Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon Afkick ervaringen

Methadon Afkick ervaringen

45 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
R
Richard.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat was je kans. Als je in dag 15 zit. Komt de periode slecht eten. Wees blij dat je er wat rijst door kan krijgen. En ik bedoel ik zit er ook midden in nu op dag 9 . Ik heb buiten de wsnp om alles zelf moeten betalen...rechter stuurde me weg. Als ik dit hier eerder had gelezen had ik je pakken noodles opgestuurd.Je moet er gewoon door heen
Niks helpt. Ook opvangen er dope
Dat kan je dan amper nog betalen . Buiten het feit dat je je nog langer straft. Bikkelharde confrontatie. ....vieze troep
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt helemaal gelijk, uiteindelijk is er maar 1 weg en dat is de ellende volstaan en er doorheen
gaan. Pammetjes zijn erg gevaarlijk, zeker voor (ex.)opiaat verslaafden. En lange nachten hoeven
niet zo heel erg te zijn, het is maar hoe je ermee omgaat. Zelf bleef ik nooit in bed liggen, toch
proberen te slapen, wat gewoon niet lukt. Ik stond altijd weer op, of ging gewoon pas tegen de ochtend
slapen. Tegenwoordig is er genoeg op tv, was vroeger wel anders, lol. En anders kun je nog wat gaan
internetten ofzo, een goed boek lezen wordt misschien wat lastiger. Maar gewoon jezelf bezig houden,
en, vooral voor ogen houden dat het uiteindelijk beter wordt, dat het niet eeuwig is.

bedankt voor je reactie Richard.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn ervaring met Methadon-afkick: 3 weken een hel! Slapeloosheid, rillingen, zweten.. maar het ergste: de spierpijn (bovenbenen) en totale uitputting. Na die 3 weken heb ik nog zeker 3 maanden slechts een paar uur per nacht kunnen slapen. Plus: Hoe kort de slaap ook: wekenlang ziek wakker worden.. Succes!!! Ik heb ook astma, dus in die periode had ik het sowieso benauwd. Kinderen ondervinden geen schade van een ouder die een aantal weken op de bank ligt. Extra aandacht (knuffel, kleine momentjes, Netflixen, spelletjes, etc.). Als je de kinderen aandacht geeft: beter kort met aandacht, dan ee hele dag op halve kracht.. 馃槈
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Volgens mij blijf je ziek juist 贸mdat de methadon uit je lichaam is. Je ontwent omdat je de stof niet meer merkt, anders zou je ook niet afkicken toch?
Klik om te vergroten...
Ik weet w茅l dat Methadon 6-8 dagen na laatste dosis aantoonbaar in urine is.. wordt daar wellicht op gedoeld?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarschijnlijk ging dat zo makkelijk omdat ze ook nog niet op de top van de afkick daarvan, maar als ze het volhoud is het alleen maar goed! Heb je wel haar arts hierover ingelicht?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Helaas behoort methadon tot een van de meest vervelende drug soorten om weer vanaf te raken. Vandaar ook dat veel methadon verslaafden, zeker die er jaren aan hebben gezeten er nooit meer vanaf raken. Weet niet of het waar is maar kan me herinneren dat een arts mij eens 20 jaar geleden vertelde dat methadon veel grotere atomen heeft dan bijvoorbeeld heroine of opium en daarom duurt t veel langer om het lichaam te verlaten. Zelf heb ik maar 3 korte kuren gehad van enkele maanden steeds, waarna ik ermee stopte en weer terug ging naar de heroine. Dus kan niet uit eigen ervaring erover vertellen. Weet me wel erg goed te herinneren dat ik eens in de gevangenis kwam waar iemand al 5 maanden zat, en erg ziek was. Ik dacht dat hij dus binnen gebruikte maar hij vertelde me dat hij al 5 maanden ziek was van de methadon die met had beeindigt bij binnen komt. Je kunt dus echt vele maanden ziek zijn van methadon. Nu stond je vrouwe dus erg laag, 15 mg naar ik begrijp. Dus zal het meer meevallen dan met die jongen, want die had een hogere dosis. Toch denk ik dat je wel op enkele weken ongemak moet rekenen minstens. Hopenlijk zal het erge ziek zijn zoals nu niet veel langer dan een week aanhouden door de lage dosis van gebruik. Maar, dat dit niet met 1 a 2 weken over is lijkt me wel realistisch. Ik snap het probleem, zeker met wanneer je kind weer thuis komt. Als je ziek bent kun je dat soort dingen slecht aan.
heel veel succes en we mogen enkel hopen dat t snel beter gaat.
Als ik iets heb geleerd dan is het wel dat iedereen anders reageert op drugs en afkicken.
Verder kun je er weinig aan doen, haar bijstaan voor zover je kunt met zoveel als mogelijk is. Verder is het eigenlijk enkel een kwestie van de tijd uitzitten. Er zullen dagen komen dat ze zich opeens een stuk beter voelt, om dan de volgende dag opeens zich weer slechter te voelen, ook dit hoord erbij, het gaat met golf bewegingen.

