Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ben uitgekeken op Heroïne (gestopt)

Ik ben uitgekeken op Heroïne (gestopt)

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat jij wilt, Misser :wink:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessant verhaal... Je moet er een boek over schrijven :grin: Goed trouwens dat je nooit spuiten hebt gedeeld. :)
D
DebsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben 12j verslaafd geweest aan heroïne, ik ben op mezelf op 4 weken tijd gestopt met mijn methadone ( van 8ml/dag elke week geminderd met 2ml/week) ik ben sinds 22 feb 2022 methadone vrij, ik vroeg me af of iemand me kan zeggen hoelang het zweten nog kan aanhouden?
alvast bedankt
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugsisleuk, ik vind het toch een uniek verhaal, maar ik ben blij voor je dat je nu helemaal clean bent!!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Debs zei:
Ik ben 12j verslaafd geweest aan heroïne, ik ben op mezelf op 4 weken tijd gestopt met mijn methadone ( van 8ml/dag elke week geminderd met 2ml/week) ik ben sinds 22 feb 2022 methadone vrij, ik vroeg me af of iemand me kan zeggen hoelang het zweten nog kan aanhouden?
alvast bedankt
Klik om te vergroten...
Je reageert op een topic van toen Yes-Man nog in de bios draaide.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Je reageert op een topic van toen Yes-Man nog in de bios draaide.
Klik om te vergroten...
Ik wou al zeggen. Dit topic is duidelijk met steen en beitel geschreven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yes-Man

Wat een troep was dat zeg.
Wil je je balzak tussen een bankschroef draaien?

yes man

oké
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lijkt mij wel logisch, AT. Overigens heb ik ook nooit attributen gedeeld omdat er inderdaad geen noodzaak toe was.

DIL, Bevoorrecht vanuit het oogpunt van de meeste verslaafden die lager dan laag gehaald hebben; Alles is relatief :wink:



A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
speeseend zei:
Lijkt mij wel logisch, AT. Overigens heb ik ook nooit attributen gedeeld omdat er inderdaad geen noodzaak toe was.

DIL, Bevoorrecht vanuit het oogpunt van de meeste verslaafden die lager dan laag gehaald hebben; Alles is relatief :wink:



Klik om te vergroten...

Hmm, ik zou zelf nooit aan het spuiten beginnen (Als ik al bruin gebruikte), chinezen of roken lijkt me minder.. ik weet niet. Ik zou het doodeng vinden om met zo'n naald..

Nou ja, als tripper hoef ik me daar gelukkig geen zorgen om te maken, maar het lijkt me sowieso makkelijker, ook omdat je het spul klaar moet maken om te spuiten, en naald voorbereiden, etc etc. Lijkt me makkelijker om het gewoon in een ploffie te draaien.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op een moment zitten sommigen zo ver dat, ze het nietmeer beseffen en dat die grens van: "naalden zijn niet goed" wegvalt.
Het duurt even om het te bereiden maar dan heb je ook wat.
Geen verspilling, wat je bij inhaleren van rook wel hebt.
De optimale roes uit zo weinig mogelijk hero zal dan wel prioriteit zijn.
Snuiven is natuurlijk ook een optie.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
flikonijn zei:
...Snuiven is natuurlijk ook een optie
Klik om te vergroten...

