Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een hele goedmorgen , ik ben nieuw hier...Ik zal eerst een klein beetje over mijzelf vertellen.Ik ben een vrouw van 45 en heb 3 kinderen. 2 zijn al volwassen, en wonnen niet meer thuis. Maar ik heb ook nog een klein meisje van 6 thuis wonen. Toen ik 13 was ben ik begonnen met blowen en af en toe cocaine snuiven. En op mijn 16e ben ik heroine gaan roken. Toen ik 23 was ben ik door zwangerschap gestopt met gebruiken, eerst een korte tijd methadon. En toen lekker clean. Ik heb een paar hele korte terugvalletjes gehad, maar verder ging het erg goed met mij. Tot ik iets meer dan 7 jaar geleden een paar keer methadon had gekregen van een jongen, ik kreeg de smaak te pakken en ben weer bruin gaan gebruiken. Ik was een stiekeme gebruiker. Ik zat totaal niet in de scene, en niemand wist van mijn gebruik af. Tot ik heftige astma aanvallen ging krijgen. ik ben een soort van allergisch voor heroine, wat vaak mijn redding is geweest. ik heb toen alles opgebiecht bij mijn huisarts. Omdat het zo slecht ging met mijn longen, kreeg ik heel snel methadon voorgeschreven. Maar bleef er bij gebruiken. Ik was in die tijd erg ongelukkig en eenzaam, dus boeide me het allemaal niet zo. Ik had toen al een paar jaar een vriend, die helaas getrouwd was (is) Hij wist niets van mijn gebruik af. En toen raakte ik zwanger. Wat eigenlijk mijn redding is geweest. Ik ben gelijk gestopt met gebruiken, en begon gelijk mijn methadon (35mg) af te bouwen. Maar helaas kreeg ik al heel snel te hoge bloeddruk waardoor ik van de verstrekker en arts moest stoppen met afbouwen. Met 29 weken kreeg ik zwangerschapsvergiftiging, en ben bijna overleden. Dus moest ik lang in het ziekenhuis blijven. Toch bleef ik doorgaan met (stiekem) afbouwen. Omdat ik absoluut geen verslaafd kindje op de wereld wou zetten. Een paar dagen voor de bevalling slikte ik nog maar 10 mg. Toen mijn dochtertje geboren was, had zij helemaal geen last van afkickverschijnselen. Wat erg bijzonder was. Ik ben na de bevalling gewoon weer 30 mg methadon gaan slikken met mijn domme hoofd. En nu zijn we bijna 7 jaar verder, en slik ik nog steeds 25 mg (wat eigenlijk te weinig is), en heb niet meer gebruikt. Dus heb ik besloten om Ma te stoppen met mijn meet en over te stappen naar suboxone. Ik mag 48 uur na mijn laatste dosis methadon starten met suboxone. Ik zal flink ziek worden, aangezien ik nu in de namiddag/avond al ziek ben. Ik word dus echt doodziek wakker, vaal al om 4 a 5 uur in de ochtend. Ik zie er dus hel erg tegen op, en heb geen idee wat ik moet verwachten de komende dagen. mijn dochtertje gaat gelukkig een week op vakantie zodat ik rustig kan wennen aan de nieuwe medicatie. Ik weet er heel weinig over, alleen wat de verstrekker mij verteld. In mijn vriendenkring weet niemand van mijn methadon verslaving af, ik leef echt met een geheim dus!! Zijn er mensen die ook zijn overgestapt. Hoe ga ik mij voelen de eerste paar dagen? Hoe zit het met slapen? Onrust in mijn benen etc etc...Ik slik ook diazepam en heb wat opgespaard voor mijn "cold turkey dag". Maar heb ik de dagen er na ook wat rustgevende medicatie nodig? Dus alle tips zijn welkom!! Ik ben heel erg nerveus, ik heb nog nooit langer dat 2 maanden meet geslikt, en nu dus 7 jaar achter elkaar! Dus vrees ik dat het vrij pittig gaat worden. Maar wil dit echt doorzetten. Ik zou het liefste ook zsm van de suboxone afwillen. Maar heb hier ook een klein meisje rondlopen die best veel aandacht nodig heeft. Is het met Suboxome ook zo heftig afkicken als met Methadon? Of ligt dat ook aan hoe lang je het gebruikt heb? Ik ben van plan om Di of Wo te beginnen met Suboxone. Dus nogmaals, echt alle tips zijn welkom..... Groetjes Dewi"
