Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon Afkick ervaringen

Methadon Afkick ervaringen

45 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooie tips Rara, denk dat Pnc en zijn vrouw daar wel wat aan hebben.
En fijn weer van je gehoord te hebben Pnc, want onbedoelt leef ik toch erg mee. Dus bedankt voor de update. Kan me zo goed voorstellen dat je vrouw moedeloos wordt of is, in dit soort situaties lijkt t inderdaad alsof het nooit meer beter wordt. Zelf vond ik altijd het meest vernijnige dat het nog eens in golven gaat. Zo kun je s ochtends je opeens iets beter voelen wat je doet denken dat t eind eindelijk in zicht is omdat later op de dag opeens in te storten en weer veel zieker te zijn. Dat maakt t allemaal dubbel moedeloos. Maar, er komt een eind aan, echt waar. Nu weten jullie dit natuurlijk ook wel, zeker je vrouw. Maar wanneer t maar door blijft gaan dan bekruipt t gevoel je dat dit schijnbaar toch niet zo is. Eens te meer bewijst dit verhaal maar weer eens wat voor een rotzooi methadon is. Toch, nu de eerste 2 weken voorbij zijn is de grootste stap gezet. Denk dat je toch langzamerhadn verbetering zult zien optreden, ookal gaat t tergend langzaam.

Een goede tip die mij altijd erg hielp is veel douchen. Het douchen op zich is erg lekker, het verwant je hele lichaam want de kou lijkt bij afkicken wel diep in je botten te zitten. En tevens voel je je ook een stukje beter na t douchen. Een arts vertelde me eens dat douchen je porien schoon spoelt en dat dat maakt dat je je beter voelt. Dus, dagelijks een lekkere lange douche is aan te raden, (gewoon een stoel onder de douche zetten).

Zoals Rara ook zei, is het misschien goed om toch nog contact op te nemen met Minoya. Baat t niet dan schaadt t ook niet.

Heel, heeeeeel veel succes gewenst, jij en je vrouw.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Pnc,

Klopt wat R@R@ zegt, over de naltrexon. Dat is ook al wat ik vertelde, goede tips. Dat je vrouw het zo moeilijk heeft is niet vreemd, maar geloof me het gaat over. Probeer er op uit te gaan. Is / was ze een muziek liefhebber? Haal dan eens wat oude muziek te voorschijn. Daar kan ze nu waarschijnlijk weer meer van genieten. Methadon onderdrukt dat zo erg. Toch wil ik je 1 ding meegeven ook over de huishouding wat ze zelf kan doen laat dat haar ook zelf doen, beweging is goed. En het is tevens afleiding. Dat ze aan de diarree is lijkt me normaal. Als je maar weinig vast voedsel eet. Blijf wel veel drinken spoelen is goed. Toch ook nog iets over de naltrexon ga dat alleen slikken als je een stok achter de deur wilt hebben. Zolang je naltrexon slikt zal ze niets merken als ze een opiaat gebruikt. Ook zal ze dan een altijd een soort van paspoort moeten dragen, voor ziekenhuizen die dit niet weten anders bestaat de kans op een opiaat overdosis. Maar dat zal de arts ook wel weten en is een zorg voor later. En het zal de zucht wat wegnemen. Het doet niets aan de afkick verschijnselen. Dat is doorbijten. En het gaat echt wel lukken, nodig vrienden of visite uit voor de afleiding als ze dat leuk vindt. Nogmaals ik vind het erg knap van jullie, het is toch een strijd die je samen voert. Heel veel sterkte!!

Ow ja wat Level zei, een lekkere warme douche is heerlijk. Het is wel een inspanning om er onder te gaan staan met die omstandigheden. Maar eenmaal eronder wil je er niet meer onderuit. En het ontspant. Of als je kunt nog beter een sauna.

Groet Erick
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad... ik ging altijd uren in bad... elke keer heet water erbij. En vervolgens durfde ik er niet meer uit. Want de pijn in de botten "komt van binnen". Alleen in heet water gedompeld (badderen dus) is het uit te houden...

En eindeloos muziek luisteren met wijze, krachtige teksten... en dan heel hard meezingen, haha...

