Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ben uitgekeken op Heroïne (gestopt)

Ik ben uitgekeken op Heroïne (gestopt)

41 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Erg leuk voor jou,
maar bedenk goed dat het leven niet altijd op wieltjes zal lopen.

Dus pas op voor de zwakke momenten zou ik zeggen!

Maar toch: proficiat en succes!
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Areyouexperienced? zei:
Erg leuk voor jou,
maar bedenk goed dat het leven niet altijd op wieltjes zal lopen.

Dus pas op voor de zwakke momenten zou ik zeggen!

Maar toch: proficiat en succes!
Klik om te vergroten...


Bedankt vr de raad.
Daar ben ik zeker bewust vn :wink:
Ik ben meer bezig met het in gedacht houdende dat het leven niet op wieltjes loopt
dan het niet in gedacht houde en onbewust het leven verder tegemoet gaan maar
leer wel uit de fouten die ik bega en gevolg dragend vn de foute vn andere (die mij
daarmee raken) die ik ook onderga...en na deze foute te analysere zodat ik ze nimer bega
of onderga zal er in de toekomst meer op wieltjes lopen dan zonder wieltjes...want dan weet
ik:" I've been there, done that". A.d.h.v vergelijkende factoren uit deze vorige fouten ook kan ik eerder vaststellen voor alleer ik ze al onderga dus voorkomen dan genezen.
Maar dat houd niet uit dat mijn leven al op safe staat. Het blijft belangrijk hiervan bewust te zijn en te blijven. Ik ga van deze redenering niet op roze wolkjes lopen maar gebruik blijven
maken en daarom (gemeende dankuwel) deze goede raad zeker accepteer en apprecieër.
Ge hebt volkomen gelijk daarin...het leven zit vol met obstakels die we moete overbruggen
en dan ook ieders op zijn manier en op zijn tijd.
...weeral uitgebreid antwoord...voor gewoon simpel
dank u te zegge hehhehe :grin: ..........Daar bij deze Dank je Areyouexperienced?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat jij wilt, Misser :wink:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Interessant verhaal... Je moet er een boek over schrijven :grin: Goed trouwens dat je nooit spuiten hebt gedeeld. :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pep? Okay, ieder z'n ding.
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#6
speeseend zei:
Pep? Okay, ieder z'n ding.
Klik om te vergroten...

Huh? Uhu. }Huh?
heb het eruit gezet moest deze misschien ?? :confused: ?? zijn!? :rolleyes: ...mja :smoke:
°
°missa°Lid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
Wat jij wilt, Misser :wink:
Klik om te vergroten...

:P :wink:
D
DebsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben 12j verslaafd geweest aan heroïne, ik ben op mezelf op 4 weken tijd gestopt met mijn methadone ( van 8ml/dag elke week geminderd met 2ml/week) ik ben sinds 22 feb 2022 methadone vrij, ik vroeg me af of iemand me kan zeggen hoelang het zweten nog kan aanhouden?
alvast bedankt
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drugsisleuk, ik vind het toch een uniek verhaal, maar ik ben blij voor je dat je nu helemaal clean bent!!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Debs zei:
Ik ben 12j verslaafd geweest aan heroïne, ik ben op mezelf op 4 weken tijd gestopt met mijn methadone ( van 8ml/dag elke week geminderd met 2ml/week) ik ben sinds 22 feb 2022 methadone vrij, ik vroeg me af of iemand me kan zeggen hoelang het zweten nog kan aanhouden?
alvast bedankt
Klik om te vergroten...
Je reageert op een topic van toen Yes-Man nog in de bios draaide.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Apotheker zei:
Je reageert op een topic van toen Yes-Man nog in de bios draaide.
Klik om te vergroten...
Ik wou al zeggen. Dit topic is duidelijk met steen en beitel geschreven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Yes-Man

Wat een troep was dat zeg.
Wil je je balzak tussen een bankschroef draaien?

yes man

oké
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heroine is iets wat ik echt absoluut nooit wil doen, het staat niet op m'n lijstje.
T
ThafishLid
01-01-2024, 00:00
#14
SPEESEEND: WEER WAT GELEERD, DANK JE!!
MISSA JIJ OOK!
D
DrugsisleukLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tja, na 4 jaar gebruik is het eindelijk zover; Ik ben het een beetje zat, het is saai aan het worden, het gaat nergens over. Ik heb nu 3 maanden niks gebruikt - geen methadon, geen afkickkliniek, geen psychologen.

Ik ben zelfs niet bewust gestopt; Ik ging steeds minder doen op gegeven moment, het "trok" me niet zo erg meer, zelfs al had ik nare verschijnselen (temperatuurverschillen, dwangmatig zweten, nervositeit), ik koppelde het niet echt aan de dope, omdat om een of andere manier de behoefte gewoon was verdwenen. De lichamelijke verslaving was er nog, maar de behoefte was gewoon weg.