heel veel succes wens ik haar, weet hoe zwaar dit is,
vooral methadon afkick. Erg knap dat ze de stap maakt!
P
PnCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag 5 op 0mg...

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

De wazigheid is gelukkig verdwenen dankzij vermindering van de clonidine. Dus dat scheelt! Maar de rest van de afkick is nog sterk aanwezig. Ze maakt zich grote zorgen over de komende weken nu. Zowel psychisch als lichamelijk voelt het nu nog alsof er geen einde aan komt. En ze is erg bang dat ze zo labiel blijft nu ze helemaal niks meer binnen krijgt.

We vroegen ons ook af of er iets is dat na de afkick die overgebleven receptoren weer versneld kan aancullen. Ik las iets over LDN (low dose naltrexon) dat endorfines aanmaakt en zo die receptoren aanvult. Iemand daar ervaring mee?

Het punt is dat ze depressie gevoelig is en bang is dat dat nu weer gaat opspelen omdat ze nu helemaal geen demping meer binnenkrijgt. Wordt nog spannend dus.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een grote stappen allemaal maakt je vrouw, echt fantastisch!!
Want 0 bereiken in een methadon afbouw is echt geen kinne sinne!!
Echt een mijlpaal!
Ze zal zich ontzettend belabberd voelen en ik kan me de angst voorstellen voor een depressie, zeker wanneer ze daarvoor gevoelig is.
Ik ken enkel de naam naltrexon, maar heb er helemaal geen ervaring mee. Heb even wat op wiki gezocht en wat info gevonden. Keek met name naar de verslavings factor van dit middel maar vond daar zo snel geen info over. Want om nu met een ander verslavend middel te beginnen is echt een stap terug! Mocht dit niet verslavend zijn dan is het zeker te proberen. Waarschijnlijk zal je hiervoor naar de arts moeten, denk niet dat t verkrijgbaar is op straat, althans niet makkelijk.
Las wel dat t erg zwaar voor de lever is, en zeer veel schade kan doen wanneer de dosis iets wordt overschreden. Weet dus niet of ze lever kwalen heeft of een zwakke lever (niet ongebruikelijk bij (ex)-gebruikers.) Want dan zal de arts het niet voor schijven.

Denk dus dat je het beste even met je huis en of verslavings arts kunt bellen, en dan maar hopen dat je een begrip volle arts hebt. Helaas zijn veel artsen, zeker wanneer het verslavingen betreft nogal star. Die volgen enkel een vast staand beleids plan en wijken daar dan ook niet vanaf.