Kleine stapjes vooruit zijn ook stappen vooruit moet je maar denken :wink:

Groetjes,
R@ :wave:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wil alleen maar even wat tegen je zeggen PnC, dat ik het zo geweldig vind hoe jij je vrouw bijstaat en helpt! Echt bewonderenswaardig! Een groot deel mannen (en de vrouwelijke partner ook) neemt op de duur de benen.
Je vrouw heeft geluk met zo een man!
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Afkick verschijnsel kan heeeel lang duren... kan 1 2 3 jaar duren voor dat je helemaal weer jezelf ben.... het meest vreselijk periode... eerste 15 dagen na 72+ uren van stak van de medicijn zelf... de botpijn is normaal de slaaploosheid rusteloos gevoel.. angst gevoel alles hoort erbij...

ik ben er nu ruim 3 1/2 maanden "clean " en slapen ga nog niet goed... just give it some time.
het is wel aan haar om door te zetten... als ze het echt wil.. ga haar lukken... maar makkelijk zal niet zijn.... heeft mij bijna 8 maanden gekost om helemaal vanaf te zijn dus succes ermee.


tips: Keihard muziek aanzetten en zingen...! lekkere muziek :) dansen... en in mijn geval.. soms een joijnte om even van de angst misselijkheid en slaaploosheid vanaf zijn...

succes!
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ga nu ontgiften in castricum willen jullie voor me duimen dat het lukt?
P
PnCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo hallo allemaal!

Nogmaals bedankt voor all reacties!
Mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd, het zijn erg intensieve weken geweest.
En helaas is het nog niet voorbij. De afkick is nog steeds het zelfde, er zit totaal geen verbtering in. Het erge is dat haar energie nu echt helemaal op. Ze moet overdag voor onze zoon zorgen, maar ze is al 6 weken niet buiten geweest, slapen gaat slecht, eten doet ze weinig en haar gemoedstoestand vliegt van blij naar paniek naar woede. En alles is natuurlijk naar mij gericht :P

Dit alles heeft er voor gezorgd dat we morgen een afspraak hebben met de arts van de VNN ivm suboxone. Het is natuurijk al laat, zoveel weken na het op 0 staan. Maar ze trekt het nu echt niet meer. De energie is weg en het feit dat ze over 2 weken de kleine naar school moet brengen en ophalen en het normale leven aan moet gaan, dat maakt haar enorm angstig...

Dus suboxone it is I guess en dan daar zsm van afbouwen, maar nu eerst weer even rust in het koppie en lichaam. Hoop echt dat ze er snel wat van merkt en weer mijn liefdevolle vrouw wordt. We gaan het weer zien!

Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Cheers,

PnC
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ookal is het enorm jammer dat jullie die stap besloten hebben te zetten om aan de Xuboxone te gaan, begrijpenlijk is het wel. Denk dat er inderdaad niets anders op zit, zeker wanneer je een klein kind hebt. Af gezien daarvan, methadon afkicken is gewoon eigenlijk haast niet te doen, zeker niet wanneer je t colt turkey doet, zoals je vrouw.
Daarom is het denk ik inderdaad de juiste weg om dan maar Xuboxone te nemen. Het zal even denk ik een dag of 2 a 3 duren eer ze weer helemaal pijnvrij en opgeknapt is omdat ze zoooo ontzettend ziek is geweest, het lichaam moet dus gewoon even herstellen. Maar, ze zal zich zeker 70% ofzo beter voelen na een paar uur na inname van de Xuboxne.
Helaas is dit middel ook zwaar verslavend, (weet dit helaas uit ervaring). Ookal is het dan een half opiaat, en ondanks dat sommige artsen zelfs zeggen dat je er amper ziek van wordt wanneer je hier weer vanaf kicked.

Maar, de afkick is wel een stuk minder zwaar als die van methadon. Wat dat betreft staat methadon denk ik helemaal boven aan de lijst van zwaarste afkick.
Dus, jammer, maar er zat niets anders op.
Ik hoop oprecht dat je vrouw niet te teleur gesteld is in zichzelf. maar sommige dingen kan met gewoon niet volbrengen, en colt turkey methadon afkicken is daar voor zowat iedereen eentje van.