Even mijn verhaal; Ik ben nu 27, ik ben met hero begonnen toen ik 22 was; Ik was met vrienden op een feest, en we hebben 2 dagen Speed gebruikt. Later had iemand opgemerkt dat hij "horse" bij zich had, en zonder zelfs te weten wat het was (later kwam ik er pas achter, ik wist niks over de risico's). We hebben toen gechineest. Daarna was het raak - het trok veel meer dan speed, en voor ik het wist "Moest' ik hebben of werd ik ziek. Ik toen mijn relatie kwijtgeraakt, het was of het bruin of zij, en tja, ik ben voor de junkiebeslissing gegaan. Stom van me toen..

Ongeveer 2 jaar heb ik regelmatig gechineest, totdat ik mijn inkomen kwijt was (had trouwens niks met m'n drugsgebruik te maken). Ik kon het niet meer bekostigen en ging shotten, eerst om "te sparen", maar later was de rush beter en kon chinezen er niet meer tegenop. Ongeveer 8 maanden geleden begon de geestelijke drang te stoppen, toen ik een nieuwe baan en vriendin kreeg; Niet op de manier van "je hebt het nu voor mekaar, niet verneuken met drugs", maar ik begon er steeds minder aan te denken. Ook crack heb ik in die periode een paar maanden gebruikt.

Kort voordat de drang af begon te nemen, begon ik soms LSD te gebruiken. Ik had bijna altijd donkere, confronterende en onprettige trips, maar op een of andere manier bleef het me terugtrekken, alsof LSD me wat gaf wat het leven me niet meer gaf; Helderheid, waarheid. Ik denk niet dat ik "door" de LSD ben gestopt, maar ik weet ook niet of het er wat mee had te maken. Soms had ik uren of dagen tussen het gebruik zitten, en ik kreeg ook met de koude kalkoen te maken, dan meldde ik me ziek en legde m'n gedrag uit met allerlei smoesjes, maar de drang om "toch maar te halen" ontbrak. Ik stond perplex van mezelf. Ik gebruikte nog wel als ik even wou, en had er ook geen schuldgevoel over - maar die momenten kwamen steeds minder voor. Ik wou genieten van m'n leven, en niet van m'n roes, m'n nieuwe vriendin, succes krijgen en het junkiebestaan achter me laten. Hoe lekker die roes ook is, ik besef gewoon dat het nergens toe leidt. De laatste keer dat ik heb geshot was ruim 7 maanden geleden, de laatste keer dat ik heb gerookt is ong. 3 maanden geleden. Als ik zin krijg om het te gebruiken doe ik het zo; Maar de keiharde verslaving is min of meer verdwenen. De laatste keer dat ik crack heb gerookt is ong 3 weken geleden, en hoewel m'n lichaam er om vraagt voel ik er geen behoefte voor. De laatste keer dat ik crack rookte voor die ene keer 3 weken geleden is ruim 5 maanden geleden.

Ik gebruik nu recreatief wiet (zoals altijd), en af en toe pak ik LSD. Ik reken mezelf ook tot een (van de zeer weinige) recreatieve crackgebruikers, omdat ik eens in de zoveel maanden toch het basepijpje pak. Ik ben blij met m'n nieuwe leven. Ik gebruik nog steeds af en toe drugs, maar nu omdat ik het wil, en niet omdat het "moet".

Ik dacht, hier staan zoveel slechte verhalen, een positieve mag er wel tussen! :wave:
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Denk je dat je het vol houd?
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Doe dat recreatief basen maar niet btw, probeer XTC word je ook gelukkig van
D
DrugsisleukLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is niet eens een kwestie van volhouden meer, de drang is er gewoon niet meer. Ik ben niet eens zo "Bewust" gestopt, er was geen moment van "EN NU STOP IK!!". Meer van, minder behoefte er aan, minder vaak genomen, tijdje wat ziek geweest door het afkicken, maar.. Gewoon geen craving meer, ook naar de crack niet.

Als ik crack rook, is de crash vervelend, en als ik dan bijpak voel ik me gewoon kut en neem ik die derde hijs ook niet, het kut-voelen is nog erger dan de crash.. Hoe moet ik het uitleggen, die behoefte heb ik niet erg meer, naar het bruin, of de crack.

Ik ga nog om met m'n oude drugsvrienden, heb geen contacten verbroken, ga nog normaal om met m'n dealer, maar ik ben gewoon gestopt. Van het weekend nog bij 2 oude vrienden geweest die chinezen, ik wou eigenlijk meedoen weer een keer, maar toen ik er al kwam had ik geen zin meer, heb het spul maar aan ze gegeven, gewoon voor niks. Zij waren natuurlijk blij..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi verhaal om te lezen, puur door de afloop, en een voorbeeld dat het te maken heeft met wat je echt wil. Ik hoop voor je dat het zo blijft.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat goed dat je zomaar bent gestopt. Ik hoop voor jou dat die drang niet terug komt. Wees je wel bewust van het feit dat het zomaar weer fout kan gaan, al hopen we daar natuurlijk niet op! Erg leuk om is zo'n positief verhaal tussendoor te lezen! Ik wens je al het geluk van de wereld toe en succes met verder stoppen! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."