De beste optie, naar mijn mening. Dit was voor mij de mooiste periode van mijn verslaving :) Het werkt 't beste omdat je neus / lichaam vanzelf aangeeft wanneer je genoeg gesnoven hebt. Men, dat waren nog eens tijden...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wist niet eens dat je het kon snuiven. Een maat van mij die gebruikt draait het altijd in een ploffie (Met wiet en tabak erin dus). Hij is niet verslaafd voor zover ik weet, maar als het even fout gaat valt die zo in een verslaving.. dat geeft die zelf toe.
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb de hele pagina gelezen en moet zeggen dat ik niet goed weet waar te beginnen met mn eigen verhaal...bij deze...Ik ben een meid van 20 bijna 21 jaar te wonende België-Antwerpen. Heb een relatie achter de rug die deze lente geeindigd is na drie slopende jaren en meestal zoals elke relatie als een sprookje begon. Ik geef eerlijk toe dat ik een rebelse tiener was die op 14 jarige leeftijd al uitzocht wat vr dope er allemaal is en te nemen valt. Dit deed ik op mn eigen of samen met bepaalde vrienden omdat ik wist dat dit geen goede indruk laat bij sommige. Ik ben nu een (onder controle) onregelmatige drugsgebruiker. Heb vanalles geprobeerd en weet nu welke ik leuk vind en welke niets vr mij zijn. Net zoals LSD was Heroine een drug die ik schrapte vn mn denkbeeldig lijstje wegens ik de risico's ken en niet zo stapel was op roes(heroine) of hallucinatie wekkende drugs(LSD). Heb mn 'eerste liefde' gevonden op 17 jarige leeftijd door hetzelfde gebruik vn dope(Speed, wiet/hasj, en uitgaans XTC) en andere factoren waar de liefde vn overliep. We woonde ieders op zich. Hij in studio en ik op appartement. Na ongeveer een jaar is hij bij mij ingetrokken omdat dit financieel en qua omgang beter was. Zoals elke relatie hebben sommige wel eens een woordwisseling en bij deze nam hij vrienden binnen vr te verwerken en namen ze samen dope. Op zekere dag is er een verkeerde vriend binnengetrede met bruine op zak en als gebruik en gaf dit aan mn vriend. Zij hebben paar dagen samen gebruikt en mijn vriend zonder besef dat Heroine de andere benaming draagt als 'bruine'. Hierop was deze vriend vertrokken na een paar dagen logeren en mn vriend voelde zich niet goed. Heb hierop spoedig naar deze 'vriend' gebeld en gemeld en hij antwoorde hierop dat hij nieuw gerief moest gaan halen int stad. Verslaving dus...een jaar passeerd met kommer en kwel voor mij omdat ik werkende was en hij zijn plezier wel vond in deze drug (chinezen). Meer en meer had hij nodig en minder en minder had hij die liefdelijke gevoelens nog vr mij. Die ik wel had vr hem en hem dan ook verder hielp financieel omdat stoppen vr hem geen optie was. Op bepaalde momenten tot het einde was hij totaal het respect kwijt vr mij en heb veel mentaal als fysieke breuken opgelopen maar bleef denken dat ik hem moest helpen. Heb duizende keren willen praten of toch proberen om hem in een centra binnen te laten gaan en uiteindelijk wou hij deze stap nemen 'voor mij en onze relatie' bij deze eigelijk gewoon om me wat te sussen. Heb eigen hef in handen genomen uiteindelijk met bepaalde centra's te bezien en op te zoeken maar deze hadden een koste vn vb. 900€/sessie. Na 7dage op 7 te werken in Horeca en na werkuren nog huishoude en eten halen en klaarmaken (wat nooit goedkeuring kreeg met scheldwoorden naar het hoofd) moest ik nog eens de bruine gaan halen omdat hij 'afkick' had en niet buiten kon. Bij deze situaties voelde ik me met momente rotslecht en kijfde het uit wat de gevolgen had en bij andere momenten hield ik mn mond omdat ik dacht dat het de Bruine was die hem overnam en dat dit niet mn vriend was die ik kende. Om dan toch een centra te laten doorgaan en omdat hij had gezegt dat hij dit volledig zag zitten vertelde ik dat hij zijn probleem moest uitleggen aan zijn moeder namens deze vrouw een hoog beroep uitoefende en de nodige centen vr haar zoon had. Hier was hij niet goed gezind vr en ontwijkte dit (enige) idee. Hij had hier een angstig gevoel bij zoals ik kon merken en probeerde hierbij te helpen door te zeggen dat moeders hun zoon merendeels altij zoude helpen in deze bare situaties en vooral omdat hij dit zelver wou. Een periode ging voorbij en hij nam een vriendlijke persoonlijkheid aan die me meer bevalde als zijn ander gedrag. Hij beviel me om ook eens een trekje te nemen waar ik bij deze spontaan 'nee' op antwoorden. Hij vertelde me dat één trekje heus geen kwaad kwam en met goed vertonend gedrag ben ik in de leepheid vn mn vriend getrapt die ik zag als vertrouwen. Bij deze werd dit meermaals toegedient onder dwang. Een verslaving had ik snel en nu was ik ook verplicht te gaan halen wat dan ook zijn bedoeling was. Ik werd zot vn het goedje en moest regelmatig overgeven. Ik nam wat mijn lichaam nodig had en probeerde nog te gaan werken waar ik een half jaar in slaagde. Nam ondertussen geen ondernemingen vr te stoppen want daar kon ik mijn job niet vr veroorloven en zat dan nog met mijn 'vriend' in dat hij niet verder geholpen was. Heb het achter zijn rug dan maar gemeld aan zijn moeder zodat hij binnen kon gaan in een centra en zodat ik ook verder kon. Ben op een gegeven moment zelf achter Methadone gegaan maar had minder CC dan mijn vriend nodig want gebruikte het vr onderhouding vn lichaam en hij vr de Rush...Dit is 3x achtereen gebeurd dat hij centra's binnen en buiten loopte zonder ontwenning en had dus geen hoop meer in het idee dat hij ooit zou afkicken want hij liet merken dat hij de Heroine liever had dan mij. Ik heb vanuit mijn laatste job een vakantie aangevraagd en ben gewoon vertrokken wanneer hij in een centra zat. Heb al mn Methadone in België gelaten en ben op reis afgekicked. Dit duurde 7weken en heb veel geleden. Ondertussen had ik op deze reis telefoon gehad vn mijn 'vriend' en hoorde dat hij onder invloed was. Dit deed me pijn omdat hij daardoor mij zekerheid gaf dat het geen zin meer had tussen ons. Ben met goede moed terug gekeerd naar België en met nog een kans op zak vr deze jongeman die mijn leven deels stuk had gemaakt. Mijn appartement was afgenomen wegens hij als Heroine gebruiker daar betrapt was door mijn huisbaas ( stond op mijn naam) met de woorden hier wonen geen Junkies! Mijn werk was ik kwijt omdat ik 7weken was weggebleven wanneer ik er 4 had aangevraagd. Mijn leven was op materialistisch vlak totaal leeg en qua vrienden en familie had ik ook niemand meer door het constant werken en uiteindelijk ontvluchten omdat ik een gebruik had waar ik niet fier op was maar ook geen begrip op kon vragen. Ik ben hopeloos verliefd en dom geweest vr niets. Heb deze relatie dan ook gedaan gemaakt en harde weken die erop volgde moeten doorstaan. Maar mijn meeste geluk nam ik uit het terug nuchtere leven want Bruine als gebruik was voor mij een Hell-leven!! Ik hou dit nog altijd geheim vr vele mensen dat dit een deel vn mijn verleden is. Ik heb veel geleerd uit deze bare omstandigheden en heb grenzen leren trekken naar mate mijn goede daden zich snel uiten vr mensen die dit eigelijk niet verdienen. Ben blij mijn eigen leven te mogen leiden en hebben dan die vn een ander te willen helpen omdat deze mensen veel waard waren/zijn vr mij. Ik weet dat ik een harde meid ben en veel kan dragen zelfs andere hun problemen maar dat deze goede wil ook grenzen heeft. En totale besluit dat Heroine veel kapot maakt en geen drugs is vanop aarde maar een middel vanuit de Hell. Heb mn ex-vriend niet meer gezien noch gesproken heb alleen vernomen afgelopen maand van zijn broer dat hij zou afgekicked zijn. Maar tot wanneer is de vraag die ik aan andere zorghebbende mensen overlaat. Ik heb hier geen baat bij!!