"Dankjewel voor je reactie!!! Wat een rommel is het eigenlijk ook allemaal!! Eigenlijk kan je beter overstappen op heroine en dat afbouwen. Dan ben je hoogstens een week ziek. Maar ja, het probleem met mij en vele andere verslaafden is dat ik heroine erg lekker vind en dus moeilijk zou kunnen afbouwen.Of het moet onder professionele begeleiding gedaan worden?? Maar dat is niet mogelijk. En ik vrees dat als ik na zoveel jaar weer zou gebruiken ik de smaak weer te pakken zou krijgen, met alle gevolgen vandien. Dus dat ga ik maar niet doen!!! Wat ik niet begrijp is dat ik Di mijn laatste dosis meet ga slikken, en Do met suboxone begin. Ik lees overal dat je 48 tot 72 uur ziek moet zijn?? Misschien omdat ik een lage dosis heb. Mijn buurvrouw had maar 10 mg meet, en mocht na 24 uur gewoon aan de suboxone!! Maar ja, de verslavingsarts zal wel gelijk hebben. Ik slik nu eigenlijk te weinig. Ik word om 22 uur al ziek. Dus in de ochtend om ong 5 of 6 uur word ik heel ziek wakker. En raak denk ik in paniek als ik geen meet kan slikken. Ik ben vroeger zo vaak ziek geweest, en nu ben ik bang!! Misschien komt het omdat ik iedere dag mijn meet gelijk kan slikken. Ze komen het een keer in de 2 weken brengen. Vroeger moest ik iedere dag ziek naar het programma met het ov reizen. Of naar een adres gaan terwijl ik doodziek was.....Het wordt me nu allemaal erg makkelijk gemaakt. Vroeger stopte ik na 2 maanden een lage dosis Methadon slikken. Omdat ik geen zin meer had om iedere dag een uur onderweg te zijn. Ik woonde toen nog in een dorp. Als ik de dag er voor 5 mg meer slik, kan dat kwaad? Want dan word ik tenminste niet ziek wakker. Ik kan dit natuurlijk niet aan de arts vragen. Want die gaat natuurlijk nee zeggen. We zien het wel. Ik ga deze week goed voor mijzelf zorgen. Koelkast volstoppen met lekkere dingen. Misschien een flesje wodka halen, zodat ik in de namiddag een borrel kan drinken. ik heb gelukkig geen alcohol probleem. En dan zie ik het allemaal wel....Ik maak me nu al veel te druk, en baal daar van! Wat is nou een dag ziek zijn?? Ik snap mijzelf ook niet, die vervelende afhankelijkheid! Ik hoop echt over een jaartje of 2 overal van af te zijn. Dus ook van de Suboxone en jawel de Valium! Want daar ben ik ook verslaafd aan."
"Goedemorgen, Ik vlieg 13 Juli richting Mozambique (mijn zusje gaat daar 2 jaar wonen) via Dubai en Zuid Afrika. Ik heb er heel veel zin in maar....ik slik medicatie. Op dit moment 1 mg Suboxone. Ik ben aan het afbouwen en begon met 5 pilletjes dus nu nog maar 1!! En ik slik 10 a 20 mg Diazepam per dag. Ik heb al contact gehad met het CAK en moet een Engelstalige verklaring van arts laten legaliseren. Ik probeer vd Suboxone af te komen voor de vakantie. Er wordt gezegd dat ik het gewoon mee kan nemen. Maar toch ben ik behoorlijk nerveus. Vooral voor Dubai. Ik lees zoveel horrorverhalen over mensen die zelfs problemen kregen omdat ze Melatonine bij zich hadden! Ik reis met mijn dochtertje van 7 jaar, en wil absoluut geen problemen aan de grens. Ik ben vooral bang voor de Suboxone. Ik probeer er echt mee te stoppen, maar stel dat het niet lukt?? Afbouwen gaat onder problemen, maar naar 0 gaan schijnt toch moeilijk te zijn, zeker als er een meisje van 7 rondloopt, anders was ik al lang gestopt. Ik wil mijn medicatie in mijn handbagage meenemen, want ben anders bang dat mijn koffer kwijt raakt. Dus controle krijg ik zeker aan de grens. Heeft hier iemand ervaring mee?"