Heel erg bedankt voor je update en heel veel sterkte gewenst,
aan jou en aan je vrouw!!
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi PnC,

De afkick van methadon is wel te doen, maar dat ligt aan de omstandigheden. Ook die spelen een grote rol. Zit het allemaal mee, gebeuren er leuke dingen enz. enz .Maar het is een lange weg, en ik begrijp best dat jullie voor een alternatief kiezen. En helemaal cold turkey was het toch niet, van 15 naar 10 naar 5 naar 0. Ze had volgens mij beter een paar weken op 10 kunnen blijven zitten, en dan per milliliter afbouwen. Om de dag 1 of zo. En voor een paar weken benzo ondersteuning kunnen vragen, en om te slapen Nozinan. Maar dit is achteraf gelul. De keuze is dus Suboxone. Wat mij af en toe opvalt is dat daar nogal negatief tegenaan gekeken word hier op dit forum. Waarom? Dat vraag ik me af. Sommige vinden het een eng middel, of andere negatieve benamingen worden genoemd. Net alsof Methadon zo veilig en schoon is, of Heroine.

Ik slik nu al 3 jaar 4 mgr. Suboxone per dag, of slikken laten smelten onder de tong. Mijn ervaring is heel positief, het heeft mij een heel nieuw leven gegeven. Ziektes die ik onder de leden had als suiker, om de 4 weken naar de voetpedicure om mijn voeten schoon te laten maken, overgewicht zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Mijn controle voor suiker is een meting geworden voor om de 2 jaar (gewoon om de vinger aan de pols te houden, medicatie is niet meer nodig) dat was eerst om de drie maanden. Voet pedicure, ben ik al 2,5 jaar niet geweest en ze zijn nog schoon hoef alleen mijn nagels te knippen, gewicht ik ben 15 kilo verloren zonder daar iets voor gedaan te hebben, en voel me prima daarmee. En de hoofdzaak ik word niet ziek. Suboxone word je niet stoned van. Van Methadon krijg je juist wel een roes. Met Suboxone blijf ik helder, en ik ben een ander mens geworden, zeker in mijn gedrag. Waarbij je met Methadon nog weleens de pan uit kon flippen omdat je in die roes meer lef hebt om een grote bek te geven, laat in mijn geval Suboxone me eerst nadenken en op een normale manier reageren. Suboxone heeft in mijn geval alleen maar plus punten. Ik kan hier een waslijst van voordelen die op mij van toepassing zijn met Suboxone gaan typen, maar dan ben ik morgen nog bezig. Het heeft mij een fijner en beter mens gemaakt. Dat is ook wat andere mensen zeggen, van wat ben jij verandert van een egocentrische klootzak (soms) in een meedenkend mens met mededogen. Dat is dus mijn ervaring.

Maar PnC dus je vrouw krijgt Suboxone of heeft ze het al? Ik denk namelijk zodra ze 2 mgr. genomen heeft ze zich binnen een anderhalf uur of sneller beter zal voelen. Of beter zal zijn. Weliswaar nog zwak, vanwege de strijd van de Methadon afkick, maar in ieder geval goed. En dat ze alles om haar heen weer leuk vindt, na al die ellende. Ik verwacht wel wat ik al zei, dat ze erg moe/zwak zal zijn, maar dat is na een paar dagen wel weg. Ook zal ze weer fatsoenlijk kunnen eten. Suboxone vind ik een zeer goed alternatief. Ik hoop dat het voor haar zo zal werken zoals het bij mij werkt. En aangezien ze al weken geen Methadon meer heeft, is er ook geen enkel gevaar voor ergere afkick verschijnselen, omdat alle opiaten al uit haar lichaam zijn.
Dus geen gevaar voor al die horror verhalen die je weleens leest over de overgang. Na 72 uur of het liefst nog langer mag je Suboxone nemen. Als je in de volle afkick zit dus. Maar dat is bij jullie niet van toepassing.

En idd wat level zegt, wees niet teleurgesteld, of heb geen gevoel dat jullie gefaald hebben. Dat is niet zo. Methadon afkick is zwaar. En zeker als je ook nog een huishouden te runnen hebt. Maar als ik het juist heb, en de subs doen zijn werk runt dat inmiddels weer, sterkte!!! :wink:

PnC, ik ben benieuwd heeft je vrouw Suboxone genomen inmiddels? Laat eens weten wat is haar ervaring tot nu toe?

