Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon Afkick ervaringen

Methadon Afkick ervaringen

45 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooie tips Rara, denk dat Pnc en zijn vrouw daar wel wat aan hebben.
En fijn weer van je gehoord te hebben Pnc, want onbedoelt leef ik toch erg mee. Dus bedankt voor de update. Kan me zo goed voorstellen dat je vrouw moedeloos wordt of is, in dit soort situaties lijkt t inderdaad alsof het nooit meer beter wordt. Zelf vond ik altijd het meest vernijnige dat het nog eens in golven gaat. Zo kun je s ochtends je opeens iets beter voelen wat je doet denken dat t eind eindelijk in zicht is omdat later op de dag opeens in te storten en weer veel zieker te zijn. Dat maakt t allemaal dubbel moedeloos. Maar, er komt een eind aan, echt waar. Nu weten jullie dit natuurlijk ook wel, zeker je vrouw. Maar wanneer t maar door blijft gaan dan bekruipt t gevoel je dat dit schijnbaar toch niet zo is. Eens te meer bewijst dit verhaal maar weer eens wat voor een rotzooi methadon is. Toch, nu de eerste 2 weken voorbij zijn is de grootste stap gezet. Denk dat je toch langzamerhadn verbetering zult zien optreden, ookal gaat t tergend langzaam.

Een goede tip die mij altijd erg hielp is veel douchen. Het douchen op zich is erg lekker, het verwant je hele lichaam want de kou lijkt bij afkicken wel diep in je botten te zitten. En tevens voel je je ook een stukje beter na t douchen. Een arts vertelde me eens dat douchen je porien schoon spoelt en dat dat maakt dat je je beter voelt. Dus, dagelijks een lekkere lange douche is aan te raden, (gewoon een stoel onder de douche zetten).

Zoals Rara ook zei, is het misschien goed om toch nog contact op te nemen met Minoya. Baat t niet dan schaadt t ook niet.

Heel, heeeeeel veel succes gewenst, jij en je vrouw.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Pnc,

Klopt wat R@R@ zegt, over de naltrexon. Dat is ook al wat ik vertelde, goede tips. Dat je vrouw het zo moeilijk heeft is niet vreemd, maar geloof me het gaat over. Probeer er op uit te gaan. Is / was ze een muziek liefhebber? Haal dan eens wat oude muziek te voorschijn. Daar kan ze nu waarschijnlijk weer meer van genieten. Methadon onderdrukt dat zo erg. Toch wil ik je 1 ding meegeven ook over de huishouding wat ze zelf kan doen laat dat haar ook zelf doen, beweging is goed. En het is tevens afleiding. Dat ze aan de diarree is lijkt me normaal. Als je maar weinig vast voedsel eet. Blijf wel veel drinken spoelen is goed. Toch ook nog iets over de naltrexon ga dat alleen slikken als je een stok achter de deur wilt hebben. Zolang je naltrexon slikt zal ze niets merken als ze een opiaat gebruikt. Ook zal ze dan een altijd een soort van paspoort moeten dragen, voor ziekenhuizen die dit niet weten anders bestaat de kans op een opiaat overdosis. Maar dat zal de arts ook wel weten en is een zorg voor later. En het zal de zucht wat wegnemen. Het doet niets aan de afkick verschijnselen. Dat is doorbijten. En het gaat echt wel lukken, nodig vrienden of visite uit voor de afleiding als ze dat leuk vindt. Nogmaals ik vind het erg knap van jullie, het is toch een strijd die je samen voert. Heel veel sterkte!!

Ow ja wat Level zei, een lekkere warme douche is heerlijk. Het is wel een inspanning om er onder te gaan staan met die omstandigheden. Maar eenmaal eronder wil je er niet meer onderuit. En het ontspant. Of als je kunt nog beter een sauna.

Groet Erick
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad... ik ging altijd uren in bad... elke keer heet water erbij. En vervolgens durfde ik er niet meer uit. Want de pijn in de botten "komt van binnen". Alleen in heet water gedompeld (badderen dus) is het uit te houden...

En eindeloos muziek luisteren met wijze, krachtige teksten... en dan heel hard meezingen, haha...

Kleine stapjes vooruit zijn ook stappen vooruit moet je maar denken :wink:

Groetjes,
R@ :wave:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wil alleen maar even wat tegen je zeggen PnC, dat ik het zo geweldig vind hoe jij je vrouw bijstaat en helpt! Echt bewonderenswaardig! Een groot deel mannen (en de vrouwelijke partner ook) neemt op de duur de benen.
Je vrouw heeft geluk met zo een man!
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Afkick verschijnsel kan heeeel lang duren... kan 1 2 3 jaar duren voor dat je helemaal weer jezelf ben.... het meest vreselijk periode... eerste 15 dagen na 72+ uren van stak van de medicijn zelf... de botpijn is normaal de slaaploosheid rusteloos gevoel.. angst gevoel alles hoort erbij...

ik ben er nu ruim 3 1/2 maanden "clean " en slapen ga nog niet goed... just give it some time.
het is wel aan haar om door te zetten... als ze het echt wil.. ga haar lukken... maar makkelijk zal niet zijn.... heeft mij bijna 8 maanden gekost om helemaal vanaf te zijn dus succes ermee.


tips: Keihard muziek aanzetten en zingen...! lekkere muziek :) dansen... en in mijn geval.. soms een joijnte om even van de angst misselijkheid en slaaploosheid vanaf zijn...

succes!
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ga nu ontgiften in castricum willen jullie voor me duimen dat het lukt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."