"Ik heb het overleefd! Ik moet zeggen dat de afkick mij hel erg meeviel. Had wel aardig wat valium op, en heb zelfs redelijk geslapen vannacht. Dus wel pijn in benen, zweetaanvallen, koud en huilerig(?) Vanmorgen om 6 uur begonnen met suboxone, snapte dat onder mijn tong leggen niet zo! Ik ben niet erg ziek, maar voel me ook niet geweldig. Ik slik 4 keer 0,5 mg per dag. Ik weet niet wat de bedoeling verder is met de dosis. De arts hier in Rotterdam is waardeloos!! Alle info over Sybox heb ik van internet!! Hij heeft mij niets verteld over de afkick die je krijgt als je een ander opiaat gebruikt?! Ik gebruik al lang niet meer, maar ik vind wel dat je zoiets hoor te weten. Iedereen kan terugvallen toch? Ook de combi met valium schijnt levensgevaarlijk te zijn. Hebben ze ook niet verteld!! Gelukkig heb ik op internet gekeken. En slik ik niet een extra pilletje, ik wil nl niet dood!! Ze denken er allemaal makkelijk over hier, dat irriteert me best wel. Is 2 mg Subox niet te weinig? Ik slikte 25 mg meet.Ze zijn erg onduidelijk. De pijn in mijn benen is er nog steeds, maar als ik de andere verhalen hier lees ben ik heel blij!! Geen zware afkick gehad. Beginnen ze altijd laag ofzo??? Ik snap er niets van. Ik lees hier toch allemaal hogere dosissen dan ik krijg??"
"Ik slik nu 12 dagen suboxone, en het gaat hartstikke goed! Ik heb maar weinig nodig. Ik krijg 5 tabletjes van 0,5 mg. En slik er 4 en zelfs soms 3. Dus max 2 mg per dag. Ik ben totaal niet ziek meer. Met de methadon was ik eigenlijk continu ziek! Ik las in een tijdschrift bij de Bouman dat veel mensen klachten hebben van de nieuwe methadonpillen in Rotterdam. Heel snel zweten, rusteloze benen, passief, depressief, en heel snel afkickverschijnselen??? Bij mij begon de ellende al 4 uur in de middag! En dat had ik al meer dan 2 jaar!!! En het ergste vind ik de rusteloze benen. Ik weet dat het bij iedereen anders werkt, maar ik raad suboxone aan! Ik "leef" weer! Voel me veel actiever, en sta veel positiever in het leven, doe leuke dingen, mijn huishouden gaat beter, libido is beter En ik heb al die vage klachten niet meer. Ik denk wel dat je moet overstappen als je niet meer gebruikt. Anders heeft het denk ik weinig zin?! Aangezien bij gebruiken totaal geen effect heeft.En zoals ik hierboven lees wel een od kan veroorzaken!!! Ik denk wel dat ik heel erg geluk heb gehad met de afkick. Wat ik echt niet verwacht had na meer dan 7 jaar meet gebruik! Op de dag dat ik niets mocht hebben bepaalde dingen mij wel geholpen. Ik had op internet wat dingen opgezocht en heb heel veel vitamine's, magnesium, chiazaad, en bananen gegeten. En in totaal 8 valiums van 10 mg . En seroquel (100 mg)voor het slapen gaan. Dat is een antipsychotica, die tegenwoordig veel voorgeschreven wordt voor rusteloosheid en slaapproblemen. Dus niet alleen voor psychoses. Mijn advies is wel: Slik het niet te lang, want je komt er moeilijk van af!! Ik denk dat dit mij heel erg geholpen heeft. Ik vind alleen de inname van suboxone erg vervelend. Ik ben van mijzelf best een nerveus type. En dat gedoe onder mijn tong, en dat een paar keer per dag...pffff. Maar ja, als dat het enige is toch?! Ik ben al lang blij dat ik me zo goed voel. Zelfs als ik een pilletje vergeet word ik niet ziek. Met afbouwen wil ik nog even wachten. Misschien na de feestdagen. Ik wilde echt voor de Lente clean zijn. Maar als de afkick naar 0 echt heel zwaar is, vind ik het prima met een lage dosis. Ik heb een kind die vrij veel aandacht nodig heeft, en wil niet maanden ziek zijn. En als ik een hele lage dosis slik accepteer ik dat maar. Ik ga het wel proberen natuurlijk! Maar dat doe ik lekker zelf zonder "ondersteuning" van de Bouman waar ik niets aan had. Ze kwamen 3 dagen 5 minuten per dag langs om bloeddruk op te meten. En het verplichte 'Hoe voel jij je?' En toen moest ik alweer zelf naar hun toe voor mijn bloeddruk die erg hoog was. Terwijl ze 7 dagen naar mij toe zouden komen!! Ik heb eigenlijk alleen maar last van de "ondersteuning" gehad. Dus de volgende keer doe ik het lekker zelf. (wat ik nu ook deed) Ik heb nog 24 uur met een kastje omgelopen. Heel raar, maar ik had na 2 dagen een idiote hoge bloeddruk, terwijl ik met mijn medicatie altijd een lage bloeddruk heb?? En volgens de verslavingsarts suboxone een lage bloeddruk als bijwerking heeft?? Maar mijn huisarts zei dat die hoge bloeddruk door de ontwenning van de meet kwam. (??) Ik had er ook echt last van. Maar gelukkig is hij nu lager, maar wel hoger dan met methadon. Dus....hoop ik dat door mijn verhaal meer mensen zich beter gaan voelen. Ik weet dat ieder lichaam anders reageert. Maar als je jaren op een ondehoudsdosis meet staat en niet bijgebruikt zou ik het zeker proberen!! Die tips voor de "afkickdagen" vond ik onder de naam 'The Thomas recipe' Ik had niet alles in huis, maar het schijnt dus echt te werken. Natuurlijk heb je wel last. Maar bij mij was het niet zo extreem als ik eerder heb meegmaakt. Oh, en geen valium slikken als je met suboxone begint! Want zo'n hoge dosis icm Sub kan dodelijk zijn!!!"