Groetjes Erick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo Erick, ik ben een van die personen die een niet al te positief
verhaal heeft verteld hier op het forum over Suboxone, meerdere
keren zelfs. Maar dat was niet zozeer naar wat ik vond van het
middel zelf als wel van hoe verslavend het zelf ook is. Er op "zitten"
is prima, maar de ellende begint wanneer je daarvan af wilt kicken.
De artsen vertelde mij dat t amper verslavend was, dat is dus niet
zo. De afkick ervan is heel hevig! Zelfs wwanneer je het helemaal
afbouwd met 0.1 mg per keer. En dat terwijl ik maar 2,5 mnd het
middel had gebruikt.
Maar, blijf je het als onderhouds medicijn nemen zoals jij doet, dan
zal het zeker bevallen.
Het is per persoon verschillend allemal, hoe je afkickt, hoe zwaar of
het is, en hoe snel een nieuw medicijn inkicked. Zelf zat ik de
eerste dagen na de afkick van heroine op 16 mg. Suboxone, en was
nog steeds knap ziek. Vandaar ook dat ik zei dat t toch nog even kan
duren eer ze zich beter gaat voelen wanneer ze het begint te slikken.
Maar, ik weet dat er ook mensen zijn waar t veel sneller bij werkt.
Wat dat betreft werkt t bij iedereeen adners.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Level,

Idd jij hebt je weleens negatief uitgelaten over Suboxone en dat mag, ieder zijn mening. Maar was dat niet het verhaal van dat je het waarschijnlijk te vroeg had ingenomen en niet een verhaal dat het zo verslavend was? Maar omdat je de "in between" tijd in niet lang genoeg in acht genomen had. En daardoor nog ergere afkick verschijnselen kreeg.

Later heb je inderdaad nog weleens gezegd dat het net zo verslavend is, en dat kan ik beamen. Dat heb ik aan den lijve ondervonden toen ik er probeerde mee te stoppen, na 3 weken was ik nog net zo ziek, ik moet er wel bij zeggen dat ik de tijd niet mee had, anders had ik het vol gehouden. Maar als het in half juni dagen net zo koud is als met kerstmis, valt het niet mee. Het weer, maar ook dat is voor ieder anders, speelt voor mij een grote rol. Als ze mij zeggen dat we 6 weken 30 graden krijgen met zon, stop ik vandaag nog. Ook zoiets het ziekenfonds vergoed wel een dure afkick kliniek, maar laten me niet op vakantie gaan naar een land waar we die temperaturen hebben. Wat bovendien ook nog goedkoper zou zijn. :)

En inderdaad dat geldt ook voor de vrouw van PnC, Suboxone zal de boel zeker opvangen, maar wil je echt clean worden zul je ook daar weer het liefst zo snel mogelijk vanaf moeten. Of je moet een keuze maken en zeggen van afijn, het gaat me nu goed op de Suboxone en ik ga hier mee door, totdat ik me weer zo gemotiveerd voel om daar weer vanaf te kicken. En idd pas op, de pijn zal niet minder zijn, je word net zo ziek. Ik had het idee dat het echt niet minder was als een Methadon afkick. Alleen wel schoner tijdens de afkick van de Methadon. Met een Methadon afkick komt de rommel uit alle gaten van je lichaam. Dat is was met Suboxone niet het geval bij mij, de pijn was er maar veel minder vuiligheid, zo zal ik het maar noemen in mijn geval.

Bedenk ook dat je echt een ander leven krijgt op de Suboxone, wat eerst op je harde schijf stond en automatisch deed, moet je dan soms langer over nadenken, het zit er nog wel. Maar de automatische piloot is uitgeschakeld. Je zult merken dat je sommige dingen anders gaat doen, soms sneller, maar soms ook trager. Maar dat geldt ook voor als je van de Methadon af bent, een soort van leegte die ontstaat. Daar zul je echt mee moeten leren omgaan. Dit zijn mijn ervaringen.

Maar goed ik hoop dat we nog een update krijgen van PnC. Want we zitten hier :wave: behoorlijk zijn topic over te nemen. Maar PnC je moet het maar zo zien, we bedoelen het goed :wink: . En willen alleen maar tips geven, en ervaringen delen. Zo heet je topic toch ook Methadon Afkick ervaringen. Dat Suboxone daarbij nu om de hoek komt is een balletje wat jezelf opgooide.

No hard feelings hoor Level; ik bedoel het alle in de goede zin.

PnC wij hopen snel iets van je te horen, hoe het nu gaat.