ps. Excuses vr het uitgebreid verhaal maar is eens fijn om deze te kunnen lossen. Bepaalde details vn het verhaal laat ik achterwegen omdat deze nog iets te moeilijk liggen en niet veel parten speelt vr onbekend publiek alleen vr persoonlijke situaties. Maar alles heeft zijn plaats gekregen en heb deze herinneringen kunnen verwerken. Missa ... Anwerp-Belgium ...xx
​
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die 'vriend' van je is echt een hufter eerste klas. Wat een verhaal zeg... Hoop dat t allemaal goed met je gaat, nu en in de toekomst!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Drugsisleuk:
Goed om te horen dat je bent kunnen stoppen met de heroine. Vele zullen het je niet na kunnen doen helaas. Hou vol... maar dat komt hopelijk vast wel goed

@Missa:
Pfff wat een nare situatie. Helaas heb jij moeten ervaren wat bruin met iemand kan doen.
En wat die "vriend" betreft wat met het bruin kwam aanzetten: Geen woorden voor!

@All:
Dat heroine een gevaarlijke drugs is ben ik gistermiddag wel weer achter gekomen op het werk. Cliente heeft een overdosis gehad met alle nare gevolgen van dien. Andere client slaapt vannacht de laatste keer in zijn eigen huis, morgenmiddag wordt hij er uit gezet. Ook door heroine. Misschien zijn er ook vast wel goeie dingen aan heroine, maar ik zie ze niet en wil ze ook niet weten. Laten we er maar met de handjes vanaf blijven.
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
@Drugsisleuk:
Goed om te horen dat je bent kunnen stoppen met de heroine. Vele zullen het je niet na kunnen doen helaas. Hou vol... maar dat komt hopelijk vast wel goed

@Missa:
Pfff wat een nare situatie. Helaas heb jij moeten ervaren wat bruin met iemand kan doen.
En wat die "vriend" betreft wat met het bruin kwam aanzetten: Geen woorden voor!