"Ik ben 13 jaar geleden door een jaar heel veel cocaine roken en snuiven heel erg druk in mijn hoofd geworden. Ik ben toen kort opgenomen en op een hele hoge dosis seroquel ingesteld. 800 mg!!! Tijdens de zwangerschap ben ik alles gaan afbouwen. Wat heel heftig was. Toen ik op 0 seroquel stond kreeg ik hele zware klachten. Ik was heel erg angstig, echt voor de raarste dingen, ik sliep niet meer, en hoorde soms zelfs een soort van stemmen in mijn hoofd wat ik nooit eerder ervaren had.Daarom wordt er denk ik gewaarschuwd dat je door dit middel psychotisch kan worden.Omdat het zo slecht ging en dat niet goed voor mijn baby in mijn buik was, werd mij aangeraden om 100 mg seroquel te gaan slikken. Eerst haldol geprobeerd wat niet werkte. Dat was een drama.Ik slik het nu alleen maar voor het slapen gaan, maar krijg voor de dag ook 2 keer 25 mg voorgeschreven. Die ik nooit slik omdat ik het niet nodig heb en niet heel de dag suf op de bank wil zitten. Dus daar had ik genoeg van in huis. En dat kwam heel goed uit tijdens het afkicken. Daardoor bleef ik rustig en kon slapen. Dus ik vind het een goed tijdelijk medicijn om van de meet af te kicken. Je krijgt idd geen afkickverschijnselen zoals bij opiaten. Maar als je dit medicijn lang slikt krijg je wel degelijk klachten. En geloof mij, dat zijn echt geen leuke klachten. Ik vrees dat ik voor de rest van mijn leven aan die seroquel vast zit....Maar ik heb er verder geen last van. met die hoge dosis wel. Ik was ontzettend vlak en had steeds honger. ben toen in 6 maanden ook 25 kg aangekomen. Die ik gelukkig bijna weer kwijt ben. Dus tja, ik denk dat als je wil afkicken tijdelijk seroquel geen kwaad kan. Maar als je het verder niet meer nodig hebt, raad ik toch aan te stoppen. Alle medicatie is verslavend! Artsen doen altijd moeilijk over pammetjes. Maar anti depr, ritalin etc etc wordt heel makkelijk voorgeschreven. En de afkick en bijwerkingen daarvan zijn ook heel heftig. Als ik nu bijv een dubbele dosis seroquel slik voel ik mij heel erg vreemd. Zoals "geroezemoes" in mijn hoofd!?! Terwijl ik dat nog nooit heb gehad....Dus wees voorzichtig, maar dat geldt denk ik voor alle(zelf) medicatie."
"Goedemorgen! Ik heb dit allemaal net zitten lezen. Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb net als jouw vrouw het zelfde probleem, al heel lang geen drugs meer maar afhankelijk van die (rot) Methadon! Ik ga Dinsdag stoppen, maar wel overstappen naar suboxone. Ik heb ook een kind, dus trek ik het niet om zo lang ziek te zijn. Dan wordt mijn dochtertje de dupe, en dat wil ik absoluut niet. Ik ben erg benieuwd hoe het nu met haar gaat? Heeft ze geen last van craving? En voelt ze zich nu beter dan met Methadon? Heel erg knap dat ze het toch zo lang heeft volgehouden! Ik was echt helemaal gek geworden! RESPECT!!!"