Groet Erick :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen probleem Erick, en inderdaad hoop ook ik snel weer eens te horen hoe t nu verder gaat, en of zijn vrouw er baat bij had en of ze dit langdurig wil gebruiken, al neem ik aan van niet.
S
Sarah419Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Goedemorgen! Ik heb dit allemaal net zitten lezen. Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb net als jouw vrouw het zelfde probleem, al heel lang geen drugs meer maar afhankelijk van die (rot) Methadon! Ik ga Dinsdag stoppen, maar wel overstappen naar suboxone. Ik heb ook een kind, dus trek ik het niet om zo lang ziek te zijn. Dan wordt mijn dochtertje de dupe, en dat wil ik absoluut niet. Ik ben erg benieuwd hoe het nu met haar gaat? Heeft ze geen last van craving? En voelt ze zich nu beter dan met Methadon? Heel erg knap dat ze het toch zo lang heeft volgehouden! Ik was echt helemaal gek geworden! RESPECT!!!
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#14
zoals al gezegd is is methadon het ergste om van af te kicken. ben 3 keer cold turkey gegaan en elke keer duurde de afkick minimum 2 maanden terwijl ik ook maar kuren had van enkele maanden. Wat mensen hier zijn vergeten te vertellen is dat de juiste voeding zeer belangrijk is, ik kreeg enkel soep binnen en ik moest letterlijk naar de colruyt waggelen om soep en fruit te kopen en terug naar huis kruipen :worried:. Wiet neemt de misselijkheid weg maar de pijn is inderdaad haast ondraaglijk en enkel warm water werkt, ik ben ondertussen al voor de 4de keer cold turkey aan het gaan op methadon (60mg, ben ook al cold T gegaan van 120mg) en geloof me er is geen verschil in het aantal milligram je neemt. de pijn zal even erg zijn of je nu van 120mg komt of 15mg of 10 of whatever, ik leef echt met jullie mee (Sarah en PnC) je kan het omschrijven als de ergste vorm van griep maar ik vrees dat dit een grove onderschatting is. Ik zit nu op dag 4 en ik heb letterlijk het gevoel dat mijn lichaam het gaat begeven en ik langzaam aan het sterven ben, ik doe dit nu al voor de 4de keer alleen zonder dat er iemand is die me kan/wil helpen en dit kan een persoon traumatiseren om dit alleen door te maken maar ik sta er al mijn hele leven alleen voor dus bij deze PnC heb ik enorm veel respect voor je dat je je vrouw blijft bijstaan. dit is wat echte liefde is, er voor elkaar zijn door dik en dun! Het laatste dat ik kwijt wil is dat er een forum is waar zeer uitgebreid word besproken hoe voeding ook van enorm belang is bij afkick (om een voorbeeldje te geven veel suiker en rood vlees zouden de pijn versterken), ik zal zeker nog eens voor jullie zoeken naar de link van de site hoewel ik dit niet kan beloven. Voor nieuwkomers raad ik aan om af te kicken van de heroïne zelf en niet van een substituut aangezien deze afkick veel langer duurt ook suboxone is erger. Peace beste mensen
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor je verhaal Acidfreakx, maar mag ik vragen waarom je dan steeds weer terug gaat aan de methadon wanneer je er steeds weer van afkicked? Want dat is toch vragen om problemen. Of is het dat je het steeds niet red en dan weer methadon neemt uiteindelijk, en het dan later weer probeert. Want dat is heel begrijpelijk.
En je hebt gelijk, goede voeding is erg belangrijk. Veel mensen zweren bij een overdaad aan vitamine C nemen tijdens afkicken, van die 1000 mg Vitamine c pillen. Goede voeding is de brandstof voor ons lichaam, het spreekt dus voor zich dat het extra belangrijk is wanneer ons lichaam ziek is.

