Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijkheid na/tijdens XTC-gebruik

Misselijkheid na/tijdens XTC-gebruik

18 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,
ik heb een niet zo zwaar probleem als menig ander forumschrijver, maar ik wil wel graag weten wat er ongeveer aan de hand is geweest met mij.

Ik ben een vrij pas begonnen gebruiker van XTC en ik heb tot nu toe er nog helemaal geen problemen mee gehad, geen dip, geen bad trip, echt helemaal niks (ze zeggen dat dit bij vaker gebruik toeneemt, maar dat zien we dan weer wel.) Oké, this is the problem:

ik heb voor mijn doen iets meer dan normaal gebruikt (3 pillen, waarvan 2 klavertje 3's en 1 jodenster als laatste over een periode van 3 uur) terwijl ik normaal 2 pillen slik. Ik heb de keer voor het probleem zeg maar ook PRECIES hetzelfde geslikt en toen had ik NERGENS last van; sterker nog ik was in perfecte geestelijke en lichamelijk staat en geen aftereffects. Dus ik denk ik doe het gewoon nog een keer.
Ik sta in de discotheek en ik heb een uurtje geleden de derde pil op. En dan komt er UIT HET NIETS een enorm misselijk gevoel opzetten. Echt serieus, een seconde daarvoor voelde ik me perfect. Ik heb niet gebraakt, maar ik moest wel een enkele keer mijn keel dichthouden (niet knijpen uiteraard) om niet te moeten kotsen. Deze soort misselijkheid heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het is niet zo dat je constant misselijk bent, maar dat je je wel kut voelt (in de zin van "niet van de kaart zijn door pillen", maar gewoon kut) omdat je weet dat je elk moment weer misselijk kan worden. Maar tussen de plotselinge misselijkheidsaanvallen voel het je helemaal niet! Ik kreeg bijvoorbeeld een vette braakneiging, ik ren naar de WC en ik sta boven de WC te hangen maar ik voelde weer helemaal nix (misschien dat de XTC het misselijkheids gevoel onderdrukt of zo, net als het hongergevoel.) Nogmaals, de combinatie van pillen (1 jodenster als laatst, met daarvoor 2 klavertje 3's ) heb ik al een keer gebruikt, zelf in dezelfde volgorde. Kan het zijn dat ik vanaf nu niet meer tegen XTC kan, of dat er toch iets fouts in de pil(len) zat? Ik voelde me voor het XTC-gebruik die avond helemaal gezond.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn.
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb hetzelfde 2 x gehad wat jij nu beschrijft.
Zeer misselijk en niet kunnen overgeven....
In mijn geval waren 2 x foute pillen,met mccp.
Als ik jou was zou ik de pillen laten testen,dan weet je wat je slikt.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb het 1 keer gehad, plots zeer misselijk worden van xtc
heb dezelfde pillen daarna nog vaak gedaan en nooit meer last van gehad
maar die keer dat ik misselijk werd was er in mijn directe omgeving iets minder prettig gebeurd, waardoor ik een beetje van streek was
dus ik denk dat het daardoor kwam, aangezien ik nog nooit misselijk was geweest van pillen...

maar er worden wel meer mensen misselijk van xtc hoor, dus ik denk dat dit wel redelijk normaal is en dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken
denk ook niet dat er iets slecht in je pillen zat, aangezien je ze al eerder had gepakt (uiteraard kan er dan wel iets anders in zitten maarja)
de ene keer zal je lichaam er mss gewoon wat slechter op reageren, heeft mss te maken met je maaginhoud enzo...
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#4
vaak genoeg ben ik me misselijk gaan voelen, maar niet in het begin van gebruik, pas na elk weekend pillen slikken werd ik ziek, toen ben ik ook een tijdje gestopt, het is maar net wat je lichaam kan hebben.
Ik laat er nu een poos tussen zitten voordat ik weer aan de pillen ga zodat ik me niet ziek ga voelen. :wave:
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#5
had dat vroeger altijd, heeft inderdaad met de hoeveelheid en de de sterkte vande pillen te maken,
10 jaar geleden was het niet ongewoon om pillen van 250 gram mdma te hebben, eigenlijk was dat gewoon standaard.

bij mij was het als volgt, 2 pilletjes slikken ff misselijk worden dan buiten gaan kotsen en dan superstrak. Heeft gewoon te maken met lichamelijke reflex om het spul uit je lijf te krijgen. dus als je dit doet weet je dat je de perfecte hoeveelheid binnen hebt.

Maar vind het wel gek dat je dit van 3 pilletjes hebt, huidige pillen zijn niks meer waard dus misschien heb je een lage toxiteitdrempel. Wat best kan
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#6
spliffsnatcher zei:
10 jaar geleden was het niet ongewoon om pillen van 250 gram mdma te hebben, eigenlijk was dat gewoon standaard.
Klik om te vergroten...
250 mg mdma standaard? :openmouth:
ben je daar wel zeker van, lijkt me zeer sterk...
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik xtc gebruik, komt het geregeld voor dat ik moet overgeven, das zwaar vervelend maar meestal als ik heb overgegeven voel ik me daarna weer prima.
Ik heb volgens mij ook gewoon egt een zwakke maag ,van paddo's enzo heb ik ook al overgegeven, maar ja t blijft heel vervelend als je in een club bent en je word zo misselijk.
Als ik egt hard ga, rook ik ook meer, dus ik probeer iets minder te roken, en de misselijkheid is dan ook veel minder..
Mschien dat dat je helpt...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik word egt nooit misselijk van mdma, is me ng nooit gebeurd, heb me op xtc dan ook alleen ng ma superchill gevoeld. Wel eens misselijk geweest toen ik superhard ging en toen vol ben gaan fietsen, kreeg het daardoor egt suuuper heet en toen moest ik ff afstappe en rustig aan doen.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#9
spliffsnatcher zei:
had dat vroeger altijd, heeft inderdaad met de hoeveelheid en de de sterkte vande pillen te maken,
10 jaar geleden was het niet ongewoon om pillen van 250 gram mdma te hebben, eigenlijk was dat gewoon standaard.

bij mij was het als volgt, 2 pilletjes slikken ff misselijk worden dan buiten gaan kotsen en dan superstrak. Heeft gewoon te maken met lichamelijke reflex om het spul uit je lijf te krijgen. dus als je dit doet weet je dat je de perfecte hoeveelheid binnen hebt.