Vrees dat je vrouw zich nog zeker een week of zo zal voelen, hopenlijk wordt t dan wat beter, maar omdat ze 5 jaar heeft gebruikt, ookal was de dosis laag, zal ze toch nog een geruime tijd
erge last blijven houden. En weet uit ervaring dat t voelt alsof het nooooooi zal over gaan, zeker ook omdat wanneer je opiaat ziek bent de tijd 3 maal zo langzaam lijkt t gaan.
Methadon is echt rotzooi om vanaf te komen, vooral de lengte van ontgiftiging is zoveel langer als vele andere middelen, maar dat had ik al vermeld eerder.
Vrees dan ook dat er niets anders op zit dan volhouden, uiteindelijk zal het beter gaan maar de weg daar naartoe duurt gewoon ontzettend lang.
Kan me voorstellen dat dit voor jou als echt genoot ook erg zwaar is en vermoeiend. Maar blijf je alsjeblieft realiseren dat dit een alles bepalend moment voor haar en jullie samen is en dat er echt een einde aan komt. Verder verdient ze alle ruimte en gedult, zij levert op dit moment een ware oorlog, eentje die vele mensen niet en nooit winnen. Dus dat alleen al verdient echt ALLE lof! Wens haar alsjeblieft heel veel sterkte toe, en vertel haar dat zij niet de enige is. Alhoewel dit haar waarschijnlijk niet beter zal doen voelen. Het eind is in zicht, maar zij ziet die nu gewoon niet. Het is alsof zij in een donkere kamer zit waar geen enkel licht straaltje in door dringt, en dat terwijl jij voor haar gevoel heerlijk op een zon overgoten terras ernaast zit.

heel, heeeeel veel sterkte toegewenst aan jullie beiden.
En informeer naar die naltrexon, mocht het niet verslavend zijn dan is het
zeker de moeite waard, iedere verlichting van pijn en angst is iets waar ze
zich aan kan vasthouden, hoe klein ook.

leveldesigner
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi PnC

In de eerste plaats knap van je vrouw dat ze eraan begonnen is. Maar afkick Methadon is geen pretje. Maar toch zie ik een lichtpuntje, uit ervaring weet ik en meerdere op dit forum dat de eerste keer meestal het makkelijkst is. Natuurlijk is dat voor een ieder anders. Maar veelal is dat zo.

Het is zwaar, maar zie het als een zware griep. Hier komt een eind aan, bij de ene duurt het weken en een ander is er sneller doorheen. Zorg iig geval dat ze veel drinkt, het liefst water dat reinigt het lichaam. De methadon is in 8 tot 10 dagen uit je systeem. Maar helaas ben je er dan nog niet. Probeer ook genoeg voedsel binnen te krijgen. Dan maar aan de brinta of zo, als het vloeibaar moet. Verder adviseer ik om uit te kijken met de ondersteunende medicatie, wees daar terug houdend mee. En zorg dat ze zoveel mogelijk afleiding heeft. Waarschijnlijk gaat ze als het de betere kant opgaat dingen leuk vinden die ze "vergeten"was. Zoals muziek waar ze misschien jaren niet naar geluisterd heeft, zet dat eens aan. Er zullen ook emoties los komen. En dat is goed. Maar als ze nu al op dag 6 zit, neem dan geen methadon meer om het te verzachten. Want dan kun je opnieuw beginnen. Ik wens haar heel veel sterkte, en bedenk aan het einde van deze tunnel is ook licht. Hou ons op de hoogte hoe het gaat als je wilt. Er zitten er hier net als ik genoeg tussen die al vaker met dat bijltje gehakt hebben. En je zo nodig steun of aanwijzingen kunnen geven.

Heel veel Sterkte Erick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat methadon tussen 6 en 8 dagen uit je systheem is is voor mij echt nieuw, en denk ik ook niet echt waar. Misschien als je het een paar weken tot hooguit 3 maanden gebruikt, maar wanneer je 5 jaar meth hebt gebruikt is dat echt niet na een week uit je systheem!
Weet uit eigen ervaring, en heb t te vaak om me heen gezien dat mensen rustig 3 tot 6 maanden doodziek rondliepen. Dus kan dat enkel verklaren met dat het dus heel lang duurt eer t uit je systheem is. Of t moet zo zijn dat t wel met een week uit je systheem is, maar dat methadon iets met je receptoren doet waardoor het nog maanden duurt eer die weer normaal de natuurlijke dopamine kunnen ontvangen, wat mij ook niet t geval lijkt.
Zelfs artsen zijn er al tijden van op de hoogte dat t maanden duurt bij langdurig gebruik, omdat de atomen van methadon gewoon erg groot zijn.