heel veel sterkte joh, heel erg knap dat je het alweer 4 dagen volhoudt. Weet uit ervaring hoe
rampzalig methadon afkicken is, daarom heel veel succes!!
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi level, had eerlijk gezegd geen antwoord verwacht dus alvast bedankt :confused:mile:. Om op je vraag te antwoorden, neen ik heb nooit teruggegrepen naar de methadon tijdens een afkick. Heb het elke keer compleet uitgezeten en ben zelfs een half jaar na de afkick clean kunnen blijven maar mijn leven is letterlijk niks dan miserie geweest (mijn ouders hebben me altijd mentaal en fysiek mishandeld) waardoor ik elke keer herviel en natuurlijk zag ik het op het moment zelf niet zitten om af te kicken waardoor ik terug naar de methadon greep. En ik herval keer op keer op keer, ik zie ook geen beterschap in het vooruitzicht, alleen drugs laat me nog normaal voelen want ik was bijna 8 maanden clean deze keer en ik moest terug gebruiken om normaal te kunnen functioneren. Heb al zoveel anti-depressieva's genomen en ook neuroleptica en noem maar op maar niks helpt en tis mottige rotzooi :worried: enkel heroine en LSD laten me echt volop genieten van het leven. Ik ben radeloos geworden, ik kan dit niet nog eens doormaken en ik weet nu al dat ik terug zal hervallen omdat ik me altijd slecht voel. De enigste periode dat ik me echt gelukkig heb gevoeld zijn de eerste 3 jaren met mijn ex geweest en voor de rest ben ik al depressief sinds ik me kan herinneren en de laatste jaren hdb ik vaak nachtmerries over mij jeugd mijn ex en alles wat er is misgegaan. Ik wil niet te negatief zijn want daar heeft niemand iets aan natuurlijk maar ik wou je gewoon een beeld van de situatie geven zodat je misschien kan begrijpen waarom ik steeds verkeerde keuzes maak. Btw bedankt, u bent de eerste persoon die me geluk en sterkte wenst en ik ken je niet eens :confused:mile:
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pff, zit nu ondertussen op dag 8 van de afkick en ik heb echt zo een zin he. ben de hele tijd aan het vechten tegen mezelf en dat lukt nu beter dan de andere keren precies. Dit weekend is er een kameraad langs gekomen zodat ik eindelijk iets kon eten, hebben samen gerookt en hij heeft eentje achter gelaten zodat ik de dag erna nog had en heb me even beter gevoeld en zelfs 7 uren geslapen 2 nachten achtereen maar nu ben ik weer rotslecht he. Ik kan ook enkel droge rijst met kruiden eten aangezien ik zelfs geen geld meer heb om mijn was te doen of wc papier te kopen aangezien de klote apotheker mijn laatste geld eiste en niet wou wachten tot volgende maand terwijl ik daar al 2 jaar ging :( Ik hoop echt dat ik het volhoud maar ik vrees ervoor, is het misschien beter om terug een beetje heroine te gaan halen en dan daar van af te kicken? ik weet dat ik dan 2 weken afkick vergooi aangezien ik pas volgende maand terug cash heb. wat kan ik het best doen? de rit uitzitten of wat ik voorstel? ik heb het altijd uitgezeten daarom dat ik dit vraag.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een ellende joh, ik herken het beeld dat je beschrijft heel goed. Ik bedoel, amper geld
hebben, enkel rijst kunnen kopen, ziek zitten en twijfelen om 1 keertje een heel klein beetje
dope te halen. Enkel om even niet meer ziek te hoeven zijn.
Ik ken dat zo goed uit mijn eigen verleden. En ik bewonder je dat jij altijd dan de rit uitzit,
want ik deed dat juist altijd niet. Ik dacht altijd, wat heeft het voor zin om uren lang mijzelf
gek te zitten maken en dan alsnog te halen. Dan maar gelijk halen, voel ik me weer eens goed
en ben ik van dat gezeur in mijn hoofd af. En dus haalde ik dan maar weer altijd, en voelde ik
me de rest van de dag goed. Lekker slapen, niets aan de hand. Tot de volgende ochtend dan,
want dan begon ik al weer ziek te worden en begon het weer van voor af aan. Maar wat nog
erger was was dan de teleurstelling dat ik toch weer had gehaald. Dat gaf echt een enorm rot
gevoel.
Dus, zou ik nu zeggen, vol houden! Het ziet er nu allemaal slecht uit maar uiteindelijk zal ook
voor jou de zon weer opgaan. Maar ik besef, dat is allemaal makkelijk gezegt, en natuurlijk
weet jij dit ook allemaal zelf wel. Maar wanneer je zo ziek en depressief bent dan zie je dat
allemaal niet meer, het is dan allemaal net een ver van je bed show. Je voelt je nu kut, en wilt
je nu beter voelen.