@All:
Dat heroine een gevaarlijke drugs is ben ik gistermiddag wel weer achter gekomen op het werk. Cliente heeft een overdosis gehad met alle nare gevolgen van dien. Andere client slaapt vannacht de laatste keer in zijn eigen huis, morgenmiddag wordt hij er uit gezet. Ook door heroine. Misschien zijn er ook vast wel goeie dingen aan heroine, maar ik zie ze niet en wil ze ook niet weten. Laten we er maar met de handjes vanaf blijven.
Klik om te vergroten...

.........goede dingen in dope zoeken is niet makkelijk maar valt ook niet te veralgemenen omdat dat bij iedereen anders ervaren wordt. Mensen die geen dope gebruiken zijn meestal de doelgroepen die er tegen zijn en niet goed weten door gebrek aan ervaring wat het met je doet. Alleen wat er uit onderzoeken ontstaat nemen zij aan als ervaring maar dat is bij ieders zijn persoonlijk gebruik anders. En als je tegen een drug niet tegen kan is dit niet algemeen gezien dat deze drug slecht is (lichamelijk). Ik heb zelf geen spijt in wat ik uit eigen beweging heb gedaan en nog doe wegens deze onder controle leuk zijn vr consumptie. Heb zelfs door deze drugse te ervaren een bepaalde kennis op gedaan die alleen bij gebruik komt en zag/zie dit als een andere wereld die open gaat bij wijze vn spreken. Maar heroine is dan ook weer geesstelijk eigen keuze en lichamelijk niemands keuze maar een moete die je erbij moet nemen. Daarvoor raad ik deze niet aan. Voorkeuren verschillen maar deze is geen voor uit te testen want hier is alleen een startknop op en geen stopknop.!! Grts °Missa° ... Antwerp x
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
°missa°, heftig hoor! Gelukkig ben je nog heel jong, in vergelijking met anderen die afgekickt zijn van Hero.

Je kan nu met alle positieve zin een ''nieuw'' leven beginnen. Ik denk dat dit enkel kan door met het verleden permanent te breken. Het lijkt mij niet verstandig om weer met je ex te gaan, ondanks die positieve berichten. Helaas heeft hij jou meegesleurd in zijn ellende en dat is onvergefelijk. Dit zou hij ook een tweede keer kunnen proberen.

Het ga je goed,

Eend
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wel een zeer intrigerend verhaal.. kun je ons er wat meer over vertellen? Ik ben benieuwd!
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Angramar Temenos zei:
Wel een zeer intrigerend verhaal.. kun je ons er wat meer over vertellen? Ik ben benieuwd!
Klik om te vergroten...

°Angramas Temenos°: Wat zou er meer moeten verteld worden buiten ik graag zou antwoorden
op duidende vragen. Zal ook altijd eerlijk toegeven wanneer de vraag
nog iets te privé is. Bij deze bedoel ik ook de factoren die ik onbenullig
vind vr te vermelden en waar andere geen baat bij hebben o.a relatie-
problemen die veroorzaakt werden door onder invloed zijn vn deze drug.
Moest het een vraag zijn in deze richting om te weten wat deze drug kan
veroorzaken in relaties of andere soort van omgang, kan ik bij deze kort
samengevat al vermelden dat de gevoelens bij deze personen die Heroïne
consequent en zonder grens benutten onder welke vorm vn gebruik dan
ook een duidelijk emotieloze persoon worden. Zeker zolang er geen enig
besef is wat deze drug in mensen en hun omgevende medemens kapot
maakt. Maar moest je iets willen weten dan mag dit gerust gevraagd
worden. ...°Missa°... ...°vriendelijke groeten°...
T
ThafishLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dag missa,

allereerst dank voor je mooie verhaal, ik ben ontzettend wijs voor je dat het je is gelukt en heb er ook alle vertrouwen in dat het je goed zal blijvenb gaan in je verdere leven. hopelijk kom je weer iemand tegen waar je weer veel van kunt houden,dat zal best!!!
heb nog wel een vraag over je avatar/tag. waarom dit nazisymbool???
gegroet thafish

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."