En ook vind ik de uitspraak van dope/meth ziek zijn te vergelijken is met een zware griep onterecht.
Ken de uitdrukking, velen vergelijken t daarmee. Maar vind die toch echt niet opgaan. Je doet daarmee de ontwennings pijnen echt onrecht aan.
Maar goed, dat is slechts mijn ervaring en mening. Zeg niet dat je ongelijk hebt, enkel hoe ik er tegenaan kijk. Nu is het wel vaak zo dat wanneer men terug kijkt op de ontwenning, dat die dan achteraf lijkt mee te vallen. Maar dat is met alles zo. Enkel wanneer men in het proces van het ondergaan zit kan men de pijn en ellende voorstellen.

Maar goed, waar heb ik t ook over. Ziek zijn is gewoon kut,
(sorry voor mijn taal gebruik)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
leveldesigner zei:
Dat methadon tussen 6 en 8 dagen uit je systheem is is voor mij echt nieuw, en denk ik ook niet echt waar. Misschien als je het een paar weken tot hooguit 3 maanden gebruikt, maar wanneer je 5 jaar meth hebt gebruikt is dat echt niet na een week uit je systheem!
Weet uit eigen ervaring, en heb t te vaak om me heen gezien dat mensen rustig 3 tot 6 maanden doodziek rondliepen. Dus kan dat enkel verklaren met dat het dus heel lang duurt eer t uit je systheem is. Of t moet zo zijn dat t wel met een week uit je systheem is, maar dat methadon iets met je receptoren doet waardoor het nog maanden duurt eer die weer normaal de natuurlijke dopamine kunnen ontvangen, wat mij ook niet t geval lijkt.
Zelfs artsen zijn er al tijden van op de hoogte dat t maanden duurt bij langdurig gebruik, omdat de atomen van methadon gewoon erg groot zijn.
Klik om te vergroten...
Volgens mij blijf je ziek juist 贸mdat de methadon uit je lichaam is. Je ontwent omdat je de stof niet meer merkt, anders zou je ook niet afkicken toch?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zou kunnen, maar wat ik altijd begrepen heb, en wat artsen mij altijd vertelden was dat methadon een erg goedkoop middel is om te maken, meen dat een duitsen arts het rond 1940 uitvond, als vervanger voor morfine, omdat dat zo verslavend was en methadon niet. We weten nu beter, maarja, dat zeiden ze destijds ook van bijvoorbeeld oxycodone. Dat werd als niet verslavende vervanger op de markt gebracht voor andere opiaat pijnstillers, ook daar weten we nu van dat t zwaar verslavend is. Zelfde liedje met Xuboxone, een half opiaat, zou amper verslavend zijn, helaas, ook niet waar. De medisch fabrikanten weten ons steeds weer voor de gek te houden, en eenmaal verslaafd eraan is t te laat en hebben zij hun doel bereikt, het middel is dan al vol in omloop en staat de geld kraan open.

Artsen vertelde mij altijd dat de atomen veel groter waren van methadon dan van andere opiaten, en dat t daarom zo lang duurt eer t je lichaam heeft verlaten. Voor zover ik weet maakt t je receptoren niet uit wat voor opiaat er op je receptoren komt zolang er maar wat op komt.
Nu kan t zijn dat methadon maakt dat ookal heeft t al lang je lichaam verlaten, dat t dan toch maakt dat de natuurlijke aanmaak van dopamine nog weken op zich laat wachten, en dat t maar heel langzaam op gang komt, in golf bewegingen.

