 12 e jaar,en doe skat vanaf mijn17 e...Ik ben zeker 6 keer cold turkey zelf afgekickt;raad ik iedereen nu echt af!!Verder ben ik een keer (2006)onder narcose afgekickt bij stichting Miroya te Amersfoort(www.miroya.nl),en dat gaat straks over 4 weken weer gebeuren..Waar gehakt wordt,vallen spaanders,maar de beste hulpverleners hebben ook eigen ervaring in te brengen!!.Als er iemand (inhet Noorden des lands) na ongeveer eind 2010 goede hulp en coaching wilt,of gewoon wat advies,kun je mij een pb sturen..Ben zelfstandig coach,met de nodige contacten bij verslavingszorg etc..Nou eenieder die ermee wil beginnen NIET DOEN!!!!en verder iedereen veel geluk,wijsheid en gezondheid,en bovenal LIEFDE...
Met vriendelijke groet De Reiziger :wave:
O
OxyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oxycontin is nog niet zo bekend in Nederland. In Amerika en Canada wel. Daar is het zelfs al een groot probleem. Er vallen veel doden onder jongeren/gebruikers. Er zijn inmiddels al een aantal docu's gemaakt en bij bijv. Dr. Phil wordt er vaak over gewaarschuwd. Kijk maar eens op Youtube en Google.
Het is sterker dan morfine en wordt met heroine vergeleken. Veel mensen zeggen dat het zelfs meer troep is dan heroine, om er vanaf te komen. Hillbilly Heroin.
Helaas ben ik ook verslaafd geraakt en het is een hel om ervanaf te komen. De ontwenningsverschijnselen en geestelijke verslaving zijn/is enorm en integenstelling tot heroine, treden deze sterke ontwenningsverschijnselen ook op bij een lage doses. (zie Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=uvPrmQhhRuE )
Ik ben ermee in aanraking gekomen omdat ik een hernia had. Later ben ik het blijven gebruiken omdat ik me er beter door ging voelen. Ik ging steeds vaker nemen en steeds meer (want je went aan de doses). Tot heel lang had ik het idee dat ik alles in de hand had, tot het besef er ineens erin knalde dat ik het dagelijks nam in behoorlijke doses (wel gewoon oraal) en er niet meer mee kon kappen. Het middel is in NL erg onbekend, ook bij artsen. Dus hulp bij afbouwen is er nauwelijks.
Wat ik alleen wil zeggen: denk goed waar je aan begint! De meesten beginnen niet aan heroine, begin ook niet aan oxycontin om dezelfde reden!
B
BotoxJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hay....

Ik wilde ook wat kwijt over 'oxycontin'...
Ik gebruik zelf 20mg..'
Niet voor de pijn dat heb ik niet..
Maar puur voor als ik wil slapen...'
Het is top spul.
Maar wel achterlijk duur..
Daar naast gebruik ik meedere slaap medicatie..
Ik zorg dan ook altijd dat ik een voorraad heb.
Daar voel ik me het beste bij.
Ik lees verschilende dingen over 'oxycontin'.. oké ieder zn mening..
Grtz Botox Junkie. :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
BotoxJunkie zei:
Hay...
Ik gebruik zelf 20mg..'
Niet voor de pijn dat heb ik niet..
Maar puur voor als ik wil slapen...'
:wave:
Klik om te vergroten...

Ja, dat is een goeie (-:
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#16
jonge methadon is niet te vergelijken met oxy. Methadon wordt gebruikt om onthoudingsverschijnselen tegen te gaan... van de oxy
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Oxy

Tellius zei:
Hoi,

Ik kan er niets aan doen, het zal wel idioot klinken... maar ik zou wat graag eens een keertje oxy proberen. Het is sterker dan mezelf, ik heb gewoon iets met opiaten. Tot nu toe is Burgudin het lekkerste wat ik ooit in mijn leven heb ervaren. Elke zondag nam ik een tijdlang bovenop mijn methadon één pilletje Burgudin, tot de doos van 25 tabletten op was. Lang geleden dat ik zo naar zondagen uitkeek :stoned:

Helaas is Burgudin uit de handel genomen. Het lijkt me dat oxy veel lijkt op Burgudin.

Tellius
Klik om te vergroten...


Burgodin (bezitramide)


Oxycontin

Burgodin (bezitramide) is niet eens een opiaat :)
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oxy versus methadon

Ik geloof niet dat Oxydude in NL woont. Precies zoals in z'n profille. In de USA dus. Ik geloof dat je hier wel terminaal moet zijn om het voorgeschreven te krijgen. Ik ben zeer benieuwd of Oxy beter dan Methadon is. Wie heeft zowel -zelf- methadon als oxy gebruikt?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zou kunnen hoor, er zijn een aantal groepen chems die ook effect hebben op de mu-opiaat receptor. Er stond daar een mooie post over op bluelight, maar ik kan em niet meer vinden.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb 10mg om pijn te bestrijden. Nix vergeleken bij dat van Yolanda. Kvraag me dan ook af hoe je overeind blijft met al die zooi in je lijf?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."