Misschien helpt het om na te denken over wat je nu echt wilt, want steeds terug vallen is ook niets.
Het beste is altijd om hulp te zoeken, want thuis alleen af kicken, dat lukt maar heel erg weinig
mensen. En het is helemaal geen schande om hulp te zoeken. Die instanties zijn ervoor. Zeker
waneer je al een tijd bezig bent en steeds weer terug valt is het beter om het eens op een andere
manier te proberen. Weet niet of je wel al eens opgenomen bent geweest in een afkick cliniek,
maar dat zijn de beste plekken om het te redden. Het is even heel zwaar, maar zodra je weer
buiten staat vergeet je alle ellende dag snel.
Jammer dat je relatie stuk is gelopen, dat helpt ook niet. En ik kan me voorstellen dat je alleen,
zonder een partner je ellendig voelt. Helaas hebben veel mensen dit, die hebben een relatie nodig
om zich goed te voelen. Zeg niet dat dit bij jou zo is, maar het zou kunnen.
Hoop dat je het vol houdt, want clean zijn is echt zoveel beter. Maar je zult helaas stappen moeten
ondernemen. Want ik vrees dat enkel drastische maatregelen jou uit je zwarte gat kunnen helpen.
Het ga je goed, en sterk blijven hoor. Ik schreef het al eerder maar meende het echt,
voor jou gaat de zon echt ook eens schijnen. Hoe donker de toekomst nu ook lijkt.
Heel veel sterkte!
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi level, ik ben vandaag weer naar een maat kunnen gaan, het was een heel gedoe om te reizen maar ik heb weer wat soep kunnen eten en een wiet gerookt, Afkick klinieken helpen echt niet bij mij aangezien er ervaring mee heb en de psychiatrie heeft ook nooit iets goed gedaan of geholpen enkel mijn near death experience heeft me lange tijd bevrijd en mijn ogen geopend maar ik ben zwaar ineengeslagen door de polietie en heb een drugspsychose gehad en alle positieve dingen die ik bereikt had werden in 1 klap ongedaan gemaakt, en dit is 4 jaar geleden gebeurt. ik moet echt geen vriendin hebben om me goed te voelen hoor want ik wil zelfs geen relatie meer en het is al 3,5j geleden dat het is uitgeraakt, Ik heb absoluut geen behoefte aan nog een relatie en drama. Ik ben van plan op pelgrimstocht te vertrekken naar Compostella en zo door naar Portugal en daar de winter doorbrengen, ik heb gewoon tijd nodig om tot mezelf te komen en dat lukt hier in België echt niet met de waanzin die er tegenwoordig heerst, ga wel nog eens een gram dmt maken zodat ik eens kan roken en ik krijg daar echte innerlijke rust van maar hoe dan ook ik laat mijn pc achter bij mijne maat en de meubels die ik heb verkoop ik zet ze gratis op straat want ik wil echt gaan zwerven zoals Christoffer MCcandless. enkel van de natuur word ik ook rustig dus ik ga dit doen, ik zal nieuwe mensen ontmoeten en ik ben weg van deze maatschappij die me toch niet aanvaard en demoniseert omdat ik gewoonweg anders ben en een totaal andere visie heb. ik denk ook niet in ras of nationaliteit maar als soort want uiteindelijk zijn we allemaal mens waar we ook vandaan komen en het zou leuk zijn moest ik een plek vinden die ik echt mijn thuis zou kunnen noemen. Hoe dan ook ik ga gewoon doorbijten want anders doe ik alles ongedaan en wie weet hang ik dan weer voor een periode en zit ik hier nog vast in dezelfde situatie, ik kijk er echt naar uit om voor een jaar of 2 rond te zwerven door Europa en door natuurgebieden :) dan heb ik de kans om eens tot mezelf te komen zonder stress van buitenaf, kan altijd vragen om te werken voor eten en een slaapplek zodat ik langer kan rondtrekken zoals ik al in Peru heb gedaan voor een maand. Ik heb ook al op straat geleefd dus ik weet dat het hard kan zijn maar ik ben dan ook een hardleerse mens.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarschijnlijk een goed idee om die reis te aanvaarden. Een verandering van omgeving kan heel veel goed doen inderdaad, en een reis of voettocht is dan goed idee. Hoop dat dat je meer tot rust brengt en je een plaatsje geeft in onze maatschapij, of aan de rand ervan. Zelf ben ik ook een behoorlijke loner, maar heb wel na vele jaren eindelijk mijn eigen plaats gevonden. Gewoon midden in de maatschapij hoor. Wat mij hielp wat veel LSD toen ik nog jong was, dat maakte mij duidelijk dat iedereen maar wat aankloot en dat we allemaal eigenlijk maar stumpers zijn de helft van de tijd. De een weet het enkel wat beter te camoufleren als de ander.
Het ga je goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."