Moet eerlijk zeggen dat ik me nooit tot een paar jaar geleden in de werking van dope en opiaten in t algemeen interesseerde, enkel of t lekker sterk was. Probeer me nu meer in te lezen in waarom t werkt zoals t werkt, en wat er gebeurt in de hersenen als de stof niet meer toe gediend wordt. Dus, nogmaals, kan t mis hebben hoor. Ben meer een ervaring deskundige als een echte deskundige zo gezegt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het heeft inderdaad ook te maken met het feit dat je lichaam stopt met het produceren van natuurlijke endorfines, als je systeem langdurig opiaten in zijn lichaam heeft gehad. Daarnaast zijn je receptoren voor deze endorfines ook nog ongevoeliger geworden, waardoor je meer nodig zult hebben om van deze natuurlijke endorfines weer wat te gaan voelen. Zodra de concentratie methadon(/hero茂ne of whatever) uit je lichaam verdwijnt zul je het gebrek aan synthetische 茅n natuurlijke opiaten dus pas voelen: de afkick.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#14
Level wel goed lezen, methadon is na 8 tot 10 dagen echt uit je Urine, Bloed of Systeem. En Fool heeft gelijk dat je daarom nog steeds ziek bent. Je lichaam moet herstellen en wennen dat de stof niet meer aanwezig is. Dus ontwennen. Ik wil niemand voor het hoofdstoten maar als ervaringsdeskundige zou je dat toch moeten weten. Als ze na 10 dagen een urine test bij je toen, is er geen spoor meer aanwezig. de ontwenning werkt door in je botten en overal dat kan lang duren omdat de methadon dan echt uit je lichaam is. In ieder geval niet meer aantoonbaar in je urine. Hoe ik dat weet? Omdat verslavingsartsen die je op de naltrexon willen zetten als stok achter de deur, dit zeker moeten weten. Want als je nog methadon in je systeem hebt word de afkick nog erger omdat dat meteen alles eruit gooit. Lees de anders dit http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... ntoonbaar/. Ik bedoel het niet negatief, en wil ook helemaal niet mijn gelijk halen. Maar na wat Fool al gezegd heeft, waar ik blij mee ben hoef ik verder niets uit te leggen. En met 8 tot 10 dagen neem ik het nog ruim.

Dit neemt niet weg dat de afkick door het missen van de stof veel langer duurt. Dus topic starter nogmaals veel sterkte.

Groet Erick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, we, of misschien wel ik neem nu een beetje deze topic over door maar door te gaan over die duur van methadon ziek zijn en dit is zeker niet de bedoeling PnC.
Mijn excuses hiervoor, je hebt genoeg andere dingen nu aan je hoofd met je vrouw die zo goed bezig is, dat dit soort discussies je niet zullen interesseren, en gelijk heb je.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor de reacties, ben ondertussen clean sinds juli vorig jaar en ben niet van plan om nog aan die vuile troep te beginnen :)
Enige minpunt is het slapen maar daar neem ik nu cbd/thc olie voor en soms alprazolam maar ik kan tenminste alles terug doen zoals ik voor mijn gebruik deed
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De halfwaardetijd van Methadon is 8-75 uur afhankelijk van hoeveel en hoe lang je gebruikte. Kan dus flink vari毛ren maar dat betekent wel dat na 3-4 dagen je nog minder dan de helft van de methadon in je lichaam hebt, waarschijnlijk zorgt dat ervoor dat de piek na die tijd vaak het hoogst is. Vanaf dat moment begin je pas echt de onthouding te voelen.

Dat terzijde, hoe gaat het nu? wordt het inmiddels wat beter?
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi PnC en vrouw,

Inderdaad, hoe gaat het nu??

Ik heb meerdere keren methadonafkickervaringen (lang woord, haha...) op DF gedeeld, ongeveer in 2010. Zie de topics die ik destijds ben gestart.

Ook ik ging heerlijk als een blij sneltreintje naar 2,5 mg en vervolgens naar nul... nauwelijks last... Vervolgens, na 2 dagen op nul, begon de hel...

Die duurde uiteindelijk in meest hevige vorm ruim een maand en spierpijn/slapeloosheid hield ik nog bijna een kwartaal...

Nee, het is niet als een bevalling, want daarbij ben je de pijn z贸 vergeten... Ik ben cold turkey van shotten en roken gaan afkicken, jaren geleden.... Dat is allemaal een week pijn lijden en dan is t over.

Maar meet? N贸贸贸iitt weer ben ik aan die afkick begonnen...

Wat mijn ex voor mij kon betekenen? Koffie/thee maken, masseren, in de buurt blijven maar niet op mn lip zitten (onzichtbaar aanwezig :wink: ), ik vond naast m in de auto zitten als hij reed heerlijk, korte wandelingen maken, op vakantie gaan, veel suiker/vet eten (helpt echt!), muziek luisteren, samen praten over al het leuks wat je kan doen als je clean 茅n beter bent... Maar... vraag het haar!