Maar vind het wel gek dat je dit van 3 pilletjes hebt, huidige pillen zijn niks meer waard dus misschien heb je een lage toxiteitdrempel. Wat best kan
Klik om te vergroten...

Dat is gewoon onzin, dat was absoluut niet standaard, de laatste tien jaar is het gemiddelde gehalte MDMA van XTC pillen behoorlijk omhoog gegaan:

G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#10
DarkScope zei:
ik word egt nooit misselijk van mdma, is me ng nooit gebeurd, heb me op xtc dan ook alleen ng ma superchill gevoeld. Wel eens misselijk geweest toen ik superhard ging en toen vol ben gaan fietsen, kreeg het daardoor egt suuuper heet en toen moest ik ff afstappe en rustig aan doen.
Klik om te vergroten...

is zoiezo niet echt slim om te gaan fietsen op mdma en al helemaal niet om hard te fietsen..... je kan zo een mistap begaan en lelijk op je bek vliegen wat vervolgens je hele trip kan verknallen... :wave:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja ma xtc noeme ze tog partydrug, maar ik vind dat eig een verkeerde benaming, want als je egt hard gaat en je gaat dan bewegen krijg je het gewoon suuuper heet.
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#12
@dzy

en ja gelukkig maar dat iedereen toen mooi op internet een report ging posten. Ik zeg dat echt niet om een verhaal te verzinnen, pillen van nu is brol ten opzichte van toen. alleen al de afmetingen verschilden enorm.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien heb je te veel water gedronken? Ik ben altijd erg fanatiek met water en heb gemerkt dat ik dat dus iets te overdreven deed.. Als ik normaal drink is alles prima, drink ik te veel water dan moet ik overgeven.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit zijn test resultaten van test centra, niets met reports op internet.
c
c&mLid
01-01-2024, 00:00
#15
maar er worden wel meer mensen misselijk van xtc hoor
Klik om te vergroten...

ow ja wel hoor ,ik heb het heel vaak ook zelfs met Ghb ....en dan is echt je avond verziekt ...


vorige week zaterdag zijn wij weer even aan `t wappen geweest waren net 2 dagen terug van vakantie dus 3 weken niet gebruikt
eerst een "goeie"jodenster en een uurtje erna een g`tje ..verder niks aan de hand waren flink wappie en na 2 uur erna weer een beetje Ghb genomen en toen werdt ik misselijk ....emmer erbij en kotsen zonder dat er wat uitkwam ... :confused: zodra ik me maar bewoog kwam het omhoog

de ene keer heb ik dat als ik alleen xtc op heb de andere keer niks aan de hand ,..heel vreemd af en toe :(
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet ook niet hoelang er tussen je keren gebruik zat?
Was het al het weekend erna?
Misschien te snel weer? Dat je lichaam even zei "rustig aan?"

Misschien dat het inderdaad wat teveel was voor je, hou het dan gewoon op 2 en neem die 3e pas later (als het echt aan het afzwakken is)

En laten testen kan nooit kwaad, dan heb je dat al uitgesloten.

Iedereen reageert er ook anders op, de een word altijd misselijk, de ander kan blijven eten.
Niet echt iets om je zorgen over te maken denk ik.
M
Mr SossaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik denk niet dat dat erg is als je moet overgeven...
mij vriendin die moet ook meestal overgeven als ze "te" hard gaat, terwijl ik nog nooit heb overgegeven van pillen en ik pak er behoorlijk wat meer op n avond..
teveel roken kan wel ook n oorzaak zijn !!!!
teveel water drinken is zowiezo niet zo goed..
je kan beter n sportdrankje ofzo drinken...
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een beetje laat misschien maar wellicht toch wel bruikbaar voor iemand.

Ik heb eens ergens gelezen dat als je samen met de pillen een paar rennies neemt dat je dan ook veel minder kans hebt om misselijk te worden. Ik heb het al eerder gemeld hier dacht ik.

Want ik heb ook een periode gehad dat ik een paar keer misselijk werd en één keer heeft dat ook de hele avond geduurd. Daarna dus rennies erbij genomen en toen had ik er geen last meer van.

Dus sindsdien slik ik standaard twee rennies bij de x.

Ik heb dus geen enkel tastbaar referentie-bewijs of en hoe het werkt maar het kan niet veel kwaad ook dus ik hou me er maar trouw aan.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Misselijkheid icm met pillen komen vaak niet voort uit het feit dat jij pillen hebt gegeten, maar omdat je hard gaat. Een aantal jaar geleden werd ik standaard na het slikken van een pil altijd een half uur later misselijk, tot kotsen aan toe. Tegenwoordig heb ik daar gelukkig geen last meer van. Echter op het moment dat een pil inslaat en ik word ff kotsmisselijk, weet ik dat ik weer eens goed schijven te pakken heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."