En ik deed het met 3 jonge kids die fulltime bij me waren (en nog steeds zijn :) ): films kijken op de bank met 'n allen met een dekentje en wat lekkers, naar de speeltuin zodat jij op n bankje kan gaan zitten, voorlezen in het "grote bed", zeggen: "Mamma is nu ziek, dus zullen we samen eens gaan opschrijven wat we gaan doen als mamma beter is" (fantaseren over uitstapjes is al leuk)...
Maak samen een schoonmaak- en oppasschema:
- met spierpijn is schoonmaken een crime: regel dus op vaste tijden hulp in huis; een beetje steun doet al wonderen (vaatwasser leeghalen, was wegwerken etc.)
- schema kinderen: bel ouders van vriendjes, familie etc. voor speelafspraken en doe het zo dat je over de hele dag in- en ontspanning verdeelt.

En wees alsjeblieft verstandig en bel naar Miroya in Amersfoort. Zij zijn Naltrexon- en opiaatdeskundigen als geen ander! Vraag advies! Zeg maar dat Rara jullie heeft doorgestuurd; mij kennen ze nog goed, haha...

Ze hebben als enige instelling 茅cht verstand van zaken, in tegenstelling tot Emilie Hoeve, Brijder, etc., als je het mij vraagt. Doen hoor! De arts is ook erg goed + de psychotherapeut. Doen hoor! Kan het niet vaak genoeg zeggen:

http://www.miroya.nl/

De Naltrexon kan je slikken:
- 7 dagen na laatste hero茂ne
- 10 dagen na laatste Meet

Het zal ervoor zorgen dat de laatste restjes opiaten van de receptoren worden gegooid, wat de afkick weer bespoedigt.

Ik wens jullie heel veel suc6!


Groetjes,
R@ :wave:

p.s. je vrouw, of jij, mag me best een PB sturen, als je nog vragen hebt. Ik ben bijna nooit meer op DF, ben al lekker lang helemaal clean, vandaar... :wink:

p.p.s. Wikipedia:
Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters.
De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine.
Opium en hero茂ne werken op dezelfde receptoren in als endorfine.
De smaakervaring bij suikers, vetten, chilipepers en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam.
Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie (zelfverminking).

Dat laatste hoort uiteraard niet bij mijn advies :grin: , maar ik vond het zo opmerkelijk... Nu snap ik ook waarom automutilatie verslavend werkt bij deze mensen...
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wijlen mijn vriendin was er aan verslaafd en het is haar dood geworden.
P
PnCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal!

Ineene allemaal berichten zie ik. Ik ben deze week weer aan het werk gegaan en de kleine kon nog even een weekje naar de creche zodat mijn vrouw nog wat rust had thuis.

Maar het is alles behalve beter geworden nog, ze heeft soms het gevoel alsof ze gisteren pas is gestopt met haar methadon. Ze is nu ook constant misselijk en aan de diarree. Daardoor eet en drinkt ze erg weinig. Ook het slapen is alleen maar slecht geworden, ze pakt per nacht hooguit 3 a 4 uurtjes, en thats it. Ze is door dit alles natuurlijk behoorlijk uitgeput en heeft weinig energie.

Ze vindt wel wat afleiding in een aantal dingen en dan merkt ze ook wel dat het wat beter gaat. Maar we haden beiden niet verwacht dat ze nu aan het einde van de tweede week nog zoveel last zou hebben. En het is daardoor moeilijk om goede hoop voor de toekomst te hebben. Het is per dag bekijken hoe het gaat natuurlijk, maar voor haar gevoel komt ze er nooit weer vanaf.

Maar ze blijft wel gewoon doorzetten en ik ben zo ontzettend trots op haar. Ik weet nie of ik dit zou kunnen doorstaan.

Iedereen super bedankt voor hun reacties en misschien dat mijn vrouw zelf nog wel even een PM stuurt Rara! :)

Cheers!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."